Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,626,524 views

vivesteri

Posts: 309

#8481 • • vivesteri karmea mörkö
Kuunnella päivä kahden normaalin/hoikan ihmisen keskustelua aiheesta laihdutus tyyliin: "Voi ei! Jos mä syön nyt niiq nää kaks omenaa, niin saanks mä tänään enään syödä mitään??? Paljo täss on kaloreita???".....

Jotenkin tuli äkillinen mielihalu karjaista, että pitäkää nyt jumalauta turpanne kiinni ja kattokaa hyvät ihmiset peiliin.
Estin mielihaluni lähtemällä hiljaisuudessa pois paikalta *hihu*
oooo

Posts: 1,249

#8482 • • Edited oooo

Jago, 9.8.2007 01:57:

Ja taas. Ajattelin että tänään ei kävisi niin kun otin noita untahelpottavia luontaistuotteita, mutta ei kai sitten.

Tietääkö kukaan mitään luontaistuotekauppojen unensaantia helpottavia tuotteita?



Mitäs otit?

Löytyyhän noita valmisteita vaikka kuinka, että ehkä kannattaa kysästä apua sieltä kaupasta. Se mikä toista auttaa, ei välttämättä sua auta. Mä en itse usko noiden tehoon ollenkaan (paitsi plasebo-vaikutus) mutta se onki vain mun uskomus ja perustuu lähinnä kokemukseen.

Tässä esimerkkejä: Tryptofal, Trypto-tabs, A.Vogel Passiflora, A.Vogel Avena Sativa, Unisin, Unihiekka valeriana jne.

Tota valeriaanaa ehkä kannattaisi kokeilla, jos et vielä ole kokeillut. Lisäksi voit kokeilla kamomillateetä.

Jos unettomuus on jatkuvaa ja hankaloittaa elämää jollain alueella, niin kannattaa ehkä käväistä lääkärissä. Olisi hyvä selvittää, mistä unettomuus johtuu.

Nää vinkit voi myös auttaa:
- Ei alkoholia kahteen tuntiin ennen nukkumaanmenoa
- Ei kofeiinia kello 16 jälkeen
- Ei nikotiinia nukkumaanmenoa edeltävien 4 tunnin aikana
- Säännöllistä liikuntaa olisi hyvä harrastaa mutta raskasta rasitusta tulisi välttää klo 18 jälkeen
- Ennen nukkumaanmenoa olisi hyvä nauttia kevyt hiilih.pitoinen ateria
- Makuuhuoneen tulee olla mukava: Ei liian kuuma, valoisa eikä meluisa.Vuoteen, tyynyn ja vuodevaatteiden tulisi olla miellyttäviä
La Petite

Posts: 1,160

#8483 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Kylmä, kuuma, kylmä, kuuma, yskä, yskä, ääni lähti *uuh*

--
Rem tene, verba seqventur

Avatar
#8484 • • Annakins Guest

satumetsä, 9.8.2007 14:31:
---
Jago, 9.8.2007 01:57:
Tietääkö kukaan mitään luontaistuotekauppojen unensaantia helpottavia tuotteita?

---


Nää vinkit voi myös auttaa:
- Ei alkoholia kahteen tuntiin ennen nukkumaanmenoa
- Ei kofeiinia kello 16 jälkeen
- Ei nikotiinia nukkumaanmenoa edeltävien 4 tunnin aikana
- Säännöllistä liikuntaa olisi hyvä harrastaa mutta raskasta rasitusta tulisi välttää klo 18 jälkeen
- Ennen nukkumaanmenoa olisi hyvä nauttia kevyt hiilih.pitoinen ateria
- Makuuhuoneen tulee olla mukava: Ei liian kuuma, valoisa eikä meluisa.Vuoteen, tyynyn ja vuodevaatteiden tulisi olla miellyttäviä



Ja lisäksi kannattaa pyhittää sänky vain nukkumiseen (sen toisen aktiviteetin lisäksi *vink*), eli ei lue tai katso telkkaria sängyssä ja menee nukkumaan vasta kun nukuttaa.
zenny

Posts: 1,145

#8485 • • zenny Pieni sateenvarjotyttö

Jago, 9.8.2007 01:57:
---
Jago, 8.8.2007 02:33:
---
Jago, 7.8.2007 03:27:
En saa unta, kun ajattelen liikaa*toktok*

---

Ja taas sama juttu
--snip--

---

Ja taas. Ajattelin että tänään ei kävisi niin kun otin noita untahelpottavia luontaistuotteita, mutta ei kai sitten.

Tietääkö kukaan mitään luontaistuotekauppojen unensaantia helpottavia tuotteita?




Ootko kokeillu vain reseptiillä saatavaa melatonin nimistä lääkettä, se on luontaistuote ja itellä ainakin auttaa unensaantiin.

--
Loikka suuri kuin Kiinan muuri
Kilttinä vain kanssasi leikkisin
mutta mihin minä raitani jättäisin

RiD

Posts: 2,817

#8486 • • Edited RiD Nukemi
Se kun lehdenjakajat ei tajua lausetta "ei mainoksia" *toktok*

edit: vaikka sen lauseen perässä on huutomerkkejä ja ykkösiä!!1

--
*super* *possu*

Jago

Posts: 4,039

#8487 • • Jago un-trained monkee

zenny, 9.8.2007 15:37:
Ootko kokeillu vain reseptiillä saatavaa melatonin nimistä lääkettä, se on luontaistuote ja itellä ainakin auttaa unensaantiin.


Mä oon lukenut tosta jostain ja kuullut paljon hyvää, mutta en mä oo viellä käynyt missään lääkärillä asiasta.

satumetsä, 9.8.2007 14:31:
Mitäs otit?


mä otan iltapäivällä 5htptä. se muuttuu melatoniiniks sen jälkeen kun se on ensin muuttunut serotoniiniksi(jolloin se piristää)
Tossa on myös pieniä määriä valerianaa, mutta todella todella pieniä, eli voisin melkeen kyllä harkita jotain valeriana valmistetta
Siis nukuttaako kärsimyskukkakin(passiflora)?

satumetsä, 9.8.2007 14:31:
Tota valeriaanaa ehkä kannattaisi kokeilla, jos et vielä ole kokeillut. Lisäksi voit kokeilla kamomillateetä.


Kävin just ostaa tätä, mutta en oo viellä kokeillut. Tänään ajattelin kyllä kokeilla tätäkin.

satumetsä, 9.8.2007 14:31:
Jos unettomuus on jatkuvaa ja hankaloittaa elämää jollain alueella, niin kannattaa ehkä käväistä lääkärissä. Olisi hyvä selvittää, mistä unettomuus johtuu.


Mulla vaihtelee unen saanti aina sen mukaan että kuinka paljon oon viimeaikoina saanut unta. Nyt hankin tarpeks univelkaa, joten oletan että muutaman päivän päästä saan unta paremmin kun pitkiinaikoihin. Mutta ois kyllä paljon mieluisampaa jos saisin aina vakituisesti sen oikeen määrän unta*hmph*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

pirpeli

Posts: 5,533

#8488 • • pirpeli

Jago, 9.8.2007 19:05:
Mutta ois kyllä paljon mieluisampaa jos saisin aina vakituisesti sen oikeen määrän unta*hmph*



Kokeilepas myös Yogi Tea- sarjan teetä Bedtime. Todella toimii, vaikken aluksi uskonutkaan. Kannattaa hauduttaa kunnolla noin 5 minuuttia, ja vähä hunajaa sekaan. Sitte nautiskelet sen ihan rauhassa ja avót, kohta alkaa ramasemaan. Ja kaiken lisäksi uni on ihanan rauhallista.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Jago

Posts: 4,039

#8489 • • Jago un-trained monkee

pirpeli, 9.8.2007 19:18:
Kokeilepas myös Yogi Tea- sarjan teetä Bedtime. Todella toimii, vaikken aluksi uskonutkaan. Kannattaa hauduttaa kunnolla noin 5 minuuttia, ja vähä hunajaa sekaan. Sitte nautiskelet sen ihan rauhassa ja avót, kohta alkaa ramasemaan. Ja kaiken lisäksi uni on ihanan rauhallista.


Pitää kai kokeilla jos ne oikeesti on noin hyviä*hihu*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

anniharha

Posts: 1,937

#8490 • • anniharha
Blöäääh huomiseks kaavailtu poikien ilta siirtyy kun yks päätti lähteä johonkin ropegayconiin *igor* Lauantaiaamuna tosin saatan olla ihan tyytyväinen jos oon kiltisti nukkunut yön omassa sängyssäni, lupauduin menee palkattomaan duuniin ysiks ja se ärsyttää jo nyt. Ja ärsyttää kun tajusin, etten saanut vastausta viestiin jonka lähetin jo ajat sitten. Ärsyttää ärsyttää ärsyttäää! Pitäis mennä nukkuu ku aamulla on koulua kasilta! Ärsyttävää! Nii! *grr*

--
and though my words could save the world they never come out right

oooo

Posts: 1,249

#8491 • • oooo

Jago, 9.8.2007 19:05:
Siis nukuttaako kärsimyskukkakin(passiflora)?



Juu niin ne väittää, että auttaa stressiin ja unettomuuteen. Mutta mun tietääkseni sen kliinistä tehoa ei kuitenkaan ole tutkittu kontrolloiduissa kliinisissä tutkimuksissa.
Hitchhiker

Posts: 1,754

#8492 • • Hitchhiker
Lomalla flunssassa *grr*, no onhan tämäkin eräänlainen tapa viettää sitä.
Jago

Posts: 4,039

#8494 • • Jago un-trained monkee

satumetsä, 9.8.2007 23:12:
Juu niin ne väittää, että auttaa stressiin ja unettomuuteen. Mutta mun tietääkseni sen kliinistä tehoa ei kuitenkaan ole tutkittu kontrolloiduissa kliinisissä tutkimuksissa.


Niin no turhaa sitä mitään ihmelitkuja juo, jos ei ees tiedetä toimiiko se. Varsinkaan kun on kuitenkin jo muutama mitkä on yleisemmin tiedossa ja kaappiinkin ostettuna

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Mao & Taikahattu

Posts: 1,092

#8495 • • Mao & Taikahattu UG-///
Tänään aamulla oli asiakkaan kanssa sovittu tapaaminen klo. 9.30.
Noin 9.26 olin asiakkaan oven takana pimpottamassa ovikelloa, mitään ei kuulu.
Palaan takaisin kadulle, kaivan asiakkaan numeron esiin ja soitan, ei vastausta.
Takaisin ylös uudestaan soittamaan ovikelloa, ei mitään.

Tässä vaiheessa hermot jo melko kireällä!
Takaisin omalle toimistolle ja uusi soitto, ei vastausta... PRKL!

Mikä vittu ihmisiä vaivaa, kun ei voida pitää sovituista ajankohdista kiinni?!

Eli todella hyvin alkoi tämä päivä, onneksi edessä on viikonloppu.

Sen verran ottaa päähän, et taidan lähteä ottamaan yhden siiderin terassille...

--
Eilen oli, tänään ei, ei voi tietää... *täh*

Peppi

Posts: 397

#8496 • • Peppi Pepe The Journalist
Fakin Messenger! Jostain kumman syystä en pääse Live-versioon kirjautumaan, ja vanhaa mese-versiota ei löydy listalta, kun valitsen "Add or Remove Programs". Tarkoituksena olis siis poistaa ikivanha mese alta. WTF?! En tajuu, vaikka jotain koneiden päälle ymmärränkin. *igor*

--
Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony. - Mahatma Gandhi

Elmiira

Posts: 1,446

#8497 • • Elmiira
Oskari* 24,5-vuotta lähtee viikonlopuksi pois kotoa.
Hän jättää kaikki valot päälle. Hän jättää myös varaston
oven auki. Lisäksi Oskari jättää ilmastointilaitteen päälle,
joka tarkoittaa myös sitä, että oven raosta menee letku
ulos, jolloin myös takaovi jää auki.

Onneksi Oskarin tyttöystävä on tulossa kotiin noin 4 tuntia
Oskarin lähdön jälkeen. Ja onneksi sillä välin koira ei ole
keksinyt karata raollaan olevasta takaovesta. Ja onneksi
kukaan ei myöskään ole keksinyt tulla tyhjentämään koko
asuntoa ja varastoa avoimien ovien kautta. Sähköä on taas
kulutettu turhaan, mutta niin Oskari tekee aina.

Miten Oskarin saisi oppimaan "tavoille"?

*Nimi muutettu

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

larzizi

Posts: 1,661

#8498 • • larzizi
Yks työkavereista ja valitettavasti se on vielä yksi kassatytöistä, joten joudun olemaan hänen kanssaan paljon tekemisissä. En ymmärrä miten joku voi olla niin SAATANAN tarkka ja nussia pilkkua joka vitun välissä! Itsellä oli työvuoro tänään 10-15 ja olin siis kassalla koko ajan. Pomo kuitenkin pyysi mua jäämään puoli kuuteen, koska kuorman purkamisessa tarvittaisiin mun apua. Ajattelin, että kai mä voisin tehdä pidemmän päivän, kun ei kerta tarvitse olla sitä aikaa kassalla. Tämä toinen kassatyttö oli 14-21 vuorossa.

Tietysti kun on kaksi tai useampaa kassatyöntekijää paikalla, vuorotellaan sitä kassalla olemista, jolloin toiset on sitten osastolla hommissa. Toisen kassatytön kanssa meillä synkkaa hyvin ja voidaan vaan kysyä millon tahansa, jos toinen haluaa pois kassalta tai jos itse haluaa pois. Ei mitään tarkkoja aikoja, ei mitään minuuttien laskemisia, että varmasti menee tasan. Mutta sitten on tämä hankala kaveri, joka laskee minuutilleen sen, miten kauan kenenkin täytyy olla päivittäin kassalla. Enkä kyllä edes ymmärrä sitä, että jos mulla on viiden tunnin vuoro ja sillä vaikka seitsemän tunnin vuoro, niin mä joudun olemaan koko viis tuntia kassalla vain ja ainoastaan sen takia, että hänellä on seitsemän tuntia. Vittuako mä sille mitään voin, että sillä on pitempi vuoro kuin mulla.

No mutta kuitenkin, tänään tosiaan jäin vain ja ainoastaan sen takia pidempään töihin, että voisin olla osastolla purkamassa kuormaa yhden ihanan työkaverin kanssa. Sitten tämä hankala kassatyttö tulee töihin ja alkaa HETI ENSIMMÄISEKSI laskea, että "nii, ku sä pääset puol kuudelta, ni sun pitää olla viel sen ja sen verran kassalla. Ku kauppa aukee kymmeneltä ja menee kiinni yheksältä, ni se puoliks". Vittu voitko ymmärtää, että MUT pyydettiin jäämään PURKAMAAN KUORMAA, EI olemaan kassalla. Jos en olisi jäänyt, olisit muutenkin joutunut olemaan sen sun koko aikas kassalla, mikä sulle kuuluukin.

Hauskinta tässä kaikessa vielä oli se, että kun iloitsin ennen tämän kaverin vuoron alkamista, että jes, pääsen pois kassalta ja tuli siinä samalla sitten puheeksi parin osastotyöntekijän kanssa tämän tytön pilkun viilaamisesta. Nämä molemmat osastotyöntekijät olivat sitä mieltä, että mä olen vain ja ainoastaan purkamassa kuormaa ja that's it. Että ei sillä ole edes oikeutta sanoa, että mun täytyy olla vielä kassalla. Sen jälkeen kun tuli tämän kassatytön kanssa juttua siitä kassavuoroista, niin oltiin kyllä aika kyrpä ottassa näiden osastotyöntekijöiden kanssa.

En tiedä ymmärsikö kukaan mitään, mutta tää työkaveri RAIVOSTUTTAA niin suunnattomasti, että mun on pakko saada avautua tästä muillekin kuin työkavereille :D Mutta mikäs siinä, jos joku haluaa olla niin saatanan tarkka tommosesta, niin olkoot. Vitun raivostuttava ämmä se on muutenkin.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Hitchhiker

Posts: 1,754

#8499 • • Hitchhiker
Kaikki tällä hetkellä, eikä tämä darra ainakaan asiaa paranna *dissaa*.
Avatar
#8500 • • Edited Fuzzy Guest
Oharit! Voi helvetti oikeesti! Jos jotain on sovittu niin se on sit kans sovittu!
Ja syyks ei riitä että "mul on muuta menoa"! voi v*ttu pkrl stna
Joo ei mitää en mä ookkaan täs ku kaks päivää siivonnu ja valmistautunu tätä pvää varten.
Muistuu taas kummasti mieleen miks en oo keneenkään mieheen sitoutunu. Nyt riittä, kiitos. Ei jaksa enää.
Miehillä ei oo oikeesti mitään käsitystä siitä, mitä niiden eteen oikeesti tehdään. Ei minkään näköstä arvostusta. HV*dissaa*

Nii ja sit toinen on tunkemassa 5 aikaan aamulla hirvees humalassa mun kotiin, ku tuli vähä ikävä ku ei oo parii vuoteen nähny ku kundi on istunu linnassa!! Byhyy oikeesti. EVVVK

edit: yks V lisää