Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,626,576 views

Umbala

Posts: 769

#6381 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Miinapiina, 12.1.2007 22:40:
---
Umbala, 12.1.2007 14:45:
Ohhoh, tänäänpä tuntuu taas olevan kiristelypäivä kun kaikki ärsyttää. Nyt kuitenkn päällimmäisenä:
Se kun ihmiset "keksii" uusia sanoja. Tai ei se mitään jos a) Tässä uudessa sanassa on jotain järkeä b) se on johdettu jostakin muusta sanasta eikä esim temmattu tuulesta. c) Tästä uudesta sanasta on jotain "hyötyä" eli sana lyhenee tai tulee helpommin sanottavaksi / sulautuu paremmin muuhun puheeseen.

---


oisko jotain esimerkkejä noista "keksityistä" uusista sanoista jotka ei täytä noita kriteerejä...?? (utelias) *nauru*


No valitettavasti on *nauru* Tai jos joku pystyy mulle valaisemaan "uleeta" sanan alkuperää niin helpottaa se mun elämääni suuresti. Just nyt ei pysty muistaan muita.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Miinapiina

Posts: 3,494

#6382 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Umbala, 13.1.2007 00:50:
---
Miinapiina, 12.1.2007 22:40:
---
Umbala, 12.1.2007 14:45:
Ohhoh, tänäänpä tuntuu taas olevan kiristelypäivä kun kaikki ärsyttää. Nyt kuitenkn päällimmäisenä:
Se kun ihmiset "keksii" uusia sanoja. Tai ei se mitään jos a) Tässä uudessa sanassa on jotain järkeä b) se on johdettu jostakin muusta sanasta eikä esim temmattu tuulesta. c) Tästä uudesta sanasta on jotain "hyötyä" eli sana lyhenee tai tulee helpommin sanottavaksi / sulautuu paremmin muuhun puheeseen.

---


oisko jotain esimerkkejä noista "keksityistä" uusista sanoista jotka ei täytä noita kriteerejä...?? (utelias) *nauru*

---

No valitettavasti on *nauru* Tai jos joku pystyy mulle valaisemaan "uleeta" sanan alkuperää niin helpottaa se mun elämääni suuresti. Just nyt ei pysty muistaan muita.



hahahaha miten arvasinkin!! *nauru*

oon tän jo muutamassa paikassa selittänytkin täällä ja kerran vielä *pepsodent* alettiin yks pv (öö joskus viime talvena, viime vuonna) kavereiden kanssa miettimään kaikkii erilaisia ilmauksia tms. ja nää pari vaasalaista alko kertoo miten siellä sanotaan tiettyi asioita ja sit ne ihmetteli jotain lahti-ilmauksia... ja kivaa oli, sit alettiin viel siihen miettii kaikkii vanhoja (=ala-aste tms) juttuja ja sieltä se U L E E sana muistui mulle mieleen. siis silloin "pienenä" joskus 90-luvun alussa oli kaikki vaan niin uleeta... ja sit (ilmeisesti koska sana tuntuu tälläkin hetkellä niiin monen mielestä olevan ihan hanurista) se vaan jäi niinku käy monelle muullekin sanonnalle ja muille jutuille. mut ku sen sillon muistin ni se vaan jäi sanavarastoon. koska hei, onhan se aikas uleeta! *tirsk*

eli ei ole mitenkään itsekeksitty (=uudelleen käyttöönotettu) vaan on ollut silloin joskus sama juttu ku magee tai siisti tai mitä näit nyt muita on...

mut asiasta aasin häntään, mikä siinä "uleessa" kaikkia niin kovasti rasittaa?? ku ei vaan tajuu??!!

ja myönnetään, syyllinen sun ärsytykseen... oon tartuttanut ton eräisiin henkilöihin ja nekin sitä käyttää... mut se vaan nykyään tulee , ja se on enemmän ku joku "siistii"... joku asia voi olla siistii mut sit ku se on enemmän ku siistii ni sit se on uleeta ( nykyään *pepsodent*)


selkiskö vai vieläkö ärsyttää tää kyseinen sana / asia ?

--
pinkki on pop!!!

hemuz

Posts: 2,178

#6383 • • hemuz kätevä emäntä

bates, 12.1.2007 22:37:
Jos toi vitun "hinnat lähtee ja viikset lähtee" Gigantin tv-spotti ei koht ala loppumaan ni hermot lähtee. Uskomatonta pascaa. *grr*



*joo*
Umbala

Posts: 769

#6384 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Miinapiina, 13.1.2007 11:33:
---
Umbala, 13.1.2007 00:50:
---
Miinapiina, 12.1.2007 22:40:
---
Umbala, 12.1.2007 14:45:


---


oisko jotain esimerkkejä noista "keksityistä" uusista sanoista jotka ei täytä noita kriteerejä...?? (utelias) *nauru*

---

No valitettavasti on *nauru* Tai jos joku pystyy mulle valaisemaan "uleeta" sanan alkuperää niin helpottaa se mun elämääni suuresti. Just nyt ei pysty muistaan muita.

---


hahahaha miten arvasinkin!! *nauru*

oon tän jo muutamassa paikassa selittänytkin täällä ja kerran vielä *pepsodent* alettiin yks pv (öö joskus viime talvena, viime vuonna) kavereiden kanssa miettimään kaikkii erilaisia ilmauksia tms. ja nää pari vaasalaista alko kertoo miten siellä sanotaan tiettyi asioita ja sit ne ihmetteli jotain lahti-ilmauksia... ja kivaa oli, sit alettiin viel siihen miettii kaikkii vanhoja (=ala-aste tms) juttuja ja sieltä se U L E E sana muistui mulle mieleen. siis silloin "pienenä" joskus 90-luvun alussa oli kaikki vaan niin uleeta... ja sit (ilmeisesti koska sana tuntuu tälläkin hetkellä niiin monen mielestä olevan ihan hanurista) se vaan jäi niinku käy monelle muullekin sanonnalle ja muille jutuille. mut ku sen sillon muistin ni se vaan jäi sanavarastoon. koska hei, onhan se aikas uleeta! *tirsk*

eli ei ole mitenkään itsekeksitty (=uudelleen käyttöönotettu) vaan on ollut silloin joskus sama juttu ku magee tai siisti tai mitä näit nyt muita on...

mut asiasta aasin häntään, mikä siinä "uleessa" kaikkia niin kovasti rasittaa?? ku ei vaan tajuu??!!


Suuret kiitokset *nauru* Tosin ei toi tuota sanan syntyä kamalsti valottanut, onhan se voitu repii sielt pe, päästä silloin pentunakin, eikös?
Mä en tiedä mikä siinä on mut jotenki mä en saa tosta uleeta sanasta mitenkää kii. Plus se ei oo kauheen voimakkaan kuulonen sana joten se ei ittessän kerro kauheesti mitä se edustaa. En mä siis sano et sen käyttö väärin olis, se vaan on *pepsodent*

Itseasias nää sana väännöt alko kiristään töissä kun parit pennut jutteli siinä meidän tuotteista ja aina kun ne kysy jotain kuulosti se siltä kun joku ois puhunut savonmurteella stadin slanggia. Ja se ei ollu kaunista kuunneltavaa.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Miinapiina

Posts: 3,494

#6385 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Umbala, 13.1.2007 11:46:


Suuret kiitokset *nauru* Tosin ei toi tuota sanan syntyä kamalsti valottanut, onhan se voitu repii sielt pe, päästä silloin pentunakin, eikös?
Mä en tiedä mikä siinä on mut jotenki mä en saa tosta uleeta sanasta mitenkää kii. Plus se ei oo kauheen voimakkaan kuulonen sana joten se ei ittessän kerro kauheesti mitä se edustaa. En mä siis sano et sen käyttö väärin olis, se vaan on *pepsodent*

Itseasias nää sana väännöt alko kiristään töissä kun parit pennut jutteli siinä meidän tuotteista ja aina kun ne kysy jotain kuulosti se siltä kun joku ois puhunut savonmurteella stadin slanggia. Ja se ei ollu kaunista kuunneltavaa.



no joo eipä se sen syntyä valottanut mut mites ne sanat ja sanonnat syntyy...?! haha ja sun pitäis kuulla ku se sanotaan ni sit siitä saa ihan eri käsityksen hihih *tirsk*

mut ulee mikä ulee *nauru*

--
pinkki on pop!!!

Ninka

Posts: 564

#6386 • • Ninka

Sheidy, 10.1.2007 21:40:
muutot aina yhtä ihania*poks*
kello puol kymmenen ei poikia näy ei kuuluu?!pitäs roudaa vielä sanky ja sohvat tänne mut hei onneks vasta kymmeneltä on hiljasuus et hyvin kerkee muuttaa *justjoo* miehet ääärgh*toktok*
ja tietenkin muutto on tehtävä tänään kun saadaan paku kyyti vain tänään muuten ei kerkee tai menee ens viikolle.......ja toisaalta olis kiva päästä ihan sänkyyn nukkuu kun oma sänky jo kellariin kerettiin viemään....*igor*...........



mut hyvää kannattaa odottaa ethän nyt enää joudu nukkuu yksin *vink* *plur*

--
*nuotti* All i wanna do, is have some fun, I got a feeling, Im not the only one *nuotti*

ee102

Posts: 775

#6387 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Se, että Turun murre on alkanun tarttua mulle. *eiei* Onneks en vielä ainakaan sentään puhu simmottis ja tällattii tai lisää s:ää verbien perään.
Tarsu

Posts: 2,449

#6388 • • Tarsu

zenny, 12.1.2007 22:36:
Kuulapyssyt.. tai lähinna pelottaa mut ärsyttää myös.. varsinki ku sellasel ammutaa johonki jalkaa tai perseesee..



ammuskellaanko teilläpäin paljonkin näillä?
:D

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Fornarina

Posts: 283

#6389 • • Fornarina

Kit^, 12.1.2007 23:01:
ihmisten päättämättömyys ja se kun tehdään ohareita viime hetkellä.. varsinki se, jos jotain on suunniteltu tosi pitkään ja saatu hyvä jengi kasaan, ni yksitellen porukka alkaa feidaa. ja viimeset just samana päivänä. tulee aina tosi paska fiilis.

Miks ihmiset sit lupaa tulevansa/tekevänsä jotai, jos ne ei kuitekaa toteuta sitä? *grr* tai toiseksee, voisko sit ajoissa ilmottaa eikä ylläpitää turhia toiveita kivoista yhteisistä hetkistä?
ei pitäs olla nii vaikeeta.. *ding*

tämä näin siis yleensä..



Mulle kävi just tolleen viime synttäreinä.. Silloin vannoin etten ollu menossa niitten pettureiden hautajaisiin *grr* *dissaa*
zenny

Posts: 1,145

#6390 • • Edited zenny Pieni sateenvarjotyttö

Tapsa, 13.1.2007 17:03:
---
zenny, 12.1.2007 22:36:
Kuulapyssyt.. tai lähinna pelottaa mut ärsyttää myös.. varsinki ku sellasel ammutaa johonki jalkaa tai perseesee..

---


ammuskellaanko teilläpäin paljonkin näillä?
:D




Ei onneks enää ku se pysyy meni rikki.. se on mun onni.. . *iloinen*

--
Loikka suuri kuin Kiinan muuri
Kilttinä vain kanssasi leikkisin
mutta mihin minä raitani jättäisin

Avernian

Posts: 7,451

#6391 • • Avernian Kerettiläinen

zenny, 13.1.2007 17:51:
Ei onneks enää ku se pysyy meni rikki.. se on mun onni.. . *iloinen*



Ai "meni rikki", kun ammuskelija ei katsonut sen perään? *vink*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

zenny

Posts: 1,145

#6392 • • zenny Pieni sateenvarjotyttö

Avernian, 13.1.2007 19:55:
---
zenny, 13.1.2007 17:51:
Ei onneks enää ku se pysyy meni rikki.. se on mun onni.. . *iloinen*

---


Ai "meni rikki", kun ammuskelija ei katsonut sen perään? *vink*




Joo ei nyt ihan.. ite se sen meni rikkoo.. ni ei tarvinmun aiheuttaa mitää "vahinkoo".. *hih*

--
Loikka suuri kuin Kiinan muuri
Kilttinä vain kanssasi leikkisin
mutta mihin minä raitani jättäisin

Cassu

Posts: 634

#6393 • • Cassu Vieras omassa elämässä
Mua ärsyttää se kun joku kusipää tuli valtaamaan paikkaa missä istuttiin. Kaveri sai siltä jo avokämmenestä kun ei lähdetty heti. Olis tehny mieli pistää se solmuun, mut sen viis muuta kaverii vieressä ei olis varmaan tykänny siitä. Parempi kun ei tappele, tulee vaan lisää hankaluuksia. En mee kyl pitkään aikaan baariin. Koko ilta meni siihen varuilla oloon, ei pystyn enää rentoutumaan. Jotkut ihmiset ei vaan ajattele muuta kuin omaa persettä. Olis kiva saada tietää miksi pitää tuollee päteä kännissä ja kaveriporukassa.

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

Mellu-

Posts: 4,006

#6394 • • Mellu-
Eilinen tappio laihian lujattarista *grr* vttu suatana!!!!

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

lostgone

Posts: 2,493

#6395 • • lostgone
Nämä sunnuntait on tosi kivoja q tietää saavansa "tuomionsa" toiminnastaan maanantaina ja nyt joutuu vain kärvistelemään kotona. *hmph*
En taas vaihteeksi usko, että mun luokkatoveri arvostaa mun rehellistä näkemystä hänestä.*justjoo*
Ja onneksi laitoin vielä tekstiviestillä, ettei varmasti jäisi epäselväksi.*eiei*
Tekstasin viinin vaikutuksenalaisena tietysti.*känni*
Ja lisäksi taas kerran syvästi loukkaantuneena.*dissaa*

Tämä vuosi menee kyllä tosi putkeen tällä vauhdilla ja toiminnalla.*uuh*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Avatar
#6396 • • Taika Guest

lostgone, 14.1.2007 18:24:
En taas vaihteeksi usko, että mun luokkatoveri arvostaa mun rehellistä näkemystä hänestä.*justjoo*
Ja onneksi laitoin vielä tekstiviestillä, ettei varmasti jäisi epäselväksi.*eiei*
Tekstasin viinin vaikutuksenalaisena tietysti.*känni*


jos kyseessä on se eräs nimeltä mainitsematon ääliö, hän tuskin tulee koskaan tajuamaan millään tasolla mitä muut niillä rehellisillä tai vähemmän rehellisillä mielipiteillään tarkoittavat. turhaan siis huolehdit.*joo*

p.s. mitä muuten kuuluu sille uuden vuoden lupaukselle koskien viinin juontia, etenkin näin tammikuussa..?*vink*
lostgone

Posts: 2,493

#6397 • • lostgone

Taika, 14.1.2007 18:40:
---
---
jos kyseessä on se eräs nimeltä mainitsematon ääliö, hän tuskin tulee koskaan tajuamaan millään tasolla mitä muut niillä rehellisillä tai vähemmän rehellisillä mielipiteillään tarkoittavat. turhaan siis huolehdit.*joo*


Ei ollut hän.Oops.*vink* Mutta lupaan yrittää avautua hänelle sit seuraavalla kerralla qn mua seuraavaksi avaudututtaa.*justjoo* Ei menne kauaa..

p.s. mitä muuten kuuluu sille uuden vuoden lupaukselle koskien viinin juontia, etenkin näin tammikuussa..?*vink*

Et ehkä ole kuullut, mutta epäsäännöllisinä karkausvuosina tammikuussa on vain 12 päivää 31:n sijasta.*joo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Avatar
#6398 • • Taika Guest

lostgone, 14.1.2007 18:48:
---
Taika, 14.1.2007 18:40:
---
p.s. mitä muuten kuuluu sille uuden vuoden lupaukselle koskien viinin juontia, etenkin näin tammikuussa..?*vink*
---
Et ehkä ole kuullut, mutta epäsäännöllisinä karkausvuosina tammikuussa on vain 12 päivää 31:n sijasta.*joo*


"okei."
*justjoo*
sune

Posts: 2,096

#6399 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Hyväks käyttäminen ja tunteilla leikkiminen.

--
ei kovin ihku eikä plur

MesMeRise

Posts: 667

#6400 • • MesMeRise Spinnamon
AAAAAAAAARH

Miksi jos menee parvekkeelle se ovi pitää paiskasta niin lujaa kiinni että tuntuu et alakerrassakin helähtää ovenkarmit. Oon nyt kuukauden verran tasasin väliajoin säpsähtäny yöllä hereille ku rakas yläkerran naapuri menee parvekkeelle yöllä.

Ääni on vähän sama ku joku räjäyttäis pommin suoraan yläpuolella. Sitten jos erehtyy nukahtamaan uudelleen ni pitäähän se ovi paiskata oikeen kunnolla kiinni sitte sisään tullessa.

Ehkä mä olen sit liian kiltti, mut pyrin ainakin esim, yötöistä tullessa liikkumaan hiljaa käytävässä ja muutenki välttämään melua, koska tiedän et on moni joka herää muutaman tunnin päästä töihin.

En käsitä.