Umbala, 13.1.2007 00:50:
---
Miinapiina, 12.1.2007 22:40:
---
Umbala, 12.1.2007 14:45:
Ohhoh, tänäänpä tuntuu taas olevan kiristelypäivä kun kaikki ärsyttää. Nyt kuitenkn päällimmäisenä:
Se kun ihmiset "keksii" uusia sanoja. Tai ei se mitään jos a) Tässä uudessa sanassa on jotain järkeä b) se on johdettu jostakin muusta sanasta eikä esim temmattu tuulesta. c) Tästä uudesta sanasta on jotain "hyötyä" eli sana lyhenee tai tulee helpommin sanottavaksi / sulautuu paremmin muuhun puheeseen.
---
oisko jotain esimerkkejä noista "keksityistä" uusista sanoista jotka ei täytä noita kriteerejä...?? (utelias)
---
No valitettavasti on Tai jos joku pystyy mulle valaisemaan "uleeta" sanan alkuperää niin helpottaa se mun elämääni suuresti. Just nyt ei pysty muistaan muita.
hahahaha miten arvasinkin!!
oon tän jo muutamassa paikassa selittänytkin täällä ja kerran vielä
alettiin yks pv (öö joskus viime talvena, viime vuonna) kavereiden kanssa miettimään kaikkii erilaisia ilmauksia tms. ja nää pari vaasalaista alko kertoo miten siellä sanotaan tiettyi asioita ja sit ne ihmetteli jotain lahti-ilmauksia... ja kivaa oli, sit alettiin viel siihen miettii kaikkii vanhoja (=ala-aste tms) juttuja ja sieltä se U L E E sana muistui mulle mieleen. siis silloin "pienenä" joskus 90-luvun alussa oli kaikki vaan niin uleeta... ja sit (ilmeisesti koska sana tuntuu tälläkin hetkellä niiin monen mielestä olevan ihan hanurista) se vaan jäi niinku käy monelle muullekin sanonnalle ja muille jutuille. mut ku sen sillon muistin ni se vaan jäi sanavarastoon. koska hei, onhan se aikas uleeta!
eli ei ole mitenkään itsekeksitty (=uudelleen käyttöönotettu) vaan on ollut silloin joskus sama juttu ku magee tai siisti tai mitä näit nyt muita on...
mut asiasta aasin häntään, mikä siinä "uleessa" kaikkia niin kovasti rasittaa?? ku ei vaan tajuu??!!
ja myönnetään, syyllinen sun ärsytykseen... oon tartuttanut ton eräisiin henkilöihin ja nekin sitä käyttää... mut se vaan nykyään tulee , ja se on enemmän ku joku "siistii"... joku asia voi olla siistii mut sit ku se on enemmän ku siistii ni sit se on uleeta ( nykyään
)
selkiskö vai vieläkö ärsyttää tää kyseinen sana / asia ?