Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,569,799 views

Karvinen

Posts: 699

#3501 • • Karvinen SekaiSin MariSta
Se jos vastataan mitä kuuluu kysymykseen "ihan hyvää". . . siis eihän tosta saa mitää irti että mitä kuuluu, kaikkihan heittää aina "ihan hyvää" . . vois esim. sanoo että "ihan hyvää, ei pahemmin muutoksia vähään aikaan" . . . tai sit kertoo siihen että mitä on tehny ja sun muuta. . . *igor*

--
Seison omilla jaloillani,
Pysyn aloillani,
Omilla tavoillani

Pätkis

Posts: 1,038

#3502 • • Pätkis Pikkis

Karvinen, 20.10.2005 11:41:
Se jos vastataan mitä kuuluu kysymykseen "ihan hyvää". . . siis eihän tosta saa mitää irti että mitä kuuluu, kaikkihan heittää aina "ihan hyvää" . . vois esim. sanoo että "ihan hyvää, ei pahemmin muutoksia vähään aikaan" . . . tai sit kertoo siihen että mitä on tehny ja sun muuta. . . *igor*


Toisaalta, on tietysti vaikeahko arvata vastapuolesta (jos ei olla hetkeen nähty) että haluaako se tolla small talk -avauksella oikeasti tietää mun särkevästä korvasta ja kuolleesta mummosta... Vai sittenkin kuulla vain "ihan hyvää" johdattaakseen sitten keskustelun haluamaansa suuntaan.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Displacer

Posts: 1,828

#3503 • • Displacer

Pygmi, 20.10.2005 12:07:
---
Karvinen, 20.10.2005 11:41:
Se jos vastataan mitä kuuluu kysymykseen "ihan hyvää". . . siis eihän tosta saa mitää irti että mitä kuuluu, kaikkihan heittää aina "ihan hyvää" . . vois esim. sanoo että "ihan hyvää, ei pahemmin muutoksia vähään aikaan" . . . tai sit kertoo siihen että mitä on tehny ja sun muuta. . . *igor*

---

Toisaalta, on tietysti vaikeahko arvata vastapuolesta (jos ei olla hetkeen nähty) että haluaako se tolla small talk -avauksella oikeasti tietää mun särkevästä korvasta ja kuolleesta mummosta... Vai sittenkin kuulla vain "ihan hyvää" johdattaakseen sitten keskustelun haluamaansa suuntaan.



Totta nämä. mutta minua ainakin vielä enemmän ärsyttää se jos kaikki on "ihan sama".
Pätkis

Posts: 1,038

#3504 • • Pätkis Pikkis
Itseasiassa ärsyttää koko small talk. "Mitä sulle kuuluu? Ai ku Ihana nähdä! Ai oot töissä siellä? Voi ku hienoa!" -ilman että aihe kysyjää kiinnostaa, mutta kun on NIIN pakko sanoa jotain *igor*

Mä oon juro Suomesta ja mulle riittää ihan se "Moi" sekä hiljaisuus hissimatkan ajan.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

onni3mk

Posts: 3,973

#3505 • • onni3mk Onni on.

Pygmi, 20.10.2005 12:28:
Itseasiassa ärsyttää koko small talk. "Mitä sulle kuuluu? Ai ku Ihana nähdä! Ai oot töissä siellä? Voi ku hienoa!" -ilman että aihe kysyjää kiinnostaa, mutta kun on NIIN pakko sanoa jotain *igor*



Mua häiritsee kans toi, jos sitä ei tarkota. Mut mä esimerkiks, lähes aina tarkotan todella sitä, kun kysyn, mitä kuuluu. Mua oikeesti kiinnostaa tietää, mitä toiselle kuuluu. Ja sit ärsyttää, kun toinen vastaa, ihan jees. Ei täs mitään. Ja sit oot sillai et, noh...pakkohan nyt jotain on kuulua. Siis et...kävin eilen kaupassa ja löysin uutta juustoa, josta tuli mun lempparia. Hitto vieköön.

--
Onni on.

sensei

Posts: 125

#3507 • • sensei Käyttäjä
Jengi ei tajua että jos ravintolassa ei jossain saa polttaa, niin siellä ei sitten vedetä sitä v*tun röökiä.. Vaikka kuinka koittais selittää niin ei mee jakeluun..prkl..
sapeli

Posts: 11,768

#3509 • • sapeli jokukukamikä?

onni3mk, 20.10.2005 12:35:
Mua häiritsee kans toi, jos sitä ei tarkota. Mut mä esimerkiks, lähes aina tarkotan todella sitä, kun kysyn, mitä kuuluu. Mua oikeesti kiinnostaa tietää, mitä toiselle kuuluu. Ja sit ärsyttää, kun toinen vastaa, ihan jees. Ei täs mitään. Ja sit oot sillai et, noh...pakkohan nyt jotain on kuulua. Siis et...kävin eilen kaupassa ja löysin uutta juustoa, josta tuli mun lempparia. Hitto vieköön.



Mut sit taas toisaalta, aika harvoin taitaa ihminen oikeasti miettiä ja tiedostaa mitä sille kuuluu - useimmiten hetken varoajalla mietitty vastaus on linjalla "ihan hyvää". Mulla kyllä itelläni on sun kanssa sinänsä ihan sama lähtökohta että jos kysytään niin sitten kanssa kerrotaan mitä kuuluu, mutta aika moni kyllä pitää kyllä sitä linjaa että olis ihan sama jos vaan sanois "moi".

Ehkä parinkymmenen vuoden kuluessa suomalaiset tekee samoin kuin englantilaiset tai ranskalaiset, eikä vaivaudu edes vastaamaan kysymykseen... "how do you do?" - "how do you do." tai "ca va?" - "ca va".

Mut nii sitä tulin tänne ite nillittämään että kun heräsin yhdeksältä keuhkojen rahinaan niin tuli katottua kaikki päivän updeitit netistä (päivän sarjikset, tiedeuutiset, jne) - ja kun heräs "päikkäreiltä" niin oli semmonen olo että ne vois tarkistaa uudelleen, mut eihän siellä mitään uutta ole. *hmph* Pitäis herätä vaan kerran päivässä. *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avernian

Posts: 7,451

#3511 • • Avernian Kerettiläinen
Small talk is for small people (?)

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

MaSari

Posts: 1,986

#3512 • • MaSari space jammer
Jälleen kerran rakkaani pomo. Prkl, ihan kun töitä ei olisi muutenkin tarpeeksi. Toinen on ollu töissä jo 12,5 h tänään *nyyh*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

äm

Posts: 2,376

#3514 • • äm
Se, etten voi nauttia koulun loppumisesta, vaikka olin odottanut tätä päivää 3 fakin vuotta.

Ok, yritän vähän:

JEE!

Eip, ei toimi.

Vituttaa vaan.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Avernian

Posts: 7,451

#3515 • • Avernian Kerettiläinen

MaSari, 20.10.2005 20:38:
Jälleen kerran rakkaani pomo. Prkl, ihan kun töitä ei olisi muutenkin tarpeeksi. Toinen on ollu töissä jo 12,5 h tänään *nyyh*



Ajaako se kenties taksia?

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Anne

Posts: 424

#3516 • • Anne The Apina.
Hämmentävää.
Tänään totesin ratikassa matkustaessani, että takanani istuvan ihmisen (kovaääninen) hengitys ärsytti aivan suunnattomasti.. Voiko ihmistä pyytää lopettamaan hengittämisen, koska se ärsyttää? *hmph*

--
I don´t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

MaSari

Posts: 1,986

#3517 • • MaSari space jammer

Avernian, 20.10.2005 21:15:
---
MaSari, 20.10.2005 20:38:
Jälleen kerran rakkaani pomo. Prkl, ihan kun töitä ei olisi muutenkin tarpeeksi. Toinen on ollu töissä jo 12,5 h tänään *nyyh*

---


Ajaako se kenties taksia?



On yhdessä yksityisessä firmassa, joka valmistaa valaisimia. Siellä on sellanen ihme natsipomo-johtaja, joka ei tajuu paskan vertaa työntekijöiden hyvinvoinnista *senkin*
Mutta hei, onhan se nyt jo matkalla kotiinpäin..

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

Jna

Posts: 613

#3518 • • Jna

Anne, 20.10.2005 21:17:
Hämmentävää.
Tänään totesin ratikassa matkustaessani, että takanani istuvan ihmisen (kovaääninen) hengitys ärsytti aivan suunnattomasti.. Voiko ihmistä pyytää lopettamaan hengittämisen, koska se ärsyttää? *hmph*



No tottakai voi. Tosin ei voi tietää mitä se toinen on siitä mieltä..
Anne

Posts: 424

#3519 • • Anne The Apina.

Jna, 20.10.2005 21:21:
---
Anne, 20.10.2005 21:17:
Voiko ihmistä pyytää lopettamaan hengittämisen, koska se ärsyttää? *hmph*

---


No tottakai voi. Tosin ei voi tietää mitä se toinen on siitä mieltä..



Vai pitäiskö ennemminkin laittaa 100:sen tekstiviesti-palstalle viesti, jossa kerron sen takana istuvan henkilön tuntomerkit ja tarkan ajankohdan, jolloin ko. hengitys minua häiritsi..? *nauru*

--
I don´t suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

typ0

Posts: 1,892

#3520 • • typ0 syntax error
turhat ihmiset, turhat tehtävät, turhautuminen, turha.

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual