Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,557,114 views

Epailija

Posts: 5,636

#3481 • • Epailija Physicist, 2nd class.

koo, 18.10.2005 14:33:
Mun tietokone hajosi. Paha spybot tappoi sen. Se on poistanut jonkun oleellisen aivo-osan, ja nyt tää ei osaa tehdä mitään tää mun kone, ei edes tulostaa! Vituttaa ihan sikana.

Miten se urpo ohjelma ei voi tajuta, mikä on oleellista ja mikä ei? Miten se voi poistaa jonkun tosi tärkeän? Miten mä saan sen takas?



Oletko varma, että Spybot on syyllinen? *ding* Oli miten oli, niin uudelleeninstallointi on yksi vaihtoehto ja järjestelmän palauttaminen toinen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Josssu

Posts: 506

#3482 • • Josssu
**tun miehet ja mykkäkoulu. argh. *senkin*
Miksi lomalle on annettu mieletön kasa koulutehtäviä ja heti loman jälkeen pärähtää kaksi koetta? Jes*grr*
Fresia

Posts: 764

#3483 • • Fresia vähän outo
*itun korvauskäytännöt ja liikennevakuutukset ja sairauspäivärahat. ei hitto tylsempää aihetta tehdä seminaarityötä *toktok* (eihän täs oo ollu aikaa ku kuukausi ja deadline ylihuomen...*eikä*)

--
Rumpua ja bassoa kiitos.

Beats *sydän*

twistedsushi

Posts: 211

#3484 • • twistedsushi Nihil declaro
ärsyttää tää ärsyttäminen *grr* *hmph*

--
Itse valitset puolesi.

sensei

Posts: 125

#3485 • • sensei Käyttäjä
Eiköhän melkein naapuriin ole tullut joku rakennustyömaa, jossa aletaan rymyämään heti aamutuimaan ettei nukutuksi saa.
koo

Posts: 379

#3486 • • koo

Epailija, 18.10.2005 22:25:
---
koo, 18.10.2005 14:33:
Mun tietokone hajosi. Paha spybot tappoi sen. Se on poistanut jonkun oleellisen aivo-osan, ja nyt tää ei osaa tehdä mitään tää mun kone, ei edes tulostaa! Vituttaa ihan sikana.

Miten se urpo ohjelma ei voi tajuta, mikä on oleellista ja mikä ei? Miten se voi poistaa jonkun tosi tärkeän? Miten mä saan sen takas?

---


Oletko varma, että Spybot on syyllinen? *ding* Oli miten oli, niin uudelleeninstallointi on yksi vaihtoehto ja järjestelmän palauttaminen toinen.



En tiedä, oliko spybot syyllinen, mutta jotenkin mun koneestani hävisi windows ja se piti laittaa uudestaan... *poks* En keksi mitään muuta syyllistä kuin spybotin, joten syytä sitä.

--
Backstagella on paratiisi.

tumpsi

Posts: 2,553

#3487 • • tumpsi rekisteröitymätön

koo, 19.10.2005 18:28:
En tiedä, oliko spybot syyllinen, mutta jotenkin mun koneestani hävisi windows ja se piti laittaa uudestaan... *poks* En keksi mitään muuta syyllistä kuin spybotin, joten syytä sitä.


Mulle kävi joskus win98:n kans samoin.
Spybot ei ilmeisesti tue muita ku xp-winkkareit.
autoexec.bat tuhoutu meitsin tapaukses.
koo

Posts: 379

#3488 • • koo

tumpsi, 19.10.2005 18:37:
---
koo, 19.10.2005 18:28:
En tiedä, oliko spybot syyllinen, mutta jotenkin mun koneestani hävisi windows ja se piti laittaa uudestaan... *poks* En keksi mitään muuta syyllistä kuin spybotin, joten syytä sitä.

---

Mulle kävi joskus win98:n kans samoin.
Spybot ei ilmeisesti tue muita ku xp-winkkareit.
autoexec.bat tuhoutu meitsin tapaukses.



Mul on just xp. En tajuu tota juttua, mut en keksi muuta syyllistä. Jonkun system 30 tai jotain se poisti. En kyl enää ikinä käytä sitä mokomaa retaleohjelmaa! *grr* Onneks nyt toimii.

--
Backstagella on paratiisi.

Avatar
#3489 • • GoA Guest
Tollasia ohjelmia käytettäessä ei sitten poisteta kaikkea mitä se ehottaa. Jossei tiedä mitä tekee niin kyseisiä sovelluksia ei ole turvallista käyttää. Sama ohjelma saa myös XP:n sekoamaan jos erehtyy liikaa sitä keventämään. Jos taas käyttäjä on ollut osaava ja ohjelma on bugittanut tuhoten windowsin niin sitten unohtakaa ylläoleva. :)
Epailija

Posts: 5,636

#3490 • • Epailija Physicist, 2nd class.

koo, 19.10.2005 18:28:
En tiedä, oliko spybot syyllinen, mutta jotenkin mun koneestani hävisi windows ja se piti laittaa uudestaan... *poks* En keksi mitään muuta syyllistä kuin spybotin, joten syytä sitä.



Itse veikkaisisin koneesi joutuneen etäilkivallan kohteeksi. On aika epätodenäköistä, että spybot poistaisi jotain vitaalia, sillä silloinhan sen täytyisi pitää jotain vitaalia osasta haittaohjelmana. Kyseessä voi olla myös pieleen mennyt asennus tms. Oletko päivitellyt konettasi tai asentanut siihen uusia ohjelmia viime aikoina? Niin ja mitä palomuuria käytät?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

koo

Posts: 379

#3491 • • koo

GoA, 19.10.2005 18:41:
Tollasia ohjelmia käytettäessä ei sitten poisteta kaikkea mitä se ehottaa. Jossei tiedä mitä tekee niin kyseisiä sovelluksia ei ole turvallista käyttää. Sama ohjelma saa myös XP:n sekoamaan jos erehtyy liikaa sitä keventämään. Jos taas käyttäjä on ollut osaava ja ohjelma on bugittanut tuhoten windowsin niin sitten unohtakaa ylläoleva. :)



Käyttäjä oli kyllä ihan totaalinen tunari. *hymy* Silti vitutti.

--
Backstagella on paratiisi.

koo

Posts: 379

#3492 • • koo

Epailija, 19.10.2005 18:42:
---
koo, 19.10.2005 18:28:
En tiedä, oliko spybot syyllinen, mutta jotenkin mun koneestani hävisi windows ja se piti laittaa uudestaan... *poks* En keksi mitään muuta syyllistä kuin spybotin, joten syytä sitä.

---


Itse veikkaisisin koneesi joutuneen etäilkivallan kohteeksi. On aika epätodenäköistä, että spybot poistaisi jotain vitaalia, sillä silloinhan sen täytyisi pitää jotain vitaalia osasta haittaohjelmana. Kyseessä voi olla myös pieleen mennyt asennus tms. Oletko päivitellyt konettasi tai asentanut siihen uusia ohjelmia viime aikoina? Niin ja mitä palomuuria käytät?



Voi olla, että jokin, jonka spybot poisti oli tehnyt jotain joka tuhosi sen systemin. Tai ehkä haittaohjelma oli pesiytynyt vitaaliin?

Mä olen aika huono koneiden kanssa, eikä mulla vissiin mitään palomuuriakaan ole, joten kaikki on mahdollista. Kun olisi joku fiksumpi, joka neuvoisi tällaista aloittelijaa... Ehkä vielä opin. Ainahan voi mennä "seniorin tietokonekurssille" *vink*

--
Backstagella on paratiisi.

Avatar
#3493 • • GoA Guest

koo, 19.10.2005 18:45:
---
Epailija, 19.10.2005 18:42:
---
koo, 19.10.2005 18:28:
En tiedä, oliko spybot syyllinen, mutta jotenkin mun koneestani hävisi windows ja se piti laittaa uudestaan... *poks* En keksi mitään muuta syyllistä kuin spybotin, joten syytä sitä.

---


Itse veikkaisisin koneesi joutuneen etäilkivallan kohteeksi. On aika epätodenäköistä, että spybot poistaisi jotain vitaalia, sillä silloinhan sen täytyisi pitää jotain vitaalia osasta haittaohjelmana. Kyseessä voi olla myös pieleen mennyt asennus tms. Oletko päivitellyt konettasi tai asentanut siihen uusia ohjelmia viime aikoina? Niin ja mitä palomuuria käytät?

---


Voi olla, että jokin, jonka spybot poisti oli tehnyt jotain joka tuhosi sen systemin. Tai ehkä haittaohjelma oli pesiytynyt vitaaliin?

Mä olen aika huono koneiden kanssa, eikä mulla vissiin mitään palomuuriakaan ole, joten kaikki on mahdollista. Kun olisi joku fiksumpi, joka neuvoisi tällaista aloittelijaa... Ehkä vielä opin. Ainahan voi mennä "seniorin tietokonekurssille" *vink*



Windows-puolella on sellainen ikävä juttu että tavallisen käyttäjän kone saastuu aivan liian helposti, ellei joku osaava käyttäjä sitä ensin paikkaa. Joten älä syytä itseäsi vaan bill catesiä. ;)
Epailija

Posts: 5,636

#3494 • • Epailija Physicist, 2nd class.

koo, 19.10.2005 18:45:
Voi olla, että jokin, jonka spybot poisti oli tehnyt jotain joka tuhosi sen systemin. Tai ehkä haittaohjelma oli pesiytynyt vitaaliin?



Vaikea sanoa. En ollut lukenut Goan ja tumpsin viestejä tuota kirjoittaessani, mutta kaikki näyttäisi olevan mahdollista.


Mä olen aika huono koneiden kanssa, eikä mulla vissiin mitään palomuuriakaan ole, joten kaikki on mahdollista. Kun olisi joku fiksumpi, joka neuvoisi tällaista aloittelijaa... Ehkä vielä opin. Ainahan voi mennä "seniorin tietokonekurssille" *vink*



No tarkista nyt ainakin XP:n tietoturvakeskuksesta, että edes Windowsin oma palomuuri on päällä. Kun suojaat tietokoneesi kunnolla, tulee harvemmin tarvetta poistella koneelta mitään tiedostoja, jolloin riski poistaa tärkeitä tiedostoja vahingossa pienenee myös. Spyware-ohjelmien suhteen kannattaa muuten käyttää harkintaa, jos meinaat Spybotista vaihtaa tämän jälkeen pois. Tuossa lista ohjelmista, joita _ei_ kannata suin päin koneelleen asennella:

http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

koo

Posts: 379

#3495 • • koo

Epailija, 19.10.2005 18:57:

No tarkista nyt ainakin XP:n tietoturvakeskuksesta, että edes Windowsin oma palomuuri on päällä.



Joo, kiitti neuvoista. *hymy*

--
Backstagella on paratiisi.

Epailija

Posts: 5,636

#3496 • • Epailija Physicist, 2nd class.

GoA, 19.10.2005 18:50:
Windows-puolella on sellainen ikävä juttu että tavallisen käyttäjän kone saastuu aivan liian helposti, ellei joku osaava käyttäjä sitä ensin paikkaa. Joten älä syytä itseäsi vaan bill catesiä. ;)



Itse asiassa Secunian haavoittuvuuslistaa katsellessa syntyy vähän toisenlainen kuva...

Vulnerabilities Summary Listing / Week 41

Windows:
[SA17172] Avaya Various Products Multiple Vulnerabilities
[SA17167] Microsoft Collaboration Data Objects Buffer Overflow Vulnerability
[SA17160] Microsoft Windows DirectShow AVI Handling Vulnerability
[SA17168] Microsoft Windows Shell and Web View Three Vulnerabilities
[SA17163] Microsoft Windows FTP Client Filename Validation Vulnerability
[SA17117] aeNovo Cross-Site Scripting and SQL Injection Vulnerabilities
[SA17091] aspReady FAQ Manager Login SQL Injection Vulnerability
[SA17166] Microsoft Windows Plug-and-Play Service Arbitrary Code Execution
[SA17165] Microsoft Windows Client Service for NetWare Buffer Overflow
[SA17161] Microsoft Windows MSDTC and COM+ Vulnerabilities
[SA17136] GFI MailSecurity HTTP Management Interface Buffer Overflow
[SA17096] CheckMark Payroll DUNZIP32.dll Buffer Overflow Vulnerability

UNIX/Linux:
[SA17149] Ubuntu update for mozilla-thunderbird
[SA17090] Red Hat update for thunderbird
[SA17179] Mandriva update for xine-lib
[SA17171] Ubuntu update for koffice-libs/kword
[SA17162] Debian update for xine-lib
[SA17145] KOffice KWord RTF Importer Buffer Overflow Vulnerability
[SA17144] F-Secure Anti-Virus for Linux CHM File Parsing Buffer Overflow
[SA17135] SGI Advanced Linux Environment Multiple Updates
[SA17132] Slackware update for xine-lib
[SA17127] SUSE update for realplayer
[SA17116] Gentoo update for realplayer / helixplayer
[SA17111] Gentoo update for xine
[SA17102] Debian update for ethereal
[SA17099] xine-lib CDDB Client Format String Vulnerability
[SA17097] Ubuntu update for libxine1
[SA17177] Mandriva update for squid
[SA17156] Ubuntu update for sqwebmail
[SA17152] Gentoo update for uw-imap
[SA17148] Debian update for uw-imap
[SA17147] Red Hat update for ruby
[SA17143] Fedora update for xloadimage
[SA17140] Debian update for xloadimage
[SA17139] Debian update for xli
[SA17129] Debian update for ruby
[SA17124] xli NIFF Image Title Handling Buffer Overflow
[SA17120] Debian update for up-imapproxy
[SA17108] Debian update for dia
[SA17103] Debian update for openvpn
[SA17100] imapproxy "ParseBannerAndCapability" Format String Vulnerability
[SA17098] Ubuntu update for ruby1.8
[SA17095] Gentoo update for dia
[SA17094] Gentoo update for ruby
[SA17088] HP-UX Apache mod_ssl "SSLVerifyClient" Security Bypass Security Issue
[SA17087] Xloadimage NIFF Image Title Handling Buffer Overflow
[SA17128] OpenVMPS Logging Functionality Format String Vulnerability
[SA17106] Debian update for py2play
[SA17092] Sun Java System Directory Server HTTP Admin Interface Unspecified Vulnerability
[SA17180] Gentoo update for openssl
[SA17178] Mandriva update for openssl
[SA17169] Sun Solaris OpenSSL SSL 2.0 Rollback Vulnerability
[SA17153] Red Hat update for openssl
[SA17146] FreeBSD update for openssl
[SA17123] Debian update for cpio
[SA17118] Debian update for tcpdump
[SA17101] Debian update for tcpdump
[SA17114] Linux Kernel Potential Denial of Service and Information Disclosure
[SA17113] Ubuntu update for shorewall
[SA17112] Gentoo update for weex
[SA17110] Debian update for shorewall
[SA17154] Red Hat update for util-linux/mount
[SA17142] Ubuntu update for cfengine
[SA17131] SGI IRIX "runpriv" Arbitrary Shell Command Injection Vulnerability
[SA17125] Debian update for graphviz
[SA17121] Graphviz "dotty.lefty" Insecure Temporary File Creation
[SA17109] Debian update for masqmail
[SA17107] Mandriva update for hylafax
[SA17093] Ubuntu update for texinfo
[SA17141] Ubuntu update for kernel
[SA17133] Sun Java Desktop System umount "-r" Re-Mounting Security
Issue

...mutta Secunia luokittelee kyllä sivuillaan esim. Linux Kernel 2.6.x:n "Less critical":ksi Windows XP Home Editionin napatessa luokituksen "Highly Critical" (molemmissa kaikki jälleenmyyjän patchit asennettuna). Ota tuosta nyt sitten selvää. x)

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Ninka

Posts: 564

#3497 • • Ninka
kaikki tuntuu olevan niin epäreiluu *uuh*

--
*nuotti* All i wanna do, is have some fun, I got a feeling, Im not the only one *nuotti*

Avatar
#3498 • • GoA Guest
Mutta edelleen uskon oman linux-koneen olevan paremmassa turvassa ilman palomuuria sekä ilman antivirus/spyware-ohjelmaa. :)
Jutu

Posts: 3,054

#3500 • • Jutu Blondi
Voi v*ttu! En pysty tilaamaan kuituja, koska Mortician nettikauppaan ei tällä hetkellä käy Visa Electron. Voi helvetin v*ttu. En olisi halunnutkaan niitä raitoja päähän. Ollaan sitten kokonaan violetti *hmph**toktok*

Ellei joku ystävällinen persoona käy ostamassa niitä ja lähetä mulle, vinkvonk *lmao*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.