Hammaslääkäri

482 posts, 25 pages, 327,117 views

sapeli

Posts: 11,768

#241 • • sapeli jokukukamikä?
Nyt on taas tullu rampattua hammaslääkärissä - kait jotain 5 kertaa viimeisen kuukauden aikana *igor* Yks hammas erityisesti innostui lohkeilemaan eikä paikat oo meinannu pysyä... Maanantaina oli kaiken huippu kyl: olin saanu lähetteen yksityiselle mut tämän herran piti kai päästä kiireesti juhannuksenviettoon. Pyysin etukäteen erikseen puudutusta, mutta hän sitten päätti aloittaa juurihoidon ilman puudutusta tai edes varoitusta *pökr* Oli se kymmenessä minuutissa ohi (juurikanavien avaus), mutta siinä oli niin shokissa ja paikanpalasia suu täynnä että vasta sieltä lähdettyä tajusin kuinka hirveän tempun se oli tehnytkään. Puhun siis siitä että meni pitkään rakennettu luottamus hammaslääkäreihin.

No, ei ollu mikään ylläri että sen tekemä työ oli aika hutiloitua ja tänään sit kävin päivystyksessä teettämässä saman homman paremmin. Eipä ollut tuo yksityisen puolen lääkärisetä huomannut että sen hampaan juuria ois pitäny vähän enemmänkin katsoa... Nyt sitten määrättiin antibioottikuuri ja kolmiolääkkeitä ja toivotaan että ei tule mitään pahempia tilanteita ennenkuin elokuun loppupuolella kun on seuraava aika *justjoo*

PS: ibuprofeeni kuulemma auttaa normisärkylääkkeistä parhaiten hammaskipuihin *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Lyylikki

Posts: 2,975

#242 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Hei ihan oikeesti mulle on vähän pimennossa, että miten toi hammaslääkäri juttu nyt menee. Pääsenkö mä kunnalliseen hammashoitoon, jos on akuutti tilanne ts. viisaudenhammas on aika kipeenä, poski turvonnu, enkä saa suuta kunnolla auki. Vai kannattaako vaan mennä yksityiselle? Olisko jotain suosituksia, että mihin kannattais mennä? Noitten hinnoistakaan kun ei saa mitään selvää, kun niitä ei missään ilmoteta. Vaikka ihan varmaan pitäis kuluttajalle kertoa.

Ei niin, etten olis valmis maksamaan. Lähinnä vaan kun rahaa ei ylenmäärin ole, niin mielellään en maksaisi ihan maltaita.
MiMoSa

Posts: 1,664

#243 • • MiMoSa
Viimeks oon käyny tarkastuttaa legot sillon kun se oli vielä ilmasta, eli joskus 6 vuotta sitten... Oliskohan jo aika mennä. Koskaan ei oo kyl reikiä hampaissa ollu eikä vieläkään oo siltä tuntunu et olis niin enpä taida vieläkään jaksaa mennä. Kattoo sit jos alkaa hampaita vihloo.*joo*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#244 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Super-Kerttu, 1.3.2007 14:20:
Alas yksi piikki ja ylös yksi. Sanoin heti alkuun, kun ylähammasta alettiin repiä irti, että nyt kyllä sattuu aika paljon. Taisi mennä kuuroille korville..*igor* Mut joo..Olis kai pitänyt alkaa kiljumaan kunnolla. Mä yritin vaan olla niin pirun urhea.. *igor*



kääks.. mulle pistettiin 6 kun olin keväällä viisaudenhampaanpoistossa. Ihme touhua...Seuraava kerta alkaa oleen kyl kohta ovella, vois alkaa näkeen painajaisia *justjoo*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hitchhiker

Posts: 1,754

#245 • • Hitchhiker
Pitäisi mennä kunhan vain saa itseään niskasta kiinni, koska tietää että on yksi lohjennut hammas ja muutamia reikiä. Mutta on se perhanan kumma, kun tietäisi tuon olevan hieman pakollinen juttu ja ei saa itseään ravistettua sinne *igor*.
Janisa

Posts: 2,226

#246 • • Janisa vaikeasti kesytettävä

Lyylikki, 10.9.2007 19:36:
Hei ihan oikeesti mulle on vähän pimennossa, että miten toi hammaslääkäri juttu nyt menee. Pääsenkö mä kunnalliseen hammashoitoon, jos on akuutti tilanne ts. viisaudenhammas on aika kipeenä, poski turvonnu, enkä saa suuta kunnolla auki. Vai kannattaako vaan mennä yksityiselle? Olisko jotain suosituksia, että mihin kannattais mennä? Noitten hinnoistakaan kun ei saa mitään selvää, kun niitä ei missään ilmoteta. Vaikka ihan varmaan pitäis kuluttajalle kertoa.

Ei niin, etten olis valmis maksamaan. Lähinnä vaan kun rahaa ei ylenmäärin ole, niin mielellään en maksaisi ihan maltaita.



Katotaas miten puun takaa taalta Nykista voi neuvoa... *nauru*

Paaset ja olet oikeutettu kaymaan kunnallisessa akuutissakin tilanteessa. Hammashoitoloilla on sellainen sarkypaivystys (yleensa joka arkipaiva -riippuu paikkakunnasta tietty...) joka paivystaa (vahintaan) muutaman tunnin arkipaivana. Sinne vaan jonoon sarkypaivystyksen aikana ja niiden pitaisi hoidattaa sinut jo samana paivana (eritoten jos todella sarkee jne.)

Vinkki: Jos sarkypaivystys aukeaa esim. klo 10 sinun alueesi hammashoitolassa, ole siella jo 9.30. *nauru* Et ole ainoa, joka on siella akuutissa tilanteessa.

Itse (rehellisesti sanoen) yritin ensimmaista viisaudenhammastani aikoinaan hoidattaa juuri kunnallisen puolella, mutta koska niita pitikin poistaa kaksi ja siella oli jotain tulehdustakin, niin paadyin vanhempieni avustuksella yksityiselle, joka on _TODELLA_ kallista.
Tosin nyt taytyy kertoa, etta omat kaikki nelja viisuria poistettiin 7-8 vuotta sitten ja sen jalkeen on ilmeisesti tullut joku vahennys(?)juttu hammaslaakareihinkin, mutta huhun mukaan ei siita isommissa projekteissa paljoa takaisin tule...

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

sale

Posts: 1,235

#247 • • sale
Huomenna jälleen pitkästä aikaa reiän paikkaukseen.Aina ärsyttää yhtä paljon mennä kyseiseen toimenpiteesen vaikka se nyt ei kovin erikoinen juttu olekkaan, mutta hyvin ärsyttävä sellainen.*pökr*
Lyylikki

Posts: 2,975

#248 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Tyhmentyminen on nyt alkanut. Kävin tänään terpparin hammaslääkärillä ja päättivät sitten nykäistä viisaudenhampaan pois, koska se ei olis kuitenkaan mahtunut kasvamaan ja olisi anyway pitänyt poistaa jossain vaiheessa. Huomenna on siis meitsi toimistolla yksi puhelimen päässä, mutta en mä usko, että siitä tulee mitään sen suurempaa ongelmaa.

Nyt kuitenkin istun kotona tukko suussa ja tommonen jääkalikka poskella. Jei.

Eikä mulla vieläkään ole mitään pahaa sanottavaa hammaslääkäreistä. Oikein asiallinen tyyppi oli tämä Zlatanin poika. Pisti pari puudutuspiikkiä, eikä se tietenkään tulehtuneessa ikenessä kovin mukavalta tuntunut, mutta eipä nyt ollut mikään maailman pahin juttu. Sitten se hetken tökki sitä hammasta, totesi että nyt se jo heiluu ja nappasi sen sitten pois. Olihan se hammas vähän raukan näköinen, kun joutui siihen pöydälle. Juuria se lääkäri mulle esitteli, kun ne oli kuulemma ihan vinossa.

Bonarina kirjoitti mulle vielä reseptin Burana 600:siin ja Panacodeihin. Jos/kun en tän hammaskivun aikana saa niitä kuitenkaan syötyä kaikkia, niin voin käyttää niitä myöhemmin naistenvaihvoihin. Luxusta *iloinen*

Samalla otettiin kuva suusta ja tsekkailtiin muittenkin viisaudenhampaiden tilanne. Toinen ylhäältä on kasvanut jo kokonaan ja pitää poistaa, koska se on kasvanut yli. Alhaalla molemmat on tuloillaan, toinen puhjennut, mutta toinen ei. Kuulemma alapuoliset on vähän hankalampia poistaa, mutta nyt ne kuitenkin kannattaa poistaa eli ennen 30 ikävuotta. Seuraavan ajan se antoi 3 viikon päähän ja onhan se nyt ihan hyvä, että tää tullaan hoitamaan alta pois.
Avatar
#249 • • Galadhan Guest
Eilen oli toiseksiviimeinen viisurin poisto. Homma meni hienosti, pari puudutuspiikkiä ja vartin suostuttelu erinäköisillä (ja -äänisillä) välineillä riitti hampaalle. Loppuun pari tikkiä ja resepti antibioottikuurille. *joo*

Yksi vielä poistettavana. Se onkin sitten leikkauksen paikka. *sars*
Cloud

Posts: 2,162

#250 • • Cloud Game Freak
Huomenna aika tarkastukseen yksityiselle tietysti.

Saas nähdä kuinka iso setti on tulossa suuhun tehtäviä juttuja. Tuskin pelkkä tarkastus ja huolto riittää.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

innae

Posts: 1,377

#251 • • innae PaskaJätkä
Olen ottanut missiokseni tälle syksylle hampaitteni huollon.
Tähän mennessä parit reiät paikattu, kaksi viisuria poistettu leikkauksella sekä juurihoidon aloitus.
Juurihoidon operoi kunnallishammaslääkäri, muut tapahtuvat yksityisellä syystä etten saanut kunnalliseen hoitoon aikaa.
Juurihoito saatetaan loppuun ensi viikolla, lokakuussa paikataan parit reiät ja marraskuussa leikataan pois kaksi viimeisintä viisuria.
Leikkaus ei ollutkaan niin paha rasti näin jälkeen ajatellen. Olin tosin paniikissa siinä leikkauksen aikana etten välillä muistanut hengittää.
Ilman antibioottireseptiä pärjäsin. Kyseinen kirurgi ei juurikaan kirjoita antibiootteja mutta kuulemma harvoin hänen potilaansa suu tulehtuu. Haaleaa sosekeittoa sekä vettä ensimmäiset 5 päivää piti syödä.Kirkasta alkoholia sai käyttää, siis tietysti suun puhdistamiseen:)
Suosittelen kyseistä yhtiötä http://www.opushammas.fi/

--
PaskaJätkä

Lyylikki

Posts: 2,975

#252 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Mä pääsin klo 12 pois hammaslääkäristä ja vähän mietityttää, että onko puudutus jo lakannut? Poski on turvoksissa (mukava mustelma on siinä myös:)), mutta kipua ei tunnu, joka saattaa kuitenkin johtua siitä, että syöttivät mulle yhden kipulääkkeen siellä lääkärissä.

Missään vaiheessa mulla ei ollu semmonen täysin tunnoton olo suussa. Tunsin joo kun sitä hammasta siellä venkutettiin ja kun se vedettiin pois, niin en sitten osaa sanoa, että onko tämä tunne edelleen sitä puutuneisuutta vai vain turvotusta. Hitto.
Santutar

Posts: 405

#253 • • Santutar Santtusaatana, Kanttura
Hammaslääkärit on yöks...*poks* Pelkkä ajatuski nostattaa niskavilloi ja kämmenet hikoo!!!
Pienempänä tuli ravattua ku oli pahasti hampaissa ylipurentaa ja tarvi kaiken näkösiä kojeita (joita en sit käyttäny). Hammaslääkäri missä kävin silloin oli elämäänsä vittuuntunu kurppanen akka joka purki tuntojaan viattomiin räkänokkiin!!
Viime kerrasta on 8 vuotta ja mut pakotettiin tarkistuttamaan hampit.
Amdi

Posts: 253

#254 • • Amdi
mulla piti olla huomenna kahden viisaudenhampaan poisto, mutta eilen sain sitten soiton hammaslääkäristä että kyseinen hammaskirurgi on sairaslomalla ja aikaani täytyy siirtää. Tämän jälkeen tuli helvetinmoinen vitutus koska olin asiaa stressannut jo monta päivää (ja odotin innolla saikulle pääsemistä *hih*). Nyt sitten pääsen stressaa kuukaden päästä uudestaan tota prkl repimistä *dissaa*

--
Mixing tracks together coz I m the MTF DJ

sale

Posts: 1,235

#255 • • Edited sale
Nyt on taas vuodeksi hammaslääkäri käynnit ohi :) Halpaa lystiä toi yksityisellä käyminen ei todellakaan ole.Vuositarkastus+puudutus+yhden reiän paikkaus vain 106e*poks**pökr*..
Summasta on jo vähennetty kelakorvaus 44e..
KiimanenKurre

Posts: 791

#256 • • KiimanenKurre **Epileptinenkonttaaja**
se pelkkä haju mikä pamahtaa naamaan kun avaa sen ulko-oven niin on jotenkin NIIN*senkin**dissaa**grr**sars**oksennus* hirvee....*toktok*

--
*toktok*M.I.L.I.N.D.I.N.I*toktok*
Mulkullinen Ihra, Läski Itsari Notaari ja Dopingnuuskija sekä Itsestäänselvä Nopeaälyinen Ilmakitaranräpläri

Verottaja

Posts: 1,174

#257 • • Verottaja no-life / luuviulu
Näitä juttuja kun lukee, niin rupes omat viisurit taas
muistuttelemaan "Hoi, me ollaan viel mestoilla!"

Ehkä mä nuo vielä joskus poistatan...

--
You´ve changed things, forever. There´s no going back.
See to them, you´re just a freak... like me.

Amarie

Posts: 261

#258 • • Amarie täysipäiväinen lusmu
Mä varasin vihdoin ajan hammaslääkärille. Oon kuulemma vuonna 2003 käynyt viimeksi. Mulla on tosi huonot hampaat, ollut aina. Oon pessyt suunnilleen aina aamuin ja illoin ja joskus jopa päivällä hampaat, en oo juonut lapsena mehuja tai edes kauheasti karkkia syönyt, mutta silti ennen kun olin 13 mulla oli ollut jo kolme juurihoitoa. Pelottaa siis ihan vitusti mennä tonne, ainakin yks hammas lähtee poistoon.

--
In her eyes I see the sky.

Lyylikki

Posts: 2,975

#259 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Mun itse hammaslääkärikokemus oli mukava, mutta nyt mulla on poski ihan sininen ja turvonnu. Joo mä oon mustelmaherkkä, mutta voi morjens. Näytän ihan trupaani saaneelta, ei kehtaa liikkua ainakaan kenenkään miehen kanssa kaupungilla.
miGGi

Posts: 236

#260 • • miGGi ...same shit, different asshole...
*sars* pelottava mesta ! ! !

--
*nuotti* ...mun päässä kekkerit käkkää,kaapissa kääpiöt ottavat häppää,ukkeleilla on vihtahousut ja kysy että kiinnostaisko...*nuotti*

*pelle*