Hammaslääkäri

482 posts, 25 pages, 327,249 views

soile

Posts: 138

#281 • • Edited soile
Tänään oli paikkausaika, se meni varsin mukavasti. Mun YTHS:n hammaslääkäri on tosi ihana, eikä ikinä oo joutunu pelkäämään että sattuis. Samalla otettiin kuvat hampaista, ja nyt oiski sitten ens kuun alussa edessä yläviisurin poisto. Ja sen jälkeen jossain vaiheessa molemmat alaviisaat joudutaan leikkaamaan pois. Tota ylähampaan poistoa en kammoa hirveesti, mut noi alaviisurit. Yyh.

Mut mitä oon tästä topicista lukenut noista YTHS:n hammaslääkäreistä, ni oon kyllä aika iloinen, et mun kohdalle on sattunut hyvä/kiva lääkäri. Tai, no.. Alussa mulla oli joku ihme ukko, joka mutis vaan sinne maskiinsa jotain, eikä siitä saanu mitään tolkkua. Onneks se sitten lähtikin pois, ja tilalle tuli tuo ihana naisihminen. <3
miGGi

Posts: 236

#282 • • Edited miGGi ...same shit, different asshole...
ei olekkaan yhtää niin paha paikka ku oon monta monta vuotta pelänny!
eihän sitä ropellusta edes tunne ku on osaava hammaslääkäri*pepsodent*!
*joo*

--
*nuotti* ...mun päässä kekkerit käkkää,kaapissa kääpiöt ottavat häppää,ukkeleilla on vihtahousut ja kysy että kiinnostaisko...*nuotti*

*pelle*

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#283 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

soile, 16.10.2007 13:34:
Mun YTHS:n hammaslääkäri on tosi ihana, eikä ikinä oo joutunu pelkäämään että sattuis.



Samat kokemukset YTHS:lta, todella ymmärtäväistä ja mukavaa henkilökuntaa suurimmaksi osaksi :) suuhygienistikin oli todella ymmärtäväinen, kun pelkäsin jopa hammaskiven poistoa...

14.12 onkin sit tuomiopäivä, eli lähtee vikat viisurit.. *hikoil* jännityksestä sekasin jo nyt..

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

innae

Posts: 1,377

#284 • • innae PaskaJätkä

Hyzenthlay, 16.11.2007 12:19:
---
soile, 16.10.2007 13:34:
Mun YTHS:n hammaslääkäri on tosi ihana, eikä ikinä oo joutunu pelkäämään että sattuis.

---


Samat kokemukset YTHS:lta, todella ymmärtäväistä ja mukavaa henkilökuntaa suurimmaksi osaksi :) suuhygienistikin oli todella ymmärtäväinen, kun pelkäsin jopa hammaskiven poistoa...

14.12 onkin sit tuomiopäivä, eli lähtee vikat viisurit.. *hikoil* jännityksestä sekasin jo nyt..



Itsellä poistettiin elokuussa vasemman puolen viisurit viime viikon keskiviikkona oikealta puolelta. Toimenpide ei ollut paha, vaikka meninkin pelko persiissä. Erittäin hyvä hammaskirurgi hoiti poistot niin, ettei tarvinnut syödä antibiootteja ollenkaan:) Muistaa vaan välttää maitotuotteita, kuumia tai kylmiä syötäviä ja juotavia:)
Usko tätiä, ei se ole paha homma jos on vain osaava henkilökunta:) Nimim. hammaslääkärikauhuinen

--
PaskaJätkä

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#285 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
multakin on jo pari poistettu, mutta pelko kun ei oo mitenkään "järjellistä" vaan pelkään ihan pelkäämisen takia.. *hikoil* joka tapauksessa, todella helpottunut olo kun vuosien hammaslääkärin välttely on ohi ja hampaat on ihan kohtuuhyvässä kunnossa :)

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

MiMoSa

Posts: 1,664

#286 • • MiMoSa
Mun hampaat on tarkastettu viimeks sillon kun se oli ilmaista, eli joskus 6 vuota sitten...*blush* Mut en oo sit nähnyt tarpeelliseks mennä kun siihen menessä ei ollu vielä reikiä tullu ja sen jälkeen ei oo särkeny tai mitään. Meen sit jos alkaa särkee.*joo* Vaikkei mulle mitään erikoisempia toimenpiteitä oo ikinä tehny, niin kyllä mua silti sen verran kauhistuttaa pelkkä ajatuskin, että en kyl ihan huvikseni sinne mee.

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Syce

Posts: 1,649

#287 • • Syce
Tammi-Helmikuussa on edessä kolmen hampaan juurihoitoa ja yhden poisto*piis* odotan innolla tulevaa. ps. tiedossa kellää vahvoja kipulääkkeitä??? herskaa??? edes JOTAIN?!?! *nauru* *yhyy*
MiMoSa

Posts: 1,664

#288 • • MiMoSa

Syce, 16.11.2007 12:53:
Tammi-Helmikuussa on edessä kolmen hampaan juurihoitoa ja yhden poisto*piis* odotan innolla tulevaa. ps. tiedossa kellää vahvoja kipulääkkeitä??? herskaa??? edes JOTAIN?!?! *nauru* *yhyy*


*pökr*
Onnea vaan, ei kyllä kateeks käy!*hih*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

sapeli

Posts: 11,768

#289 • • sapeli jokukukamikä?
Huu, just lähti aikuisiän eka hammas *whaat* Eikä ollu ees viisuri!

Tää on just se hammas minkä juuresta tulehtu verisuoni pari vuotta sitten ja kävin ekaa kertaa päivystyksessä - sen jälkeen tää on saanu ainakin neljään tai viiteen otteeseen juurihoitoa ja nyt sit ihmettelivätkin tuolla päivystyksessä että miten onkin lääkäri jaksanut; hammas oli lohjennut niin syvältä että he eivät olisi sille kovin hyvää ennustetta antaneet.

Hassua onkin että just viime yönä kun tätä taas pitkästä aikaa särki niin näin unta missä hammas hajosi ja lähti kivuttomasti palasina pois, vieden kaikki ongelmat mennessään. Ja nyt ne sitten pisti sen palasiksi ja nyt on huojentunut mieli kun tosta hampaasta ei tarvi enää murehtia. *hymy*

Jänskäs kyllä vähän kun kuulin vasta siinä penkillä että hammas lähtee, ne hartiavoimin tunki sinne semmosta terävää, ohutta talttaa ja koitti vääntää sitä hammasta rikki ku se oli niin syvällä kiinni, mut hyvin se meni - enemmän mua sattu se kun se puristi mun huulta sormensa ja mun hampaan väliin. *hih*

Saikkuu loppupäivä, 800 buranaa löytyy, saa nähdä hyytyykö hymy kun puudutus lähtee... Mut nyt on hyvä fiilis!

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Lyylikki

Posts: 2,975

#290 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

innae, 16.11.2007 12:37:
Muistaa vaan välttää maitotuotteita, kuumia tai kylmiä syötäviä ja juotavia:)



Miksi maitotuotteita pitää välttää? Mulle hammaslääkäri sanoi, että ekana päivänä ei mitään kiinteää ja kuumaa eli jätskiä ja jugurttia siis pitäis syödä. Ehkä noi on vähän lääkäristä riippuvaisia tai jotain. Kuka mihinkäkin uskoo *nauru*

Olenkin nyt kahdella ekalla kerralla viettänyt jugurttipäivät ja tänäänkin pitäisi, koska lähti viimeisetkin viisaudenrippeet aamulla. Helpommin irtosivat, kuin oikeanpuoleiset. Ylähammas lähti ihan plops vaan (sain sen muistoksi itelleni) ja alhaalla osasivat porata jo oikein huolella sen palasiksi ennen kuin yrittivät sitä repiä pihalle.
innae

Posts: 1,377

#291 • • innae PaskaJätkä

Lyylikki, 19.11.2007 15:36:
---
innae, 16.11.2007 12:37:
Muistaa vaan välttää maitotuotteita, kuumia tai kylmiä syötäviä ja juotavia:)

---


Miksi maitotuotteita pitää välttää? Mulle hammaslääkäri sanoi, että ekana päivänä ei mitään kiinteää ja kuumaa eli jätskiä ja jugurttia siis pitäis syödä. Ehkä noi on vähän lääkäristä riippuvaisia tai jotain. Kuka mihinkäkin uskoo *nauru*

Olenkin nyt kahdella ekalla kerralla viettänyt jugurttipäivät ja tänäänkin pitäisi, koska lähti viimeisetkin viisaudenrippeet aamulla. Helpommin irtosivat, kuin oikeanpuoleiset. Ylähammas lähti ihan plops vaan (sain sen muistoksi itelleni) ja alhaalla osasivat porata jo oikein huolella sen palasiksi ennen kuin yrittivät sitä repiä pihalle.



Kirurgi sanoi, että maitotuotteet herkemmin aiheuttavat tulehdusta. Siis minulle kun ei kirjoitettu antibioottireseptiä. Samoin, ei saanut mitään kiinteää syödä. Eikä kuumaa eikä kylmää ettei ompeleiden välistä ala tihkumaan verta:)

--
PaskaJätkä

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#292 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
mä soin leipää 6 tuntia hampaiden leikkauksen/vetämisen jälkeen. Ajattelin vaan fiksusti, että kun toiselta puolelta on vedetty hampaat, niin toisella puolella voi syödä leipää *pepsodent*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Lyylikki

Posts: 2,975

#293 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

innae, 19.11.2007 22:31:
Kirurgi sanoi, että maitotuotteet herkemmin aiheuttavat tulehdusta. Siis minulle kun ei kirjoitettu antibioottireseptiä. Samoin, ei saanut mitään kiinteää syödä. Eikä kuumaa eikä kylmää ettei ompeleiden välistä ala tihkumaan verta:)



No se voipi siis olla kyse juurikin tuosta, että mulle ne ainakin määräsivät ihan 7 päivän antibioottikuurin. Joskin tosiaan kävin tuolla kunnallisella puolella eli ei mitään huipputarkkaa kirurgiikkaa, vaan ennemminkin liukuhihnatyötä.

Samat hommat siis kiinteän ja kuuman suhteen kuitenkin.
larzizi

Posts: 1,661

#295 • • larzizi
Taas on tullut käytyä hammaslääkärillä. Yks kerta vielä, niin sitten saa luultavasti pitää taas kunnolla taukoa siitä helvetistä. Vaikka tänäänkään ei pahemmin sattunut mikään (puudutettu kun oli), niin silti vähän väliä huomaa jännittävänsä koko kroppaa. Nyt kun ei sattunut mikään suussa tehty juttu, niin eikös sitten lääkäri venytä suuta niin paljon, että sattuu ja todella paljon *hmph*

Yleensä tällä lääkärillä on ollut hoitajana yksi ja sama läpi vuosien, mutta nyt parina viime kertana hoitajana onkin ollut joku harjoittelija. Ihan hyvin on kyllä hommansa hoitanut, mutta on aika hupaisaa maata siinä ja kuunnella kun lääkäri yrittää selittää hoitajalle mitä välineitä haluaa seuraavaksi. Tänään oppisin myös kaikkien hampaiden pintojen viralliset nimet, kun kertailivat niitä harjoittelijan kanssa.

Olen siis nyt jo vähäsen päässyt sisälle hammaslääkärien salakielimaailmaan (mutta siltikin menee edelleen puolet jutuista ihan ohi). Innolla odotan mitä opin seuraavalla kerralla *pepsodent*

Innolla odotan myös, että seuraava tunti kuluisi nopeasti, kieleen ja suuhun palaisi tunto ja voisin syödä vihdoin!

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Syce

Posts: 1,649

#296 • • Edited Syce
Puolen vuoden odotus ja nyt lähti kaksi hammasta uudelle matkalle ---> ämmässuon kaatopaikalle.
Maaliskuussa sitten juurihoitoon*igor*

ps. jos joku haluaa nämä juhlat välttää niin suosittelen käymää hammaslääkärissä ainakin kerran vuodessa!
(itse kävin viimeksi 5vuotta sitten... ja siitä maksan nyt)
Syce

Posts: 1,649

#297 • • Syce
ja tänään lähti yks hammas lisää*uuh* kolme taka hammasta poistettu =( ei näin
Sir Paramount

Posts: 383

#298 • • Sir Paramount Army of Two , [Fusion Drive]
tänään tuli käytyä neljän vuoden tauon jälkeen tarkastuksessa, ei voi sanoa muuta kuin että voi perse... laskurikas kevät tulossa *toktok*

--
Suits you, Sir!

Bio

Posts: 4,429

#299 • • Bio The Bullies / Pinky
Kävin hammaslääkärissä 8 vuoden tauon jälkeen. Tuloksena yks reikä ja hammaskiveä. Hammaskiven poisto oli kyl aika tuskallista, kun se poisti sitä jollain poralla. Stna et jossain kohtiin kirpas! No hyvä tuuri ettei sen enempää ongelmaa ollu. Mulla on kuulema mineraalipitoinen sylki, jonka takia ei reikiä tuu helposti, mut hammaskiveä sit helpommin.
remotion

Posts: 5,283

#300 • • Edited remotion nostatus guru
Joo-o ite olin tossa n. kuukausi sitten käymässä parin vuoden tauon jälkeen ja 4 reikää paikattiin.

Huhu kertoo että kun olin pieni ja kuolasin, niin sylkeäni purkitettiin ja käytettiin purkutyömailla irrottamaan betoni raudoituksista.
Ensimmäisellä luokalla koulun hammashoitaja katsoi suuhuni ja rupesi sitten hakkaamaan minua lapiolla naamaan, kuulemmaa näin saatiin saman näköinen koko purukalustosta.
Itse olen poistanut pieniä hapettumia rautaosista pitämällä niitä yön yli suussa.
Ainut mihin tuo sylki ei pure on lelumuovi, siksi onkin jo muovia suurimmaksi osaksi legot, niinku ne anttilan hyllyltä löytyvät värikkäämmätkin serkkunsa.