Hammaslääkäri

482 posts, 25 pages, 328,284 views

oooo

Posts: 1,249

#101 • • oooo
Mua vähän kirpas toi viime kertanen viisaudenhampaan poisto. Ei ollu puudutusaine vaikuttanut tarpeeksi, kun täti iski teräaseensa mun ikeniin. *iloinen* Siinä se murskas mun hammasta, kunnes tajusi antaa uuden piikin.
mehukatti

Posts: 335

#102 • • mehukatti dude
mulle on tehty normaalien paikkauksien lisäksi kaks juurihoitoo ja viisaudenhampaat revitty pois. ainoo mikä on sattunu, on ollu yks noista juurihoidoista, kun ei puudutusaineen vaikutus ollu ehtiny vielä alkaa kunnolla. tää tapahtui YTHS:lla. nyt yks hammas jouduttiin repii irti, kun siinä oli juurissa joku tulehdus, jota ei saatu pois. sain seuraavana päivänä tilalle uuden leegon, joka pitäs tosin jossain vaiheessa korvata implantilla. hinta koko hoidolle on about 3kE, josta kela ei korvaa senttiäkään, koska tällaset lasketaan kosmeettiseksi hoidoksi tms.
Lincra

Posts: 181

#103 • • Lincra Se Baarimikotar
Vapaasta tahdosta en missään nimessä mene! Hullut sorkkii suuhun kaikenmaailman vehkeillä *grr* Ainoastaan jos raahataan hiuksista, sidotaan siihen penkkiin, annetaan 600 nukutus- ja puudutuspiikkiä ja nuija vielä päälle, ni sit mua saattaa näkyy hammaslääkärissä.

Ja pariin otteeseen on todellakin sitten raahattu sinne... *justjoo* *hmph*

--
Kyllä minä nimiä muistan, mutta en kenen ne on

typ0

Posts: 1,892

#104 • • typ0 syntax error
mul ois pe aamuna leikkaus jsut sopivasti enne laserpointteja x)
leikataan oikean puolen alaleuan viisaudenhammas irti, vuos sitte lähti toinen.. se lähti kolmessa palassa.

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Foxmagon

Posts: 1,329

#105 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Pitäisi uskaltaa varata aika tarkastukseen (ne haluu kuitenkin porata) ja röntgeniin että tietäis viisaudenhampaiden tilanteen.. EI TAHO *nyyh*

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Tyeicha

Posts: 5,807

#106 • • Tyeicha siilin kesyttäjä / pintaliito-orava
ny pelottaa oikeesti..

syksyllä viel itkin yhen viisaudenhampaan poistoa, mut entäs ny kun poistetaan 2-3 kirurgisesti. kohta ois se tuomionpäivä käsillä - 3vko'n. kuluttua. ainoa hyvä asia on et sain ajan muutettua sille viikolle kun mulla on lomaa, saa sit vaikka nukkuu 24/7 eikä tarvii puhuu kellekään.*nauru*

*hmph* aattelin tällä kertaa kokeilla rauhottavia ennen operaatiota, noi puudutuspiikit kun ei mulla tunnu aina tehoovan, joten pelko on todellinen jo senkin puolesta. ja sit olen kans aivan varma et onnistuvat katkaisee jonkun hermon sieltä kun leikkaavat. olenpa mä positiivinen..

--
-Tyeicha-

Kate

Posts: 186

#107 • • Kate
Hammaslääkäriin meno on oikea prosessi *hikoil*, pitää valmistautuu henkisesti ja sitten pinkasta niin se on nopsaan ohi.

En mielelläni käy, mutta koska mulla 2 vuotta sitten tehtiin semmonen "pikkuremppa" etten kyllä enää halua moiseen joutua, on pakko yrittää käydä säännöllisesti. Sitä ennen olin tainnut viimeksi käydä joskus peruskouluaikoina *justjoo* No, omapahan on vika.

Olen kuitenkin löytänyt aivan mahtavan hammaslääkärin, joka tietää miten mun kanssa pitää "toimia" (lue: käytetään mahdollisimman pieniä neuloja ja paljon puudutetta). Nyt harmittaa, kun on jäämässä kuulemma äitiysvapaalle ja mulla on vuosittainen käynti suorittamatta...tätä välimatkaa on on muutama kilometri...*nauru*
Nauskiss

Posts: 532

#108 • • Nauskiss
Auau, kun tää aihe pomppii tuolla uusissa muistuu mieleen, että aika on jo varattuna ja PIAN siis joutuu kidutettavaksi. *eiei*

Kyseessä hammaskiven poisto ikenien alta; ehdottomasti ällöttävin hammasoperaatio, mistä mulla on tähän mennessä kokemusta. Hrrr...

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

illusion

Posts: 1,061

#109 • • illusion team-sauna :D
Tulipa tänään käytyä*poks*
pirpeli

Posts: 5,533

#110 • • pirpeli
Pitäs mennä, mutta rahat ei riitä. Jospa sitte lomarahoista.
En pelkää, koska ne on kivoi enimmäksee. Ja piikit auttaa, nimim. 4 alaleukaan hammaskiven poistossa. MISSÄ ON MUN ALALEUKA?!?!?! puuduksis 7 tuntii.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Pätkis

Posts: 1,038

#111 • • Pätkis Pikkis

illusion, 30.1.2006 18:10:
Tulipa tänään käytyä*poks*


Samoin. Täytyy kyllä sanoa tässä pikku hoitorupeaman jälkeen että hyvä hammaslääkäri on painonsa arvoinen kultaa. Nyt kun sellaisen löysin, irti en päästä.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

wiwi

Posts: 1,575

#112 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Huii. Mulla on ylihuomenna hammaslääkäri. Ei mua ne toimenpiteet, mutta ne lääkärit..Niiden hanskat narisee ja ne heittää keskenään kummaa hammaswitsiä. Ja siellä haisee kummalta.*ding*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Lallu

Posts: 356

#113 • • Edited Lallu .·:*¨`*:·.·:*¨`*:·.
*sars* hyi kylmyys mä vihaan hammaslääkäriä koko ajan enemmän mitä vanhemmaks tuun!!! syystäki..
oon joutunu ravaamaan hampulääkäris noin 5 vuotiaast asti koko ajan ku mulle on tehty varmaa enemmän oikomishoitoja ku yhdellekään maailman ihmisistä..nauratti joskus tosi paljon ku oli 6 raudat samaa aikaa suussa *igor*

Jo ekalla luokalla mua peloteltiin mun tulevista viisaudenhampaista siis niistä mitkä ei ees koskaan pääse puhkeemisvaiheeseen vaan leikataan kirurgisesti pois ku niit vähän havaitaan rötgenissä..
Hammaslääkäri: "kuule oiskohan sulla joku sikotauti tai vaiks vähän pahemman laatune mononukleoosi??" No en minä tiedä ja sit oltiinki jo hospitaalis tiputukses ja tyyliin leikkaamas kaulaa auki ku henki ei kulje, nii siis mulla oli vaan viisauden hammas tulehtunu!!!
Nyt sitten vuos aikaa multa leikattiin 3 viisaudenhammasta samalla kertaa ja tuntus siltä et kuolen! Suu oli puudutettu niin et kaulaakaan ei tuntunu ja silti sattus. On se kumma kun ei omasta tahdosta saa rauhottavia, se että joku hoitsu hieroo sun jalkapohjia leikkauksen ajan ei todellakaan oo parempi vaihtoehto!!! Luulis että kirurginki ois helpompi leikata rauhallist ihmist eikä sellast ketä vollottaa hulluna ja monottaa hoitsuu naamalla!!?!!

Tän koko hammashelvetin kruunas se et mun koko suu tulehtus ja lääkärit oli määränny vääriä tulehduskipu lääkkeitä ja liian lieviä kipulääkkeitä! Vitutus vaan nousi entisestään kun ne teki musta klinikalle jonkun esimerkin "hammasleikkauksen jälkeen naamasi voi paisua näin pahasti ettet näe eteenpäin, hyvät oppilaat" Lääkäri tais olla itekin aika yllättyny kun sen eka kommentti mun mennessä huoneeseen oli OHHOH!!!
että näin *iloinen* stemppiä vaan kaikille keneltä poistetaan viisaudenhampaat kirurgisesti, toivottavast se on teillä helmpompaa kun mulla :)
ETJ

Posts: 1,229

#114 • • ETJ Failed specimen
Noni tänään tuli ihanin hammaslääkärikokemus ikinä. 45 minuuttia silkkaa kidutusta. Ensin ne tökki sitä puudutus tahnaa minne sattuu. Sit pienen odotuksen jälkeen hammaslääkäri otti jonku ruuvimeisselin näkösen kapistuksen ja alko vääntelemään poistettavaa hammasta. Vääntelyä ja kääntelyä jatkui about 30 minuuttia. Muutaman kerran hampaan palanen irtos ja meinäs mennä kurkkuun, joten niitä joutu syleskelemään sinne lattialle. 30 minuutin jälkeen se vihdoinki päätti alkamaan porailemaan "Mä tykkään käyttää sitä ruusua." Vettä ja verta roiskuili pitkin naamaa. Sit siltä hoitajalta lipes se huuhtelujutska käsistä ja pesi meikäläisen posken ja oikein silmän siinä samalla "Puhdasta vettä se vaan on." Lopulta ne sai sit kiskottua yhden hampaan kahdeksassa osassa meiksin suusta. "2 tuntia syömättä ja juomatta. Särkyä voi esiintyy muutaman päivän. Laitoin tästä sulle tätä 800:sta buranaa reseptiin. Jos ei riitä tai auta ni soittele."
domi

Posts: 7,069

#115 • • domi Työn sankari.

Specimen, 6.2.2006 13:43:
Noni tänään tuli ihanin hammaslääkärikokemus ikinä. 45 minuuttia silkkaa kidutusta. Ensin ne tökki sitä puudutus tahnaa minne sattuu. Sit pienen odotuksen jälkeen hammaslääkäri otti jonku ruuvimeisselin näkösen kapistuksen ja alko vääntelemään poistettavaa hammasta. Vääntelyä ja kääntelyä jatkui about 30 minuuttia. Muutaman kerran hampaan palanen irtos ja meinäs mennä kurkkuun, joten niitä joutu syleskelemään sinne lattialle. 30 minuutin jälkeen se vihdoinki päätti alkamaan porailemaan "Mä tykkään käyttää sitä ruusua." Vettä ja verta roiskuili pitkin naamaa. Sit siltä hoitajalta lipes se huuhtelujutska käsistä ja pesi meikäläisen posken ja oikein silmän siinä samalla "Puhdasta vettä se vaan on." Lopulta ne sai sit kiskottua yhden hampaan kahdeksassa osassa meiksin suusta. "2 tuntia syömättä ja juomatta. Särkyä voi esiintyy muutaman päivän. Laitoin tästä sulle tätä 800:sta buranaa reseptiin. Jos ei riitä tai auta ni soittele."


Tän takia 11 vuotta viimesestä hammaslääkärireissusta. Ei tee oikein hyvää psyykkeelle et hoitaja makaa päällä ja hammaslääkäri poraa väkisin ilman puudutusta reikää umpeen.

Seuraavan kerran sit ku on varaa maksaa nukutuksessa tehtävät operaatiot.
Worin

Posts: 526

#116 • • Worin
Mulla joskus nuorempana sählypelissä lähti kyynerpää taklauksesta vähän alahampaitten palasia ja yks hammas lohkes enemmän sillein et hammas on silminnähden hieman viisto ja sit sellanen siivu lähti takapuolelta. Siihen sit on joku 3 kertaa tungettu jotain muovi jatketta ja joka kerta on lähteny irti. Viimesestä korjauskerrasta on joku 3 vuotta ja enää en ota mitään paikkoja, kun ei ne kestä kuitenkaan. Vihlominen tollasessa loppu jonkun vuoden päästä suunnilleen kokonaan kun se oli ollu ilman paikkaa.

Saa nyt olla tollein, kun ei se ulospäin näy oikeestaan.

Ei oo minkään sortin kammoa, ärsyttää vaan kun joutuu vääntää aina kättä et mitä ne tekee. Aina ne on korjaamassa tota ja tuloksen oon nähny jo tarpeeks monta kertaa.
Cloud

Posts: 2,162

#117 • • Cloud Game Freak
Mukavahan se on hampaansa saada kuntoon ja ammatti sekin ei siin mitään.

Mut tekee ne mitä vaan ni eipä tee ellen oo nukutukses =P Nuqutus ja sen jälkeinen pahaolo <3

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

aleksisi

Posts: 282

#118 • • aleksisi
kunnalliseen hoitoon odotin aikaa 3kk, kun se vihdoin tuli niin ilmoittivat että sulle on varattu vaan lyhyt aika joten ei keritä kun perus tarkastus tekemään joten varaa uus aika hoidolle, prkl! taas 2-3kk..

--
siellä missä jatkot..

krispis

Posts: 1,020

#119 • • krispis Huhuu

Cloud, 6.2.2006 17:29:
Mukavahan se on hampaansa saada kuntoon ja ammatti sekin ei siin mitään.

Mut tekee ne mitä vaan ni eipä tee ellen oo nukutukses =P Nuqutus ja sen jälkeinen pahaolo <3


missä sä käyt hammaslääkärillä? mäki haluun nukutukseen
Cloud

Posts: 2,162

#120 • • Cloud Game Freak

krispis, 7.2.2006 11:09:
---
Cloud, 6.2.2006 17:29:
Mukavahan se on hampaansa saada kuntoon ja ammatti sekin ei siin mitään.

Mut tekee ne mitä vaan ni eipä tee ellen oo nukutukses =P Nuqutus ja sen jälkeinen pahaolo <3

---

missä sä käyt hammaslääkärillä? mäki haluun nukutukseen




yksityisellä. Tietysti johonkin yleis tarkastukseen ei varmasti yksikään lääkäri suostu määräämään nuqutusta, koska nuqutushan on aina riski.

Mutta kyllä jos on isompi hammashoito kyseessä niin kyllä mulla sellainen käsitys on, että yksityisiltä yleisestikin saa tilattua nuqutuksen hoitoon.

Lahdessa suosittelen hymysuuta. Itsellä oli viisaudenhampaiden poisto plus muu huolto. Parituntia meni mukavasti nukkuessa. Loppupäivä olikin hivenen hutera olo. Mutta kyllä se sen arvoista oli.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.