SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,824,904 views

Avatar
#12721 • • niomic Guest

KooKie, 17.3.2007 12:03:
---
niomic, 17.3.2007 11:47:
---
Anselmi, 17.3.2007 09:34:
---
plink, 17.3.2007 08:54:
kaikki tässä maailmassa tavottelee vaan omaan etuaan. ehkä jossain UNICEF:ssä voi olla niin, et tarjotaan muille jotain sen varjolla, et ite kärsii.:)

---

Aivan kun tuo olis joku vitun sääntö että näin olisi. Vaikka päivän sana taitaa olla "mulle kaikki heti",
niin kyl se jättää jokaiselle ihmiselle tahdon vapauden valita että josko näin olisi, eli miten haluaa toimia. Kyllä ainakin itse olen elämässäni tullut näkeneeksi muuallakin kuin UNICEF:ssä ihmiisiä jotka ovat toimineet niin että tarjoavat muille, vaikka se on heiltä itseltä pois.

---

En oo ikinä ymmärtäny tämmöstä maailmankuvaa missä jotku muka uhraa ittensä ohi oman tahdon.

Se, että väännät paljo duunia epätoivoisessa paikassa paskalla palkalla auttaen toisia ei tee susta yhtäkkiä yksilöä, joka ei hae omaa etua / mielihyvää / toteutumista. Miks ihmeessä te luulette et ne henkilöt on niissä hommissa?

Toki on myös paljon jengiä, joille ei muiden auttaminen / hyvinvointi ole kovin tärkeätä.

---


Mä olen sitä mieltä, että kaikki toimii miten toimii itsensä takia. Ihmiset, jotka toimii avustustehtävissä jne. varmasti saavat ihmisten auttamisesta hyvää mieltä, kuten sellaista olen uusi messias -tyylistä ylemmyydentunnetta. Uskovaiset toimii vastoin materialistisia himojaan, koska tavoittelevat korkeampaa hyvää tuonpuoleisessa jne.

Mun mielestä elämäni tarkoitus on ottaa kaikki elämästä irti ja olla onnellinen, mutta se ei tarkoita, etten mä toivoisi myös muille onnea, ja olisi valmis uhraamaan palaa omasta onnellisuudestani niiden vuoksi, koska mä myös saan kiksejä toisten onnellisuudesta. (TJEU: http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=15328;pid=928116#928116)

Summa summarum: Ei ole kyse siitä, että ihminen tavoittelee vaan omaa etuaan, vaan siitä, minkä ihminen näkee omana etunaan. Mun kannalta yksi parhaimmista asioista on, kun mun läheiset ovat onnellisia ja mä olen valmis ylläpitämään mahdollisuuksieni mukaan sitä onnea, koska saan siitä itselleni niin paljon.



Tähän voisi lisätä vielä sen, että tahdon kohteena voi hyvinkin olla pelkkä tavoiteltu lopputulos, eikä suinkaan sinne pääsemiseen tehtävä työ / uhraus. Means to an end.

Mut kaipa tässäkin on loppupeleissä vaan kyse ennemminkin semantiikasta ja käsitteiden määrittelemisestä - en loppupeleissä usko että Anselmikaan puhuu kovin erilaisesta mallista, perspektiivi ja käsitteet ovat vain erilaiset.
KooKie

Posts: 4,338

#12722 • • KooKie aka. Petress Pan

Anselmi, 17.3.2007 12:05:
Ääh, itse pidän enemmänkin tyhmänä että itsekkyyttä pidetään hyvänä itseisarvona, sen sijaan että pitäisi miettiä että se on vain yksi välineistä joilla voidaan tavoitella jotain oikeasti tavoittelemisen arvoista asiaa(joissakin asioissa toimiva, joissakin ei, aivan kuten ne kaikki muutkin välineet). Suurimalla osalla ihmisistä se taitaa olla onnellisuus ja itsekkyys ei välttämättä aina ole paras tapa saavuttaa se.



My words exactly.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

sune

Posts: 2,096

#12723 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

plink, 17.3.2007 08:54:
noin niinku yleisen bullshitin jälkeen on ihan totta, et _naisiin_ei_voi_luottaa_yhtään_


todistakaa mun mielipide vääräksi.



Mä en oo tavannu viel ainootakaan miestä johon vois luottaa täysin. Tai olen yhden, rakkaan ystäväni Jussin mut siihen ne sit jääki.

--
ei kovin ihku eikä plur

Damien

Posts: 2,882

#12724 • • Damien [tr3ox]

sune, 17.3.2007 16:27:
---
plink, 17.3.2007 08:54:
noin niinku yleisen bullshitin jälkeen on ihan totta, et _naisiin_ei_voi_luottaa_yhtään_


todistakaa mun mielipide vääräksi.

---


Mä en oo tavannu viel ainootakaan miestä johon vois luottaa täysin. Tai olen yhden, rakkaan ystäväni Jussin mut siihen ne sit jääki.



Luottamus on itsestään kiinni, jos luottamus petetään on se taas punnitsemisen arvoinen juttu. Pointsina oli ehkä et ihmiset luottaa yleisesti hyvin vähän tänä päivänä, kaikkea epäillään, ku ei ne huijarit oo kuitenkaan ku se pieni marginaali koko populasta.
Bellezaaa

Posts: 573

#12725 • • Bellezaaa Afrodite*

sune, 17.3.2007 16:27:
---
plink, 17.3.2007 08:54:
noin niinku yleisen bullshitin jälkeen on ihan totta, et _naisiin_ei_voi_luottaa_yhtään_


todistakaa mun mielipide vääräksi.

---


Mä en oo tavannu viel ainootakaan miestä johon vois luottaa täysin. Tai olen yhden, rakkaan ystäväni Jussin mut siihen ne sit jääki.



hmmm...
eli kyse ei oo sukupuolest*vink*
ehkä asia onki nii et pitäis yrittää suhtautuu toiseen ilman minkäännäkösii odotuksii/ennakkokuvii
koska jos ei oo odotuksii/ennakkokäsityksii ei voi odottaa toiselta mitään jolloin luottamustakaan ei vois pettäää....*hmph**whaat*

en tiiä...
tätä on testattu mut vaikeet se on koska tuntuu et väkisin tulee jonkinnäkösii odotuksii toista kohtaan yeps...
sune

Posts: 2,096

#12726 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

Bellezaaa, 17.3.2007 17:00:
---
sune, 17.3.2007 16:27:


hmmm...
eli kyse ei oo sukupuolest*vink*



Mä oon päätyny siihen et se ei oo iästä ei sukupuolesta kiinni vaan ihmisluonnosta

--
ei kovin ihku eikä plur

Hetu

Posts: 666

#12727 • • Hetu hetaro

sune, 17.3.2007 16:27:
---
plink, 17.3.2007 08:54:
noin niinku yleisen bullshitin jälkeen on ihan totta, et _naisiin_ei_voi_luottaa_yhtään_


todistakaa mun mielipide vääräksi.

---


Mä en oo tavannu viel ainootakaan miestä johon vois luottaa täysin. Tai olen yhden, rakkaan ystäväni Jussin mut siihen ne sit jääki.




mut jussi onkin spessu poika :D
sune

Posts: 2,096

#12728 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Kirjotanpas hyvää suomea tänään *nauru*

--
ei kovin ihku eikä plur

sune

Posts: 2,096

#12729 • • sune Turkkilainen lammaspaimen

Hetu, 17.3.2007 17:05:

mut jussi onkin spessu poika :D



Aivan! *sydän*

--
ei kovin ihku eikä plur

Avatar
#12730 • • Edited ALIEN Guest

sune, 17.3.2007 17:03:
Mä oon päätyny siihen et se ei oo iästä ei sukupuolesta kiinni vaan ihmisluonnosta



Aivan. Laidasta laitaan löytyy joka sukupuolvesta :)
Bellezaaa

Posts: 573

#12731 • • Edited Bellezaaa Afrodite*

cjet, 17.3.2007 17:28:
Ehkä sitä pitäis ottaa sit jollain tapaa itsekin tosiaan kylmempi asenne *toktok* niin ei koskaan sattuis sit itelle mitään niin pahasti, kerta kuitenki ois sit itse jo kerinnyt samalla mitalla...



eiiiiii....
tätä mitä tarkotan on vaikee käsittää, tiedän...
Hmmm...kyse ei oo kylmyydestä vaa ihan ihan jostai muusta, kyse paljon positiivisemmasta asiasta*joo*

enpä taida osaa selittää tätä juttuuuu...*hihu*
Burma

Posts: 297

#12732 • • Burma
Viekää mut treffeille.
pliis.
Nacu

Posts: 1,293

#12733 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

Nexus__69, 17.3.2007 09:48:
tänne sitten jälleen kerran.

:'(



Nyt ei voi kyl muuta ku *hali*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Pätkis

Posts: 1,038

#12735 • • Pätkis Pikkis

cjet, 17.3.2007 18:23:
---
Bellezaaa, 17.3.2007 18:09:

eiiiiii....
tätä mitä tarkotan on vaikee käsittää, tiedän...
Hmmm...kyse ei oo kylmyydestä vaa ihan ihan jostai muusta, kyse paljon positiivisemmasta asiasta*joo*

enpä taida osaa selittää tätä juttuuuu...*hihu*

---


Kyl sä meidät miehet tiedät.. *nauru* Putkiaivoja.. Ei meille kannatakaan yrittää mitään tippaleipää selittää.. *tirsk*


No mut eikse ole se kuuluisa terve itseluottamus? Et jos ite on kerran kiltisti ja toinen on ilkeä, ni voi sitten vaan todeta että hyi, olipa tuo ilkeä, ja se siitä tyypistä?

Musta noi nuo parinhakukuviot on käytännössä ihan yhtä karmeita kuin jenkkien teinileffoissa kuvatut highschool -kaveripiirit. Et sikäli mä luotan samalla lailla pelkistettyyn Blondin kosto -tyyliin ja hyvin pelittää. Sit kun ei pelitä ni voin ainaki pyyhkiä nenäni pinkkiin liinaan ja todeta kaukaisuuteen katsoen, että "hän ollut minun arvoiseni" -tai jotain muuta yhtä imelää.

Mut perusajatuksena se et jos deitti on urpo, niin onhan se nyt parempi huomata tääkin piirre ennen kuin ehtii esim. naimisiin asti.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Bellezaaa

Posts: 573

#12737 • • Bellezaaa Afrodite*

Pätkis, 17.3.2007 23:00:
Musta noi nuo parinhakukuviot on käytännössä ihan yhtä karmeita kuin jenkkien teinileffoissa kuvatut highschool -kaveripiirit. Et sikäli mä luotan samalla lailla pelkistettyyn Blondin kosto -tyyliin ja hyvin pelittää. Sit kun ei pelitä ni voin ainaki pyyhkiä nenäni pinkkiin liinaan ja todeta kaukaisuuteen katsoen, että "hän ollut minun arvoiseni" -tai jotain muuta yhtä imelää.



Yeps...
parinhakukuviot eeeiiiiiii!!!
Luonne niiii impulsiivinen ja temperamenttinen et se on jalat alta sit ku kolahtaa*vink*
Sattuu yleensä kaikkee ihan ihan älytöntä/hassua....
hmmm...kerran unohdin jopa mennä duuniii ja syöminen on yleensä täysin mahotonta *nauru*

jaaa jos ei pelitä niii eihän se maailmanloppu ooo*hihu*
Fyrisch

Posts: 4,525

#12738 • • Fyrisch

mange, 18.3.2007 06:22:
Hoidetaan masennus ensin poies ja katellaan sitten mitä tapahtuu...

Liitän tähän vielä biisin niemeltä 'Skandaali - Ei pysty'.



kannattaa heti alkumetreil miettii mitä musiikkii sitä oikee kuuntelee, tollanen musiikki ruokkii vaa masennusta!
AXP

Posts: 57

#12739 • • AXP Shadow

Fyraett, 18.3.2007 08:16:
---
mange, 18.3.2007 06:22:
Hoidetaan masennus ensin poies ja katellaan sitten mitä tapahtuu...

Liitän tähän vielä biisin niemeltä 'Skandaali - Ei pysty'.

---


kannattaa heti alkumetreil miettii mitä musiikkii sitä oikee kuuntelee, tollanen musiikki ruokkii vaa masennusta!



Miten olis: DJ Tiesto - Love Comes Again?
Taitaa olla just sopiva tunnelman nostaja...
Heli

Posts: 1,489

#12740 • • Heli vai kuka se oli

Miinapiina, 16.3.2007 22:30:
---
cjet, 16.3.2007 22:27:
Tänään mulle on selvinnyt aika paljon asioita. Naiset on ihan vitun kusipäitä. Ei hyvä jumala. Peace, roger and here forever.

---

apua. oon huono! en ees tienny et ollaan kusipäitä *uuh*

--
ei se väärin ole.