SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,701,235 views

KooKie

Posts: 4,338

#9101 • • KooKie aka. Petress Pan
Joo word näille "sinkkuuden puolesta" puhuville ihmisille. Itse olen ainakin tämän viimeisen vuoden ollut täysin omillani, ja voi kyllä, mulla todellakin ON ollut kivaa. Eikä vain "kivaa vrt. itsesäälissä rypemiseen", vaan voisin sanoa olevani todella onnellinen (...ja puhuisin totta). En mä tietoisesti seurustelua karta, mutta koska mä en jaksa (enkä halua) lähteä siihen leikkiin "yrittämällä yrittämään", niin kumppani vaihtoehdot ja tilanteet mistä alotettais on hyvin harvassa (lue: 0 viimeisen vuoden aikana.) Enkä mä elä tästä "tietoisena", vaan mun pitää miettimällä miettiä, mitä tällaisessakin topikissa jorisisin. Mun elämä on vaan nimenomaan KIVAA ja ihanaa - tällä hetkellä sinkkuna. *plur*

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

anton fine

Posts: 1,359

#9102 • • anton fine myspace.com/finethedj
paska mesta.. alan tottuu
Epailija

Posts: 5,636

#9103 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

Anselmi, 29.5.2006 17:30:
Mun mielestä on, siinä missä seurustelukin. En ikinä oo ymmärtänyt sellaista "seurustelutyhjiö"
meininkiä, eli että pitäis löytää joku. Koska sehän viestittää sitä että on tärkeämpää löytää joku, kuin se että kuka tämä joku on. On mahdotonta etsiä jotain minkä olemassa olosta ei vielä tiedä. Omasta mielestä ihmisten tulisi "voi voi voi kun löytäisin jonkun"
valittelun sijaan nauttia elämstä kympillä, koska miten voi odottaa kenenkään
viihtyvän kanssasi, jos itse et viihdy itsesi kanssa?



Njah. Toisille, kuten allekirjoittaneelle, sinkkuilu ei sinällään tarjoa mitään kummallista. Tunnepuolella meno on toki tasaisempaa, mikä osaltaan helpottaa elämää, eikä myöskään tule niin stressattua pikkuasioista. Siinä se sitten aika pitkälti onkin ja minä sentään viihdyn varsin hyvin itsekseni; ajoittain vieläpä paremmin kuin muiden seurassa. Välillä tulee itsekin "voivoteltua" juuri mainitsemaasi malliin, mutta se ei todellakaan tarkoita, että olisi tärkeämpää löytää joku kuin se että kuka tämä joku on. Ongelman ydinhän on siinä, että ei ole törmännyt sopivaan henkilöön. Jos haluaa seurustella seurustelun vuoksi, niin ei se kumppanin löytäminen mikään suuri ongelma ole. Sen kuin heittää riman menemään ja lähtee kiertelemään baareja; ennemmin tai myöhemmin - todennäköisesti ennemmin - sieltä tarttuu joku kainaloon. Homma on vähän hankalampaa, jos odottaa esim. molemminpuoleisia tunteita ja jotain tasoa.

Olen samaa mieltä siinä suhteessa, että ei ole järkevää lähteä väkisin hakemaan suhdetta. Sopiva ihminen kävelee kyllä vastaan jos on kävelläkseen ja vaikka asiaan voikin itse hieman myötävaikuttaa, niin epätoivon vimmalla ei kannata lähteä harrastamaan hakuammuntaa. Jos kokee, ettei pysty olemaan yksin, on väärin motiivein liikenteessä. Samaan hengenvetoon sanon kuitenkin, että vaikka sitä kuinka viihtyisi yksin, niin ei silti välttämättä koe voivansa nauttia elämästä kympillä, jos ei ole ketään kenen kanssa jakaa se. Allekirjoittanut ainakin kokee näin. Mikään ei ole ihanampaa kuin toisen rakastaminen ja rakastettuna oleminen. Ilman tuota mahdollisuutta voin nauttia elämästä korkeintaan kasilla - olkoonkin, että rakkaus tuo mukanaan myös suuremman vaihteluvälin kyseiseen asteikkoon.

Rakkaus on kuin lottovoitto; parasta ja kamalinta, mitä sinulle voi ikinä sattua.

Edit: Kielioppiviilailua

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Jago

Posts: 4,039

#9104 • • Jago un-trained monkee

Anselmi, 29.5.2006 17:30:
---
Jago, 28.5.2006 15:11:
ei sinkkuus oo kiva asia.

---

Mun mielestä on, siinä missä seurustelukin. En ikinä oo ymmärtänyt sellaista "seurustelutyhjiö"
meininkiä, eli että pitäis löytää joku. Koska sehän viestittää sitä että on tärkeämpää löytää joku, kuin se että kuka tämä joku on. On mahdotonta etsiä jotain minkä olemassa olosta ei vielä tiedä. Omasta mielestä ihmisten tulisi "voi voi voi kun löytäisin jonkun"
valittelun sijaan nauttia elämstä kympillä, koska miten voi odottaa kenenkään
viihtyvän kanssasi, jos itse et viihdy itsesi kanssa?


en mä sitä tarkottanut. jos mulle olisi tärkeetä seurustelu pelkästään niin kyllä mulla olis jätkä jo. halukkaita löytyy, mutta ne haluu vääristä syistä ja mua ei kiinnosta.

mieluummin sinkku kuin huonossa suhteessa, mutta mieluummin hyvässä suhteessa kuin sinkku

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Jago

Posts: 4,039

#9105 • • Jago un-trained monkee

Epailija, 29.5.2006 18:33:
--snip--
Rakkaus on kuin lottovoitto; parasta ja kamalinta, mitä sinulle voi ikinä sattua.


olis pitänyt lukee tää eka. eli tasan samaa tarkotin..
ja tosiaan seurustelu on myös kamalaa tunteiden osalta siinä missä ihanaakin

mutta mieluummin kestän sen kivun ja saan jotain mahtavaa, kun elän tasasissa fiiliksissä kokoajan ilman sitä rakastumisen ja rakastamisen tunnetta.

mutta seurustelu ilman tunteita ja semmonen ripustuva; "ai toi on kiinnostunut, taidan alkaa deittaamaan jotta mulla olis jäbä"-deittailu ei oo sinkkuutta parempi vaihtoehto missään nimessä. se on vaan lupaus olla jonkun kanssa ilman niitä "palkintoja" miksi lupaaminen olisi sen arvoista

ja siis vaikka mä puhun siitä että haluun löytää jonkun se ei tarkota sitä että mä aktiivisesti ettisin. jos joku mukava tulee mun kohdalle niin silloin jotain tapahtuu ehkä, mutta en oo laittanut cityihin ym muihin mestoihin deittiilmotuksia sitten teinivuosien(16vuotiaana oon kai viimeksi chatanny tai laittanut ilmon)

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

sapeli

Posts: 11,768

#9106 • • sapeli jokukukamikä?

Jago, 29.5.2006 16:21:
ei seurustelu tarkoita vankikahleita ja liimautumista tiskialtaan eteen ainakana mun päässäni*ding*



Mulla on paha tapa puhua vertauskuvilla konkreettisten esimerkkien sijaan *hihu* Luulen että melkeinpä kaikissa ihmissuhteissa (ystävyydet mukaanlukien) on niitä kahleita, mutta itse ne yleensä itselleen lukitsee, ja harvoin ne liittyy niin jokapäiväisiin asioihin kuten tiskaamiseen. *hymy*

Ihmisellä on tapana sitoutua tunteisiinsa, odotuksiinsa ja pelkoihinsa. Ihmisellä on myös tapana sitoutua tiettyyn rooliin tai puoleen itsestään jolla hän saavuttaa haluttuja päämääriä, usein huomaamatta kuinka muut puolet kärsivät sen seurauksena. Ihmisellä on näiden lisäksi tapana sitoutua mielikuviin muista ihmisistä jotka eivät välttämättä ole missään tekemisissä todellisuuden kanssa.

Seurustelu, ainakin niinkuin itse sen määrittelen, on sitoumus tiettyihin odotuksiin. Jos kaksi ihmistä pitävät hauskaa yhdessä ja kumpikaan ei odota tilanteelta tulevaisuudessa enempää kuin mitä se vaivattomasti sillä hetkellä tarjoaa, on asiat hyvin - mutta tätä en sinänsä laske seurusteluksi. Seurustelussa odotetaan alkuvaiheessa jonkinlaista kehitystä 'parempaan' suuntaan, ja vakituistumisen jälkeen odotetaan sitä että tilanne pysyy samana tai ei ainakaan huonone.

Sinkkuilussakin on odotuksia - jollei odota (tai toivo) löytävänsä jotain säpinää, ei kyse ole sinkkuilusta, vaan yksinkertaisesti elämisestä ja olemisesta.

Toisin sanoen, seukkaamisen, sinkkuilun ja näistä välittämättä olemisen ero on odotuksissa, tavoitteissa ja haluissa. On sitten jokaisen oma kysymys mitä omassa tilanteessaan haluaa ja miksi. *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Jago

Posts: 4,039

#9107 • • Jago un-trained monkee

sapeli, 29.5.2006 23:41:
--snip--


joo oot kyllä ihan oikeessa tuossa. en vaan tajunnu mitä tarkotit tuolla ekalla viestilläs.

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

rose

Posts: 1,047

#9109 • • rose vakaasti epävakainen

sapeli, 29.5.2006 23:41:

Sinkkuilussakin on odotuksia - jollei odota (tai toivo) löytävänsä jotain säpinää, ei kyse ole sinkkuilusta, vaan yksinkertaisesti elämisestä ja olemisesta.

Toisin sanoen, seukkaamisen, sinkkuilun ja näistä välittämättä olemisen ero on odotuksissa, tavoitteissa ja haluissa. On sitten jokaisen oma kysymys mitä omassa tilanteessaan haluaa ja miksi. *hymy*



Hitsi. Oonkin miettinyt miksi en tykkää tän luukun keskusteluista, vaikka periaatteessa oon sinkku. Mutta se taitaakin johtua siitä, että en kaipaa suhdetta tai etsi sellaista. Että tän määritelmän mukaan oikeestaan vaan elän ja olelen ilman seurustelusuhdetta, mutta en varsinaisesti ole sinkku. Tai kyllähän sitä pitää silmät auki mielenkiintoisten uusien ihmisten suhteen, mutta seukkailu ei nyt ekana oo mielessä *hymy* Emmiejaksa.

--
TwistedLife™ Amusement Park

Tarsu

Posts: 2,449

#9110 • • Tarsu

dncr, 31.5.2006 21:39:
http://www.sinkkusulkis.fi/

Onko joku kokeillut? *hih*



Kappas kehveliä!

Jos toi systeemi raahataan Tampereelle,
niin ois varmaan hauska mennä pelaileen :)
(vaikken kyllä haluakaan seurustella)

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Köpi

Posts: 46

#9111 • • Köpi

dncr, 31.5.2006 21:39:
http://www.sinkkusulkis.fi/

Onko joku kokeillut? *hih*



Toihan näyttää oikeesti hauskalta. Harmi vaan, että ennen kesää on enää yksi kerta jäljellä. No onpahan kesän aikana aikaa reenata tota sulkista, ku ei ole varmaan viiteen vuoteen tullut pelattua ollenkaan. *hymy*

Ei muuta kuin mailan ostoon. *hih*
MesMeRise

Posts: 667

#9112 • • MesMeRise Spinnamon
Tänne mä taas tulin sit..

Kauan se kestikii olla poissa *nyyh*
Dana

Posts: 647

#9113 • • Dana
eilen harmitti.. kutitti selästä, eikä ollut ketään joka olis rapsuttanut.. *uuh* ne on nää pikku jutut kun saa kaipaan toista.. esim keittiön ylähyllylle ei vain yllä ilman tuolia! ja olisi ollut kiva muuttaa muualle kuin takaisin vanhempien luo kesäksi.. nojaa.. pidetään silmät auki, josko joku kiintoisa tulisi vastaan *hih*
Avatar
#9115 • • Equalizer Guest

Dneya, 1.6.2006 11:19:
Kinkkuluukku *pepsodent* *tirsk* *nauru*

edit. hups*nauru* piti kyl vaa esikatsella, tallensin vahingossa *tirsk**toktok*



Niin varmaan*nauru*
Kianoni

Posts: 357

#9116 • • Kianoni pomputtaako?

Jago,
mieluummin sinkku kuin huonossa suhteessa, mutta mieluummin hyvässä suhteessa kuin sinkku


mieluummin hyvä pano kuin huono orkku, ja mieluummin hyvä runkku kuin huono pano
Jago

Posts: 4,039

#9117 • • Jago un-trained monkee

osama, 2.6.2006 18:56:
---
Jago,
mieluummin sinkku kuin huonossa suhteessa, mutta mieluummin hyvässä suhteessa kuin sinkku

---

mieluummin hyvä pano kuin huono orkku, ja mieluummin hyvä runkku kuin huono pano


juu runkkurulaa*justjoo*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

dncr

Posts: 249

#9118 • • dncr aika notkee

[Nuclear], 2.6.2006 17:34:
---
dncr, 31.5.2006 21:39:
http://www.sinkkusulkis.fi/

Onko joku kokeillut? *hih*
---

En, mut varmaan pakko kokeilla, sen verran mukava laji kuitenkin. Lähetkö mun kanssa? :D




Ei oo tarvetta käydä sinkkusulkus, mut jos syksyn reeneihin mennessä tilanne muuttuu niin mut löytää sieltä *tirsk*

Mii lav limE *sydän* ^__^

--
The love we give away is the only love we keep.

Köpi

Posts: 46

#9119 • • Köpi

Dana, 1.6.2006 19:11:
esim keittiön ylähyllylle ei vain yllä ilman tuolia!



Mä voin tulla auttamaan ton ylähyllyn kanssa. *hih*
MesMeRise

Posts: 667

#9120 • • MesMeRise Spinnamon
Voisikohan nyt joku uros puolen edustaja tulkata mulle erästä lajitoveriaan..

Mitä ihmettä voi tarkottaa, että pidetään taukoa, sellaista et ei olla missään yhteyksissä keskenään. (eli ei puheluita txt tai meseilyä) Sääntö oli silti että seksiä/suutelua yms ei kuitenkaan saa harrastaa kenenkään muun kanssa, eli periaatteessa edelleen seurustellaan..

Mutta silti tämä kyseinen henkilö ilmotti, että haluaa tutustua uusiin ihmisiin..

Niinku vähän että wtf.

Tottakai saa tutustua uusiin ihmisiin, mutta voithan sä tehdä sen vaikka seurusteletkin.
Tarkoittaako se nyt sitten käytännössä sitä, että odota että ihastun johonkin niin voin sitten ilmoittaa sen sulle syyksi eroon. Kuka nyt tekee niin, että jos baarista eksyy jonkun mukavan naisen matkaan ja on harrastamassa seksiä, niin sanoo että venaa hetki. Soittaa/txt mulle että juu tässä on nyt sellanen tilanne et oon tässä aikomassa nussia toisen kanssa, et eiköhän lopeteta tää tauko.

Tuntuu idiootilta. Ei kiva.