SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,804,395 views

Avatar
#4261 • • pia^^ Guest
Mäki häippäsen täältä *hih* ihanan miehen mukaa
sapeli

Posts: 11,768

#4262 • • sapeli jokukukamikä?

Lene:
---
Tähän voisi lyhyesti sanoa, että ei se järkikään välttämättä tavoita sitä oikeaa tietoa. Mitä se ”oikea tieto” pohjimmiltaan onkaan? On kyllä totta, että tunteet vaikuttavat siihen, miten maailman sillä hetkellä näkee, mutta tämän tiedostamalla välttää johtopäätösten tekemisen niiden perusteella. Missä määrin tunteita pitäisi edes ottaa johtopäätösten tekemisessä huomioon? Tehtävänsä niillä kuitenkin on. Tuskin kuitenkaan määräävää. Avustava kenties - ne primitiiviset vaistot.



Täyttä asiaa. *joo* Ns. oikeaa tietoa ei ihminen pysty koskaan edes saavuttamaan (imo), mutta näin jokapäiväisestä elämästä puhuttaessa sanoisin että suurin osa ihmisten ongelmista johtuu siitä että on antanut tunteille vallan. Toki voi sanoa että esim. rahan puute tai sairastuminen ovat pahempia ongelmia, mutta loppujen lopuksi näistäkin voi molemmat ottaa positiivisesti vastaan - jos ei anna negatiivisille tunteille valtaa. Positiivinen (mutta ei sokaisevan ihqplur) näkökulma on varsin rakentava lähes tilanteessa kuin tilanteessa.

En tarkoittanutkaan, että tunteita itsessään muokattaisiin vaan sitä niiden kokemista.



No hyvä, nyt puhutaan siis samasta asiasta. Tunteet ovat (kuten sanoit) varsin alkukantainen asia ja niitä harvoin ajatellaan tarpeeksi. Liian usein tunteet johtavat suoraan toimintaan kulkematta järkiruudun kautta: \'olen vihainen joten lyön jotakin\', \'olen surullinen joten itken\', \'olen ihastunut joten kehittelen ihannoivia mielikuvia\', jne. Tätä käytöstä on erittäin vaikea huomata jollei ole jo harjoitellut tunteiden käyttöä \'kohtuudella\', eli tekemällä aina silloin tällöin itselleen ns. reality checkin: \”miksi minusta tuntuu nyt tältä?\”.

Lähinnä siis negatiivisten tunteiden kohdalla. Tosin positiivistenkin kohdalla pitäisi ehkä joskus osata hillitä itsensä. Tosin mitä tehdä silloin kun on turta?



Itse olen sitä mieltä että posiitiiviset tunteet väärin käytettynä voivat olla vielä tuhoisampia kuin negatiiviset... Mikä on sinänsä ristiriitaista ja ehkä hiukan ironistakin koska positiiviset tunteet ovat yleensä kaikkein rakentavimpia. Teoriassa turtuuteen (?) pätee nämä samat säännöt - jos sen tiedostaa, siitä voi saada tietoa (miksi tunne on olemassa, mitä se opettaa, miten siitä voi päästä eroon).

Se, ettei minkäänlaista erityistä tunnetilaa vallitse on itsessään tunnetila. Miltä tosiaan tuntuu silloin, kun ei tunnu miltään? Tai ei tunnista miltä tuntuu? Vai ovatko ”kielelliset” rajat esteenä? Tappavan tasaista.



Sanoisin että tätä on mahdoton toiselle kuvailla. Itse kun olen joskus (mielestäni) saavuttanut tän tilan, se tuntuu lähinnä sellaiselta seesteiseltä, rauhalliselta, harmoniselta olotilalta missä mikään ei voi järkyttää, mikään ei voi satuttaa - kaikki on niinkuin pitääkin. Näen selkeästi.

Kaikissa ilon ja rakkauden ja toivon tunteissa on aina vastapuolensa - suru, viha, pettymys - ja elämän vuoristorata tuppaa aina tuomaan sinut lähtöpisteeseen, tapahtui mitä tapahtui. Käyrädiagrammin viivan seikkailujen keskiarvo on aina sama +/- nolla, vaikka tosin joillakin ylä- ja alamäet ovat suurempia kuin toisilla.

Uskoakseni ainoastaan jollain tavalla tiedostamalla tämän ihmisille niin ominaisen kuvion (eli vertauskuvallisesti seuraamalla sivusta itseään siellä vuoristoradassa), voi saavuttaa pitkäkestoisemman, pysyvämmän sisäisen rauhan. Mutta tämä on vasta alkua... Ja itsekin olen vasta aivan polkuni alussa. Elämässä riittää koko elämäksi oppimista, mikä on varmaan sen pointtikin. *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

beatniqz

Posts: 155

#4263 • • beatniqz

Sucy:
---
beatniqz:
jeeps, eli kait se tänne pitäis kirjoittaa kans, *hymy*
vajaa kolmen vuoden seurustelun jälkeen niin ei sitä oikein osaa olla sinkku tai jotain...
ei oikein tiedä mitä pitäis ajatella...
hauskaa oon yrittäny pitää mut kummiski... hassu olo koko ajan... noh kait se aika parantaa? tai niin sitä sanotaan....

---


Tiedän tunteen!! Olin ihan samas pistees viel kuukaus sitte!!
Mut kyllä se siitä lutviutuu ajan myötä*joo*

Ja aina löytyy kavereita joihin turvaututa, kun olo on yksinäinen*hali*

[muokattu 3.8.2004 21:30]



niin, onneks on niitä ihquja ystäviä olemassa... vaikka eihän se kaikkea korvaa... =(
noh, kai tästä elämän tilasta pitäisi nauttia kun voi, tai niin moni sanoo että pitäis nauttia...

--
huh, what the fuck just happened here... ?

Chare

Posts: 412

#4264 • • Chare kiltti tyttö
niin siis mä oon tänne taas \”joutunu\”.. mut en tiiä, tavallaan on ihan jees sinkkuilla tai jotain.. ei oo muille ku itselleen vastuussa tekemisistään.. *hymy* saa sekoilla rauhas, heh.. *vink* ja pitää useampaakin fuckbuddyä samaan aikaan.. *iloinen*
mut kyl mä alkasin silti seurusteleen jos joku vaan mut huolis omakseen.. *justjoo*

--
Ihmisen JOKAISEN teon takana on sama ensisijainen päämäärä: oman mielenrauhan ja henkisen mukavuuden varmistaminen. -mark twain

hakuna matata! -leijonakuningas

Avatar
#4265 • • sakk303 Guest
Lenellä ja Sapelillahan näyttäis synkkaavan oikein hyvin yhdessä *iihhih* , sen verran yksiin alkaa mennä noi keskustelut *nauru* *joo*
domi

Posts: 7,069

#4266 • • domi Työn sankari.
Nääh, ikinä ketään mistään mitään. Perkele. Noh ainakin on paikka tällasille :)
Kagetora

Posts: 55

#4267 • • Kagetora KeltainenGalaktinenSoturi
Kun yksin oon.. dadam.. Heh, no joo ei ole naurun asia. Mutta mielummin näin yksin konemusiikki-ihmisenä.. tai mikä nyt olenkaan.. kun kaksin metalliukon kanssa.. huiui.. *justjoo*
domi

Posts: 7,069

#4268 • • domi Työn sankari.
Totta, mutta tuntuu olevan harvassa sellaiset konemusiikitytsgät sekä jos haluaisi että ne osaisi tehä koneella muutakin kuin chatata,niin a vot on vaikee löytää :)

Tosin,en kyllä ees jaksa etsiä :D

[muokattu 5.8.2004 20:15]
Aeryn

Posts: 166

#4269 • • Aeryn
DominikH: etsivä löytää ja silleen. Äläkä menetä toivoas, kyllä meitä koneita käyttää osaavia konemusatytsgiä löytyy paljonkin, mutta joskus miehet katsovat vaan hieman kieroon jos sanoo kokoilevansa omat koneensa yms. *hymy*... noh, tässä on nyt sitten koko kesä sitten sinkkuiltu, mutta tällä hetkellä olo ei ainakaan oo liian ahdistava. *nauru* Tosin vielähän sitä kesää on jäljellä... *hih*

--
~pitäisi lopettaa ajatteleminen kun kaikki on vielä hyvin~

wallu

Posts: 125

#4270 • • wallu

Aeryn:
DominikH: etsivä löytää ja silleen. Äläkä menetä toivoas, kyllä meitä koneita käyttää osaavia konemusatytsgiä löytyy paljonkin, mutta joskus miehet katsovat vaan hieman kieroon jos sanoo kokoilevansa omat koneensa yms. *hymy*... noh, tässä on nyt sitten koko kesä sitten sinkkuiltu, mutta tällä hetkellä olo ei ainakaan oo liian ahdistava. *nauru* Tosin vielähän sitä kesää on jäljellä... *hih*



Millasia miehiä sä oot tapaillu kun ne kattoo tommosia ainutlaatusia monitaitureita kieroon o_O
sapeli

Posts: 11,768

#4271 • • sapeli jokukukamikä?

a:
---
kontrastinen epeli:
Lenellä ja Sapelillahan näyttäis synkkaavan oikein hyvin yhdessä *iihhih* , sen verran yksiin alkaa mennä noi keskustelut *nauru* *joo*
---
joo mut maksaaks se vaivaa vääntää femaritanttojen kans 2vko kättä et sais ees kerran fjöösaa :)



Juu ei millään pahalla Lene mut et sä mua oikein silleen kiinnosta - ei mitään henkilökohtaista, en vaan henk. koht. etsi tyttö/naisseuraa... *hihu* *uros* Mut sen verran hyvää juttuseuraa kyllä oot ollu että jos joskus näät mut bileissä niin tuu nykimään hihasta - se tuntuu olevan näiden piirien hyväksytyin tutustumistapa, vaikka ylenkin pukeudun hihattomiin paitoihin. *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Maihku

Posts: 1,186

#4272 • • Maihku neiti hankala
Mä tahtoo pois täältä NYT!!*nyyh*
Avatar
#4273 • • greenie Guest

a:
joo mut maksaaks se vaivaa vääntää femaritanttojen kans 2vko kättä et sais ees kerran fjöösaa :)



Ei helvetti *nauru*

Jos joisin olutta, voisin tarjota sellaisen. Nyt saat vaan vettä.
Avatar
#4274 • • greenie Guest
Moi, ajattelin kirjottautua sisään ja ulos, tehdä kaksi piruettia ja mennä uudestaan sisälle. Saatan tulla ulos, jos ei sada *pihkassa**uuh**pahis**blush**plur**ding*
Aeryn

Posts: 166

#4275 • • Aeryn

wallu:
Millasia miehiä sä oot tapaillu kun ne kattoo tommosia ainutlaatusia monitaitureita kieroon o_O



Meitä on moneksi ja kukin tyylillään. *nauru* *hih*

--
~pitäisi lopettaa ajatteleminen kun kaikki on vielä hyvin~

onni3mk

Posts: 3,973

#4276 • • onni3mk Onni on.
Jaap, täällä olen. *uuh*
Ei kiva, tai on, mut eroominen on kauheeta *nyyh*

--
Onni on.

Avatar
#4277 • • HRDance Guest

onni3mk:
Jaap, täällä olen. *uuh*
Ei kiva, tai on, mut eroominen on kauheeta *nyyh*


se sitten päätyi sun osalta tähän *lohduttel*
Sinza

Posts: 2,227

#4278 • • Sinza

Zile:
jokaiselle naiselle pitkä, tumma ja komea mies.*nauru*


Uuh mulle kans yks sellanen, kiitos *kuolaa**sydän*

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

Pätkis

Posts: 1,038

#4279 • • Pätkis Pikkis

Zile:
Luulis, että Helsingistä löytyy jokaiselle naiselle pitkä, tumma ja komea mies.*nauru*


Löytyy joo. Eri asia on mitä löytyy niiden itsensä päästä *justjoo* ne kivat ja kivannäköiset ei paljo lämmitä jos välille ei vaan synny mitään jännitettä... *tunnevammainen tiukentaa nutturaansa*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

onni3mk

Posts: 3,973

#4280 • • onni3mk Onni on.

HRDance:
---
onni3mk:
Jaap, täällä olen. *uuh*
Ei kiva, tai on, mut eroominen on kauheeta *nyyh*

---

se sitten päätyi sun osalta tähän *lohduttel*



Joo, mut ei täs oo mitään hätää enää, tein oikein ja nyt sinkkuillaan niin et heikompia hirvittää! *iloinen**jiihaa* (en sit tiiä kauan fiilikset on tämmöset)

--
Onni on.