SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,820,936 views

Avatar
#4241 • • Jonulih Guest
Sinkkutyyppini olis orpo..

”Kyynisyys on orvon tapa suojautua pettymyksiltä. Hän pelkää, että hänet hylätään, koska hän on tottunut siihen.”

Kolahti.*ding*
rZi

Posts: 587

#4242 • • rZi 42

greenie:
---
pHaze:
Eikös avoin suhde pikemminkin tarkoita sitä, että seurustellaan ns. vakavissaan, mutta on lupa käydä harrastamassa seksiä muiden kanssa?

---


Tuota minäkin ajoin takaa.

Salama Jackin postista jäi myös sellainen kuva, että esimerkkisuhteessa ei asuttu yhdessä, joka taas kuuluu musta parisuhteeseen, olkoonkin kyseessä vapaa sellainen.

Onkohan aviopareja, joilla on avoimia suhteita.

Lasketaankohan eronneet ja yhteisiä lapsia hankkineet parit tälläisiksi.

Hmm, miksi mä mietin tälläisiä kello 12:15 lauantaina. Hyvä kysymys sekin :)




Määrityksiä ja versioita ”avoimesta suhteesta” on yhtä monta kun on perseenreikiä tällä pallolla.
IMO, se että seukkaa vakavissaan ja käy nussii muita LUVALLA = fucking twisted! Eli tosi kieroo! Mutta tässä maailmassa on kierompaakin settii olemassa.*joo*
MaSari

Posts: 1,986

#4243 • • MaSari space jammer

ZaZa:
Mä oon niin *pihkassa* mut miks aina pitää ihastuu poikaan jota ei voi saada? *nyyh*
No, mut kuka edes haluis seurustella...? Onks se muka kivaa kun on joku jota voi helli tai joku joka hellii sua? Tai joku jonka viereen käpertyy kattomaan leffoja tai kun menee nukkumaan.... Joku jolle voi purkaa ilot ja surut....... ...huoh, sinkkuna on TYLSÄÄ! *grr*



*lohduttel*

Hmm.. Mä viihdyn kyllä hyvin parisuhteessa. Kuten sanoit, on joku jota helliä ja joka hellii takasin *sydän* Ja on ihana jakaa kaikki. Mutta suhteen ylläpitäminen on työtä. Aina ei voi saada kaikkee mitä ite haluaa, koska on se toinenkin, joka pitää ottaa huomioon. On mahdollista elää elämää itsenäisesti parisuhteessakin, mutta aivan erilailla. Silloin on karsittava turha itsekkyys ja otettava toinen huomioon melkein jokaisella elämän saralla.. Se on aika raskasta jos on ollut kauan aikaa sinkkuna ja tottunut elämään keskenään, mutta ennemmin tai myöhemmin se palkitsee, kerta toisensa jälkeen.. *hihu* I love to love! Toki sinkkuudellakin on hyviä puolia, enkä tullu tänne kerskailemaan sillä että oon tuolla toisella puolella.. Sellasta mulla tällä kertaa *hymy*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

Tipsu

Posts: 133

#4244 • • Tipsu RONTTI =)
Tähän ei voi muuta kuin todetta, että keneenkään ei ole luottamista...nim.merk. kokemusta on...petetty,jätetty & NYT paskana...Ps.Pohjalta ei voi olla kuin nousu ylöspäin!!!

--
Kohtele toisia niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan...

Avatar
#4245 • • Jonulih Guest

Tinski:
Tähän ei voi muuta kuin todetta, että keneenkään ei ole luottamista...nim.merk. kokemusta on...petetty,jätetty & NYT paskana...Ps.Pohjalta ei voi olla kuin nousu ylöspäin!!!



Voi helvetti kun toi oikeasti onnistuiskin noin.
Tipsu

Posts: 133

#4246 • • Tipsu RONTTI =)
Elämä opettaa...se mikä ei tapa se vahvistaa!! Niinhän se on nähtävä...vaik just nyt olis kiva löytää lampunhenki, saada yx toivomus;” kadota mut johonkin pois täältä,kiitos NAM!!”

--
Kohtele toisia niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan...

[Nuclear]

Posts: 5,855

#4247 • • [Nuclear] el aprendiz

Zorlim:
Mulla oli ainainen ongelma sen kanssa että parisuhde vei aikaa. Siitä syystä mä olen päätynytkin siihen tulokseen, että mua ei saa enää parisuhteeseen millään.


Tottakai se vie aikaa, mutta etkö sitten saanut sille ”sulta pois otetulle ajalle” vastinetta?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#4248 • • Jonulih Guest

Lene:
---
Jonulih:
Voi helvetti kun toi oikeasti onnistuiskin noin.

---


Kyllä se onnistuukin. Elämä on vuoristorataa.



Liiallista sellaista. Ei sitä aina jaksa toivoa parempaa huomista.
Hotblood

Posts: 387

#4249 • • Hotblood

Tinski:
Tähän ei voi muuta kuin todetta, että keneenkään ei ole luottamista...nim.merk. kokemusta on...petetty,jätetty & NYT paskana...Ps.Pohjalta ei voi olla kuin nousu ylöspäin!!!



Tervetuloa joukkoon. Tiedän ettei se nyt paljon lämmitä mut kyl aika parantaa ja olo helpottuu... koita kestää *hali*

[muokattu 1.8.2004 15:12]

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

Juffeli

Posts: 11

#4250 • • Juffeli

Tinski:
Elämä opettaa...se mikä ei tapa se vahvistaa!! Niinhän se on nähtävä...vaik just nyt olis kiva löytää lampunhenki, saada yx toivomus;” kadota mut johonkin pois täältä,kiitos NAM!!”



Se mikä ei tapa.. ..niin se sattuu niin saatanasti..!
sapeli

Posts: 11,768

#4251 • • sapeli jokukukamikä?

Jonulih:
---
Lene:
---
Elämä on vuoristorataa.
---
Liiallista sellaista. Ei sitä aina jaksa toivoa parempaa huomista.



Muistakaa että voitte myös valita olla menemättä vuoristorataan ja katsella vain sivusta. Saattaapi olla että siellä sivustalla on muitakin ihmisiä joita ei enää kiinnosta jahdata sitä seuraavaa vaunua joka kulkee aina yhtä nopeasti karkuun... *yingyang*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Sinza

Posts: 2,227

#4252 • • Sinza

Tinski:
Tähän ei voi muuta kuin todetta, että keneenkään ei ole luottamista...nim.merk. kokemusta on...petetty,jätetty & NYT paskana...Ps.Pohjalta ei voi olla kuin nousu ylöspäin!!!


Voi ei.. *lohduttel* Koita kamu pärjäillä *hali*

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

~caro~

Posts: 184

#4253 • • ~caro~
tää tyttö poistuu täältä.. *pihkassa* *plur*
empä mä tääl kauaa viihtynykkää....mut löyty vaan niiiiin ihana ihminen!!! *pus*
sapeli

Posts: 11,768

#4254 • • sapeli jokukukamikä?

Lene:
Miten olla sivullinen suhteessa tunteisiinsa?



En oikein itsekään vielä tiedä, mutta jollain tasolla tiedostan että tässä on ratkaisu moneen ongelmaan (ainakin minulle). Avain lienee siinä ettei takerru asioihin, ihmisiin, odotuksiin tai tunteisiin - tai toisin sanoen, antaa tunteiden elää omaa elämäänsä antamatta niiden \”omistaa\” sinua. Tämä periaate pätee sekä yksinäisyyteen, ihastumiseen, rakkauteen sekä särkyneeseen sydämeen... Tunteet pitää kokea (eli siinä mielessä olet aivan oikeassa), mutta niihin ei pidä samaistua - ne on parasta nähdä ikäänkuin vaatteina jotka voi heittää pois sitten kun niitä ei enää tarvi.

No, nää on niitä asioita missä ei välttämättä ole mitään järkeä jollei ne satu sopimaan just sen hetken elämäntilanteeseen... Mut mun elämässä tämä on nyt mun mantrana. *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

beatniqz

Posts: 155

#4255 • • beatniqz
jeeps, eli kait se tänne pitäis kirjoittaa kans, *hymy*
vajaa kolmen vuoden seurustelun jälkeen niin ei sitä oikein osaa olla sinkku tai jotain...
ei oikein tiedä mitä pitäis ajatella...
hauskaa oon yrittäny pitää mut kummiski... hassu olo koko ajan... noh kait se aika parantaa? tai niin sitä sanotaan....

--
huh, what the fuck just happened here... ?

kiiki

Posts: 491

#4256 • • kiiki hankala

Lene:
---
Jos ainoa työkalu on vasara, jokainen ongelma tuppaa näyttämään naulalta.



*aplodit**aplodit**aplodit*
tää oli hyvä!
Sucy

Posts: 256

#4257 • • Sucy

beatniqz:
jeeps, eli kait se tänne pitäis kirjoittaa kans, *hymy*
vajaa kolmen vuoden seurustelun jälkeen niin ei sitä oikein osaa olla sinkku tai jotain...
ei oikein tiedä mitä pitäis ajatella...
hauskaa oon yrittäny pitää mut kummiski... hassu olo koko ajan... noh kait se aika parantaa? tai niin sitä sanotaan....



Tiedän tunteen!! Olin ihan samas pistees viel kuukaus sitte!!
Mut kyllä se siitä lutviutuu ajan myötä*joo*

Ja aina löytyy kavereita joihin turvaututa, kun olo on yksinäinen*hali*

[muokattu 3.8.2004 21:30]
sapeli

Posts: 11,768

#4258 • • sapeli jokukukamikä?

Lene:
---
Ja tällainenhan ei ainakaan ole sitä aina kailotettua täysillä elämistä. Ja tuntuu vähän vaillinaiselta. Ihan kuin sitä menisi aina sieltä, mistä aita on matalin.



Täytyy myöntää, tää menetelmä ei ehkä sovi kaikille. Omasta näkökulmastani tunteet nenässä sählääminen ei johda mihinkään pysyvään tai oikeaan, vaikka tuleehan siinä kaikenlaista koettua. Ehkä tämä ns. rauhallisempi tapa sopii niille jotka ovat jo koittaneet mennä puhtaalla tunteella.

Ei juurikaan kasvata luonnetta eikä ihminen kehity, jos vaan sysää tunteet sivuun sen sijaan, että kaikkivaltaisesti käsittelisi ne.



Vaikka ollaankin siitä samaa mieltä että tunteiden ymmärtäminen on tärkeää ihmisen kehityksen kannalta, niitä tunteita pystyy harvemmin todella ymmärtämään kun on niiden sokaisema - vähän sama kuin vettä ei näe sukelluksissa (se vain hämärtää näkökyvyn).

Varmaankin toimii jonkinlaisena puolustautumistaktiikkana, mutta pidemmän päälle sitä tarvitsisi jonkinlaisia välineitä työstää tunteitaan.



Mielenkiintoista - mun mielestäni tämä nimenomaan on se väline jolla tunteita työstetään. Niiden kokeminen ei välttämättä ole yhtä rakentavaa kuin niiden ymmärtäminen.

Tunteisiin takertumista en itsekään kannata tai niissä märehtimistä, mutta en myöskään liian välinpitämätöntä ja huoletonta asennetta. Se, että edes kokee tunteet, tarkoittaa, että on mukana vuoristoradalla, eikä vain sivusta katsojana.



Kuten sanoin aiemmin, tätä ajatusta on vaikeata kiteyttää ja varmaankaan en pystynyt selittämään näkökulmaani oikein... Ollaan taas samaa mieltä - ainakin osittain. Välinpitämättömyys on rikos itseä kohtaan, ja huolettomuuskin terminä menee hiukan ohi siitä mitä ajan takaa.

Tottakai tunteet täytyy ottaa vakavasti mutta ne pitää myös nähdä sinä mitä ne ovat - vain tunteita. Ihminen ei koskaan ole vihainen tai surullinen tai rakastunut (vaikka näin sanotaankin) - ihmisellä sen sijaan on aina silloin tällöin joku tunne ”päällään”, ikäänkuin vaatteena jonka jossain vaiheessa ottaa pois. Siihen tunteeseen ei pitäisi samaistua, vaan sitä pitäisi tunnustella ja ymmärtää - siten saisi selville miksi sen tunteen pitää olla olemassa ja mitä siitä voi oppia.

Disclaimer: tämä on kaikki mutua ja enemmän kuin vähän uskon asiaa, mutta silti uskon tässä olevan vinha pointti... Kiitos kun autat mua muotoilemaan tätä ajatusta lisää Lene.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

sapeli

Posts: 11,768

#4259 • • sapeli jokukukamikä?

Lene:
---
Yksilöllistä. Kaikki eivät sokaistu tunteiden myötä niin, että se lakkauttaisi myös järjen käytön. Mielestäni tunteiden kaikkinainen kokeminen ei edellytä, että järki sammuu.



Tuo on totta, mutta väitänkin että tunteiden vahva kokeminen ja niihin samaistuminen vääristää maailmankuvaa ja on vaikea tai jopa mahdoton nähdä asioita sellaisina kuin ne ovat. Järki on yhä pelissä mutta se ei saa oikeaa tietoa, tai se saattaa tunteiden johdosta vääristellä infoa ja siten päätyä outoihin johtopäätöksiin.

Itselläni ainakin on taipumuksena järkeillä itseäni umpikujaan kunnes tajuan että masennukseni tai ihastukseni tai mikä tahansa muu sillä hetkellä vallitseva tunnetilani vääristää ajatteluani, saa minut toivomaan tai hakemaan tiettyjä johtopäätöksiä.

On tietenkin mahdotonta sanoa että kaikki ihmiset ajattelevat samalla \”mekaniikalla\”:..

Miksi tunteet ja järki ylipäänsä ovat toistensa ”vastapooleina”?



Tuo on hyvä kysymys - näin se ainakin tuntuu olevan minun kohdallani. Toisaalta yhdistän esim. intuition \”sydämen johdatukseksi\” - ja tämä on imo selkeästi tunteiden alaa. Ujous-topicissakin olen taas puhunut siitä kuinka aiemmin olen järkeillyt asioita liikaa, pohtinut esim. jonkin ihmisen tapaamisesta kaikki mahdolliset seuraamukset, ja mahdollisesti jättänyt koko tapaamisen sikseen jotenkin ajatellen että ei siitä mitään hyvää kuitenkaan seuraisi.

Tästä tosin olen nyt jo kasvanut ulos, mutta tiedostan aiemmat käytösmallini nyt entistä selkeämmin.

Itse sain kuvan, että tunteet vaan sysätään sivuun. Kenties sitten analysoitavaksi järjellä, kuin ulkopuolisena?



Tavallaan, mutta tavallaan ei... Tätä on vaikea kuvailla kun tämä on tavallaan aika uusi malli. Tunteitaan ei voi olla kokematta, mutta pitäisi ikäänkuin katsella niitä ulkopuolisen silmin - mutta käyttäen sitä tietoa omista tunteistaan mitä vain sinä itse voit tiedostaa.

No itse en sanoisi, että tunnetilan vaihtaminen olisi yhtä helppoa kuin sukkien vaihtaminen. Jos tuota ideaa muokataan niin lähinnä ihminen voisi olla kuin kameleontti tms., jolla on mahdollisuus muuntua. (vrt. vaihtaa naista kuin paitaa)



Myönnän, ontuva vertauskuva. Oleellisin osa oli siinä että tunteilla ei sinänsä ole meidän yli sen enempää valtaa kuin esim. sukilla - niillä on vain se valta minkä me niille annamme (ja eiköhän me kaikki tiedetä että jotkut on myös muodin orjia, ja päivä menee pilalle jollei sukat sovi muihin vaatteisiin).

Ei nähdä, että tunteita pystyy muokkaamaan?



Joskus tiedostamisella ei tunnu olevan mitään väliä, jos ei ole halua päästä tunteen ansasta pois. Masennus on erityisen hankala tapaus - itse tämän äskettäin kokeneena - sitä vaan haluaa olla masentunut, vaikka tietää jollain tasolla että sen voisi itse minä hetkenä hyvänsä päättää että se loppuu.

En usko että tunteita sinänsä pystyy muokkaamaan - ne ovat aina ihmisen mielessä ja sydämessä silloin kun niitä tarvitaan tai kun ne on joku tuonut pintaan, mutta niiden ei tarvi antaa itseään vietävän virran mukana. Tunnetilat voi nähdä ikäänkuin ulkopuolisen silmin jolloin tunne tekee tehtävänsä ja haihtuu pois. Näin olen asian itse kokenut. Karvainkin tappio tai pettymys haihtuu pois kevyen, huolettoman olotilan tieltä jos sen vaan tiedostaa olevan turha ja täysin hyödytön olotila.

Tämä kaikki on varmaan sanottu paljon paremmin jossain kirjassa mistä mä tämän idean alunperin olen löytänyt, mutta kun muistaisi missä... *iloinen*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Nemes

Posts: 2,099

#4260 • • Nemes Balearium
Lähden pois täältä ihanan tytön kanssa ;)