SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,831,891 views

keisha

Posts: 1,394

#2921 • • keisha bullet with butterfly wings

Epailija:Tunnustaako joku valitsevansa miehen / naisen aina vain ?edustustehtäviin? tai vastaavin perustein? Kuinka paljon pienet puutteet kokonaisuudessa häiritsevät? Paljonko olet valmis antamaan periksi vaatimuksistasi?

En ole koskaan ihastunut pelkän ulkonäön perusteella, kyllä on aina pitänyt tutustua ihmiseen ensin hieman paremmin, ennen kuin mitään ihastumista on syntynyt. Minulla ei ole sinänsä olemassa mitään ehdotonta vaatimuslistaa, hyvät ominaisuudet voivat kompensoida niitä huonompia, mutta tietysti jotkut asiat painavat vaakakupissa enemmän kuin toiset. Älykkyys on ominaisuus jota odotan mahdolliseltä kumppaniltani, samoin pääpiirteiltään samanlaiset elämänarvot kuin itselläni. Ammatilla tai harrastuksilla ei ole itsessään merkitystä, mutta helpompi on alunperin tutustua ja ihastua ihmiseen, joka on ”samoissa ympyröissä”.

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

Avatar
#2922 • • greenie Guest

Epailija:
Tunnustaako joku valitsevansa miehen / naisen aina vain ”edustustehtäviin” tai vastaavin perustein?



En tee tuota. Katson kyllä ulkonäköä, mutta en voisi kuvitella eläväni esim. hyvännäköisen naisen kanssa, jonka kanssa ei voisi tehdä muuta kuin naida. En kestä ajatusta suhteista, jotka eivät olisi jollain tapaa luovia.


Kuinka paljon pienet puutteet kokonaisuudessa häiritsevät?



Eivät erityisemmin, elleivät kyseessä ole sitten neuroottiset pakkomielteet tai psyykkiset ongelmat.


Paljonko olet valmis antamaan periksi vaatimuksistasi?



Tapauskohtaista.

Ja sitten yksi kysymys;

Kuinka paljon täällä klubituksessa porukoille merkitsee toisen osapuolen itsenäisyys? Esim. oma asunto tms?

Ymmärrän kyllä, että me (siis klubituksen porukat noin yleisesti) ollaan aika nuoria, mutta mulle tulee väistämättäkin vähän nihkeä fiilis, jos toinen asuu ”mutsinsa luona”, vaikka olisikin jo päälle parikymppinen.

[muokattu 25.1.2004 19:01]
nina¤

Posts: 364

#2923 • • nina¤ -eläinlaps
greenie:

Kuinka paljon täällä klubituksessa porukoille merkitsee toisen osapuolen itsenäisyys? Esim. oma asunto tms?


oma asunta ei aina merkitse itsenäisyyttä... ja kyl se vähän päälle parikymppinen muuttaa joskus pois vanhempiensa luota...


mä ilmoittaudun tänne...*pupu*

--
..for me to POOP ON..

hallucinogen

Posts: 8,190

#2924 • • hallucinogen Edain


greenie:
Kuinka paljon täällä klubituksessa porukoille merkitsee toisen osapuolen itsenäisyys? Esim. oma asunto tms?



No onhan se mukavampaa jos saa olla vähän omissa oloissaan ettei heti tarvii tulevaan tulevaan anoppiin tutustua *nauru* Vaikka kylläkin kaikki ”anopit” on pitäny mua aina niin kultasena *iloinen*
Mut jos toinen asuu kotona niin se tietää sitä, et niillä on yleensä hyvät sapuskat joten ainakin vatsa tykkää jos toinen asuu kotona *vink*

--
pikku-*possu*

Cassu

Posts: 634

#2925 • • Cassu Vieras omassa elämässä
Mä onnex pääsin pois porukoiden helmassa, mut mun entisen kotini maisemissa on kaikki mun ystävät, ni joutuu nukkuu porukoiden luona ja se on välil ollu mitä voi vaan kuvitella....

Oma kämppä ei oo tuonu mun elämään sen enempiä hohtoja tai no oma ja oma...totuuden nimissä se on solu missä elää mulle uusi ihminen, ja kumpikin tarvi aikaa tottua ja tutustuu toisiinsa....mut sinkku luukku, poikamies boxi se on ihan kotosa kaikessa sekamelskassaan...aina välil muistaa tiskata ja imuroida....pitäs se ”kotiapulainen” löytää sieltä jostain nurkalta....kyl siel vois vaik kaksinkin asuu, on sentää kivasti neliöt....mut ei se sinne pakon omasella metsästämisellä löydy...pitää vaan etsiä tietyllä halulla ja yrittää näyttää toisille et mua on helppo lähestyy, mut jokin mättää....no ehkei mikkeli ole kovin avoin paikka bilettäjälle vaikken piikeissä kaduilla kuljekaan...

Mulle merkkaa tosi paljon oma itsenäisyys ja et saa tehdä sitä omaa juttuaan...missä tuntee itsensä itseksi...ja kunnioitan tosi paljon kumppanin vapautta....en mä oo ketää kahlitsemassa, eikä kukaan mua....ehkä jostain näkökulmasta se saattaa tuntua kylmältä ja tunteettomalta, mutta totuushan on se ettei toista vai omistaa...no, jos tulee joku risteily jonkun tärkeiden ihmisten kanssa on se mukavaa ilmottaa et lähtee, mut musta on tyhmää alkaa edes kysyy et voinx mä lähtee.....se altistaa vastaajan pahaan rakoon koska kummastakin vastauksesta kysyjä kysyy, miksi...jos sanoo, mene vaan, miksi...etkö välitä, jos sanoo et mene, miksi rajoitat mun menoja...
No ehkä meni taas pois aiheesta, mutta yksilöllisyyttä pitää olla ja oma kämppä olis kiva missä vois juossa vaikka alasti kenenkään siitä välittämättä...tai etenkään itsensä ei tarvi pelätä milloin tuntematon tulee kämppään sisään....

Ja musta ei kantsi heti muuttaa yhteen....kantsii pitää omat kämpät jos sillee sattuu et molemmil on omansa.....

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

Avatar
#2926 • • greenie Guest

hallucinogen:
Mut jos toinen asuu kotona niin se tietää sitä, et niillä on yleensä hyvät sapuskat joten ainakin vatsa tykkää jos toinen asuu kotona *vink*



Hmm!

Nerokasta suorastaan. Kunnon gigolonhan ei tarvitse maksaa ruoastaan mitään.

Olen suorastaan sanaton - niin yksinkertaista, mutta kuitenkin niin kaunista.

*aplodit*
SilverJo

Posts: 1,893

#2927 • • SilverJo I solemnly swear that I am up to no good.
hallu:

Naisten ulokkeet taitavat olla hiukan paremmin esillä kuin miesten (ellei nyt satu olemaan itsensäpaljastaja).. Itse ainakin olen päässyt \”mittailuvaiheeseen\” vasta seurusteluaikana, eikä siinä vaiheessa koolla ole paljon merkitystä (ei sillä, ettenkö olisi ollut tyytyväinen *vink*).

Epailija:

Kuten sanoin, huumorimielellä kysymys esitettiin, vain hiukkasen provosoivasti ja hieman kärjistetysti.. *hih* Hyvä silti, että jonkun arvot ovat oikeassa järjestyksessä.

--
Broken words always
start as thoughts.
Clean thinking keeps
things beautiful.

äm

Posts: 2,376

#2928 • • äm

greenie:
Kuinka paljon täällä klubituksessa porukoille merkitsee toisen osapuolen itsenäisyys? Esim. oma asunto tms?


Jos joku mun treffaama mies kertoisi asuvansa kotona, en osaisi valita, nauraisinko itseni ensin kipeäksi ja vasta sitten tuntisin pohjatonta sääliä, vaiko toisinpäin.
Jossain on oltava Suurta Vikaa, jos aikuinen asuu vanhempiensa luona.
Ei, opiskelijan köyhä elämä, ilmaiset ruoat yms. ei ole hyväksyttäviä syitä asua kotona.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Epailija

Posts: 5,636

#2929 • • Epailija Physicist, 2nd class.

SilverJo:
Kuten sanoin, huumorimielellä kysymys esitettiin, vain hiukkasen provosoivasti ja hieman kärjistetysti.. *hih* Hyvä silti, että jonkun arvot ovat oikeassa järjestyksessä.



Hei, huumori on vakavasti otettava asia. *vink*

äm:

Jossain on oltava Suurta Vikaa, jos aikuinen asuu vanhempiensa luona.
Ei, opiskelijan köyhä elämä, ilmaiset ruoat yms. ei ole hyväksyttäviä syitä asua kotona.



*nauru* Miksi näin? Mitä kamalaa kotona asuminen mielestäsi kertoo ihmisestä?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Uhuu

Posts: 844

#2930 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
ääh... mä haluisin pois täältä vihdoinkin...
mut sitä vaan ei tunnu edes tulevan vastaan ketään sellaista, joka roihauttas liekin palamaan. en muista edes, koska olisin viimeksi nähnyt kiinnostavan näköisen ihmisen tai olisiko paremmin sanottu ”kiinnostavamman oloisen”...
alkaa tulla hiljalleen yksinäinen olo. en varmaan osais enää edes käydä treffeillä, punastelisin vaan ja olisin hiljaa... =(

-aiuhuukohiljaajoskus

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Avatar
#2931 • • greenie Guest

SilverJo:
Naisten ulokkeet taitavat olla hiukan paremmin esillä kuin miesten (ellei nyt satu olemaan itsensäpaljastaja)..



Kai toi riippuu aika pitkälti siitä, minne kiinnittää huomionsa. Esimerkiksi nk. ”camel toe”:ta harvemmin näkee liikenteessä, mikäli tässä nyt naisten ulokkeilla tarkoitetaan naisten erogeenisia alueita. Toisaalta, en osaa sanoa, että onko toi hyvä vai huono juttu, että kamelinjalat näkyvät tai eivät näy. Ehkä parempi, että eivät näy, koska se ei taida olla erityisen mukavan tuntuista, jos vaossa menee tiukka kappale hiertävää kangasta - ainakaan noin pidemmän päälle.

Joka tapauksessa, mistäs tässä puhuttiinkaan - teetä, anyone?

ROWYCO,
Avatar
#2932 • • greenie Guest

äm:
Jos joku mun treffaama mies kertoisi asuvansa kotona, en osaisi valita, nauraisinko itseni ensin kipeäksi ja vasta sitten tuntisin pohjatonta sääliä, vaiko toisinpäin.
Jossain on oltava Suurta Vikaa, jos aikuinen asuu vanhempiensa luona.
Ei, opiskelijan köyhä elämä, ilmaiset ruoat yms. ei ole hyväksyttäviä syitä asua kotona.



Sinänsä harmi, että vaikka toisen osapuolen vanhemmat olisi kuinka mukavia ja älykkäitä, niin kyseinen järjestely ei vaan saa kannatusta. Tuntuu nimittäin jo näin aikuisuuden alkuportailla ollessa hivenen typerältä tervehtiä toisen osapuolen vanhempia joka kerta kun astuu sisään. Ei sillä, kyllä sitä pystyy toiseen tutustumaan, vaikka se asuisikin kotona, mutta esimerkiksi seksiä en voi ajatella kyseisissä tilanteissa, vaikka varsin vapaamielinen olenkin.

P.S. Voisin tulevaisuudessa kirjoittaa toisen osapuolen sijasta esim. TO. Jotenkin ”toinen osapuoli” kuulostaa liian juridiselta. Ehkä ”mun narttu” olisi parempi? ;)
hallucinogen

Posts: 8,190

#2933 • • hallucinogen Edain

äm:

Jos joku mun treffaama mies kertoisi asuvansa kotona, en osaisi valita, nauraisinko itseni ensin kipeäksi ja vasta sitten tuntisin pohjatonta sääliä, vaiko toisinpäin.
Jossain on oltava Suurta Vikaa, jos aikuinen asuu vanhempiensa luona.
Ei, opiskelijan köyhä elämä, ilmaiset ruoat yms. ei ole hyväksyttäviä syitä asua kotona.



Jos vanhempani sattuisivat asumaan helsingissä niin en todellakaan asuisi tällä hetkellä solussa vaan kotona. En näy kotona asumisessa mitään pahaa silloin varsinkaan kun rahat on vähän tiukemmalle ja opiskeluaikana sitä nyt ei koskaan ole liikaa.
Jos joku nainen on niin ”nirppanokka” et miehen pitää asua jossain muualla kuin kotona niin sitten voi hyvillä mielin suoraan näyttää ovea *vink*

--
pikku-*possu*

Avatar
#2934 • • kelasin Guest
äm aika rankkaa tekstiä! esim helsingis en näkis opiskelija pudjetil asuvani yksin *uuh* tosin joku solu, mut ne on taas ihan ääh *eiei*
äm

Posts: 2,376

#2935 • • äm

Epailija:
*nauru* Miksi näin? Mitä kamalaa kotona asuminen mielestäsi kertoo ihmisestä?



Samassa vastauksentynkää myös hallaaa:lle ja muille, jotka kauhistuivat tylyä kommenttiani.

Eli. Mielestäni sanotaan nyt sellaisen 20+ ikäisen ihmisen tulee katkaista napanuora ja lähteä omaan elämään. Kotona asuminen on ehkä rahallisesti turvallinen vaihtoehto, mutta siinä jää jotain olennaista kokematta ja oppimatta.

Kotona asuva ihminen on ihan ulapalla, kun tulee puhetta sähkösopimuksista tai muista jutuista, mitkä ”äippä ja iskä on aina hoitanu”. En väitä, että vaikkapa juuri tämän sopimuksen teko tekee ihmisestä aikuisen ja fiksumman, mutta se on eräs etappi itsenäistymisessä. Se on asia muiden joukossa, mikä tulee osata hoitaa ihan yksin, ilman, että äiti kannustaa vieressä.

Jääkaapin näkeminen tyhjänä on elämys, mitä ei vanhusten luona usein koe. Kotona asuva ihminen ei joudu laskemaan rahojaan ja miettimään sitä kautta vastuullisesti elämäänsä, sillä murua löytyy aina rinnan (jos toisenkin) alle, kun äiti on käynyt kaupassa.

Mielestäni suhde vanhempiin muuttuu aidoksi ihmissuhteeksi vasta, kun lapsi ei enää asu kotona. Niin kauan, kun äidillä on mahdollisuus tarkkailla muksunsa kotiintuloaikoja, hän pitää lasta lapsena. Se ei välttämättä näy jokaisen äidin käytöksessä, mutta se on siellä taustalla.
Kun lapsi (20+ jo aikuinen) lähtee kotoa, yhteydenpito muuttuu vapaaehtoiseksi ja sen tiiviyden voi itse valita.
Tärkeänä pointtina kuitenkin se, että äiti ja isi eivät ole koko ajan lähellä auttamassa.

Vastuu raha-asioissa ja oman talouden huolto ovat siis mielestäni tärkeimpiä seikkoja kotoa muutossa. Onhan sitä ihmisillä tiskivuoroja ja ties mitä jo vanhusten helmoissa, mutta vasta omassa kodissa huomaa, että jos ei tiskaa, likaiset lautaset eivät katoa.

Kun ihminen on 26 ja asuu vanhempien kanssa, on siinä mielestäni ihan oikeasti jotain häikkää. Tällä henkilöllä ei ole voinut olla tervettä parisuhdetta kenenkään kanssa. (Tämä pointti liittyy siis siihen, että edellytän itse tulevalta kumppaniltani kokemusta pitkästä suhteesta). Voihan se olla, että tyttöystävä on saanut yöpyä vapaasti tämän miehen luona, mutta hei oikeesti. Mikä siitä tekee aikuismaisen suhteen, kun miehen äiti tekee pariskunnalle aamupalan *ding*

Voin vielä jotenkin ymmärtää 20-vuotiaan miehen (naisen) asuvan kotonaan, mutta kun alkuperäinen kysymys mihin vastasin oli, että edellytänkö tulevalta kumppaniltani omaa asuntoa (tjsp), niin vastaus on kyllä ja lisäyksenä se, että etsinkin reippaasti tota vanhempaa.

Tämä on nyt siis kaikki ollut minun mielipidettäni ja voi olla, että jollain teistä on jotenkin ”erilaiset” vanhemmat, joiden kanssa voisi muka asua vaikka eläkeikään asti, mutta...
Minä olen sitä mieltä, että kotoa muuttaminen on kehitysvaihe, joka tulee täysi-ikäisyyden kanssa käsikkäin.

Ja vielä siitä rahasta. Opiskelijabudjetilla minäkin elän. Onhan se veemäistä laskeskella senttejä ruokakaupassa, mutta en aseta rahaa niin korkealle elämässäni, että se menisi poissa vanhempien silmien alta, ympäri kotia harrastettavan villin seksin edelle *nauru*

Vetäsinpäs ässän hihasta tähän loppuun *justjoo*

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

andi--

Posts: 1,381

#2936 • • andi-- lunttu
Eräs kaveri asusteli koko opiskeluaikansa vielä vanhempien luona ja nyt kun gradu alkaa olemaan valmis osti oman kämpän ja muutti siihen. Ei mikään huono vaihtoehto, opintolainaa kaverilla 0e ja duunista ansaituilla rahoilla on sitten hankittu telkkarit ja muu ”tarpeellinen”. Eipä mua ainakaan hirmusesti huvita tämä opiskelijabudjetti, joka on tällä hetkellä onneksi poissa kuvioista kun sai tehtyä hetken duunia. Kelalta ropsahtaa tilille 4. päivä se 404,66e ja vuokra on 380e. Bussilippuun kiinni vielä se ~35e niin eipä paljon hymyilytä... Näinpä näin, jostain yrittäis nyt bongailla jotain sopivaa ilta-/viikonloppuduunia...

[muokattu 26.1.2004 19:21]

--
- RAAH -

hallucinogen

Posts: 8,190

#2937 • • hallucinogen Edain
Mulla on varmaan sitten kovin liberaalit vanhemmat kun eivät olleen juurikaan kiinnostuneet tekimistäni ja sain olla omissa oloissani jos niin halusin ja jos oli naisseuraa niin eipä tultu häiritsemään jos ovi oli kiinni, ainakaan ilman pientä koputusta tms. :P Myöskään tyttöystävieni vanhemmat eivät koskaan häirinneet joten kummankaan osapuolen kotona asuminen ei ole ollut ongelma *hymy*

--
pikku-*possu*

Avatar
#2938 • • Cera Guest

äm:
Kotona asuva ihminen on ihan ulapalla, kun tulee puhetta sähkösopimuksista tai muista jutuista, mitkä ”äippä ja iskä on aina hoitanu”. En väitä, että vaikkapa juuri tämän sopimuksen teko tekee ihmisestä aikuisen ja fiksumman, mutta se on eräs etappi itsenäistymisessä. Se on asia muiden joukossa, mikä tulee osata hoitaa ihan yksin, ilman, että äiti kannustaa vieressä.



:D

Äiti tuli katsomaan että osaan soittaa sähkölaitokselle oikeat numerot tosta taulusta, että alan saamaan oman hintaistani sähkölaskua.. x) *blush*

Nojoh. Tiedän kyllä mitä tarkoitat.

plus että, vanhemmat (ts ainakin minun) auttaa vieläkin. ostaa vaikka jääkaappiin ruokaa. Jos haluaisin. useastikkaan en halua.

En kyl vois kuvitellakkaan enään asuvani kotona. Välillä tosin zoomailee ajatuksissaan niitä kaikkia rahoja joita vois säästää..

[muokattu 26.1.2004 19:23]
ella_

Posts: 1,329

#2939 • • ella_
ei ne vanhemmat välttämättä ongelma ole, mutta kyllähän ne täytyy huomioon ottaa jos samassa huushollissa asuu. ei esimerkiksi varmaankaan oleskella partnerin kanssa alasti tai puolialasti olohuoneessa tms vaikka olisi kuinka liberaalit vanhemmat :D

--
Elementary, my dear.

äm

Posts: 2,376

#2940 • • äm

ella_:
ei ne vanhemmat välttämättä ongelma ole, mutta kyllähän ne täytyy huomioon ottaa jos samassa huushollissa asuu. ei esimerkiksi varmaankaan oleskella partnerin kanssa alasti tai puolialasti olohuoneessa tms vaikka olisi kuinka liberaalit vanhemmat :D



KIMPPASUIHKUT!
Mä unohdin mainita kimppasuihkut!
Siinä vielä yksi syy sille, että oma koti on oltava.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.