Itis:
Epämiellyttävää, harmi kun harkitset tuota koska se ei ole mun mielestä asiallista.
Ahs, mun mielestäni olisi vielä enemmän epämiellyttävää ja harmillista jos en yhtään harkitsisi ketä dissaan ja millä motiivein. Tosin näinhän suurin osa ihmisistä tekee ja vieläpä selän takana. Oletko ajatellut, että mahdollisesti sua järkyttääkin enemmän se että en toimi näin, vaan dissaan suoraan päin kasvoja harkiten.
Itis:
Harkitsisit enemmän miten esimerkiksi saisit Sonjan tekemään jotain eri tavalla jos sinusta tuntuu ettei hän tee tai ajattele tai käyttäydy niin kuin pitäisi. Onnistuu muuten miljoona kertaa paremmin väemmän epäkohteliaalla tyylillä.
Niinhän sitä luulis. Ihmiset vaan keskimäärin vetävät herneen nenäänsä, ajattelevat että vittu mikä mulkku ja jatkavat sen jälkeen elämäänsä jos koittaa toimia hienovaraisesti vihjaillen. Sen sijaan suoralla avautumisella aikaansaadaan vittu mikä mulkku-efektin lisäksi yleensä se, että avautumisen kohde edes hetkeksi pysähtyy hiljaa itsekseen miettimään mikä avautumisen aiheutti.
Itis:
Ilkeys ei kaunista ketään, ei edes Jone -nimisiä ihmisiä.
Ei niin, mutta eipä ole tarkoituskaan. Tosin tarkoitit varmaan lähinnä että ilkeys on ei toivottava tapa käyttäytyä ja siitä olen sun kanssasi tismalleen samaa mieltä.
Itis:
Vaikka ei sillä nimellä tähän keskusteluun ole mitään merkitystä,ainoastaan sillä millä tavalla joku toista kohtelee. En myöskään ole sitä mieltä että jos olen saanut sinusta (Jone) live-positiivisen mielikuvan... ei ole syytä sitä romuttaa.
Hyvä ettet noin helposti sitä iske romukoppaan. Nähtäväksi jää siis kumpaan suuntaan sinun mielipiteesi muuttuu ajan kanssa, vaikka sillä tosin on merkitystä lähinnä sun elämääsi.
Itis:
Kai olet sitten sen verran itseriittoinen ettei muiden hyväksyntää ja ystävällismielisyyttä tarvita?
Juups, olen. Mielestäni se on huomattavasti terveempi käyttäytymismalli kuin se että hakisin hyväksyntää muilta. Minäkuvan muodostus muilta saadun feedbackin perusteella ja hyvään feedbackiin vaikka väkisin pyrkiminen on mielestäni todella epätervettä siitä huolimatta että väestön majoriteetti toimii juuri niin.
Itis:
Bubbelgum ei ole nähdäkseni ansainnut höykytystä.
Pysyttäydy näkemyksessäsi, mutta faktahan on kuitenkin se että et voi tietää onko näin vai eikö ole.
Itis:
Tai kukaan klubituslaisista, sillä he lienevät melko hyväntahtoista ja toisilleen hyvää tarkoittavaa porukkaa.
Hms, mielenkiintoinen yleistys. Minäkin olen nimittäin klubituslainen. Tästä ja monista muista syistä johtuen en katso, että klubituslaiset voitaisiin niputtaa yhden persoonallisuusmallin alle. Teillä/meillä ei ole kollektiivista mieltä ja hyvä niin.
Itis:
Jos olisin sinä, pyytäisin anteeksi koska toisen loukkaaminen ei ole ilman oikein hyvää syytä kovin älykästä ja uskon että älykllyyttä arvosta itsessäsi ensisijaisesti. Kuten minäkin kenessä tahansa.
Miten loukkaaminen ja älykkyys korreloivat ja mistä tiedät, onko loukkaamiselle hyvät perusteet vai ei? Mitä tulee anteeksipyyntöön, niin minulta saa mitä vilpittömimmän sellaisen jos katson että se on tarpeellista. Käsittääkseni tilanteissa, joissa toista loukataan tahallisesti ja harkiten, näin ei ole.
Itis:
Kiitos kohteliaisuudesta tekstin suhteen se oli tosin aika suoraa ajatuksen virtaa. En ylpistynyt koheliaisuudesta.
Eipä mitään. Olin positiivisesti yllättynyt havaitessani että olit raapinut asioita jopa hieman pintaa syvemmältä, joka on enemmän kuin mihin Klubituksella on saanut tottua.
Itis:
Edelleen viitaten vastaukseesi Sonjalle -> asiatonta.
Asiatonta tietyllä tasolla varmasti, mutta tarpeettomaksi en sitä silti katso. Jos katsoisin, niin en olisi edes käyttänyt aikaani avautumiseen.
Itis:
En arvosta koska omat mielipiteesi ovat vahvasti värittyneitä, eivätkä juurikaan sen oikeampia kuin Sonjan, jolla varmaankin on henkilökohtaiset ongelmansa elämässään. En usko että sinulla voisi olla mitään käsityksiä niistä, joten suosittelisin jättämään toisten elintavat rauhaan, ellei sile ole selkeitä perusteita. Ne vain ovat erilaisia kuin sinun.
Hms, missä kohtaa puutun Sonjan elintapoihin? Pitää varmaan lukea tekstejäni taaksepäin ja tarkistaa teenkö todella niin. Kukin eläköön juuri niinkuin lystää mun puolestani.
Itis:
Älä viitsi Jone, ei ole sen arvoista. Ihmiset ovat parempia kuin luuletkaan.
Itseasiassa mun näkemykseni asiasta on huomattavan erilainen; uskon, että ihmiset keskimäärin ovat vielä paljon suurempia sontasäkkejä kuin millaisina heitä pidän.
Suhtautumiseni sentään vielä suurimpaan osaan pallon populaatiosta on täydellisen neutraali. Lopuistakin pidän suurinta osaa parempina kuin he todennäköisesti edes ovat, kohtuullisen suurta ryhmää kohtelen kunnioituksella & ystävällisesti ja ainoastaan pieni ryhmä ihmisiä saa multa avoimen vihamielistä käyttäytymistä osalleen. Avoin vihamielisyys on sitäpaitsi (kuten olen aikaisemminkin maininnut) mielestäni paljon terveempää kuin selän takana kyräily.