Siis vaikeaselkoisuushan syntyy tasan sekä kirjoittajan ilmaisukyvystä että lukijan ymmärryskyvystä. Henkilökohtaisesti voin ainakin sanoa, että sinun kirjoituksesi ovat ainoista jotka jäävät sinne hämärän rajamaille, joten tästä on selkeästi pääteltävissä että omaat puutteita molemmissa.alien:
Ootpas kyllä vaikeaselkoinen...
Mä olen vaikea selkoinen ihminen, kuin myös te (en siis nyt teitittele vaan viittaan käyttämääsi me -muotoon)...
Sillä samalla syyllä ettei naisella sinun mielestäsi saisi olla montaa miestä? Sitä kutsutaan suurimassa osassa tapauksista yleiseksi huomaavaiisuudeksi, kohteliaisuudeksi ja ajattelevaisuudeksi, koska suurin osa ihmisistä ei moista suvaitsisi. Kahdenkeskiset sopimukset ovat tietty asia erikseen.Millä sä perustelet sen, ettei miehellä saisi olla monta naista?
Ei, mutta miehen, samoin kuin naisenkin, tulisi ottaa huomioon miltä toisesta tuntuu. Ja defaulttina pelata yleisten pelisääntöjen mukaan.Mitä sä tarkoitit sillä, että onko oikeutettua lennellä kukasta kukkaan? Väitätkö, että miehellä saisi olla vain yksi nainen koko elämänsä aikana?
Jso ei se sinun päähäsi mahdu, niin selvennän... Zetan tarkoitus on varmaankin vain osoittaa miten surkea ja pätemätön perustelusi on. Tämän osoittaakseen lainataan usein hieman äärimmäisempiä esimerkkejä joiden avulla todistetaan miten typerää tuollaisen perustelun käyttäminen missään on ja mihin se sovellettuna johtaa.Ja miten ihmeessä sä nyt ton raiskaamisretken keksit? Milloin semmoisesta on ollut puhetta? Onks se samassa syssyssä, kun on monta parisuhdetta? Toi nyt oli jotenkin yhtä kaukaa haettu juttu, kuin pHazen Hiroshima -vertaus..
Eli haluat osoittaa, että maailmassa ons e pieni mahdollisuus, että löytyy joku nainen jota et oman surkean moraalikäsityksesi mukaan joudu pettämään koska tämä on täysin ikeesi alla ja nielee sen paskan mitä sille kurkusta alas tunget, mutta joka ei uhkaa itsetuntosi rippeitä antamalla sinulle takaisin samalla mitalla kuin mitä pistät tämän kestämään. Ja et ole sovinisti? Ethän toki... Haluat vain naisen olevan valmis alistumaan sinun oikkuihisi olematta valmis tulemaan tippaakaan vastaan. Ei sitten kutsuta tuota sovinismiksi, voin kutsua sitä myös hyväksikäytöksi. Onnea vain suhteisiisi.Kaikki tämä alkoi siitä, kun kerroin oman ideaalitilanteen, eli mitä itse tällä hetkellä haluisin. Haluisin naisen, joka suvaitsisi sen, että minulla olisi muitakin suhteita, mutta ei olisi itse kiinnostunut muista miehistä, kuin minusta.
Siitä yksinkertaisesta syystä, että olet valmis ottamaan, mutta et antamaan. Haluat kaiken, mutta et ole valmis antamaan mitään takaisin.Tämä kuulostaa aika utopistiselta ja sitä se onkin, mutta ei edelleenkään mahdotonta. Ketään en ole tämmöiseen suhteeseen pakottamassa, joten miten siitä tulee sovinismia?
Bullshit. Sinä olet heikko, ei ihminen. Sinulla olisi täysi mahdollisuus käyttäytyä toisin, mutta sinä olet liian kusipäinen tekemään niin. Älä edes yritä selittää tota säälittävää lajikäyttäytymisläppää tekosyyksi kun selkeästi on mahdollista toimia toisinkin. Edelleen, olet itse vastuussa teoistasi, ja jos et kykene parempaan käytökseen, se on oma vikasi, ei lajisi.Kun aikaisemmin perustelin ihmisen historialla miehelle tyypillistä käyttäytymistä tein sen selventääkseni omaa heikkouttani. Yritin selittää mistä epäilen sen johtuvan.
Et siis sano että ihmisrotu on apinan tasolla, mutta sanot aika selvästi että itse olet? Onneksi olkoon. Voit vaikka vaihtaa nickisi muotoon Apelien. Taas kerran yrität vedota surkeaan biologiseen tekosyyhyn peittääksesi sen, ettet itse pysty hallitsemaan itseäsi ja että itsehillintäsi on vaillinainen ja surkea. Loppujen lopuksi, monet muut pystyvät siihen mihin sinä et pysty. Johtopäätös: Geenisi ovat jääneet jälkeen ja jonnekin sinne apinan tasolle kehityksessä tai yrität vain kehittää itsellesi jotain epätoivoista moraalista oikeutusta omalle itsekkyydellesi ja sille että alapääsi ajattelee enemmän kuin yläpääsi. Either way, you lose.Ihminenhän vallitsevan käsityksen mukaan periytyy apinoista, joilla on taas perinteinen heimohierarkia, jossa vahvin uros parittelee kaikkien lauman naaraiden kanssa. En nyt sano, että oltaisiin apinoiden tasolla tai että meidän edes pitäisi olla. Jokaisen lajin, kasvin ja bakteerin tärkein tähtävä on lisääntyä. Puussa kiipelystä on tietysti jo aikaa ja sosiaalinen käyttäytymisemme on siitä muuttunut (johtava uros parittelee monen naaraan kanssa -> pari suhde -> parisuhteen nykyinen rappeutuminen). Parisuhteen alkuperäinen syy on kadonnut ja tilalle tullut sosiaalinen paine. Sanon vain, että ympäriinsä nussiminen on ollut lajimme urosten luontaista käytöstä joskus. Onko se sitä nyt? Minun ja monen muun kohdallani tuntuu tällä hetkellä olevan, tulevaisuudesta en osaa sanoa.
Joo, hataralla pohjalla mennään. Ehkä minun huitomiseni on lähtöisin lähinnä siitä että noin typerät geenit pitää pyyhkiä pois ihmisrodun geenikartalta pois ennenkuin ne tunkevat moloaan jokaikiseen vastaantulevaan koloon ja degeneroivat yhteiskuntaamme entisestään.Jos pHazen tekee mieli sillä nuijalla tulla huitomaan ja perustelee sitä luotaiseksi käyttäytymiseksi, niin aika hataralla pohjalla mennään. Tietysti jos kyseessä on alueen tai esim. naisen puolustaminen voi vapaasti tulla yrittämään, mutta minkään lajin kehittymisen kannalta tollanen ylireagointi ei tosiaankaan ole luontaista. Lajin tulee menestyä ja kaikki biologinen kehittyminen siihen pyrkii.
Ja miksi sinun täytyy todistella sitä niin tarmokkaasti? Hiljalleen olisi pääteltävissä että tunnet piston jossain ja hoet tuota itsellesi enemmän kuin meille muille. Paskalla säkällä tietty tätä lukee joku lämmityksesi ja panomahdollisuutesi kärsivät moisesta. Mutta loppujen lopuksi, ymmärtäisin kyllä tuon useamman naisen läppäsi jos olisit itse valmis edes siihen, että annat naiselle samat oikeudet ja mahdollisuudet. Mutta ei. And that's just plain sad.Tässä oli jälleen vain minun mielipiteeni. Jos, ette sitä ymmärtäneet niin pahoittelen jälleen omaa heikkoa ilmaisutaitoani. Yhden asian haluan kuitenkin tehdä selväksi: minä en ole mikään sovinisti.
[muokattu 20.10.2003 00:00]