..ja yritän toimia erään ystäväni sanojen mukaan..
älä oo pässi, vaa pokaa mies ja sitä hässi, kuhan se ei oo kössi. *heiii*
19,912 posts, 996 pages, 8,102,774 views
hallucinogen:
Kuulostankohan nyt sovinistilta jonkun korvissa kun sanon et nainen soveltuu päiväkotiin paremmin kun mies
pHaze:
<leikkaan tästä välistä nyt runsaasti quotettavaa pois>
J-Tone:
---
hallucinogen:
Kuulostankohan nyt sovinistilta jonkun korvissa kun sanon et nainen soveltuu päiväkotiin paremmin kun mies
---
Entäpä autonrattiin? Naisethan ajelee tunnetusti helvetin hitaasti, tukkii liikenteen ja tekee äkkijarrutuksen tien yli taapertavan ankkaperheen edessä.
[muokattu 22.10.2003 12:40]
alien:
---
J-Tone:
Miksei muka voinut?
---
Koska neidillä oli semmoinen asenne, että hänkin tekisi paremmin. Totuus oli kuitenkin se, että hänen oma suoritus oli kauheaa katseltavaa. Mut, kun käsky tuli ylempiarvoiselta niin kyl sitä sit tuli tetsattuun...
J-Tone:
Entäpä autonrattiin? Naisethan ajelee tunnetusti helvetin hitaasti, tukkii liikenteen ja tekee äkkijarrutuksen tien yli taapertavan ankkaperheen edessä.
[muokattu 22.10.2003 12:40]
Itsestäänselvyyksiin vastaaminen vaatii joskus itsestäänselvyyksiä, mutta selitetään nyt mahdollisimman tiiviisti että hitaammatkin vatmasti ymmärtävät: Yksittäisellä sen enempää apinoihin kuin esi-ihmisiin perustuvalla käyttäytymisteoriolla on aivan turha perustella yksilötason käytöstä. Sillä, miksi mies haluaa useampia naisia ei ole minkäänlaista merkitystä asian kannalta. Menikö nyt perille?Iso-D:
Jäi vielä mietityttämään että mitä yritit tuolla edellisellä viestillä ilmaista? Kerro vaikka ranskalaisilla viivoilla, että mikä tässä oli nyt se punainen lanka, sillä itsestäänselvyyksien ja latteuksien välistä en nähnyt kuin tarpeesi päästä sanomaan viimeiset sanat.
Miksi tähän aiheeseen edelleenkään pitäisi kehittää mitään teorioita? Ne ovat täysin hyödyttömiä ja tarpeettomia. Toki voin napata kirjastosta kirjan ja naputella sen sisällön tähän, mutta se ei silti millään tavalla selitä kenenkään meidän yksittäistä käytöstämme jo senkin takia, että ne kertovat yleisesti jonkun teorian lajimme käytöksestä, ja me olemme itse täällä jo esimerkillämme osoittaneet etteivät tuollaiset pidä yksilötasolla paikkaansa, eikä niitä varsinkaan voi yksilötason toiminnan selittämiseen tai perustelemiseen käyttää.Ihan mielenkiinnosta kuulisin myös juicen peräänkuuluttamia muiden ihmisten teorioita välimerkin hyväilyn sijaan.
alien:
Itse olin mahdollisimman nöyrä ja tein niin, kuin nainen (ylikersantti) komensi. Mut kyl vähän nauratti, kun se pyylevä naikkonen alkoi Minulle selittelee fyysisten suoritusten kohdalla, et pitäis tehdä paremmin... Ei sitä käskyä enään voinut ottaa tosissaan jostain kumman syystä
J-Tone:
Seuraavalla kerralla, kun luet foorumia ja kivistää nenässä jonkun kirjoitus, laske hitaasti kymmeneen, lue kirjoitus uudelleen ja sen jälkeen mieti haluatko edelleen vastata siihen tehden itsestäsi typerän.
milla:
sähän alunperin puhuit siitä, että mielestäs miehet soveltuvat paremmin autonrattiin kun naiset?
jos autonkäsittelytaidoista puhutaan, niin ehkä. mut jos puhutaan liikennekäyttäymisestä, niin asia kyllä kääntyy päälaelleen.
ja vaikka susta mä olisin tyhmä, niin onneks en itse viel toistaseks tunne olevani :)
pHaze:
---
...Sillä, miksi mies haluaa useampia naisia ei ole minkäänlaista merkitystä asian kannalta. Menikö nyt perille?
pHaze:
.....stä käytöstämme jo senkin takia, että ne kertovat yleisesti jonkun teorian lajimme käytöksestä, ja me olemme itse täällä jo esimerkillämme osoittaneet etteivät tuollaiset pidä yksilötasolla paikkaansa, eikä niitä varsinkaan voi yksilötason toiminnan selittämiseen tai perustelemiseen käyttää.
Zeta:
---
Yleinen moraali?
Hyvä on, palataanpa asian alkujuurille... Sillä miten ihmisrodun käyttäytyminen on muodostunut tai missä muodossa se on esiintynyt tai miten muokkautunut, ei millään tavalla anna perusteita Alienille tia muillekaan vaatia kumppaniltaan enempää oikeuksia kuin on itse valmis antamaan. Jos yritätte nyt tosissanne sanoa että mies voi suhteessa sanoa naiselle Mä saan panna muita mutta sä et ja yritätte perustella moista käytöstä sillä miten kauppamatkustajat, metsästäjät tai apinat ovat joskus toimineet, niin olette yksinkertaisesti pitkällä hakoteillä.Iso-D:
Suoraan sanoen ei, sillä viittaat tekstissäsi määrittelemättömään asiaan. Voin yhtä hyvin sanoa, että tässä asiassa omena on neliö, olematta väärässä (kärjistetty esimerkki).
Miks tähän pitäisi keksiä jokin teoria? Mielestäni koko keskustelu on aika kaukana raiteillaan jos lähinnä moraaliin liittyvää asiaa ruvetaan perustelemaan teorioilla. Mielestäni on lähinnä kohteliasta, reilua, oikein, toista kunnioittavaa sekä toisen huomioonottavaa vähintäänkin antaa suhteen toiselle osapuolelle samat oikeudet kuin mitä itse aikoo käyttää, varsinkin asiassa joka saattaa hyvin monissa tapauksissa aiheuttaa toiselle surua ainoastaan toisen itsekkyyden takia.Kuitenkin minua kiinostaisi tietää että mikä on se yleinen teoria joka antaa sinulle ja keille oikeuden tuomita alienin toimintatavat vääriksi? Kerran jos näitä teorioita ei voi soveltaa yksilöön niin mistä tiedät että sinä elät oikein ja alien väärin?
Poikaseni, jos tietäisit, niin saattaisit itse pillahtaa itkuun SPP rules OK!Alien
...tai yleinen saamattomuus naisten suhteen, eli kateellisuus