19,912 posts, 996 pages, 8,075,342 views
aada, 16.12.2009 23:07:
---
siveys, 16.12.2009 19:29:
Mitä siis tarkoitit?
---
Lähinnä joitain tekoja. Esimerkiksi itse toivoisin parisuhteessani, että ulkona ollessamme mieheni ostaisi minulle aina juomani. Mielestäni on miehen tehtävä hakea juoma, kokisin sen jotenkin alentavaksi, jos minun täytyisi se itse hakea. Ymmärrän kyllä, jos mieheni ei tästä ole täysin samaa mieltä, mutta oletan kuitenkin, että hän haluaa miellyttää minua ja hakea sen, koska se on minulle tärkeää. Samalla tavalla voisin itse esimerkiksi tuoda aamupalaa sänkyyn, silittää mieheni paidat, toteuttaa hänen seksuaalisia toiveitaan tms. mikä ikinä hänelle onkaan tärkeää tai mitä hän toivoo.
Eli en todellakaan alkaisi itseäni toisen vuoksi muuttamaan, mutta mielestäni parisuhteessa molempien osapuolten tulee haluta miellyttää toisiaan ja ainakin itse oletan, että mieheni myös haluaa ottaa minun toiveitani huomioon samalla tavalla kuin itse haluan ottaa hänen.
Replying to SINKKULUUKKU:
ezzy, 17.12.2009 12:36:
Sinänsä hassua, että suhde kaatuis siihen, että en itse juo, enkä myöskään osta koskaan muille alkoholia (ok, "juoma" voi tarkoittaa muutakin).
Ja toi toisen seksuaalisten toiveiden (tai muidenkin) ilman, että itse varsinaisesti nauttii siitä tai edes pitää siitä, kuulostaa tosi ankealta, koska itse ainakin saan suuremmat kiksit siitä, että toinen nauttii myös. Se on olennaista itselleni.
Ja toi toisen seksuaalisten toiveiden (tai muidenkin) toteuttaminen ilman, että itse varsinaisesti nauttii siitä tai edes pitää siitä, kuulostaa tosi ankealta, koska itse ainakin saan suuremmat kiksit siitä, että toinen nauttii myös. Se on olennaista itselleni.
Sinänsä hassua, että suhde kaatuis siihen, että en itse juo, enkä myöskään osta koskaan muille alkoholia (ok, "juoma" voi tarkoittaa muutakin).
Ja toi toisen seksuaalisten toiveiden (tai muidenkin) toteuttaminen ilman, että itse varsinaisesti nauttii siitä tai edes pitää siitä, kuulostaa tosi ankealta, koska itse ainakin saan suuremmat kiksit siitä, että toinen nauttii myös. Se on olennaista itselleni.
Jone, 17.12.2009 13:28:
---
---
Musta on vähän hassua ajatella että kaikesta pitäis aina nauttia että sen voi tehdä.
Jos jostain ei ole mulle haittaa tai kohtuutonta vaivaa ja toinen saa siitä jotain irti, niin what the hell. Totta kai mä teen. Uskon tän asenteen olevan myös itselleni eduksi.
Musta on vähän hassua ajatella että kaikesta pitäis aina nauttia että sen voi tehdä.
Yhtenä esimerkkinä:
En mitenkään erityisesti nauttinut siitä että mut pyydettiin heilumaan moottorisahan kanssa erääseen semikettumaiseen raivaussavottaan appiukko-kokelaan toimesta taannoin. Moottorisahan kanssa heiluminen on lähinnä perseestä ensimmäisen kahden minuutin jälkeen, joina saa sentään jotain tyydytystä itsensä kovin miehekkääksi tuntemisesta. Mun mielestäni oli joka tapauksessa ihan itsestäänselvyys että otan ton nakin itselleni, koska sen tekemisestä ei ollut mulle mitään haittaa ja tiedän että oli useamman kuin yhden mielestä kivaa että jeesasin.
Toi pätee lähes kaikkeen muuhunkin. Jos jostain ei ole mulle haittaa tai kohtuutonta vaivaa ja toinen saa siitä jotain irti, niin what the hell. Totta kai mä teen. Uskon tän asenteen olevan myös itselleni eduksi.
Reivaaja, 17.12.2009 13:40:
Jos sä oot mukava ihminen toisille sata kertaa, ja niistä 10 kerralla se on osoittautunut sinulle edulliseksi, niin koetko olleesi tappiollinen, vai voitollinen?
aada, 17.12.2009 13:34:
Ei parisuhteessa voi mielestäni lähteä siitä, että "en tee tätä, tätä enkä tätä." Onko sitten esimerkiksi seksistä aina pakko nauttia, että siihen voi parisuhteessa suostua? Ainakin itse lähden siitä, että parisuhteessa on tiettyjä velvoitteita ja esimerkiksi juuri seksiin tulee lähtökohtaisesti aina suostua.
Miltzu, 17.12.2009 14:02:
Jos mies sanoo et "nytpä tahdon painaa sua kuivana kakkoseen" niin onko siihen sun mielestä suostuttava vain siksi että miestä pitää miellyttää?
aada, 17.12.2009 13:08:
Tarkoitan nimenomaan "innocent".
Käsitän viattoman rakkauden sellaiseksi, jossa toista ei tavallaan nähdä ihan kokonaisena, hyvine ja huonoine puolineen.
Haluaisin itse ehkä pikemminkin rakentaa suhteeni alun perinkin tälläisen kumppanuuden varaan, jossa tahto olla yhdessä on sen suurin voimatekijä, eikä toisen satunnaiset erehdykset tms. kaataisi suhdetta tai luottamusta toiseen. Jos päätän nimittäin seurustella, todellakin haluaisin olla tämän ihmisen kanssa lopun ikääni ja olen sen verran realisti, että mielestäni on hyvin todennäköistä, että tälläisiä tilanteita, joissa luottamus petetään tulee suhteen aikana olemaan. Eli haluaisin että suhde olisi rakentunut vähitellen luottamuksen varaan, eikä siten toisen luottamuksen pettäminen olisi mikään viattomuuden tuhoava voima ja suhteen kaatava tekijä, vaan tämän virheen osaisi suhteuttaa ja tämän jälkeen kykenisi kuitenkin näkemään myös toisen hyvät puolet.
aada, 17.12.2009 13:34:
---
---
---
Jos jostain ei ole mulle haittaa tai kohtuutonta vaivaa ja toinen saa siitä jotain irti, niin what the hell. Totta kai mä teen. Uskon tän asenteen olevan myös itselleni eduksi.
---
Juurikin näin.
Ei parisuhteessa voi mielestäni lähteä siitä, että "en tee tätä, tätä enkä tätä." Onko sitten esimerkiksi seksistä aina pakko nauttia, että siihen voi parisuhteessa suostua? Ainakin itse lähden siitä, että parisuhteessa on tiettyjä velvoitteita ja esimerkiksi juuri seksiin tulee lähtökohtaisesti aina suostua.
ezzy, 17.12.2009 14:30:
Näemmä joka asiassa tulee vaa tiiliseinä vastaan, kun on ihan mahdotonta edes kuvitella millasta sun kanssa eläminen olis...Mielenkiintoisia näkökantoja, mutta vaa niin kaukaisia itselleni ja näemmä monelle muullekin.
2 vapaata ihmistä elää parisuhteessa, niin miks siinä olis jotain "velvoitteita"?
Miltzu, 17.12.2009 14:02:
On mullekin monesti miehet sanoneet että ei nyt, väsyttää, ei jaksa. Eikä se mun itsetuntoa ole horjuttanut eikä mielestäni ole merkki huonosta suhteesta tai paskasta seksielämästä.
Onko sulla jotain kriteereitä minkälaiseen seksiin on lähtökohtaisesti aina suostuttava? Jos mies sanoo et "nytpä tahdon painaa sua kuivana kakkoseen" niin onko siihen sun mielestä suostuttava vain siksi että miestä pitää miellyttää? En usko että kovin moni mieskään mielellään pitkään katselee naista joka suostuu mihin vaan ilman että oikeasti edes nauttii siitä.
aada, 17.12.2009 15:09:
Minulla ei ole koskaan sanottu noin, enkä oikein tiedä miten suhtautuisin siihen. Kaipa se riippuu aika paljon tilanteesta, jos toinen olisi oikeasti sairaana tms. niin ymmärtäisin kyllä, mutta jos se olisi vain sellaista, että "ei jaksa/viitsi" ja menisi katsomaan jotain tv:tä, niin ei kyllä vetelisi. Olen ehkä vähän herkkä tälläiselle torjumiselle, minkä vuoksi olisin siis valmis toimimaan pitkälti myös mieheni halujen mukaan, ettei hänenkään tarvitsisi tuntea itseään torjutuksi.
On jotain kriteereitä toki siitä mihin on aina suostuttava, mutta sitten on jotain sellaisia juttuja, joihin on hyvä suostua, jos toinen sitä haluaa. Ja tuosta esimerkistä - niin kyllä siihen mielestäni pitää suostua aina, enkä ymmärrä miksi en suostuisi.
Vampyrella, 17.12.2009 15:49:
---
En tiedä oletko koskaan elänyt pitkään parisuhteessa, ts. useita vuosia, mutta mikäli tämä on sinulla vielä edessä, niin sitten ymmärrän, miksi ajattelet tuolla tavoin. Monia asioita oppii näkemään laajemmalla perspektiivillä vasta kokemuksen myötä.
aada, 16.12.2009 22:19:
Mielestäni itseään ja valintojaan voi pohtia myös muuten kuin ihmissuhteiden tai parisuhteen kautta. Ja en kyllä välttämättä halua jatkuvasti kyseenalaistaa huvin vuoksi itseäni ja valintojani - aika rankkaa joka päiväisen elämän kannalta. Ei elämää mielestäni kannata huvin vuoksi tehdä turhan vaikeaksi, se kun on aika yksinkertaista loppujen lopuksi.
ezzy, 17.12.2009 14:30:
2 vapaata ihmistä elää parisuhteessa, niin miks siinä olis jotain "velvoitteita"?
Jone, 17.12.2009 16:48:
Kohta on varmaan PAKKO myöntyä vuosittaiseen suuseksin antamiseenkin.
aada, 17.12.2009 15:09:
Minulla ei ole koskaan sanottu noin, enkä oikein tiedä miten suhtautuisin siihen. Kaipa se riippuu aika paljon tilanteesta, jos toinen olisi oikeasti sairaana tms. niin ymmärtäisin kyllä, mutta jos se olisi vain sellaista, että "ei jaksa/viitsi" ja menisi katsomaan jotain tv:tä, niin ei kyllä vetelisi. Olen ehkä vähän herkkä tälläiselle torjumiselle, minkä vuoksi olisin siis valmis toimimaan pitkälti myös mieheni halujen mukaan, ettei hänenkään tarvitsisi tuntea itseään torjutuksi.
On jotain kriteereitä toki siitä mihin on aina suostuttava, mutta sitten on jotain sellaisia juttuja, joihin on hyvä suostua, jos toinen sitä haluaa. Ja tuosta esimerkistä - niin kyllä siihen mielestäni pitää suostua aina, enkä ymmärrä miksi en suostuisi.