SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,679,244 views

siveys

Posts: 2,492

#18341 • • siveys lovely

aada, 16.12.2009 16:40:
Voihan sitä tiedostaa muutkin mahdolliset vaihtoehdot ja silti valita monogamian eli tehdä siten itsenäisen päätöksen.


Onhan tämä kieltämättä teoriassa mahdollista :D Suurin osa ihmisistä ei kuitenkaan tunnu juuri vaihtoehtoisille elämänmuodoille ajatuksia uhraavan - puhumattakaan niiden kokeilemisesta elämänsä eri kehitysvaiheissa, jotta ihan oikeasti tietäisivät minkä väliltä valitsevat. Mutta saahan siihen jumalaankin uskoa, kunhan ei tuomitse muiden tapaa elää.

En näe välttämättä massan mukana menemisessä mitään pahaa, vaan mielestäni on useissa tapauksissa ihan fiksua ja kannattavaa toimia sopusoinnussa ympäristönsä kanssa.


Tässä olen kovin samaa mieltä. Se, onko monogamisessa parisuhteessa eläminen sitä sopusoinnussa ympäristönsä kanssa toimimista onkin sitten visaisempi kysymys ;)

Ulkoiset ja yhteiskunnalliset sopimukset tekevät elämästä helpompaa ja siten suhteen molemmat osapuolet tietävät suunnilleen mitä heiltä suhteessa odotetaan ja miten muut heidät näkevät. Toki sisäinen sitoutuminen on tärkeää, mutta kun kyseessä on elämän jakaminen jonkun toisen kanssa, en ainakaan itse haluaisi lähtökohtaisesti ehdottomasti sitoutua johonkin ihmiseen, jos hän ei olisi valmis samaan.


Minä taas näen tämän asian sillä tavalla, että kun ihan oikeasti on kyseessä niinkin iso asia kuin se toisen kanssa elämän jakaminen niin haluaisin olla suhteellisen hyvin selvillä niistä sopimuksista mitä minun ja kumppanini välillä on solmittu. Se, että "molemmat osapuolet tietävät suunnilleen mitä heiltä suhteesta odotetaan" tuntuu aika pelottavan hämärältä kun ottaa huomioon omat kokemukset siitä miten erilaisia - ja erityisesti miten epämääräisiä - eri ihmisten pään sisälle rakennetut oletukset oikeasti ovat, vaikka ne kuinka aluksi näyttäisivätkin samankaltaisilta.

Minulla on luonnollisesti vähän ongelmia myös "ehdottoman sitoutumisen" käsitteen kanssa kun on nähnyt miten erilaiset tilanteet vaikuttavat ihmisten arvotulkintoihin ja kuinka tunneohjautuvia otuksia me lopulta ollaan siitä huolimatta, että me luodaankin itsellemme illuusio hyvin rationaalisesta toimijasta. Jos olen ihan oikeasti rehellinen itselleni niin jossakin kohtaa tulee vain sellainen raja, joka on liian hämärän peitossa voidakseni oikeasti luvata, että kaikki inhimillinen tahtonikaan riittäisi ehdottomaan sitoutumiseen. Ihmiset ja maailma vain muuttuvat riippumatta siitä mitä minä haluan, vaikka minulla jonkin verran tähän valtaa onkin vaikuttaa.

Ulkoisten sopimusten ja niiden pitämisen kanssa minulla ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa ja käytänkin niitä elämäni helpottamiseen ehkä jopa keskivertoa enemmän. Väittäisin myös, että katson näiden sopimusten täyttämistä huomattavasti kokonaisvaltaisempana prosessina kuin yhtenä tiettynä valintana tietyllä hetkellä, sillä tiedostan inhimillisen ajatuskoneistoni heikkouden. Mutta ehkä tämä kenties onkin yksi pääasiallisista syistä sille, että haluan välttää pitkäaikaisia (saatika sitten lopullisia) sitoumuksia.

Mielestäni parisuhteessa tuleekin ottaa huomioon myös toisen ihmisen arvomaailma, mutta mielestäni sen suhteen ei tule tehdä suuria kompromisseja suhteessa itseen. Ehkä tämän vuoksi osaltaan etsinkin ihmistä jolla on hyvin samankaltainen arvomaailma kuin itselläni.


Mielestäni tuo sitoutuminen on kuitenkin aika vahvasti ristiriidassa sen kanssa, että ihmisten arvomaailman muuttuvat. Jossakin kohtaa niitä kompromisseja suhteessa omaan itseen on vain käytännössä pakko tehdä jos haluaa säilyttää sitoumuksensa toiseen myös niissä tilanteissa, joissa toisen arvomaailma ajautuu vahvasti erilleen omasta.

Tottakai voisin olla onnellinen viettäessäni aikaa jonkun toisen kuin mieheni kanssa, kysymys ei ole siitä. Oleellisempaa on se, että tälläinen järjestely (monogamia) on käytännöllisempää - en tosiaan jaksaisi jatkuvasti etsiä uusia ihmisiä elämääni, kun kiinnostun muutekin niin harvoista ihmisistä. Tämän vuoksi en haluaisi, että puolisonikaan etsisi uusia ihmisiä elämäänsä, sillä tällöin se olisi minulta pois, kun itseäni ei kiinnostaisi vastaava.


Minusta ajattelusi on kovin mustavalkoista tämän asian suhteen. Monogamiasta poikkeavia ihmissuhdemuotoja on kuitenkin hyvin paljon erilaisia, eivätkä niistä monetkaan tarkoita sitä, että sinä olisit jatkuvasti aktiivisesti etsimässä uusia ihmisiä elämääsi.

Ylipäätään jo se oletus, että toisen ihmisen muut rakkaat olisivat jotenkin pois sinulta tuntuu ainakin omassa maailmassani kovin oudolta. Onko ihmisillä esimerkiksi mielestäsi joku vakiomäärä rakkautta mitä he voivat jakaa läheisilleen? Miten tulet suhtautumaan siihen, että rakkaasi kenties rakastaa tulevaisuudessa hyvin paljon yhteisiä lapsianne ja uhraa heille hyvin paljon aikaansa?

Tunnut jotenkin hirveästi ripustautuvan ihmisiin ja saavan vaikutteita heistä.


Mitä tarkoitat ripustautumisella ja onko se paha asia? On totta, että annan itseni rakastaa useampaa ihmistä ja tunteellisen tason sitoumukseni ovat yleensä varsin pitkäaikaista, mutta minun on itse vaikea nähdä tätä erityisen negatiivisessa valossa..

En tiedä olenko erityisen vaikutusaltis verrattuna muihin ihmisiin. Henkilökohtainen arvioni on se, että olen ainakin hieman keskivertoa taipuvaisempi introspektioon, jonka seurauksena havaitsen toisinaan sellaisetkin hetkelliset arvomuutokset, joita muut eivät edes huomioisi (tai ainakaan uskaltaisi tietoisesti liittä minäkuvaansa). Olen introspektiivisuuden lisäksi myös verrattain analyyttinen, joten olen kyennyt luomaan pääni sisälle jonkinlaisia illuusioita siitä millaisissa tilanteissa hetkelliset ja pysyvät arvomaailmamuutokseni yleensä tapahtuvat.

Se kuitenkin varmaan pitää paikkaansa, että en ole myöskään niitä vähiten vaikutteita ajatteluuni ympäristöstäni sulauttavia ihmisiä ja tällaisena haluan parhaani mukaan myös pysyä. Oma henkilöhistoriaan perustuva uskomukseni (tai kenties jälleen pelkoni) kuitenkin on se, että jos en tietoisesti tekisi töitä tämän asian eteen, ajautuisin lopulta elämään tavalla, jossa en päästäisi muiden ajatusten vaikuttamaan omaan maailmankuvaani.

Jos tämä pitää paikkansa, niin onkin ihan järkevää valita seuransa huolella. En tiedä miten onnistuu, mutta ehkä vielä järkevämpää olisi selvittää itse ensin kuka on ja mitä haluaa ja pitää siitä kiinni ja etsiä ihmistä joka voi jakaa kanssasi tämän haluamasi elämän.


Jos tämä on järkevää niin minä taidan haluata olla typerä. Teen nimittäin aika-ajoin tietoisesti töitä sen eteen, että pitäisin persoonani dynaamisessa tilassa ja ympäristöni diversiteettitason korkeana. Ymmärrän kyllä seuransa valitsemisen edut tavoitteellisen elämän näkökulmasta, mutta mielestäni jonkinasteisen diversiteetin säilyttäminen on tärkeätä kyetäkseeni aika-ajoin arvioimaan sitä tulisiko omia tavoitteitaan muuttaa.

Mielestäni jokaisen tehtävä on itse selvittää mitä haluaa ja minne päin elämässään haluaa suunnistaa, eikä laittaa sitä toisen ihmisen kontolle ja tavallaan elää tuuliviirenä muiden varassa ja kannattamana.


Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että ihmisen tulisi ottaa vastuu oman elämänsä suunnasta, mutta rehellinen vastuunotto tarkoittaa minun näkökulmastani myös omien heikkouksiensa ja oman muokkautuvuutensa huomioonottamista. Käytännössä tämä tarkoittaa myös olemassaolevien arvoasetelmiensa haastamista, sillä ne ovat kehittyneet ihmisen elämässä hyvin pitkälle nimenomaan muiden vaikutuksesta.

Minun on jotenkin vaikea ymmärtää, että mikä ajaa tekemään sellaisia kompromisseja, joita ei tosiasiassa haluaisi tehdä. Miellyttämisenhalu? Pelko siitä, että menettää toisen, jos ei toimi hänen toivomallaan tavalla? Itselläni on ilmeisesti aika vahva tahto, sillä en voi kuvitellakaan itseäni sellaisessa tilanteessa, jossa tekisin kompromisseja asioista, jotka minulle ovat hyvin tärkeitä.


Kyse ei ole siitä, että et "tosiasiassa" haluaisi tehdä jotakin tekemääsi. Kyse on siitä, että kun arvomaailmasi muuttuu, muuttuvat myös ne asiat, joita "tosiasiassa" haluat tehdä. Eli muutut ihmisenä siten, että haluat tulevaisuudessa tehdä jotakin sellaista mitä et olisi tänä päivänä halunnut tehdä.

Jos todella haluan ottaa vastuun elämästäni, tulee minun arvioida tämän päivän valintojeni välittömien vaikutusten lisäksi niiden vaikutukset siihen miten tulen ihmisenä muuttumaan ja miten arvomaailmani muutokset vaikuttavat tulevaisuuden toimintaani. Monogaminen parisuhde ja sen vaaliminen on hyvä esimerkki siitä kuinka annat elämässäsi muodostua uuden "hyvin tärkeän asian", joka menee monien muiden aikaisemmin tärkeiden (ja kenties isommassa mittakaavassa oikeasti merkityksellisempien) asioiden edelle.
siveys

Posts: 2,492

#18342 • • siveys lovely

aada, 16.12.2009 17:22:
En toiveilla tarkoittanut ihan tuota, en nyt ihan heti millekään pissakakkavitseille alkaisi nauramaan, vaikka kuinka joku sitä toivoisi (ts. alkaisi muutenkaan muuttamaan itseäni).


Mitä siis tarkoitit?

Miksi ihmeessä ei saa olla kovia vaatimuksia itselleen? Sun pitäisi noiden toiveiden perusteella mennä jonnekin yläkoulun köksänluokkaan ja iskeä joku pullea ja viaton äidin ja isän huomissa asuva yläkoululainen, jolla omaa tahtoa ei ole lainkaan.


No lyö nyt vielä lyötyä! *igor* Arvaa vaan onko helppoa elää tällaisen naisihanteen kanssa :( Ei meinaa millään löytyä sitä omaa kultaa ja joutuu pelleilemään jonkun polyamorian kanssa :( Ei kyllä auta yhtään sekään, että poliisit on alkanu tekemään säännöllisesti ratsioita meidän lähellä oleviin kouluihin just silloin ku kaikki lupaavimmat yksilöt pääsee koulusta kotiin.. Ja ne palikat vielä väittää ettei mulla muka ole sinne mitään asiaa :/ Tasan ei kyl mee onnen lahjat :(

Mutta lähtisin kyllä sun kanssasi ihan mielellään kahville! Me ei varsinaisesti olla mikään "match made in heaven", joten jos unohdetaan se yhteinen tulevaisuus saman peiton alla heti kättelyssä ja lähdetään ihan vaan siitä, että minua kiehtoisi nähdä millaiselta ihmiseltä sä vaikutat sitten kun välissä on yksi internet vähemmän. En tiedä mitä kaikkea mä voin sulle tarjota, mutta lähdetään nyt vaikka kupillisesta teetä valintasi mukaisessa kuppilassa Helsingin keskustassa. Parhaassa tapauksessa opitaan vaikka kummatkin taas hieman paremmiksi ihmisiksi käsittelemään elämän sietämättömän keveyden mukanaan tuomia tylsiä ensikohtaamisia :)

Mä olen ihan tosissani, vaikka mun kalenterissani onkin aika vähän aukkoja tällaiselle viihteelle. Jos sua huolettaa tuntemattoman ihmisen kanssa tapaamisen turvallisuus niin tästä boksista löytynee yksi jos toinenkin, joka varmaan voi vakuuttaa, että mä en ole hirveän pahantahtoinen olento luonnossa tavattuna ;) Miten siis on? Oletko yhtä onneton tapaus kuin tuo Reivaaja, joka ei ole toistuvista pyynnöistäni huolimatta vieläkään uskaltanut lähteä kanssasi kahville? ;)
Miltzu

Posts: 188

#18343 • • Edited Miltzu

aada, 16.12.2009 17:48:
Ihmiset hakevat parisuhteista ainakin näemmä aika eri asioita. Ei itseäni ainakaan kiinnosta seurustella ihmisten kanssa, joiden seurassa lähinnä "on kivaa". En myöskään arvosta mitenkään itsessään erilaisiin ihmisiin taikka erilaisiin elämiin ja maailmoihin tutustumista.



Ilmeisesti. Mä en hae itselleni elättäjää enkä perheen päätä, haen ihmistä kenen kanssa jakaa ilot ja surut ja kenen kanssa pitää hauskaa, jotain vastapainoa omalle joskus aika tylsälle elämälle. Ystävää, kuuntelijaa, jotain kenen kainaloon käpertyä unohtamaan päivän murheet.

Oon todennut senkin että toisen "uraohjuksen" kanssa seukkailu ei oo niin kauhean kivaa kun kotona tulee sitten helposti puhuttua / vertailtua työjuttuja. Parhaiden kavereiden kanssa keskustelu menee aina jossain kohtaa työasioihin, silloin harvoin kun ylipäänsä nähdään koska ne elää kaikki parisuhde-elämää mökkeytyneinä eikä koskaan käy missään... Kun deittailee riittävän erilaisen ja eri alalla olevan kanssa ei ole mitään tarvetta puhua työasioita, toista ei kiinnosta eikä se ymmärrä kuitenkaan *nauru*

Kuten sanottu, rahaa en mieheltä halua enkä odota, eikä mua haittaa jos toinen tienaa vähemmän koska ei se niin pennilleen ole jos mulla menee vähän enemmän yhteisiin juttuihin. Eipä se raha tee kovin onnelliseksi jos sitä "iloa" ei voi jakaa jonkun toisen kanssa. Sen sijaan kaipaan ihmistä kenen kanssa pitää hauskaa ja nauttia elämästä, ihmistä kenen kanssa jakaa tää elämä.

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

Avatar
#18344 • • Edited Reivaaja Guest

aada, 16.12.2009 22:19:
Mielestäni itseään ja valintojaan voi pohtia myös muuten kuin ihmissuhteiden tai parisuhteen kautta. Ja en kyllä välttämättä halua jatkuvasti kyseenalaistaa huvin vuoksi itseäni ja valintojani - aika rankkaa joka päiväisen elämän kannalta. Ei elämää mielestäni kannata huvin vuoksi tehdä turhan vaikeaksi, se kun on aika yksinkertaista loppujen lopuksi.



http://tinyurl.com/ylmbzfq
Avatar
#18346 • • Reivaaja Guest

aada, 16.12.2009 22:19:
Mielestäni itseään ja valintojaan voi pohtia myös muuten kuin ihmissuhteiden tai parisuhteen kautta. Ja en kyllä välttämättä halua jatkuvasti kyseenalaistaa huvin vuoksi itseäni ja valintojani - aika rankkaa joka päiväisen elämän kannalta. Ei elämää mielestäni kannata huvin vuoksi tehdä turhan vaikeaksi, se kun on aika yksinkertaista loppujen lopuksi.



Sä et halua ymmärtää itseäsi, etkä muita. Ok. On vaan aika turhaa länkyttää siitä. Se on käyny jo kaikille selväksi.

=superficial
Avatar
#18347 • • Reivaaja Guest

aada, 16.12.2009 22:45:
Ehkä. En kyllä enää tiedä haluanko enää lainkaan tälläistä viatonta rakkautta.



Nyt ollaan asian ytimessä. En minäkään, mutta et kai kuvittele mahtavasi asialle mitään?
Avatar
#18348 • • Reivaaja Guest

aada, 16.12.2009 22:56:
Selvästikin täytyy, kun minut ymmärretään jatkuvasti väärin. Kaikkea ei pidä aina ottaa niin kirjaimellisesti.



Pitäiskö meidän sit jatkaa tätä lasillisen ääressä ;)
Kosaz

Posts: 109

#18349 • • Kosaz

Replying to SINKKULUUKKU:

sativa, 15.12.2009 23:05:
Mä tiedän mitkä asiat mussa on vikana:



Ihan ku suoraan mun suusta toi..

--
The number you dialed is imaginary, please turn your mobilephone 90 degrees and try again.

Avatar
#18351 • • Reivaaja Guest

Replying to SINKKULUUKKU:

siveys, 16.12.2009 23:54:
Luitko kaikki 927 sivua ennen syväluotaavaa analyysiäsi? ;)



Montako kiloa kakkaa mun pitää syödä, jotta uskot mielipidettäni kakasta?
Miltzu

Posts: 188

#18352 • • Miltzu

aada, 16.12.2009 23:07:
Lähinnä joitain tekoja. Esimerkiksi itse toivoisin parisuhteessani, että ulkona ollessamme mieheni ostaisi minulle aina juomani. Mielestäni on miehen tehtävä hakea juoma, kokisin sen jotenkin alentavaksi, jos minun täytyisi se itse hakea.



Me ollaan kyllä NIIIN erilaisia! Mut sehän se kai on maailman rikkaus! Musta on kiva ostella lahjoja ja drinkkejä kavereille & poikaystäville. Musta on kiva osoittaa huomiota esim. kun ollaan bileissä ja näkee että toinen tanssii ihan kiukulla niin käydä hakemassa vesipullo tai joku muu juoma tiskiltä.

Ei oo koskaan käyny mielessäkään että tiskillä käyminen olisi jotenkin alentavaa.

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

Avatar
#18354 • • Edited Reivaaja Guest

aada, 17.12.2009 00:52:
Mitäs sitten kun se hauskuus loppuu? Aina ei voi olla hauskaa yhdessä ja jos se on se suurin yhdessä pitävä voima, niin aika hataralla pohjalla ollaan mun mielestä.



Sit otetaan ero. Daah. Luulitko parisuhteen olevan sen oman klittansa ja koppansa tyydyttämistä syvällisempää? Se on kahden kauppaa.

Ootsä aina ollu yhtä nihilistinen?
siveys

Posts: 2,492

#18355 • • siveys lovely

aada, 16.12.2009 22:45:
""" The best kind of love is when you have no expectations at all """
---
Ehkä. En kyllä enää tiedä haluanko enää lainkaan tälläistä viatonta rakkautta.


Rakkaus ilman odotuksia on viatonta? Tarkoitatko nyt "flawless" vaiko "innocent"? Zeratul oli sitä mieltä, että tässä haetaan ehkä enemmänkin termiä "vilpitön" eli "sincere", mutta mä en siltikään oikein näe tätä koherentisti.. Miksi et haluaisi tällaista rakkautta?

Rupesin tämän ajatuksen myötä kelailemaan, että onko minulla edelleen piileviä odotuksia rakkailleni, vaikka pyrinkin irtautumaan niistä. Tavalla tai toisella heitä kaikkia taitaa yhdistää muunmuassa se, että koen heissä olevan omalla tavallaan paljon potentiaalia ja arvostan sitä mitä he ovat ihmisinä. Voisin siis kai ainakin muodostaa sellaisen hypoteesin, että tämän havaitun potentiaalin olemassaolo on edellytys rakkaudelleni, mutta kykenenkö säilyttämään tunteeni siitä huolimatta, että rakkaani ei koskaan käyttäisi havaitsemaani potentiaaliaan? Haluaisin uskoa näin, mutta vain aika näyttää kuinka vilpittömäksi saan mieleni tämän asian suhteen koulutettua.

Olen käyttänyt kirjallisuusterapiaa hyväkseni juuri nimenomaisesti tämän tämän aisian käsittelemisessä ja minusta on tuntunut siltä, että siitä on ollut runsaasti apua. Henkilökohtaisella puolella tunnun menneen tässä suhteessa viime aikoina ison harppauksen eteenpäin, mutta ongelmana tuntuu kuitenkin olevan näiden asioiden siirrettävyys työpaikalle, jossa ympäristö ja vaatimukset (niin ulkoiset kuin sisäisetkin) ovat kovin erilaiset. Tämä on kuitenkin taas jo ihan omna alueensa, joten ei mennä sinne ;)

Mutta kuten tästä voi päätellä niin toivon ainakin kykeneväni tuntemaan tällaista vilpitöntä, pyyteetöntä rakkautta. Tuntemani rakkaus on kuitenkin todennäköisesti suurimman osan ajasta merkityksellistä enimmäkseen minulle itselleni, eikä niinkään välttämättä rakkauteni kohteille. Täten on mielestäni ihan luonnollista, että rakkauden kohde ei niinkään normaalitilassa koe tällaista rakkautta erityisen arvokkaana ja tavoittelemisen arvoisena asiana. Itse näen merkityksen nousevan kuitenkin esiin niin kriisitilanteissa kuin myös hiljattaisen inhimillisen kasvun tukena, joten vaikka voinkin yhtyä siihen, että en tällä hetkellä suoranaisesti halaja tällaista rakkautta osakseni, haluaisin osata sitä kuitenkin arvostaa aina sen kohdatessani.
siveys

Posts: 2,492

#18356 • • siveys lovely

aada, 17.12.2009 00:52:
Mitäs sitten kun se hauskuus loppuu? Aina ei voi olla hauskaa yhdessä ja jos se on se suurin yhdessä pitävä voima, niin aika hataralla pohjalla ollaan mun mielestä. Mielestäni jokainen luo elämänsä itse eli se hauskuudenkin tulee tällöin lähteä itsestä ja kun itsellä on hyvä olla niin on hyvä olla sen toisenkin kanssa.


Jos on itsellä kuitenkin hyvä olla niin mihin sitä parisuhdetta sitten ylipäätään kaipaa? Mitä sinä näet monogamisen parisuhteen merkittävinä hyötyinä tällaiselle kuvaamallesi sisäisesti onnen ja hyvinvoinnin löytäneelle yksilölle?

PS. thihihihi :D tämä kuukausien internetpuutosten aiheuttamien patoutumien purkaminen tuntuu lähtevän aika huolella lapasesta :D i can hear an another inernet restriction flying my way whistling :D
Miltzu

Posts: 188

#18357 • • Miltzu

aada, 17.12.2009 00:52:
Mitäs sitten kun se hauskuus loppuu? Aina ei voi olla hauskaa yhdessä ja jos se on se suurin yhdessä pitävä voima, niin aika hataralla pohjalla ollaan mun mielestä. Mielestäni jokainen luo elämänsä itse eli se hauskuudenkin tulee tällöin lähteä itsestä ja kun itsellä on hyvä olla niin on hyvä olla sen toisenkin kanssa.

Itse olen ainakin huomannut, että rahattomuus tekee minut onnettomaksi. Tämän vuoksi haluan itse pitää yllä hyvää tulotasoa ja odotan tätä myös mieheltäni, sillä en halua, että hän on riippuvainen minusta taikka että hän ei olisi tasavertaisessa asemassa kanssani, kun kustantaisimme yhteistä elämäämme ja haluamimme asioita.



Mihin sen hauskuuden muka pitäisi loppua? Meinaatko että siihen on joku ikäraja tai aikaraja jonka jälkeen pariskunnat eivät enää pidä hauskaa yhdessä? Jos toinen alkaa yhtäkkiä käyttäytyä eri tavalla kuin ennen, ts. ei halua enää tehdä niitä asioita mitä on yhdessä tehty eikä myöskään halua mitään korvaavaa toimintaa ja itselleni tämä ei sovi, niin sittenhän se on eron paikka - en ole enää sen ihmisen kanssa kenen kanssa aloin seurustella. Tottakai ajan myötä tarpeet muuttuu enkä usko että itsekään himoitsen nelikymppisenä enää Monday Barin risteilyille tai Colors festeille, mutta en usko että ihan kaiken yhdessä tekemisen ja hauskanpidon silti haluaisin lopettaa.

Siinä olet oikeassa, että samanlainen tulotaso tekee elämästä helpompaa, varsinkin jos on itse tarkka omista rahoistaan eikä halua aina maksaa isompaa osuutta. Toisaalta tämän päivän tulotaso ei välttämättä sanele mitä se on 5 vuoden päästä, tilanteet muuttuu!

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised

kinderi

Posts: 1,783

#18358 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to SINKKULUUKKU:

Miltzu, 17.12.2009 07:41:
---
aada, 17.12.2009 00:52:

---



Mä niin tykkään Miltzun postauksista, aika samankaltanen ajatusmalli kun itellä :)
(en lukenu kaikkia joten jos siellä jotain natsismia ts ilmenee ni saatan vähän perua puheitani:DD)

..Paljon olis asioita joita voisin aadalle sanoa, vängätä vastaan ja kertoa omia näkemyksiä, mutta ennestään tiedän jo sen verran ettei siitä tule mitään. Me ajatellaan niin eri tavalla, ainakin mitä tulee suhteiluun. Ja pariin muuhun asiaan, mutta ne ei kuulu tähän topikkiin :p

Mä haluaisin kumppanin, joka tois mulle juoman tiskiltä, ja jolle mä voisin hakea juoman tiskiltä *plur* Tai keittää kahvia aamulla. Tai päivällä. Tai jonka kanssa voitas yhdessä miettiä että mitäs me sitten ens viikolla syötäs, kun tuli rahat käytettyä ja kaapissa on aika tyhjää..
Ei paljoa kiinnosta paljonko toinen tienaa, onhan se hyvä tulla omillaan toimeen edes jotenkuten, mut en mä mitään elättäjää etsi, osaan maksaa ite omat menoni ;)

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Arsk4_

Posts: 833

#18359 • • Arsk4_ Lihis
^ hieno ihminen

--
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.GET WASTED!.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:

Miltzu

Posts: 188

#18360 • • Miltzu

Replying to SINKKULUUKKU:

kinderi, 17.12.2009 10:43:

Mä niin tykkään Miltzun postauksista, aika samankaltanen ajatusmalli kun itellä :)
(en lukenu kaikkia joten jos siellä jotain natsismia ts ilmenee ni saatan vähän perua puheitani:DD)

..Paljon olis asioita joita voisin aadalle sanoa, vängätä vastaan ja kertoa omia näkemyksiä, mutta ennestään tiedän jo sen verran ettei siitä tule mitään. Me ajatellaan niin eri tavalla, ainakin mitä tulee suhteiluun. Ja pariin muuhun asiaan, mutta ne ei kuulu tähän topikkiin :p

Mä haluaisin kumppanin, joka tois mulle juoman tiskiltä, ja jolle mä voisin hakea juoman tiskiltä *plur* Tai keittää kahvia aamulla. Tai päivällä. Tai jonka kanssa voitas yhdessä miettiä että mitäs me sitten ens viikolla syötäs, kun tuli rahat käytettyä ja kaapissa on aika tyhjää..
Ei paljoa kiinnosta paljonko toinen tienaa, onhan se hyvä tulla omillaan toimeen edes jotenkuten, mut en mä mitään elättäjää etsi, osaan maksaa ite omat menoni ;)



*hali* Kiitos! Voin ihan täysin allekirjottaa ton sun viimesen kappaleen, samat on haaveet!

Musta on ihan mielenkiintoista lukea aadan postauksia ja vastailla, kyllähän maailmaan erilaisia ihmisiä mahtuu ja on hauska yrittää päästä toisen pään sisään, yrittää ymmärtää sitä miten erilaisia me ollaan. Jokainen tyylillään tietysti! Ja hyvähän se on ettei selkeästikään aadan kanssa kilpailla samassa liigassa, samoista miehistä *aplodit*

--
And if you only knew just how much the sun needs you to help him light the sky, you would be surprised