Aeslie, 21.1.2009 22:41:
Pystyyks siveys allekirjottaa että itse toimii aivan aina kyseisen mallin mukaan aivan kaikessa ^^ Me kaikki tehdää virheitä armoa!
.. Minkä ihmeen mallin?
19,912 posts, 996 pages, 8,095,531 views
Pystyyks siveys allekirjottaa että itse toimii aivan aina kyseisen mallin mukaan aivan kaikessa ^^ Me kaikki tehdää virheitä armoa!
siveys, 22.1.2009 00:00:
---
---
.. Minkä ihmeen mallin?
Vampyrella, 21.1.2009 23:14:
Mä kirjoitin, miten omasta mielestäni on hyvä hoitaa ihmissuhteensa: rehellisellä pelillä. Uskallan väittää, että siinä ei pitäisi olla mitään kauhean vaikeastiymmärrettävää, mutta jostain syystä keskustelu kääntyi jossain vaiheessa kehitysmaiden nälkäänäkevien tilanteeseen. Jokin meni mielestäni pieleen. :D
Oli sitten mies tai nainen tai androgyyni, millainen tahansa ihmisolento, pääasia on, että hoitaa kaikenmoiset ihmissuhteensa rehellisellä pelillä. Se, että voi olla rehellinen toiselle, vaatii myös pohjalle sen suuren urakan, että oppii olemaan rehellinen itselleen.
Mitä tahansa vääryyksiä ja järjen vajaavaisuuksia toi sulle nyt merkitsikään, olen edelleen tätä mieltä. :D
Aeslie, 22.1.2009 00:06:
Kirjotit näin (joku aika sitten) :
Vampyrella, 21.1.2009 23:14:
Mielestäni kirjoitustyylisi on välillä keskustelun toista osapuolta aliarvioiva.
siveys, 21.1.2009 22:15:
miksei pelasteta kaikkia heti vaik muka edustetaan semmosta maailmankuvaa et pitäis pelastaa
siveys, 22.1.2009 00:38:
1.) Minusta valehteleminen on toisinaan paljon parempi vaihtoehto kuin totuuden kertominen - myös parisuhteessa. Sä et voi todistaa tätä vääräksi keksimällä esimerkkejä joissa valehteleminen on huono vaihtoehto.
2.) Tämän enempää mä en voi sanoa kun mä en tiedä mitä kaikkea sun "rehellinen peli" tarkoittaa.
Mä näen näiden asioiden välillä aivan selkeitä yhteyksiä. Jos sä haluat kusettaa itseäsi uskomaan, että näitä yhteyksiä ei ole tai niistä on jotenkin turha keskustella, niin ymmärrän, että haukotuttaa.
Mä näen näiden asioiden välillä aivan selkeitä yhteyksiä. Jos sä haluat kusettaa itseäsi uskomaan, että näitä yhteyksiä ei ole tai niistä on jotenkin turha keskustella, niin ymmärrän, että haukotuttaa.
Vampyrella, 22.1.2009 01:49:
Pakko vielä nostaa nämä lauseet tähän lopuksi. Näissä lauseissa teet olettamuksen, että minä en näkisi yhteyksiä tiettyjen asioiden välillä, tai että minä en haluaisi nähdä niitä. Lisäksi teet olettamuksen, että kokisin tietyt asiat (yhteydet) turhiksi. Tämä on mielestäni keskustelukumppanin aliarvioimista.
niomic, 22.1.2009 01:11:
---
siveys, 21.1.2009 22:15:
miksei pelasteta kaikkia heti vaik muka edustetaan semmosta maailmankuvaa et pitäis pelastaa
---
Koska se ei ole hyödyllistä saatika tehokasta ja uskoisin että varsinkin nykyään jopa yksittäisen ihmisen käsitteellisen maailmanhahmotuskyvyn ja vuorovaikutusälykkyyden saavuttamattomissa. Ihmisen on eläimenä pääosin hyödyllistä ja järkevää huolehtia itsestään ja lähipiiristään. Tähän huolehtimiseen löytyy mitä erilaisempia instrumentteja, joista osa on selkeästi muille epäedullisia.
Mä voisin jopa harkita kunnon humanitaarista avustusta vaikka missä, jos ruvettais puhumaan globaalilla tasolla rankoista syntyvyyden rajoituksista, jengiä kun on yksinkertaisesti jo liikaa. Liikaa suhteessa meidän teknologiaan ja myös todennäköisesti suhteessa ihmisen järjestäytymiskyvyn alkeellisuuteen ja liian suuriin yhteisöihin. Mutta, syntyvyyden rajoittaminenkaan ei ole ihmiselle eläimenä (ja yksilönä) hyvä juttu. Siinä voi kärsiä juuri sinä ja lähimmäisesi, se ei yksinkertaisesti käy!
Olkoon tämä viimeinen superOT omalta osaltani, jatketaan OT-jatkoissa jos jaksetaan :)
Vampyrella, 22.1.2009 01:20:
1.) Sinä voit kuitenkin varmasti kertoa esimerkkejä, joissa valehteleminen on mielestäsi paljon parempi vaihtoehto kuin totuuden kertominen, joten annas tulla. Mielestäni konkreettiset esimerkit aiheessa pysyen ovat parasta antia omien ajatusten perustelemisessa ja avaamisessa. Siksi puhunkin asioista mielummin konkreettisella tasolla.
2.) Jos kaikki tämä vääntäminen alkoi alunperinkin siitä, ettet tiennyt mitä mun mainitsemani ''rehellinen peli'' tarkoittaa, niin miksi et kysynyt tästä nimenomaisesta asiasta suoraan?
ezzy, 22.1.2009 03:05:
Ja haluaako joku/kaikki mainituissa maailmankolkissa tulla a) pelastetuksi b) meidän pelastamiksi c)+ meidän ehdoillamme d) +meidän keinoillamme e) +jatkaa elämistä meidän siivellämme maailman tappiin asti jne jne.
siveys, 22.1.2009 03:23:
---
ezzy, 22.1.2009 03:05:
Ja haluaako joku/kaikki mainituissa maailmankolkissa tulla a) pelastetuksi b) meidän pelastamiksi c)+ meidän ehdoillamme d) +meidän keinoillamme e) +jatkaa elämistä meidän siivellämme maailman tappiin asti jne jne.
---
Ei! Unohtakaamme siis koko asia, elkäämme edes yrittäkö keksiä jotain toimivaa ratkaisua!
niomic, 22.1.2009 01:11:
Koska..
Olkoon tämä viimeinen superOT omalta osaltani, jatketaan OT-jatkoissa jos jaksetaan :)
AlexS, 21.1.2009 23:17:
Niin näinkö tänne avaudutaan?
Takyon, 22.1.2009 07:36:
Toi menee jo todella kauas tän topikin aiheesta, tosin en mä kyllä ole edes lukenut noita viestejä mut se ensimmäinenki oli jo liikaa..
Lyylikki, 22.1.2009 09:03:
Täällä yritetään pelastaa miehen-/naisenpuutteessa olevia sieluja.
ravec, 22.1.2009 17:49:
Tapaileeko porukka toisiaan, jotka oikeesti kirjoittelee tälle palstalle?