Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 610,249 views

Avatar
#481 • • -Loyal- Guest
Jeah, mullakin noin 15 vuotta takana, nyt päätin lopettaa.
Nyt on hyvä syy ja mahdollisuus... 3 päivä menossa, vaikeeta on mut purraan hammasta niska jäykkänä!
tiilis

Posts: 1

#482 • • tiilis
Jees, mulla takana 1,5 savuntäytteistä vuotta.
Mutta nyt 4 savutonta päivää...
Lähti siitä että sunnuntaisen kanuuna+flunssa yhdistelmän vuoksi ei tehnyt ollenkaan mieli ja maanantaina päätin että vois kokeilla lopettaa :) Ei vielä ainakaan ole kovasti tehnyt mieli...
Tiura

Posts: 731

#483 • • Tiura Taika
Jooh..kymmenisen vuotta poltellu..
Nyt taas koittaa olla polttamatta..5 päivä menossa jo.
Tuskaa on kyl ollu.E voinnu oikee ees uskoo kuinka paljo sitä voiki tehä mieli.
Eikä ehkä pelkästään se nikotiini, mut myös ne `tupakkahetket`..huoh.. :D
Mut joo..ihanku hengittäis vähä paremminki nyt ;)
martina

Posts: 1,875

#484 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä
n.8 vuotta tuli tupruteltua. syksyllä olin kuukauden ilman, mutta ratkesin taas. nyt ois uus yritys meneillään. 2 viikkoa jo ilman, jos ei lasketa että maistoin n. viikko viikko sitten (ja totesin maun aivan hirveäksi).

ei tästä lopettamisesta kyllä ois tullut yhtään mitään ilman nikotiinilaastareita. ne auttaa, ainakin mua. yhä tekee mieli käydä tupakilla tavan vuoksi, mutta pakottavaa nikotiinintarvetta ei ole.
eikä mun ole sen ensimmäisen viikon jälkeen edes tarvinnut niitä laastareita käyttää.

toivottavasti tästä tulee uusi elämäntapa. :)
rainy

Posts: 208

#485 • • rainy
Itsellä on ongelmaksi syntynyt aika rajukin kännitupakoiminen. Päättänyt nyt yrittää tosissaan lopettaa moisen, koska en arkisin/selvinpäin polta ollenkaan, eikä edes mieli ole tehnyt. Alkoholin yhteydessä siitä on vaan niin hiton vaikea enää päästä eroon. Viime viikonloppu meni kyllä ilman yhtäkään hönkäystä ja olen siitä melko ylpeä, toisaalta taas alkoholia käytin ehkä normaaliviikonloppua vähemmän.

Jollain jotain vinkkejä miten kännitupakoinnista voisi helpolla päästä?

Itse olen koittanut esim bileisiin mennessä korvata tupakoimista tikkarin syönnillä. On sentään jotain tekemistä jos ei tee mieli juoda mitään eikä halua polttaakaan. *nauru* Tämä on toiminut jotenkuten hyvin, mutta jotenkin vaan on niin heikko!
*Anna*

Posts: 181

#486 • • Edited *Anna* Fantastic House wife
Itse tupakoimattomana ihmisenä saatan nykyään jättää bileet tai muun baari-illan väliin, koska varsinkin pienissä paikoissa olo käy välillä aika sietämättömäksi tupakansavun takia. Mielenkiintoista nähdä mitä käy jos (ja kun) tupakanpoltto rafloissa kielletään kokonaan. Voipi olla että kännipolttaminenkin on silloin helpompi lopettaa... sitä odotellessa.. *sars*

Tikkarit suuhun kaikille tupakointia lopettaville! *aplodit*
Freja

Posts: 8,774

#487 • • Freja Sihteeri
Mä oon vieläkin savuton *hihu*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Hitchhiker

Posts: 1,754

#488 • • Hitchhiker
Onnistuin jopa olemaan 3vko ilman, sit palo kiinni töissä niin pahasti että oli pakko saada nikotiinia. Kieltämättä olisin ehkä voinut olla ilmankin, mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Jossain vaiheessa sitten taas uusi yritys, oma lääkäri sanos et olisi mahdollista saada sitä uutta lääkettä joka vaikuttaa psyykkisesti mielihaluun poistamalla tupakan himon. Mutku on toi diabetes ja sen hoitotassapaino ei oo ihan niin hyvällä tolalla mitä pitäisi, niimpä sen takia en voinut saada sitä kuuria *ding*.
kakku111

Posts: 146

#489 • • kakku111 pikku pioneeri
kolmatta päivää polttamatta eikä edes tunnu pahalta ku on niin kipee ettei rööki edes maistuisi, tähän on kyllä hyvä lopettaa tupruttelu *joo*

--
Sinä kysyit:
Kuka on karoliina?

Oraakkeli vastasi:
Joku omituinen hiihtelijä.

Neko

Posts: 943

#490 • • Neko No äläpä kerro enempää

Hitchhiker, 9.3.2006 08:24:
Onnistuin jopa olemaan 3vko ilman, sit palo kiinni töissä niin pahasti että oli pakko saada nikotiinia.


Ensi kerralla voisit kenties varautua jollain nikotiinikorvaustuotteella, esim. purkka poskeen kun meinaa leikata kiinni; Usko pois, se voi todella auttaa pahimman yli.
Howdy

Posts: 7,955

#491 • • Howdy Oldie
kohta 1v 4kk ilman ja paluuta ei ole *hihu* lääkäri määräs lääkekuurin kun ei mikään muu auttanut, kannattaa pyytää *joo*

--
Käpy vailla vertaa

Cloudberry

Posts: 493

#493 • • Cloudberry
Oon vuosien päivittäisen tupakoinnin jälkeen ollut nyt 2 kk 2 päivää polttamatta. Vieläki tekee välillä tietyissä tilanteissa tiukkaa, just niitä tupakoinnin ympärille rakentuneita 'hetkiä' kaipailen, mistä joku täällä puhuikin..

Mutta positiivisia vaikutuksia oon huomannu niin paljon, että toivon tosissani että tää päätös kestää. Haistan ja maistan paremmin, iho on virkeämpi, ei tarvi olla koko ajan pesemässä hiuksia ja vaatteita, voin pussailla omaa savutonta rakasta ihan tuosta noin vaan, ei tarvi nurkan takana salaa koittaa tyydyttää paheita, ei tarvi heti aamulla ensimmäisenä rykiä keuhkoja käyntiin ja luennolla laskea minuutteja, että millon pääsee pihalle pakkaseen paleleen, jumppailu ja venyttely tuntuu paremmalta kuin aikasemmin jne...
Vielä ku käyn toukokuussa hammashoitajalla hiotuttamassa tummentumat pois alahampaista niin on taas vähän korkeampi kynnys aloittaa moinen typeryys uudestaan! *pepsodent* *nauru*

Yks asia tässä vaan ei oo menny suunnitelmien mukaan.. Yritin jouduttaa elimistön puhdistumista syömällä tosi kevyesti, lisäämällä ulkoilua ja venyttelyä, joten rahaa ei ole mennyt elämiseen ja olemiseen niin kuin yleensä. En oo käyttäny nikotiinikorvauksia ja oon tosi varovaisesti ostanu herkkuja lohdukkeeksi, enkä ole käyny oikein baarissakaan etten joutuis kiusaukseen, joten en tiiä mihin se kaikki säästynyt raha on muka menny..?! Oletettavasti kuitenki joku 80-100 neuroa jo! Eikä ne mun junaliputkaan noin paljo maksaneet.. *ding*
Ois kiva palkita itseni hyvästä suorituksesta, mutta.. No, säästyy ainakin keuhkot jos ei rahaa säästykään. *hymy*


Jos lakko pettää kannattaa miettiä tosissaan mikä meni vikaan.. Tarviiko lisää motivaatiota vai oliko uuteen tilanteeseen varautuminen puutteellista vai mitä tapahtui. Sitten kun on selvittänyt tilanteen, ei muuta kuin uuteen yritykseen. Ei se ota, jos ei annakaan.. Tsemppiä vaan kaikille.
Pull your socks up and stand up tall!
Mellu-

Posts: 4,006

#494 • • Mellu-
noniin, 3 päivää takana ja alkaa jo hiukka kiristämään :S johtuen tästä uskomattomasta stressistä kokoaian :/ mutta toivotaan että pää kestää :)

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Hitchhiker

Posts: 1,754

#495 • • Edited Hitchhiker

Neko, 9.3.2006 08:45:
---
Hitchhiker, 9.3.2006 08:24:
---
Ensi kerralla voisit kenties varautua jollain nikotiinikorvaustuotteella, esim. purkka poskeen kun meinaa leikata kiinni; Usko pois, se voi todella auttaa pahimman yli.


Juu ei välttämättä huono idea, vois ehkä vähän lievittää niissä tilanteissa joissa tulee pakollinen tarve saada nikotiinia. Vielä kummiskaan ei ole päässyt tulemaan niin paljon fyysistä riippuvuutta kuin psyykkistä.
oho typo
Karvinen

Posts: 699

#496 • • Karvinen SekaiSin MariSta
yli kuukaus polttamatta eikä tee edes pahemmin mieli . . ja lakko jatkuu *joo* On huomannu et jos jossain paikassa käy missä poltetaan sisällä niin ku tulee kotiin niin on heti sillai et "hyi mä haisen ihan röökille, äkkii nää kuteet pois päältä" *nauru*

--
Seison omilla jaloillani,
Pysyn aloillani,
Omilla tavoillani

Avatar
#497 • • Galadhan Guest
Tämä tapa alkoi satunnaisesta kännitupakoinnista. Jonkin ajan kuluttua sitä poltteli pois viikonlopun jäljiltä jääneitä jämäaskeja, sitten alkoi palaa stressiin ja lopulta ihan muuten vaan kun joku pyytää tupakille. Välillä on ollu pitkiäkin taukoja kun en ole suhteellisen pienistä määristä johtuen fyysisen riippuvuuden oireita huomannut. Tällä hetkellä menossa taas tauko eikä tee edes mieli polttaa kun ei ole stressiä enkä ole käynyt baarissakaan. Mietin että päättäisikö vain olla polttamatta tästä eteenpäin.

Tiukkoja tilanteita tuon päätöksen jälkeen syntyisi stressin tai ultimaalisen vitutuksen yllättäessä kiven takaa. Silloin tavaksi muodostunut miettimis- tai hengenvetotauko täytyykin luoda jollain muulla tapaa kuin polttamalla tupakkaa. Mikä tämä keino sitten olisi? Pitäisi keksiä uusi rutiini tuon tilalle. Toinen tiukka tilanne syntyy silloin kun tulee juotua sen verran että alkaa olla humalassa. Jo pienessäkin nousuhumallassa alkaa tehdä aivan hillittömästi mieli tupakkaa. Siinä vaiheessa yleensä aina antaa itselleen periksi ja pistää palamaan. Vitutukseen poltto on helposti lopetettavissa, mutta mitä tehdä tuolle kännitupakanhimolle? *ding*
sleek

Posts: 71

#498 • • sleek
Mulla itselläni tupakointi liittyy lähinnä sosiaalisiin tilanteisiin. Oon polttanut enemmän tai vähemmän säännöllisesti lähes kymmenen vuotta jo enkä koe tarvetta vähentää. Toki baarissa ollessa välillä tulee poltettua liikaakin ja siihen toivoisi muutosta, mutta ehdottomuus juuri minkään asian suhteen ei itselleni ainakaan sovi. Saatan olla polttamatta viikkokausiakin, mutta tietyissä tilanteissa itselläni ainakin tupakointi tuntuu kuuluvan olennaisena osana sosiaaliseen kanssakäymiseen (esim. kahvilassa, baarissa jne.).

--
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.

sapeli

Posts: 11,768

#499 • • sapeli jokukukamikä?
Melkein houkuttaa alottaa tupakointi kun töissä ei oikein oo mitään tekosyytä lähteä tauolle, mut ilman taukoja pää räjähtää *hmph* Meidän valvojat oli itse asiassa ihan varmoja että mä poltan koska mä meen aina kavereiden mukana ulos kun ne menee tupakalle - et saisin ees jonkun syyn pitää taukoa ja vähän jutella muista asioista *tirsk*

Mut on-topic, mulla olis yhden hypnoositerapeutin numero joka on todistetusti ainakin kahden tutun polttamisen lopettanut kertakäynnillä, pistäkää privaa jos haluatte sen numeron *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

pikkupiru

Posts: 10

#500 • • pikkupiru
olin polttamatta 10 kuukautta,kun odotin meijän pientä tyttöstä,(oli NIIIIN hyvä syy),nyt oon taas "ratkennu" sillointällöin....