Mun sisko vaan eilen mainitsi mulle, että tänään alkaa Suuri paasto (mistä lie sille tullut mieleen) ja totesi, että kaipa sitä jostakin voisi luopua 40 päiväksi. Se yritti kyllä ehdotella luopumaan esim. viinasta tai karkista ja itse se meinasi luopua hapankaalista (jota ei siis syö). Yöllä näin vielä kaiken lisäksi unta, että Verano sanoi mulle, että pitää taukoa tupakasta ja kehoitti minuakin pitämään. (Verano ei ees polta, ei kai oo ikinä polttanutkaan
)
Niin niin...aamulla sitten mietin tätä unta ja paastokin tuli siinä mieleen. Vaikka en ole mitään muuta kuin ihan tavallinen tapakristitty, niin taidanpa tänä vuonna osallistua paastoon ja luopua tupakasta. Ainakin pääsiäiseen asti.
Kuten Kon-tiki tuossa aiemmin mainitsi, niin itsekin olen biletupakoitsija, joten tupakoinnin sallii itseelleen jotenkin helpommin. Vaikeampi myös on päästää siitä tavasta irti, kun tupakattomia päiviä tulee enemmän, kuin tupakallisia päiviä. Joskin viime aikoina homma on kääntynyt vähän siihen, että vain maanantaina tulee oltua ilman tupakkaa ja muuten viikolla polttaa iltaisin parvekkeella yhden tai kaksi ja viikonloppuna sitten enemmän.
Nyt sitten yritetään suuren paaston henkeen viettää tupakattomana pääsiäiseen asti. Toiveissa tietenkin siintää, että pääsiäisen jälkeen olisi sellaisessa tilanteessa, että ei tarvitsisi uudelleen alkaakaan röyhyttelemään. Paastoon vetoaminen on myös hyvä kortti, jonka voi heittää kavereille, jos yrittävät houkutella kanssaan tupakoitsemaan. Ensi viikonloppu tulee olemaan ehkä pahin koitos, joten täytyy yrittää keksiä jotain fiksua ohjelmaa, jotta ei tule mieleen vetää röökiä.