Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 608,783 views

Muikku

Posts: 427

#1102 • • Muikku

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

sativa, 26.8.2009 12:54:
Lisäks mua pelottaa se, että jos alan paisua. Toisaalta osaan kontrolloida syömiseni aika hyvin, mutta tupakka taas toisaalta starttaa aika hyvin vatsan aamuisin ja muutenkin nopeuttaa aineenvaihduntaa.

Hmm, en tiedä, pitää miettiä. Ajan ainakin eka suoraan R-kiskan ohi, mutta jos takasitullessa tekee vieläkin mieli, niin vois yhen polttaa.



http://tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=3613

tonne tiedelehden hakuun kun laittaa "tupakointi" tulee pelottava määrä syitä lopettaa..
Jokke L

Posts: 1,203

#1103 • • Jokke L [GoodMusic]
Pitäis kyl vissii yrittää lopetaa. (paitsi kännipolttamista:)
vaikkei sitä tuu mielettömiä määriä poltettuukaan päivässä...

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

anis

Posts: 2,451

#1104 • • anis
Itellä ensimmäinen päivä ilman röökiä (eikä kyl viel lähellekään 24h ilman tupakkaa). On kyl perseestä, kurkkua kutittaa koko ajan ja jengi joutuu sietää kiukuttelua.

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

dj upi

Posts: 1,835

#1105 • • Edited dj upi
Nyt kuukausi ilman tupakkaa. Ekan viikon jälkeen helppoa. Muutaman kerran kokeilin lopettaa "kaikkea muuta paitsi kännipolttamista" jne mut ei se niin vaan mene, ainakaan mun kohdalla kun saattaa työn luonteesta johtuen joutua 5 päivää viikosta olemaan enemmän tai vähemmän radallla.

Tämä on kuin kumppanista eroaminen. Pitää löytää uudet ilot ja myöntää miten perseestä ne vanhat "ilot" oli. Elän nyt tosi aktiivisesti, terveys on selkeästi parantunut ja enää ei kiukutakkaan. Kämppä/vaatteet ei haise eikä muut haista. Voin keskittyä nyt paremmin.

Jonain päivänä poltan pari kuubalaista kyllä, muuten saa jäädä :)

EDIT: Huomasin palkitsevuuden merkityksen. Kun alko tekee mieli röökiä niin ostin purkkaa/jätskiä/annoin pusun tyttöystävälle tms. kun en polttanutkaan sitä. Pitää aina himon iskiessä pitää itsensä kiireisenä.

Luin, että ekat 60 pv on vaikeimmat. Valmistauduin realistisesti ja ajattelin että tulen retkahtamaan ainakin kerran (yhden poltinkin ku tuli nitkut). Niinpä tein tekstitiedoston jossa lukee viikonpäivät ja viikot. Päivien alle merkkasin monta meni. Aika nopeasti sitä halus nähdä pelkkää nollaa ja näytti kivalta kun viikon totaalimäärät ja päiväkohtainen keskiarvo putosi nolliin. On joka kerta pakko lyödä ennätyksensä! 0:sta on vaikea parantaa ja nyt kun se siinä pysyy, tiedän että voin astua johonkin seuraavaan haaasteeseen :)
Nasutin

Posts: 265

#1106 • • Nasutin
Täällä yks harkitsija. Mä oon nyt ollu TOSI kipee viimisen kahen kuukauden ajalla yhteensä kolme viikkoa. Ja se kaikki siinä välillä on sitä puolikuntosena niiskuttelua ja pikkuköhimistä. Mä olen vielä niin tyhmä, että kipeenä kun kurkkua sattuu ja tupakka ei maistu, ostan vihreetä että pystyisin polttaa ku se tuntuu miellyttävämmältä kurkussa! Siis mitä vittua? Voiko ihminen vielä tyhmempi olla? Eihän tossa oo enää mitään järkee!!! Ei vaan pysty olla ilman sitä tupakkaa edes kipeenä kun keuhkot huutaa hoosiannaa pelkästään tupakoinnin ajattelemisesta! Nyt ostin ekaa kertaa elämässäni nikotiinipurkkaa ja oon sitä jauhanu. Ajattelin etten soimaa itteeni jos se tupakka tulee sillon tällön poltettua, mutta jos pääsisi ainakin sairastelun ajaksi eroon tupruttelusta ja katsoisi sen jälkeen josko vaikka jatkaisi lakkoa.

Mä en oo koskaan edes yrittäny lakkoa, koska oon ajatellu ettei siinä ole mitään järkeä jos ei oikeesti halua lopettaa. Ja mulla ei sellasta piikkiä oo koskaan vielä aikasemmin tullu. Nyt on eka kerta. Ainoo vaan kun se purkka polttelee tosi ilkeesti sussa ja tuolla kurkunpäässä. Syönköhän mä sitä jotenki väärin? Kaverit on kehunu sitä lääkettä jota syödään joku tietty aika aina viikottain vähentäen joku tietty määrä tupakkaa. Onko jollain kokemuksia? Toimiiko kaikilla? Oliko sivuvaikutuksia? Ja mitä tollaset lääkkeet kustantaa?

--
Nasulle käy joskus niin, että kun Ajattelee Asioita, ne ovat aivan Asiallisia silloin kun ne ovat vielä päässä,
mutta muuttuvat kokonaan kun ne tulevat esiin kaikkien nähtäviin!

$

Posts: 1,802

#1107 • • $ Destination weekend!
Kokeilinpa eilen nikotiinitonta e-tupakkaa, kirsikkaa ja "mallun" makuista.

Kun otti ekat henkoset niin tuli aikamoinen dopamiinipurkaus. Aivot muistavat vieläkin 9 vuotta kestäneen harrastuksen tuoman mielihyvän.

Höyrystä tuli kiva "kick" ja se muistutti oikeaa savua, mutta "sauhuttelua" ei oikein osannut lopettaa eikä siitä saanut kyllikseen. Ts. stumppaus-rituaali jäi uupumaan. Nikotiinillisella nesteellä voisi tuokin korjaantua.

Omasta tupakoinnin lopettamisesta on nyt kulunut 1v10kk. Olisi salettiin onnistunut aikaisemmin e-tupakalla.
drifter

Posts: 834

#1108 • • drifter RoadMonkey | K1
Löyty tällänen, en tiedä onko ollut aikaisemmin tämä kissa pöydällä:

http://www.megavideo.com/?v=KC4ALVF2

Oliskohan omasta lopettamisesta nyt joku melkein vuosi takana (kuka niitä päiviä jaksaa laskea).

Mieli tekee mut hypätään nyt eka, eiku miten se meni.

Kiitos Tommi, vaikka saatoitkin olla osaksi epäsuorasti syyllisenä *sydän* niin kyllähän tästä kaikesta seurasi jotain hyvääkin *vink*.

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

anis

Posts: 2,451

#1109 • • anis
9. päivä täysin ilman tupakkaa tai korvaavaa lääkitystä. Ei ole tehnyt edes kovin tiukkaa. Ja yksi positiivinen asia, jonka huomannut on että pulssi on laskenut keskimäärin 15 sykäystä minuutissa. : )

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

$

Posts: 1,802

#1110 • • $ Destination weekend!
Tänään tulee täyteen tasan 2 vuotta ilman yhtäkään tupakkaa.

(Kyllä edelleenkin tekee välillä mieli, mutta vain ajatusleikin tasolla)
thomas

Posts: 5,618

#1111 • • thomas

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

$, 2.11.2009 11:17:
Tänään tulee täyteen tasan 2 vuotta ilman yhtäkään tupakkaa.

(Kyllä edelleenkin tekee välillä mieli, mutta vain ajatusleikin tasolla)



hienompi juttu, siis tuo 2v polttamatta oleminen
sapeli

Posts: 11,768

#1112 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

anis, 21.9.2009 21:57:
9. päivä täysin ilman tupakkaa tai korvaavaa lääkitystä. Ei ole tehnyt edes kovin tiukkaa. Ja yksi positiivinen asia, jonka huomannut on että pulssi on laskenut keskimäärin 15 sykäystä minuutissa. : )



Mulla on joskus ollut teoria että ihmisellä on tietty määrä sydämenlyöntejä "aikaa" elämänsä aikana, eli jos tuo teoria pitää paikkansa, olet saanut ostettua jo nyt pari päivää lisäaikaa. *hymy*

Käytä ne viisaasti. *vink*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

AnderS

Posts: 470

#1113 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika
Tänään tasan 5kk ilman röökiä. Eikä tee edes tiukkaa. Vielä! Haju ja makuaistit on kyllä parantunut huomattavasti, suussa ei maistu enää sellainen "paskan" maku mikä röökiä polttaessa. Muita positiivisia juttuja odotellessa.
Amuck

Posts: 2,396

#1114 • • Amuck dub-i-dub

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

sapeli, 2.11.2009 12:40:
Mulla on joskus ollut teoria että ihmisellä on tietty määrä sydämenlyöntejä "aikaa" elämänsä aikana, eli jos tuo teoria pitää paikkansa, olet saanut ostettua jo nyt pari päivää lisäaikaa. *hymy*


Jos liikkuu paljon, kuolee nuorempana? :P

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

sapeli

Posts: 11,768

#1115 • • sapeli jokukukamikä?

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

2la, 2.11.2009 14:08:
---
sapeli, 2.11.2009 12:40:
Mulla on joskus ollut teoria että ihmisellä on tietty määrä sydämenlyöntejä "aikaa" elämänsä aikana, eli jos tuo teoria pitää paikkansa, olet saanut ostettua jo nyt pari päivää lisäaikaa. *hymy*
---
Jos liikkuu paljon, kuolee nuorempana? :P



Näin mä olen sen päätellyt! :D Terv. laiskottelun maailmanmestari. *pepsodent*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

kinderi

Posts: 1,783

#1116 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

sativa, 26.8.2009 12:54:

Syytän vähän vanhempien esimerkkiä tässä asiassa. On tutkimuksia, jonka mukaan vanhempien (vai oliko se vain äidin) kessuttelu lapsen ollessa vauva lisää lapsen riskiä alata tupakoijaksi aikuisena. Se haju kuulemma herättää äidillistä turvallisuudentunnetta.



Mun mielestä on vaan naurettavaa syyttää omia vanhempiaan jostain sellasesta kun röökinpoltto..
Mulla on ollu esimerkkinä tupakoivat vanhemmat, ja poltan ite.
Toinen broideista ei polta,eikä ole polttanu, vaikka täsmälleen samat esimerkit sillä on ollu.

Onhan noita tutkimuksia, sä löydät jonkun tutkimuksen puolustamaan omaa kantaas lähes minkä asian suhteen tahansa, kunhan vaan jaksat penkoa.


..tällä hetkellä mä olen ainoa meidän perheessä, joka polttaa. Enkä edes harkitse lopettamista vielä, tiedän että mun hermot ei kestä.

*piis*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Kimbou

Posts: 608

#1117 • • Kimbou

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

sapeli, 2.11.2009 14:12:
---
2la, 2.11.2009 14:08:
---
sapeli, 2.11.2009 12:40:
Mulla on joskus ollut teoria että ihmisellä on tietty määrä sydämenlyöntejä "aikaa" elämänsä aikana, eli jos tuo teoria pitää paikkansa, olet saanut ostettua jo nyt pari päivää lisäaikaa. *hymy*
---
Jos liikkuu paljon, kuolee nuorempana? :P

---


Näin mä olen sen päätellyt! :D Terv. laiskottelun maailmanmestari. *pepsodent*




hmmmm.....eli siis ei urheilua ja paljon pilveä ja rauhottavia....sounds like a plan.

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

turquoise

Posts: 732

#1118 • • turquoise e-ra2co

Replying to Tupakoinnin lopettaminen.:

kinderi, 2.11.2009 17:18:
---
sativa, 26.8.2009 12:54:

Syytän vähän vanhempien esimerkkiä tässä asiassa. On tutkimuksia, jonka mukaan vanhempien (vai oliko se vain äidin) kessuttelu lapsen ollessa vauva lisää lapsen riskiä alata tupakoijaksi aikuisena. Se haju kuulemma herättää äidillistä turvallisuudentunnetta.


---


Mun mielestä on vaan naurettavaa syyttää omia vanhempiaan jostain sellasesta kun röökinpoltto..


Siis tottakai olen tehnyt omat valintani, mutta en vähättele heidän esimerkkiään ja röökinsavulle altistamista, kun oon ollut pieni.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Jone

Posts: 8,258

#1119 • • Jone Archibald Haddock
Nonni, tupakointi olis (taas) ohi mun kohdaltani. Takaraivossani suhtaudun pikkasen skeptisesti siihen tuleeko lopettaminen onnistumaan, mutta toisaalta olen hyvin voimakkaasti päättänyt että kyteminen on tässä nyt. Saas nährä kuinka jätkän käy.

Tupakointia tulee ikävä. Ajatus siitä etten voi käryttää "enää koskaan" ahdistaa ja saa pään näyttämään marlboromiesmäisiä kuvia tilanteista, joissa hengittelen sisääni aavistuksen sinertävää savua, ilma on kirpeä ja raikas ja nautin rauhallisesta ilmapiiristä. Valitettavasti tupakointi on kuitenkin ollut äskeisen mielikuvan mukaista mun elämässäni jo vuosia ehkä kerran viittä kartonkia kohti ja lähempänä totuutta on tilannekuva, jossa yskin kaksinkerroin taittuneena kivuliaasti keuhkojani pihalle aamulla kävellessäni töihin.

Harmillista että lopetettuaan ei enää voi polttaa yhtään. Hirmuisesti nimittäin tekee nytkin tupakkaa mieli ja "se olis kuitenkin vaan yksi ja oon ollut koko päivän kiltisti polttamatta", mutta tiedän kokemuksesta että jos annan itselleni luvan yhteen jollain tekosyyllä niin tulen väistämättä antamaan luvan toiseen ja kolmanteenkin.

"Aamulla saa polttaa yhden."
"Safkan jälkeen saa polttaa."
"Kahvin kanssa saa polttaa."
"Kaljalla käydessä saa polttaa."
"Jos suututtaa tai harmittaa tosi paljon niin saa polttaa."
"On aihetta juhlaan, joten nyt saa polttaa."

Tota reittiä oon aikaisemmin tuhonnut omat tupakkalakkoni ja hyvin pian havainnut että poltan taas täysipäiväisesti.

Kai tässä pitää koittaa motivoida itseään pysymään savuttomana vaikka sillä mitä eräs kaverini sanoi oman lopettamisensa vaikutuksista hyvinvointiinsa; "Nykyään on sellaisia aamustondiksia, että niillä pieksis hengiltä vaikka parikiloisen hauen."

*piis*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#1120 • • Jussi Soro choon!
Nyt suurinpiirtein 3,5kk polttamatta. Aiemmat monet yritykset oli aika heikkoja (vähän tollasia vastaavia kuin Jonella yllä), mutta tällä kertaa otin champix-kuurin mukaan, ja ainakin itselle se toimi erittäin hyvin. Kertaakaan en ole sortunut, enkä kyllä uskalla yhtään enää polttaakaan. Ei kyllä enää edes tee mieli.