puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,042,331 views

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#101 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
niin, siis kyllä mäkin syön esim. pizzaa oikeastaan joka viikko. Ja karkkia myös, mutta tarkoitan, että toisilla se aamupala alkaa saarioisten einespizzasta ja jatkuu sipseillä.. *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

darz

Posts: 1,127

#102 • • darz

alien:
mä voinkin syödä vaikka joka päivä roskaruokaa ja silti olla kireessä kunnossa kiitos hyvän aineenvaihdunnan ja treenin! *hih*



Samoin *vink*
kilobitti

Posts: 2,419

#103 • • kilobitti 1-2-3 techno

Hyzenthlay:
niin, siis kyllä mäkin syön esim. pizzaa oikeastaan joka viikko. Ja karkkia myös, mutta tarkoitan, että toisilla se aamupala alkaa saarioisten einespizzasta ja jatkuu sipseillä.. *nauru*



Mun pitää tosissaa tsempata, etten kuihtuisi luurangoksi. Kesällä
kiipeillessäni ahkerammin oli aivan normaalia syödä päivässä
aamupuuro + neljä lämmintä ateriaa - mutta toisaalta tuloksiakin
syntyi aika nopeasti silloin.

Njoo, eiköhän tuo aineenvaihdunta tuossa muutaman vuoden sisällä
käänny päinvastaiseksi*hymy*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Avatar
#104 • • Supermusta Guest
Geenit on kyllä aika ratkaiseva asia kehonmuokkauksessa. Itsekin tiedän ihmisiä, jotka voi syödä aivan miten sattuu ja rasvaprosentti pysyy silti alle kymmenessä, ilman aerobista liikuntaa siis. Toisaalta heidän vaikeutenaan on useimmiten saada kunnolla lihasmassaa, kun keho pysyy rasvattomana riukuna vaikka kuinka ahtaisi ruokaa. Ei imho kannata kysellä neuvoja sellaisilta, jotka saavat luontaisena etuna jonkun ominaisuuden, vaan sellaisilta jotka tekevät asioiden saavuttamiseksi paljon duunia.
alphamagic

Posts: 3,628

#105 • • alphamagic
ite kuulun juuri siihen ryhmään että laiheliini ikuisesti... syön aivan suunnattomasti mutta en liho ja ruumiinrakenne on sellanen että lihakset saa jäädä vaan haaveeks... toki aina voi kiinteenä pysyy mutta siihenpä se sitten jää *nauru* en sen puoleen kyllä osais kuvitella itteeni lihaksikkaana, koominen näky *iloinen* joten näin on hyvä.

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Aidrian

Posts: 1,799

#106 • • Aidrian Furian Master
jättää ryypiskelyn ja bileilyn vähän vähemmälle ja keskittyy reenaamiseen, syömiseen ja nukkumiseen ni johan alkaa tuloksia tulemaan*plur* se on sitte eri asia että näkyykö se missään*vink* ja ite oon henk.koht sitä mieltä että jos on vähän tukevampi tai vähintään normaalivartaloinen ennenku edes aloittaa mitään suurempaa reeniä ni muutoksia näkyy helpommin ulkonäössäkin. Tyhjästä on paha nyhjästä, kyllä hoikkapojustakin ison saa, mut vain ajan kanssa. Ite oon kai suht hoikkapoju edelleen, mut käyn salilla, uimassa ja luistelemassa sen takia ku saa olon tuntumaan paremmalta ja aina se sohvalla istumisen voittaa*super**joo*
Zet4

Posts: 1,135

#107 • • Zet4 n00b
Ajattelin että tämän voisi laittaa puntti&sali threadin jatkoksi..






”Voimanoston dimensiot”

Tässä lainauksia Juha Seppälän teoksesta, ”Tunnetteko tyypin?” vuodelta 1995. Seppälä on itse harrastanut voimanostoa jossain määrin.

********************

...Voimanostokilpailut ovat lihasvoiman julkinen, mitään häpeämätön esittelytilaisuus. Piirikunnallisiin kisoihin ei peritä yleensä edes pääsymaksua, niin alhaalla on lajin arvostus...

...Pukuhuoneessa kilpailijat tungetaan trikoisiin. Isot miehet roikottavat pieniä välissään kuin päiväkodin hoidokkeja ennen kello viittä. Voimanostajat kiroilevat vielä lapsia enemmän. Trikoot ovat niin tiukat, että kun niiden lisäksi kierretään kyykkysiteet polviin, ei kyykkyyn edes pääse ellei ole vähintään sataa kiloa painoa harteilla...

...Voimanosto on orpo, plebeijien ja päähänpotkittujen laji. Edes sen arvokisavoittajat eivät pääse käsiksi suuriin rahoihin eivätkä isommin maineeseenkaan. Parhaat nostajat tulevat vaatimattomista oloista. He tekevät mitä tahansa ollaakseen jossakin parhaita. He jatkavat maastavetämistä, vaikka silmämunasta alkaisi tihkua verta kesken noston...

...Pinnalta katsoen voimanosto torjuu ruumiin velttoutta joka ennen oli kaiken poikkeavan käytöksen metafora: sekä liberalismin että kommunismin, sekä homoseksualismin että rikollisuuden...

...Todellisuudessa voimanosto on hybristä, uhmaa ihmisen osaa, jumalia ja fysiikan lakeja vastaan. Siinä suhteessa painonnosto eli olympianosto osittain muistuttaa sitä, mutta painonnosto on jalostuneempi ja teknisempi hybriksen väline. Sen rasitteena on lisäksi hovikelpoisuus, joka silläkin oli tuskan takana: olympialajiksi sekin alun perin näyttäytyi aristokraattien silmissä liian brutaalina, vähä-älyisenä ja proletaarisena. Sen piiriin eivät enää kuitenkaan ensimmäiseksi hakeudu kulkukoirat, satamajätkät ja työttömät. Niistä tulee voimanostajia, toisinaan myös nyrkkeilijöitä...

...Voimanostajan rinnalla kehonrakentaja on pelle, markkinavoimien riepottelema marionetti, oikoteitä peiliä suurempaan elämään pyrkivä narsisti. Keho on bodaajan suoritus, eikä se uhmaa eikä edusta mitään metafyysistä. Voimanosto sen sijaan on eksistenssifilosofian äärimmilleen vietyä ja konkretisoitua rajankäyntiä ja sovellusta. Vieraantumisen aste mitataan siinä kiloina...

...Edessäsi on kylmä, eloton tanko. Olet yksin maailmassa. Kukaan ei sinua auta. Se on kohdattava kuin kuolema...

********************
Yllä olevat lainaukset olen pöllinyt pakkotoiston foorumeilta.

Aika perkeleen hauskaa, ja osuvaa tekstiä. Herättää jopa uusia ajatuksia. Onko joku lukenut tämän koko teoksen?
Näin voimanoston harrastajana tuo voisi kiinnostaa.

--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

-Cicero

NextAce

Posts: 2,505

#108 • • NextAce Alienated
Käyttääkö kukaan proteiineja ja/tai palautusjuomia? Ajattelin että voisiko joku suositella jotain hyvää merkkiä minulle..*hymy*

[muokattu 29.9.2003 14:08]

--
-Alienation-

-----

Samu

Posts: 517

#109 • • Samu Bodhisattva
On tullu kokeiltua proteiinit ja palautusjuomat. Palautusjuomat on aika pirun hyviä jos et halua että paikat on kipeinä seuraavana päivänä. Lopetin niiden juomisen samasta syystä; haluan tietää tarkemmin missä treeni tuntuu. Lisävitamiinit on siinä tapauksessa hyvä ottaa käyttöön että saa kuonat (maitohapot, vapaat radikaalit) pois verestä. Reco2 ainakin on hyvä palautusjuoma. Sitä saa luontaistuotekaupoista, myydään semmosissa paperipusseissa..

Proteiinilisillä saa kyllä tuloksia nostettua, mutta niitä on helppo vetää enemmän kuin kroppa pystyy imemään. Iho voi alkaa haista vähän hassulle ja massu ei voi ihan hyvin. Parempaan tulokseen ainakin itse oon päässy syömällä oikeeta ruokaa ihan pirun paljon enemmän. Vedä vaikka litra jugurttia (eikä mitään kevytversiota) joka päivä normaalin ruuan lisäksi niin pitäis alkaa kuukauden parin jälkeen painoa olemaan kilo tai kaks enempi.

Maltoa juon treenin aikana että saa hiilareita (jaksaa treenata) ja aika ajoin kreatiinia. Sillä saa kans tuloksia nostettua, mutta tuppaa keräämään kroppaan nestettä.
Pysyvää painoo ei muuten tuu sitten ihan helpolla! Jos saa kilon/kuukausi tai 8-10kg/vuosi niin voi olla tyytyväinen. Ja oikeesti, toi että jättää bileilyn vähemmälle ja keskittyy treenaamiseen ja syömiseen toimii!

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Ozie

Posts: 1,389

#110 • • Ozie
Mulla ainaki menee silleen et viikolla keskitytään treeniin ja perjantai ilta - sunnuntai aamu menee vaan kaikes biletykses sun muussa. Ja jos sunnuntain on kunto eli lauantain ei oo tehny ihmeitä ni illal salille.

Ite yleensä juon aamul ½l maitoa, pari leipää ehkä jogurtin
seuraava safka koulus mitä ikinä onkaan
sit ku pääsee himaan ni viimeistään viideltä toinen lämmin ruoka ja ½l maitoa
ja illalla aina joku kinkkusalaatti tai vastaava ja ½l maitoa

Paino oli viime vuoden heinäkuussa ennen inttiä 69kg. Tän vuoden heinäkuussa kun pääsin intistä ni 77kg ja rasvat oli melkoset *eiei* Sen jälkeen sairastelin ja laihduttelin syyskuuhun asti jolloin paino 71kg (ok, nestettä hävinny aika paljon). Nyt sit painoa viimeks 76kg mut onneks rasvaa paljon vähemmän ku heinäkuus ja lihaaki tullu mukavasti takas *iloinen*
Avatar
#111 • • Supermusta Guest
Ei kannata juoda treenin aikana maltoa. Parempi myös pitää 2-3h tauko salitreenin alun ja sitä edeltävän aterian välillä. Siis täysin syömättä. Tuntuu hassulta mutta trust me: saat treenistä paljon enemmän irti.

Jos jotain haluaa säätää niin sitten pieni protskujuoma 30-60min ennen treeniä ja rypsi/oliiviöljyä sen kanssa. Ei kuitenkaan mitään hiilaripitoista. Kunnon palautumisjuoma , vaikka se Reco2, tietysti treenin jälkeen.

Tavoitteista vielä sen verran, ettei kannata odottaa mitään 10kg puhdasta lihasta vuodessa, ainakaan loputtomasti. Ensimmäisenä vuonna sitä tulosta tulee lähes poikkeuksetta mutta myöhemmin paljon hitaammin. Tai no, ehkä jollain täällä on ne paljon puhutut hyvät geenit. *hymy*

[muokattu 29.9.2003 23:51]
rZi

Posts: 587

#112 • • rZi 42
Mä pyrin syömään kuus kertaa päivässä, aamupala, välipala, salille ja proteiinipirtelö, lounas, välipala, päivällinen, välipala ja/tai illallinen.
Syön tällee ekaks neljä viikkoo ja sit pidän kolme viikkoo 4 aterialla ja uusiks.
Taisin lukee tän jostai, alotin just kaks viikkoo sitte ja olo on ku kunikaalla.
Paino on noussu pari kiloo, varmaan vaa nestettä.
Jaksaa vetää helposti kolmesti viikossa maximi reenit, yks max/lihasryhmä (mä jaan kädet, jalat, keski)
Tuloksia venaillessa...

Toki on sit niitä palaittavia viikkoja ja kaikkee semmosta...

[muokattu 29.9.2003 23:46]
rZi

Posts: 587

#113 • • rZi 42

Tavoitteista vielä sen verran, ettei kannata odottaa mitään 10kg puhdasta lihasta vuodessa, ainakaan loputtomasti. Ensimmäisenä vuonna sitä tulosta tulee lähes poikkeuksetta mutta myöhemmin paljon hitaammin. Tai no, ehkä jollain täällä on ne paljon puhutut hyvät geenit.




Joo eka vuos oli aika palkitseva, nyt alko toinen vuos ja reeni on jo paljon kovempaa ja järkevämpää. Oikeestaan kaikki neuvot on ollut tarpeen, mutta itte on muokannut ja muokkaa jatkuvasti satsii paremmaks ja kokeilee uusia juttuja.
Pitää löytää se itselleen sopivin ohjelma.
Joo 10kg vuodessa on toiveunta, realistinen max lihasmassa on vuodessa varmaan lähemmäs 1-4kg. Tosin jos vetää vähän settii niin...*enkeli*
Aidrian

Posts: 1,799

#114 • • Aidrian Furian Master
ja onhan niitä sit kaikennäkösii pienii investointeja tehtävä, jos tahtoo että tuloksia tulis, kreatiinipänikkä on ainakin kova sana*joo*eikä ole edes kallis.
Samu

Posts: 517

#116 • • Samu Bodhisattva

Supermusta:
Ei kannata juoda treenin aikana maltoa. Parempi myös pitää 2-3h tauko salitreenin alun ja sitä edeltävän aterian välillä. Siis täysin syömättä. Tuntuu hassulta mutta trust me: saat treenistä paljon enemmän irti.



Toi syöminen ennen treeniä on hirveen henkilökohtaista. Mulle sopii mainiosti se että syön ihan reilustikin ennen treeniä. Silloin ei tietty ihan heti tehdä kyykkyjä tai vatsoja, mutta mulla kyllä nousee rautaa enempi hyvin syöneenä. Samoin toi malton litkiminen. Tulee poikkeuksetta vedettyä pidempiä ja ennen kaikkea intensiivisempiä settejä kun on hiilaria pullossa.
Kannattaa itse kokeilla mikä toimii!!

Tietty toi 10 kg nyt oli väärin sanottu sikäli että eihän sitä kerry esim 50kg/5 vuotta! Tarkoitin lähinnä siinä tapauksessa että aloittelevana \”punttisäijänä\” haluu lisää massaa. Itsellä tuli intissä vuoden aikana 8 kiloa lisää (rasva% pysyessä samana) ja sen jälkeen pysyi paino pitkään paikoillaan ja yritin treenata vaan suorituskykyä. Nyt viimeisen 2 vuoden aikana tullut siihen 10 kiloa, mikä alkaakin olla mulle tarpeeksi. Oon hitusen alle 180cm ja nyt on tota painoa 85kg ja rasvaprosentti kasvanu vain pari yksikköä (n.12%).

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Avatar
#117 • • Supermusta Guest
No voihan se olla henkilökohtaista (lähinnä psyykkinen este olla syömättä jos on aina niin tehnyt) ja ehkä totuttelua vaativaa mutta fysiologisesta näkökulmasta tuo syömättömyys on paljon parempi tapa. Jos lihasten ja maksan glykogeenivarastot on täynnä niin ei ole mitään järkeä juoda maltoa kesken treenin, olettaen siis ettet vedä jotain 3h maratonharjoituksia. Saat vaan verensokerin heittelemään tuolla tavalla ja kovan harjoittelun aikaansaamat kasvuhormonipiikit jää hyödyntämättä (insuliini ja kasvuhormoni on vastavaikuttajia).

Tyhjällä, tai paremminkin tyhjähköllä vatsalla adrenaliinin ja noradrenaliinin eritys voimistuu kunnolla, varastorasvan hyväksikäyttö paranee jne. Rautaa nousee enemmän ja intensiteetti on kovempi.
Aidrian

Posts: 1,799

#118 • • Aidrian Furian Master
mut kertokaas se, mistä johtuu ku esim. viime viikolla oli ihan mielettömästi fiilistä reenata neljäkin päivää viikossa, mut tää viikko ihan pohjanoteeraus: eilen jätin väliin ku ei jaksanu ja tänäänki reenasin onnettoman tunnin ku jotenki ei huvittanu ja rauta painoi.. ylikuntoako vai pitäiskö muuten vaan pitää pieni latautumistauko. Huonostihan se kulkee kun pakonomaisesti vääntää..*justjoo**joo*
eloK

Posts: 38

#119 • • eloK

Dèja vu:
mut kertokaas se, mistä johtuu ku esim. viime viikolla oli ihan mielettömästi fiilistä reenata neljäkin päivää viikossa, mut tää viikko ihan pohjanoteeraus: eilen jätin väliin ku ei jaksanu ja tänäänki reenasin onnettoman tunnin ku jotenki ei huvittanu ja rauta painoi.. ylikuntoako vai pitäiskö muuten vaan pitää pieni latautumistauko. Huonostihan se kulkee kun pakonomaisesti vääntää..*justjoo**joo*



Kuulostaa tutulta.. Toi on aika perseestä!

Hommaa kunnon treeni kaveri joka psyykkaa treeniin vaikka ei kiinnostais pätkääkään lähtee salille! Itseltäni treeni kaveri puuttuu tällähetkellä.. joten mun treeni on tollasta ihme vaiheilua..

--
- Jari -

Aidrian

Posts: 1,799

#120 • • Aidrian Furian Master

eloK:

Kuulostaa tutulta.. Toi on aika perseestä!

Hommaa kunnon treeni kaveri joka psyykkaa treeniin vaikka ei kiinnostais pätkääkään lähtee salille! Itseltäni treeni kaveri puuttuu tällähetkellä.. joten mun treeni on tollasta ihme vaiheilua..



joo oikeessa olet. Asun vaa opiskelujen takia ”vieraalla” paikkakunnalla eikä luokkakavereita juuri sali innosta ni aika huonosti löytyy reenikamuja, eikä sit viitti niiden paikallisten kaappien joukkoon lähteä. Onneks kotopuolessa pikkubroidi nostelee kans ni sit on sillee seuraa, tiedä kyl siitä psyykkaamisesta, mut huomioitavan arvoisen pointin esitit kyllä!*joo*