puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,040,487 views

Avatar
#61 • • Kirsikka Guest
pitää nyt vähän mainostaa, kun olen mäkelänrinteen uintikeskuksessa töissä.. Elikkäs siellä on myös kuntosali, en tiedä mitään saleista mutta kai se ihan kelpo on. 43 e/kk, ei liittymismaksuja, opiskeljat -10%. www.urheiluhallit.fi löytyy tietoa..
Tiikerriii

Posts: 1,113

#62 • • Tiikerriii Tj
Wellness.n salit on hyviä(myös kalliita) mutta saleissa kulkee hinta/laatusuhde käsikädessä,itse olen myös testannut Ison Omenan Wellness.n ja todennut hyväksi, kuntosaliohjaajan näkökulmasta katsottuna*plur* (kävin siis treenaamassa siellä,en ohjaamassa).Eli kaikki vaan innokkaasti treenaamaan ja jos nyt ei ihan puoliammatikseen treenaa niin varmasti hieman halvempikin(yleensä pihdattu laitteissa) varmasti käy.Pakko vielä lisätä,että tämä ei tarkoita sitä että dissaisin niitä halvempia saleja,tai että ne olisivat automaattisesti paskempia.Kuhan heitin_ oman_ mielipiteeni asiasta joka perustuu vain_ omaan_ kokemukseeni.
huh olipas tekstiä*blush*

team*hellokitty*

[muokattu 18.9.2003 13:29]

--
RÄYH!!!!

LEXA

Posts: 69

#63 • • LEXA NO limulinjal tietenkii :)
Täl hetkellä ainakin minun lempi salini on TÖÖLÖ GYM koska siellä on reilusti tilaa missä temmeltää*piis* Ja joka lihakselle löytyy reilusti erillaisia laitteita, ainoan miinuksen voi ehkä antaa kunto laitteista. Mutta hintta laatu suhde salilla on mielestäni hyvä eli 40 euroa kuussa*super*

--
USKALLA ELÄÄ

kilobitti

Posts: 2,419

#64 • • kilobitti 1-2-3 techno

Supermusta:
Tuossa päärakennuksen salissa ärsyttää vaan se, että kalliisiin laitteisiin on kyllä riittänyt rahaa mutta paljon halvempiin vapaisiin painoihin ei sitten ole jaksettu panostaa. Ehkä tuolla halutaan karkottaa vähän kovempaa treenaavat häiritsemästä.
[muokattu 3.9.2003 17:27]



Yliopiston punttiksella on todella rajalliset tilat, ja mun mielestä aika harvaa kävijää vaikuttaa kiinnostavan se vapaiden painojen nurkka. Ihmo, laitteisto-lajitelma vaikuttaisi palvelevan enemmistöä melko hyvin.

ps. en malta odottaa, että pääsee kokeilemaan Vallillan kiipeilyseinää*joo*

[muokattu 18.9.2003 22:58]

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Avatar
#65 • • Supermusta Guest
Ei sinne pääsalille tarvittaisi kuin hack kyykky prässin vieressä olevan turhan jalkalaitteen tilalle, toinen smith sen vanhan viereen (life fitness tms. pois), reippaasti lisää ohuempia 20kg levyjä, että saa prässiin mahtumaan enemmän ja käsipainoja 2,5kg välein 70kg asti. Ehkä paremmat tangot ja laadukkaammat säädettävät penkit. Tilaa menisi lähestulkoon saman verran kuin aiemmin. Harmi ettei suurinta osaa laitetreenaajista pahemmin kiinnosta tuo puoli. Monissa laitteissakin on imho huonot & epäluonnolliset liikeradat verrattuna vaikka Hammer strengthin koneisiin.

Kumpulan salille voisi heittää samat kritiikit. Kaiken lisäksi saliohjaajat eivät tajua asioista mitään noissa paikoissa.
Avatar
#66 • • Supermusta Guest

La Tigre:
Eli kaikki vaan innokkaasti treenaamaan ja jos nyt ei ihan puoliammatikseen treenaa niin varmasti hieman halvempikin(yleensä pihdattu laitteissa) varmasti käy.Pakko vielä lisätä,että tämä ei tarkoita sitä että dissaisin niitä halvempia saleja,tai että ne olisivat automaattisesti paskempia.Kuhan heitin_ oman_ mielipiteeni asiasta joka perustuu vain_ omaan_ kokemukseeni.



Jos puoliammatikseen treenaa niin sanoisin noiden ”klubi”salien (Esportit, Wellnessit jne.) olevan se vihoviimeinen paikka minne mennä. Ihan vain omiin kokemuksiin perustuen.
Avatar
#68 • • Dorka Guest
En kyllä ymmärrä ollenkaan sali intoilua ... siis onhan se hienoa et saa ”massaa”, mutta mitä muuta iloa siitä muute saa *ding* Aerobinen urheilu on valovuosia tehokkaampaa hyvän fiiliksen saamisessa, kuin pelkkien punttien nostelu. Varsinkin naiset luulee et ne saa jotenkin hyvän kropan puntteja vääntämällä ja ehkä hetken juoksemalla juoksumatolla.

Parastahan et olis joku Aerobinen laji mitä harrastaa ja sen tukena kävis punteilla nostamassa niitä lihasryhmiä mitkä mahdollisesti juuri siinä harrastuksessa jää vähämmälle. Yleiskunto nousee ja muutenkin jopapäiväinen fiilis mitä mainioin. Tämä varsinkin naisille jotka haluaa tasapainoisen vartalon, vähäinen sellulliitti / rasva taso eikä niinkään itse lihasmassa.

Oma urheiluhierojani (toimii myös trainerina) aina kauhulla katsoo näitä mimmejä jotka varaa aikaa ohjelman tekoa varten, ”kun pitäis saada selluliittia ja rasvaa pois”. Monet valittaa et selluliitti ja rasva ei lähde pois ja sit, kun kyselee mitä ne tekee niin ne käy vähän lenkillä ja vetää punttia - tietämättä siitä, että kunnon rasvapoltto tapahtuu vasta muutaman tunnin urheilun jälkeen - ja silloinkin pulssi pitäis pitää aerobisella tasolla - ja itse puntin nostamisella yleensä tekee vain hallaa näissä tapauksissa.

Faijalle oli keski-iän kriisissä kertyny vyötäröön 20kg ylimääräistä ja joululahjaksi annoin sille kunnon sykemittarin missä on neuvot annettu hyvin mikä sykealue ja treenin kesto tekee keholle (rasvanpoltto, hapenottokyky yms.) ja nyt se pelkällä juoksulla on saanu kiloja pois. Aikasemmin se teki sen väärin - eikä rasva palanu vaikka muuten kunto & lihasmassa nousi (eli painoa aluksi tuli lisää eikä vähentyny - lihasmassa kasvo, mutta läski ei palanu).
[Nuclear]

Posts: 5,855

#69 • • [Nuclear] el aprendiz

Dorka:
En kyllä ymmärrä ollenkaan sali intoilua ... siis onhan se hienoa et saa ”massaa”, mutta mitä muuta iloa siitä muute saa *ding* Aerobinen urheilu on valovuosia tehokkaampaa hyvän fiiliksen saamisessa, kuin pelkkien punttien nostelu. Varsinkin naiset luulee et ne saa jotenkin hyvän kropan puntteja vääntämällä ja ehkä hetken juoksemalla juoksumatolla.


Ihmisillä on omat kauneusihanteensa ja itse ainakin painojen nostelulla koitan muokkaa sitä kohti haluamaani, hyvä fiilis on toinen asia minkä takia sitä tekee. Juokseminenkin on hauskaa vaikka sitä jotenkin inhoon yli kaiken, suht ristiriitainen lajin suhteen. *hih* Sen tuottama fiilis kyllä voittaa painojen nostelun, ainakin omalla kohdallani. Tosin nyt on jääny molemmat jo jonkun aikaa pois kuvioista, mutta nyt ois taas aika aloittaa, kunhan saa salikortin halvemmalla. *vink*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#70 • • Dorka Guest

[Nuclear]:Ihmisillä on omat kauneusihanteensa ja itse ainakin painojen nostelulla koitan muokkaa sitä kohti haluamaani, hyvä fiilis on toinen asia minkä takia sitä tekee.


Jep, siis jätkillä mä vielä ymmärrän tän jotenkin - mut en naisilla. Hyvä fiilis lähtee kyllä punttien nostamisella, kun saa vähän adrenaliinia siihen yms. mut itse olen huomannu sen et, kun väännän hullulailla metsässä fillarilla - saan 10x paremman fiiliksen, kun pelkästään punttia nostamalla *hymy*
[Nuclear]

Posts: 5,855

#71 • • [Nuclear] el aprendiz

Dorka:
---
[Nuclear]:Ihmisillä on omat kauneusihanteensa ja itse ainakin painojen nostelulla koitan muokkaa sitä kohti haluamaani, hyvä fiilis on toinen asia minkä takia sitä tekee.
---

Jep, siis jätkillä mä vielä ymmärrän tän jotenkin - mut en naisilla.


Mä en kyllä tajua miten noi mun ”syyt” on jotenkin sukupuolesta riippuvaisia. *ding*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#72 • • ALIEN Guest
kieltämättä pelkästä puntin nostosta saatu fiilis on olematon, jos vertaa esim aerobiseen. Kickboxing, paini tai pelkkä kunnon juoksu lenkki tuo niiiiiin hyvän fiiliksen et huhhuh!

Sitä en itsekään ymmärrä, et jos muijat haluaa hirveet lihakset... (okei katsojan silmissä toikin on, mut kuitenkin) Naisille varsinkin riittää pelkkä aerobinen. Pistäkää tyttärenne pienestä asti polkemaan pyörää, uimaan, telinevoimistelee, harrastamaan balettia tai tanssia melkeinpä missä tahansa muodossa niin sitä varmemmin niillä on kiinteät ja kauniit vartalot sit aikuisempana.
darz

Posts: 1,127

#73 • • darz

Hyzenthlay:
jos hinta on tärkeä, niin city gym on aika edullinen. 42e kuukausikortti (+15e jäsenyys). Muutenkin hyvä sali *joo* sijaitsee tosin kampissa, mutta sinnehän pääseen kätevästi metrolla.



Todellankin City gym ite käyn siellä ja on hyvä *joo* *vink* Ja kaiken lisäks halpa verrattuna muihin helsingin keskustan saleihin ja laadukas *plur*
Mikko

Posts: 136

#74 • • Mikko team spoon

Friction`darz:
---
Hyzenthlay:
jos hinta on tärkeä, niin city gym on aika edullinen. 42e kuukausikortti (+15e jäsenyys). Muutenkin hyvä sali *joo* sijaitsee tosin kampissa, mutta sinnehän pääseen kätevästi metrolla.

---


Todellankin City gym ite käyn siellä ja on hyvä *joo* *vink* Ja kaiken lisäks halpa verrattuna muihin helsingin keskustan saleihin ja laadukas *plur*



Taidatte olla rahamiehiä ja naisia jos 42e/kuukaudessa on halpa, ite käyn espoossa olarissa yhel salilla joka maksaa 32e kuukausi seki on viel paljon. mut sit jos ostaa esim 4kuukautta kerralla nii sit maksaa vaan jotain 25e kuukausi joka on jo ihan jeesh hinta näin opiskelijalle.

--
Jorma Kovana
viidenneks ylin spoonittaja!!

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#75 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
niin... 42e/kk on paljon, mutta kun muutin helsinkiin, niin kaikki salit tuntuivat olevan n. 60e/kk. Ja se on mielestäni ihan liikaa. Sehän on aika suhteellista - jos hesperiassa saa drinkin hintaan 5e, niin se on halpa, mutta onhan 5e jo sinänsä paljon rahaa *nauru* Nyt opiskelijana on onneksi 36e/koko vuosi *iloinen* mutta kyllä city gym oli parempi kuin yliopiston sali...

[muokattu 20.9.2003 17:39]

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#76 • • Supermusta Guest

Dorka:

Oma urheiluhierojani (toimii myös trainerina) aina kauhulla katsoo näitä mimmejä jotka varaa aikaa ohjelman tekoa varten, ”kun pitäis saada selluliittia ja rasvaa pois”. Monet valittaa et selluliitti ja rasva ei lähde pois ja sit, kun kyselee mitä ne tekee niin ne käy vähän lenkillä ja vetää punttia - tietämättä siitä, että kunnon rasvapoltto tapahtuu vasta muutaman tunnin urheilun jälkeen - ja silloinkin pulssi pitäis pitää aerobisella tasolla - ja itse puntin nostamisella yleensä tekee vain hallaa näissä tapauksissa.

Aikasemmin se teki sen väärin - eikä rasva palanu vaikka muuten kunto & lihasmassa nousi (eli painoa aluksi tuli lisää eikä vähentyny - lihasmassa kasvo, mutta läski ei palanu).



Olen täysin eri mieltä. Taitaa ”trainerilla” olla aukkoja tiedoissa. Uskomus, että tietty aerobinen sykealue olisi paras rasvanpolttoon on väärä eikä sille löydy tieteellisiä perusteita. Lihasmassan lisääminen kiihdyttää perusaineenvaihduntaa pysyvästi, ja anaerobinen harjoittelu yleensäkin useiksi tunneiksi. Tuolla mainitsemallasi sykealueella tämä taas tapahtuu vain harjoituksen aikana ja vähän sen jälkeen. Itse suosittelisin näille mimmeille nimenomaan kovaa painoharjoittelua (ei mitään 100 toiston sarjoja reidenlähentäjiä) ja oikeanlaista vähähiilihydraattista ruokavaliota. Tähän voidaan sitten lisätä aerobista tarpeen vaatiessa, mutta painoharjoittelun ehdoilla.

Tietysti laihtua voi vaikka syömällä pelkästään hedelmiä ja leipää sekä juoksemalla joka aamu 2h lenkkejä. Lopputulos on kuitenkin täysin erinäköinen kuin minun ehdottomallani tavalla.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#77 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Alien:

Naisille varsinkin riittää pelkkä aerobinen.



mulla on edelleenkin vaikeuksia saada mm. ovia auki, vaikka nostelenkin painoja salilla *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#78 • • ALIEN Guest

Hyzenthlay:
Alien:

---
Naisille varsinkin riittää pelkkä aerobinen.
---


mulla on edelleenkin vaikeuksia saada mm. ovia auki, vaikka nostelenkin painoja salilla *nauru*



sitähän varten on meitä miehiä *vink*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#79 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
hih.. *ding*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Uhuu

Posts: 844

#80 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
mayor´s ruoholahdessa kutsuu....
sinne kaikki kipinkapin ja sankoin joukoin takomaan, kun rauta on kuumaa =)

-pormestariuhuu

ps. www.mayor.fi

[muokattu 20.9.2003 20:02]

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"