paljonko menee rahaa klubittamiseen?

137 posts, 7 pages, 39,171 views

zombie*

Posts: 145

#121 • • zombie*
noh sisäänpääsy ja narikka.. plus pari limua tai batteryä.. yleensä alle 20 jos lippu ei oo yli 10
siveys

Posts: 2,492

#122 • • siveys lovely

Jone:
Tää on nyt sitten ihan mutua:
....


Ymmärrän kyllä hyvin sen, että vettä ei haluta jaella ilmaiseksi - siksi mielelläni maksan lasillisestani sen euron, mutta jos hinta nousee 1,50 yli, jopa joissain paikoissa 2,40 tasolle, niin minua ainakin alkaa mietityttämään, että mihin tämä hinta perustuu? Rupesin oikeastaan vasta äsken miettimään kulurakennetta ja tulin seuraavaan tulokseen:

Nopeasti voi laskea, että jos 0,5 tuoppi maksaa 5 euroa ja olut maksaa kaupassa 1 euron niin oluen raaka-ainekulut olisivat juottolalle varmasti alle 1,5 euroa ja palvelulisä olisi tästä laskettuna yli 3,5 euroa. Ihan näin suoraviivaisesti sitä ei kuitenkaan voida laskea, sillä toisin kuin oluessa tai muissa juomissa ei vedestä koidu minkäänlaisia hankinta, kuljetus, eikä säilytyskustannuksia, joiden todellista osuutta kulurakenteesta en pysty kovin realistisesti arvioimaan - nämä tuskin lienevät yhteensä yli puolta euroa per annos mikäli volyymit ovat vähänkin suurempia. Oluessa palvelulisä voi siis helposti olla kolmekin euroa. Tässä valossa kaksi euroa vedestä ei kuulosta kovin ikävältä.

Intuitiivisesti vain tuntuu siltä, että 2+ euroa on aika paljon siitä, että joku viitsii hetken aikaa pitää vesilasia kraanan alla, höylätä sun pankkikorttia ja roudata käytetyn kupin tiskikoneeseen. Aikaa tähän toimenpiteeseen menee isommilla volyymeillä varmasti alle minuutti, jolloin henkilökunnan tuntipalkka nousee reilusti sinne satasen yläpuolelle.

Se on aika paljon toiminnasta, jota pystyy tekemään lähes kouluttamaton henkilö..
Hotblood

Posts: 387

#123 • • Edited Hotblood
Luuletko että henkilökunta saa rahat lyhentämättöminä, minkäänlaisia veroja tässä maassa ei ole, tiskiaineet eivät maksa mitään, laseja ei hajoa koskaan, jääpalakoneet kasvaa vapaana luonnossa ja tilojakin saa ottaa käyttöönsä ihan tosta vaan, vuokraa maksamatta? Järki käteen nyt ihmiset *taputapu*

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

siveys

Posts: 2,492

#124 • • siveys lovely

Hotblood:
Luuletko että henkilökunta saa rahat lyhentämättöminä, minkäänlaisia veroja tässä maassa ei ole, tiskiaineet eivät maksa mitään, laseja ei hajoa koskaan, jääpalakoneet kasvaa vapaana luonnossa ja tilojakin saa ottaa käyttöönsä ihan tosta vaan, vuokraa maksamatta? Järki käteen nyt ihmiset *taputapu*


Kun yleisesti puhutaan esimerkiksi asianajajan tuntipalkasta niin jos maksan hänen ajastaan 160e/tunti niin asianajajan tuntipalkka on silloin minun näkökulmastani 160e/tunti. Se, että kaikki palvelusta maksetut rahat eivät mene palvelun toteuttajan palkkaan ei kai muuta yhtään sitä tosasiaa, että me tosiaan maksamme sen koko rahan siitä palvelusta, eihän?

Luonnollisesti minä ymmärrän, että yökerhon pyörittämisestä aiheutuu kuluja ja niitä on pystyttävä kattamaan pääosin anniskelun katteilla, mutta suhteutettuna muihin ammatteihin se todellinen työ, jota anniskelusta baarille aiheutuu, per yksi olut, on aika pieni, ja sen kustannukset suhteessa työn vaatimaan osaamiseen ovat aika suuret.

Luonnollisesti näin myös täytyy olla, että pystytään kattamaan vuokrat, henkilökunnan palkat ja lisäksi vielä saamaan säädyllinen tuotto mainontaan, sisustukseen ja muuhun irtaimistoon sijoitetuille rahoille, mutta on se silti suhteessa ihan naurettavaa, että me maksamme vesilasin tai oluttuopin täyttämisestä ja sen tiskaamisesta yli 100e/tunti, kun lähes samalla hinnalla saa hyvän asianajajan.
Juhgu

Posts: 7,921

#125 • • Edited Juhgu Virnistelijä

siveys:
---
Luonnollisesti näin myös täytyy olla, että pystytään kattamaan vuokrat, henkilökunnan palkat ja lisäksi vielä saamaan säädyllinen tuotto mainontaan, sisustukseen ja muuhun irtaimistoon sijoitetuille rahoille, mutta on se silti suhteessa ihan naurettavaa, että me maksamme vesilasin tai oluttuopin täyttämisestä ja sen tiskaamisesta yli 100e/tunti, kun lähes samalla hinnalla saa hyvän asianajajan.



Voihan sen tietysti noinkin ajatella, jos näkee tuossa jotain järkeä. Useimmiten baarissa myytävät tuotteet suhteutetaan kuitenkin määrään eikä aikaan. Siis "voi vittuq mun jäävesi maksaa 4e/litra" eikä "voi vittuq mun jäävesi maksaa 100e/tunti" *hymy*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

ee102

Posts: 775

#126 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Vaihtelevasti, hyvin vaihtelevasti: 0 minimi, maksimi ollu tähän mennessä 450 (!) Sit piti pikkasen rajottaa...*iihhih*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#127 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
ihan liikaa on kyl menny... n. 50e/vkonloppu :/

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Arocle

Posts: 19

#128 • • Arocle Lucid Milk
Aivan aivan liikaa.. Pitäs pikkasen rajoittaa kyl yleensäkin baareiluu/juapotteluu.. Käytännössä se on, kun ulos menee, niin 50-100e per ilta. *justjoo*
armed_ahmed

Posts: 35

#129 • • armed_ahmed armed_ahmed
jos kerää pulloja matkalla bileisiin, ne voi jättää narikkaan siks aikaa. saa aamiaista.

--
korvat soi vieläkin.

Cloud

Posts: 2,162

#130 • • Edited Cloud Game Freak
Jos paikalla on pelipöytiä rahaa saa kulumaan tähtitieteellisiä summia. Muuten rahat menee korkeintaan ystäville tarjoamiseen tms. Itse kun tulee yleensä oltua vesilinjalla tai 1 drinksu ihan vain maun ja näön vuoks.

muuten sisäänpääsyt tms ei ole musta kummosiakaan ja ei tässä konkursissa tunnu yhtään sen pahemmalta kuin mikään muukaan.

Niin ja tohon vesijuttuun. Eli joo ei siellä baareissa toivota mitään vesi-asikkaita todellakaan, ellei katteet vedestä ole kovat. Ei ole mitään järkeä myydä tosiaan vettä 50centillä kun alkoholia on paikka täynnä.. se on tappiollista toimintaa. ON todellakin täysin normaalia ja ymmärrettävää että se veden hinta nostetaan "niin" korkeaksi että se rupeaa olemaan yhtä tuottoisaa kuin kaikki muukin kun sitä pileissä myydään. Tuottavuuttahan koko asiassa haetaan.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Jazqa

Posts: 97

#131 • • Jazqa Nani Nani?!?
Riippuen illasta... Yleensä kuitenkin tulee melko kalliiks... mut elämä on..!

--
3,4,5-trimethoxyphenethylamine
Guess what it is...?

MM

Posts: 215

#132 • • MM kaappimörkö

Cloud:
Muuten rahat menee korkeintaan ystäville tarjoamiseen tms.



Tätä mä en kyllä ymmärrä..miks pitää olla frendejä joille joutuu tarjoo??? Ymmärrän pointin ainoastaan jos oot joku Donald Trump jolle raha on aikoja sitten menettänyt merkityksensä..Muuten "lokit" SUCKS!!!!

--
Humppaa ja kuole:)

siveys

Posts: 2,492

#133 • • siveys lovely

MAkeda:
Tätä mä en kyllä ymmärrä..miks pitää olla frendejä joille joutuu tarjoo??? Ymmärrän pointin ainoastaan jos oot joku Donald Trump jolle raha on aikoja sitten menettänyt merkityksensä..Muuten "lokit" SUCKS!!!!


Mitä vikaa siinä on jos joku työssäkäyvä haluaa sponssata vaikkapa opiskelevalle kaverilleen muutaman drinksun? Ei siinä kovin rikas tarvitse olla, että sitä liikenee helposti muutamat drinksut hyville ystäville, joilla on hädintuskin varaa ostaa ruokaa loppuviikosta kun ovat maksaneet pääsylipun sisälle.

Minulle ainakin tulee ihan hyvä fiilis kun saan jeesata kaveria tai tarjota drinkin tyypille, jonka tanssimista on mukava seurailla. Toiselle toiminnallaan aiheuttama hyvä mieli on kyllä lähes poikkeuksetta ollut hintansa väärtti.

Kieltämättä täytyy myöntää, että jos joku olettaa, että mä tarjoan sille jotain niin menee kyllä aika äkkiä maku tehdä se, mutta jos spontaanisti saa tehdä hyvää niin eihän siinä ole mistään lokkeilusta kyse.

Eli en joudu tarjoamaan. Haluan tarjota. Enkä usko, että olen ainoa tässä maailmassa.
Dacey

Posts: 671

#134 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
eipä mulla paljoa yli lipun hinnan mee..
kuitenkaan en vettä/mehua/limua kummepmaa useimmin juo joten niihinkin hupenee ne muutamat eurot.
Autolla on hyvä liikkua jos meinaa yli kahteen jossain humppailla. *hymy*
MM

Posts: 215

#135 • • MM kaappimörkö

siveys:
---
MAkeda:
Tätä mä en kyllä ymmärrä..miks pitää olla frendejä joille joutuu tarjoo??? Ymmärrän pointin ainoastaan jos oot joku Donald Trump jolle raha on aikoja sitten menettänyt merkityksensä..Muuten "lokit" SUCKS!!!!

---

Mitä vikaa siinä on jos joku työssäkäyvä haluaa sponssata vaikkapa opiskelevalle kaverilleen muutaman drinksun? Ei siinä kovin rikas tarvitse olla, että sitä liikenee helposti muutamat drinksut hyville ystäville, joilla on hädintuskin varaa ostaa ruokaa loppuviikosta kun ovat maksaneet pääsylipun sisälle.

Minulle ainakin tulee ihan hyvä fiilis kun saan jeesata kaveria tai tarjota drinkin tyypille, jonka tanssimista on mukava seurailla. Toiselle toiminnallaan aiheuttama hyvä mieli on kyllä lähes poikkeuksetta ollut hintansa väärtti.

Kieltämättä täytyy myöntää, että jos joku olettaa, että mä tarjoan sille jotain niin menee kyllä aika äkkiä maku tehdä se, mutta jos spontaanisti saa tehdä hyvää niin eihän siinä ole mistään lokkeilusta kyse.

Eli en joudu tarjoamaan. Haluan tarjota. Enkä usko, että olen ainoa tässä maailmassa.



Joo, ei ollu tarkoitus ärsyttää, toi periaate oli hyvä. Mut se pitää tapahtua nimenomaan spontaanisti ja hyvästä tahdosta, ilman et toinen pyytää.

--
Humppaa ja kuole:)

ãnimãnic

Posts: 153

#136 • • ãnimãnic Nomad
Kaikki menee... siis jos vaan on mahdollisuus lähtee klubbaileen niin ihan kaikki mikä ei mee vuokraan ja ruokaan niin menee klubittamiseen *nauru* Joskus v*tuttaa kun ei oo rahaa, mut tärkeintähän et yrittää elää/ elää siten että on *iloinen*

--
I am impossibillity itself, I am the destruction of all that is multiple and many
// Jacobi

Kate

Posts: 186

#137 • • Kate
No ei mene paljoo.

Yleensä olen autolla liikenteessä, ei tarvitse seisoa kylmissään taksijonossa. En myöskään juo alkoholia vaan pari batteryä illassa...niin ja sit tiketin joutuu ostaa....sanoisin bileistä riippuen 20-30....kait*pelle*

Ei muuten eroa normaalista baari-illasta*hih*