137 posts, 7 pages, 40,397 views
siveys:
Miksi ihmeessä La Tourissa vesi maksaa 2 euroa? Ja kyllä - se tulee suoraan hanasta.
Ei niin, ettenkö maksaisi mielelläni baarihenkilökunnalle siitä että he viitsivät lorauttaa minulle tipan menonestettä ja sekaan pari jääpalaa, mutta ei se nyt kuitenkaan ihan hirveästi yli euron toimenpide VOI olla.
Jone:
---
siveys:
Miksi ihmeessä La Tourissa vesi maksaa 2 euroa? Ja kyllä - se tulee suoraan hanasta.
Ei niin, ettenkö maksaisi mielelläni baarihenkilökunnalle siitä että he viitsivät lorauttaa minulle tipan menonestettä ja sekaan pari jääpalaa, mutta ei se nyt kuitenkaan ihan hirveästi yli euron toimenpide VOI olla.
---
Tää on nyt sitten ihan mutua:
Pääsylipputulot tuottavat ainoastaan marginaalisen osan ravintolan tuotoista, joten loppu tuotto on revittävä juomista. Vesi ei tietenkään maksa raflalle käytännössä mitään, mutta jos se myytäisiin mitättömään hintaan eteenpäin asiakkaalle, niin nämä ainoastaan vettä juovat asiakkaat olisivat raflan kannalta aivan persiistä. Raflallehan on sinänsä sama juotko vettä, maitoa vai kaljaa, mutta sen myymisen on tuotettava voittoa.
Mä en oo oikein koskaan ymmärtänyt miksi vettä ainoana juomana tilaavat jaksavat mutista sen hinnasta, oli se sitten mitä tahansa ilmaisen ja neljän euron välillä. Musta on itseasiassa hyvin ymmärrettävää, että raflat eivät ilmaiseksi tai kymmenillä senteillä jakele.