Mistä syistä jättäisit tyttö/poikaystäväsi?

803 posts, 41 pages, 231,867 views

Avatar
#141 • • ALIEN Guest
kyllästyminen on ollut syy ja tulee jatkossa olemaankin syy, minkä takia voin jättää.
Avatar
#142 • • Relic Guest

äm:
Jos kehitän tunteita jotain toista kohtaan.




elä kehitä
Trixie

Posts: 1,342

#143 • • Trixie
Mun mielest parisuhde pilaantuu jos kumppani ei osaa olla rehellinen. Eli jos kerran pettää ni se on sit siin, toista mahdollisuutta ei tule.
Toinen on myös se et jos kumppani ei osaa arvostaa toista ihmisenä vaan kohtelee kuin esinettä ni kyl sit saa homma olla.

[muokattu 13.8.2003 15:25]

--
face your fears and live your dreams

Riku

Posts: 3,187

#144 • • Riku The Little Prince
Jos nyt taas avaisin sanaisen arkkuni hieman tässä luettuani Bluewindin ja Cheatin viestejä...

Itse käsitän Bluewindin tarkoittavan sitä, että jos ihmiset luopuvat seurustelukumppanistaan siinä vaiheessa kun rakastuminen alkaa hiipua (kuten nykyään vaikuttaa olevan tapana), niin se on yksinkertaisesti typerää jos tavoittelee mitään kestävää ja pitkää suhdetta. Tähän en voisi itse enempää yhtyä. Rakastuminen ja tunteiden palo kuolee osaltaan jokaisessa suhteessa aina siinä muodossa missä se länsimaisen rakkaus-käsityksen mukaan suhteen alussa esiintyy. Mutta tästä voitte lukea lisää analysointia pettämis-topicista, en jaksa toistaa itseäni sataa kertaa, lukuunottamatta tätä: Meinasin jo nyt kaivaa ukin vanhaa turrakkoa kaapista siinä vaiheessa kun joku neropatti menee väläyttämään että ”kai mullakin nyt saa mielipide olla???”. ARGH! Jos esität mielipiteesti, ole myös valmis siihen että sitä kritisoidaan jos se tuntuu muista typerältä. Turha siitä on ruveta valittamaan.

Bottom-line: Cheat, sori mutta sulta on kyllä mennyt täysin ohi mitä sinulle on sanottu ja selitetty, en nyt tiedä johtuuko suoraan tyhmyydestä, mutta kokemattomuudesta ilmeisesti ainakin.

Ja joo, tämä topic saa kyllä lähinnä puistatuksia aikaan ja toivomaan että ihmiset vielä joskus oppivat jotain.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

`norah`

Posts: 77

#145 • • `norah`
Olen samaan mieltä edellisen kanssa siitä,että seurustelusuhdetta ei tulisi lopettaa vain sen takia että suhde ei ole enää pelkkää tunteiden paloa ja pilvissä leijumista. Suhteen kestävyys vasta punnitaa kun se arkipäiväistyy, mutta tämä ei tarkoita,että rakkaus olisi kadonnut...yleensä se vain syvenee!!Hyvää suhdetta kannattaa vaalia,eikä ajatella että rákkaus on \”loppunut\” kun ei joka hetki tee enää mieli roikkua toisen kaulassa ja pussailla.
Suhde perustuu luottamukseen, ja mielestäni sen puutteeseen se yleensä kaatuukin.

*hih**vink*

--
*keep your head up*

Tyly

Posts: 908

#146 • • Tyly
Tosta että hyvää suhdetta kannattaa vaalia, tuli mieleen yksi asia:

Mikä siis varsinaisesti on hyvä suhde? Siis kun rakastut sydämen tuhoitumisen uhalla johon kuhun ja se tekee elämästäsi helvettiä. Sinulla ei ola muuta kuin rakkaus, vaikka oletkin jopa saattanut saada hänet ketä rakastat mutta et ole välttämättä onnellinen... toinen mahdollisuus on taas että ettette ole koskaan kokenut mitään suurta rakautta ja kuitenkin olette yhdessä ja kaikki menee kuta kuinkin hyvin, ainakin arki toimii jos ei muuta...

Kumpi näistä olisi se parempi vaihtoehto siis toimivalle suhteelle, toisessa kaikki näyttää olevan hyvin mutta toisaalta silloin puuttuu jotain, se on kuin olisi vain yhdessä ei siihen olisi mitään erikoista syytä siis.

Ensimmäisessä taas rakkaus pitäsi yhdessä ja vaikka molemmat rakstaisikin toisiin niin se ei välttämättä riitä...

Nämä tietenkin on esimerkkejä mutta kumpi loppujen lopuksi on parempi...

Tietenkin toimiva suhde löytyisi jostain tuolta välimaastosata todennäköisesti, mutta idea olikin vain pistää miettimään suhdetta....

*iloinen*

--
Iloinen vesilintu

`norah`

Posts: 77

#147 • • `norah`
se minkä takia ihmiset alottavat suhteen ja seurustelevat, varmaan vaihtelee kaikilla henk.koht.
Toiset todella uskovat rakkauteen/rakastumiseen tai sielunkumppanuuteen, toiset taas siihen,että on parempi,että vierellä on luotettava kumppani, jota ehkä vuosien kuluessa oppii rakastamaan.
Me kaikki varmaan valitsemme ja löydämme oman tiemme, ja tiedämme milloin suhde on niin hyvä että sitä kannatta vaalia. Kyllähän se hyväkin suhde hoitamatta kuihtuu.*joo**vink*

--
*keep your head up*

Riku

Posts: 3,187

#148 • • Riku The Little Prince

Tyly:
Mikä siis varsinaisesti on hyvä suhde? Siis kun rakastut sydämen tuhoitumisen uhalla johon kuhun ja se tekee elämästäsi helvettiä. Sinulla ei ola muuta kuin rakkaus, vaikka oletkin jopa saattanut saada hänet ketä rakastat mutta et ole välttämättä onnellinen... toinen mahdollisuus on taas että ettette ole koskaan kokenut mitään suurta rakautta ja kuitenkin olette yhdessä ja kaikki menee kuta kuinkin hyvin, ainakin arki toimii jos ei muuta...

Kumpi näistä olisi se parempi vaihtoehto siis toimivalle suhteelle, toisessa kaikki näyttää olevan hyvin mutta toisaalta silloin puuttuu jotain, se on kuin olisi vain yhdessä ei siihen olisi mitään erikoista syytä siis.

Tuohon vastaamiseen pitäisi ensin määritellä mitä hakee. Jos hakee vain hetken hupia ja euforiaa, niin ensimmäinen on parempi vaihtoehto. Silloin pitää kuitenkin tiedostaa se ettei edes yritä hakea mitään pysyvää suhdetta.

Jos taas hakee jotain pidempiaikaista, niin pelkkä ihastuminen, rakastuminen ja ”rakkaus”, sellaisena kuin valitettavan monet sen pelkästään käsittävät, ei riitä vielä kovinkaan pitkälle. Itse pidän rakastamista enemmän sinä mitä sana 'elämänkumppani' pitää sisällään siinä missä rakastuminen taas on sitä mikä kestää sen max pari vuotta. Toki on pareja, jotka rakastuvat toisiinsa aina uudelleen ja ehkä onnistuvat myös samalla kehittämään sen rakastamisen, mutta tuskinpa näilläkään vuosikausia on jatkuvasti rakastumisen tunne päällimmäisenä.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

kap-pu

Posts: 1,167

#149 • • kap-pu the amazing suction cup boy
Kyl mä luulen et se perimmäinen syy on se jos nainen syö maksalaatikkoa ilman rusinoita. Ottaa meinaan vihaks. *igor*

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

cheat

Posts: 796

#150 • • cheat

pHaze:
Jos nyt taas avaisin sanaisen arkkuni hieman tässä luettuani Bluewindin ja Cheatin viestejä...

Itse käsitän Bluewindin tarkoittavan sitä, että jos ihmiset luopuvat seurustelukumppanistaan siinä vaiheessa kun rakastuminen alkaa hiipua (kuten nykyään vaikuttaa olevan tapana), niin se on yksinkertaisesti typerää jos tavoittelee mitään kestävää ja pitkää suhdetta. Tähän en voisi itse enempää yhtyä. Rakastuminen ja tunteiden palo kuolee osaltaan jokaisessa suhteessa aina siinä muodossa missä se länsimaisen rakkaus-käsityksen mukaan suhteen alussa esiintyy. Mutta tästä voitte lukea lisää analysointia pettämis-topicista, en jaksa toistaa itseäni sataa kertaa, lukuunottamatta tätä: Meinasin jo nyt kaivaa ukin vanhaa turrakkoa kaapista siinä vaiheessa kun joku neropatti menee väläyttämään että ”kai mullakin nyt saa mielipide olla???”. ARGH! Jos esität mielipiteesti, ole myös valmis siihen että sitä kritisoidaan jos se tuntuu muista typerältä. Turha siitä on ruveta valittamaan.

Bottom-line: Cheat, sori mutta sulta on kyllä mennyt täysin ohi mitä sinulle on sanottu ja selitetty, en nyt tiedä johtuuko suoraan tyhmyydestä, mutta kokemattomuudesta ilmeisesti ainakin.

Ja joo, tämä topic saa kyllä lähinnä puistatuksia aikaan ja toivomaan että ihmiset vielä joskus oppivat jotain.



ymmärrän täysin ylläolevan.täällä ilmeisesti on vedetty hernettä nenään ymmärtämättä, että olen ehkä saattanut tahallisesti kärjistää asioita, ja kirjoittaa siltä pohjalta. kaikki kun ei oikeasti ole niin ihqua aina, sittenkään.ensihuuman taannuttua suhde on päätöstä pysyä yhdessä, tiedän.olen vielä aivan samaa mieltäkin.vaan entäpä jos en löydä pätevää syytä päättää pysyä yhdesä?ei ensimmäisen, eikä jokaisen ihastuksen kanssa tarvi viettää loppuelämää.

missään vaiheessa en ole itkenyt sitä, että mielipidettäni on kritisoitu.tämän kommentin heitin lähinnä huvittuneena vastauksena Kuulle joka ilmoitti minulle Bluewindillä saavan olla mielipiteen. Josta asiasta tietysti olen samaa mieltä.

Sinä et tiedä minun kokemuksiani, enkä minä sinun, että jos ei lähdetä tuolle kokematon,/kokenut oppilas/opetettava-linjalle.
ja lopuksi...kuka täällä omia puhtoisia periaatteitansa toitottava henkilö ihan oikeasti seisoo jokaisen sanansa takana, viimeiseen asti...ihan rehellisesti. kuka?
tällä kärjistämisellä olen ehkä yrittänyt tuoda esille sitä tosiasiaa, että kaikista näistä kauniista puheista huolimatta, elämä on v...n raadollista, ja jokainen meistä on sitä samaa, ihan oikeasti, kun se tilanne tulee. vaikka kuinka vannotaan rakkauden ja uskokllisuuden ja pysyvän parisuhteen nimiin.

miten edelleen tuntuu, että rehellisimpiä täällä ovat ne, jotka suoraan sanovat hakevansa vain sitä hetken huumaa.siitähän me unelmoidaan, siitä rakastumisen tunteesta. vasta paljon myöhemmin ihan tavallisesta arjesta.

miettiköön jokainen itse tykönänsä miten asia on, ennekuin pitää seuraavan hurskastelupuheen.


*piis* ...edelleen.

[muokattu 18.8.2003 00:06]

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#151 • • [Nuclear] el aprendiz

cheat:
Sinä et tiedä minun kokemuksiani, enkä minä sinun, että jos ei lähdetä tuolle kokematon,/kokenut oppilas/opetettava-linjalle.
ja lopuksi...kuka täällä omia puhtoisia periaatteitansa toitottava henkilö ihan oikeasti seisoo jokaisen sanansa takana, viimeiseen asti...ihan rehellisesti. kuka?


Minä.

tällä kärjistämisellä olen ehkä yrittänyt tuoda esille sitä tosiasiaa, että kaikista näistä kauniista puheista huolimatta, elämä on v...n raadollista, ja jokainen meistä on sitä samaa, ihan oikeasti, kun se tilanne tulee. vaikka kuinka vannotaan rakkauden ja uskokllisuuden ja pysyvän parisuhteen nimiin.


Ensiksi sanot, et kun emme tiedä sinun etkä sinä meidän kokemuksiamme, joten turha alkaa opettamaan toista. Sitten seuraavaks sanot et me kaikki ollaan samanlaisia, ihan oikeasti, ku SÄ...mä en vaan ymmärrä.

miten edelleen tuntuu, että rehellisimpiä täällä ovat ne, jotka suoraan sanovat hakevansa vain sitä hetken huumaa.siitähän me unelmoidaan, siitä rakastumisen tunteesta. vasta paljon myöhemmin ihan tavallisesta arjesta.


Jos juon kaljaa, niin must tuntuu et rehellisimpii ihmisii on ne jotka sanoo suoraan et niitten tekee mieli kaljaa...*justjoo*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

cheat

Posts: 796

#152 • • cheat
whatever. mitään kirjoituksestani en tarkoittanut noin miten sä sen tulkitsit, mutta tää ihmisten sanojen vääristely ja tahallaan väärinymmärtäminen on tääällä eräitten lempiharrastus.ja kerrohan mulle millainen mä olen, kun en mielestäni löytänyt itteeni sopivaa kuvausta tosta mun edellisestä postaukseesta, ja silti väität että musta kaikki on kuin minä?

[muokattu 18.8.2003 10:44]*ding*

[muokattu 18.8.2003 10:44]

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#153 • • [Nuclear] el aprendiz

cheat:
whatever. mitään kirjoituksestani en tarkoittanut noin miten sä sen tulkitsit, mutta tää ihmisten sanojen vääristely ja tahallaan väärinymmärtäminen on tääällä eräitten lempiharrastus


Oon pahoillani jos jotenkin ymmärrät tän sanojen vääristelyks, sitä se ei ole. Jos oon tulkinnut sua väärin, niin voitko yrittää selittää ”toisella tavalla”, et mä tajuaisin oikein. Vaikka sitten privas.

ja kerrohan mulle millainen mä olen, kun en mielestäni löytänyt itteeni sopivaa kuvausta tosta mun edellisestä postaukseesta, ja silti väität että musta kaikki on kuin minä?


Elikkä tolla lauseella viittasin alla olevaan lauseeseesi :

tällä kärjistämisellä olen ehkä yrittänyt tuoda esille sitä tosiasiaa, että kaikista näistä kauniista puheista huolimatta, elämä on v...n raadollista, ja jokainen meistä on sitä samaa, ihan oikeasti, kun se tilanne tulee. vaikka kuinka vannotaan rakkauden ja uskokllisuuden ja pysyvän parisuhteen nimiin.

Kun väitit noin niin ymmärsin, että kun ongelmia tulee eteen (kun suhde ei aina ole sitä ruusuilla tanssimista), niin kukaan meistä ei jaksa yrittää panostaa ja selvittää tilannetta juttelemalla kun sinä et niin tee. Näin asian käsitin ja jos väärin käsitin, niin kuulen mielelläni mitä _oikeasti_ tarkoitit.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

cheat

Posts: 796

#154 • • cheat
tarkoitin, että...noniin.pitkä juttu tulossa.ensinnäkin...suurin osa ihmisistä pettää.suurin osa niistäkin ihmisistä pettää jotka täällä hurskastelevat. (sinä et ilmeisesti, jos tosiaan pysyt puheittesi takana).se pistää vituttamaan.suurin osa muijista ainakin haaveilee toisesta, vaikka kuinka olis oma kulta kainalossa, ja päätetty pysyä yhdessä, se on mun mielestä jo pettämistä, ja vitun inhottavaa.ja sitten nekin ihmiset hurskastelee, että kyllä parisuhde vaan kannattaa, ja meillä oon niin muukaavaa, on oikein kiva kulissi. ja tämän hurskastelunsa he mielellään osoittavat sinkuille/niille ihmisille, jotka eivät suhdetta haekaan, vaan ovat onnellisia ns.irtosuhteissa.ruoho on aina vihreempää, esim. en tiedä yhtään jätkää joka olis omissa polttareissaan ollut uskollinen tulevalle vaimolleen, ja silti mennään hymyssäsuin naimisiin ja pidetään sitä helvetin kulissia yllä. Ok, jos anteeksanto toimii ja tunteet on, niin mikäs siinä, mutta useesti molemmilla on mielessä aivan joku muu kuin se oma kulta, ja tilaisuuden tullen vaihdetaan, tai ainakin kokeillaan sitä parempaa.

tästä ylläolevasta johtuen mä en aio sitoutua ennekun olen löytänyt sen täysin oikean, joko löydän tai sitten en. jos mua alkaa suhteen alussa sieppaamaan joku piirre toisessa, niin ei se vitutus siitä matkan varrella vähene. (siis en nyt tarkoita tyyliin vessan kansi ylhäällä, mikä muuten on helvetin paljon kätevämpää)jos mulla ei ole ihmistä kohtaan tunteita, niin en mä sitä sitten katsele.sanokaa pinnaalliseksi, mutta mä voin parin kuukauden seurustelun jälkeen herätä näennäisesti täysissä sielun ja ruumiin voimissa aamulla, ja huomata, että mitäs vittua toi iuhminen tossa tekee, ja tunteita ei ole.
tähän varsinaisesti kuulumattomana seikkana kerron vielä, että olen ollut kerran todella pitkässä suhteessa, joka kaatui miehen pettämiseen, vaikka me heluttiin molemmat olla yhdessä ja rakastettiin toisiamme, tää oli krooninen pettäjä, vei mut aika pohjalle.

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

Avatar
#155 • • Relic Guest
cheat:

hyvä signature *joo*
cheat

Posts: 796

#156 • • cheat
tänks.*hymy* mä en jaksa spekuloida, että oliko tämä vittuilua.*uuh*nähään halluissa.*joo*

[muokattu 18.8.2003 11:13]

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

siveys

Posts: 2,492

#157 • • siveys lovely

cheat:
whatever. mitään kirjoituksestani en tarkoittanut noin miten sä sen tulkitsit, mutta tää ihmisten sanojen vääristely ja tahallaan väärinymmärtäminen on tääällä eräitten lempiharrastus.ja kerrohan mulle millainen mä olen, kun en mielestäni löytänyt itteeni sopivaa kuvausta tosta mun edellisestä postaukseesta, ja silti väität että musta kaikki on kuin minä?


Neiti hyvä,

Olisi mielenkiintoista mikäli sinä selittäisit miten sinun viestisi pitäisi tulkita, sillä ainakin henkilökohaisesti näen hyvin vähän vaihtoehtoja sen lisäksi miten [Nuclear] on viestisi tulkinnut.

Jos sinä tosiasiana kerrot meille, että - quote: ”kaikista näistä kauniista puheista huolimatta, elämä on v...n raadollista, ja jokainen meistä on sitä samaa, ihan oikeasti, kun se tilanne tulee” Niin voiko tästä vetää mitään muuta johtopäätöstä kuin, että jokainen meistä on samaa kun puhutan rakkaudesta, uskollisuudesta ja pysyvästä parisuhteesta. Tästä deduktioperiaatteen nojalla voimme päätellä, että mielestäsi sinä olet samaa, minä olen samaa, me kaikki olemme samaa, kaikista kauniista puheista huolimatta.

Kukaan ei väitä, että olisit kertonut viestissäsi meille millainen sinä olet, mutta ainakin minun vähäisten lukutaitojeni mukaan väität, että olit sitten millainen tahansa niin me muut olemme samanlaisia. Tämä johtopäätös kun yhdistetään alkuperäisen viestiti jälkimmäiseen osaan, jossa epäilet niiden olevan rehellisimpiä, jotka hakevat hetken huumaa, voimme päätellä, että oletat meidän kaikkien hakevan sitä hetken huumaa.

Minun mielestäni edes vihjaus tästä on loukkaavaa. Kokeeksi voit tulla tarjoamaan esim. allekirjoittanelle hetken huumaa ja seurata kuinka innokkaasti olen kirmaamassa neidin pillun perässä. *poks*
[Nuclear]

Posts: 5,855

#158 • • [Nuclear] el aprendiz
No nyt tajusin jo huomattavasti paremmin mitä ajoita takaa. *hymy* Itse vain taasen ihmettelen, että ihmiset jaksavat uskoa, että on se ”oikea” minkä perässä juoksee. Mä taas uskon, että voin olla onnellinen myös ihmisen kanssa, joka ei vastaa 100%:sti mun ihannetta ja elää sen kanssa vaikka loppuelämän jos niikseen tulee. On vain tullut elämän varrella (vaikkakin vielä kovin lyhyt), että _lähes_ aina löytää jotain parempaa ja ihanempaa (eli ts. sitä ”oikeata” ei ole olemassa). Jos lyhyesti pitäis jotain sanoa, niin pyrin täydellisyyteen, mutta tarpeentullen tyydyn vähempään.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

cheat

Posts: 796

#159 • • cheat
musta vihjaus siitä että kiertelisin tarjoamassa ihmisile hetken huumaa on vitun loukkaava! kenenkään ei tarvi kirmata mun ”pillun” perässä, kiitos vaan ajatuskin on ällöttävä! voisit lukee ton mun edellisen postauksen.ja haista vittu! mä en ole mikään saatanan huora!

[muokattu 18.8.2003 11:19]

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

Avatar
#160 • • Relic Guest

cheat:
tänks.*hymy* mä en jaksa spekuloida, että oliko tämä vittuilua.*uuh*nähään halluissa.*joo*

[muokattu 18.8.2003 11:13]




EI OLLU *hymy* ja nähdään halluissa *joo*