Mistä syistä jättäisit tyttö/poikaystäväsi?

803 posts, 41 pages, 231,891 views

Mark

Posts: 7,311

#61 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
eiks tätä pettämiskeskusteluu käyty jo tarpeeks toisessaki topikissa...?

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

siveys

Posts: 2,492

#62 • • siveys lovely

Dorka:
Minusta jos toinen pettää tarkoittaa sitä, että omassa suhteessa on jotain ”rakenteellista” vikaa joka ajoi pettämään... jos suhteessa todellakin on asiat niin sekaisin, että pitää pettää eikä ennen sitä saada asioita toimimaan niin homman minusta voi unohtaa.


Ainakin itse näen tämän asian vähän eri tavalla..

Minun mielestäni suhde ei koskaan voi olla niin rakenteellisesti viallinen, että se pakottaisi pettämään ennen suhteen lopettamista. Ymmärrän kyllä, että suhde voi olla rakenteellisesti niin viallinen, että suhde kannattaa lopettaa, mutta pettäminen ei mielestäni ole välttämättä merkki tällaisesta suhteen rakenteellisesta viasta.

Oman käsitykseni mukaan se ei ole suhde, joka ajaa pettämään vaan sen pettävän ihmisen tunteet ja ajatukset. Näihin tunteisiin ja ajatuksiin varmasti vaikuttaa myös tilanne omassa suhteessa, mutta uskoisin, että useimmilla ihmisillä niihin vaikuttaa huomattavasti enemmän suhteen ulkopuoliset tekijät (*).

En väitä, etteikö jotkut tällaisista tekijöistä voisi olla niin voimakkaita ja vaikeasti käsiteltäviä, että kaikki eivät niitä kykene puhumalla ja töitä tekemällä lopulta selvittämään oman kumppaninsa kanssa, mutta ainakin henkilökohtaisesti uskon lähes jokaisen ihmisen halutessaan ja tuettuna kykenevän tietoisesti ohjattuun muutokseen ja siten käsittelemään ja jättämään taakseen esim. ne tunteet ja ajatukset, jotka ovat saaneet pettämään.

Ikäväksemme me ihmiset emme aktiivisesti tiedosta kaikkea sitä mikä ajatuksiamme ja toimintaamme ohjaa ja siksi toisinaan on ensin käytävä esim. se pettämisen polku ennen kuin todella voi lähteä käsittelemään siihen johtaneita syitä ja mahdollisesti korjaamaan totuuden tai todellisten pyrkimyksien kanssa ristiriidassa olevia ajatusrakenteita.

Henkilökohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että ainakaan minulla ei ole sydäntä kääntää selkääni rakastamalleni ihmiselle ja jättää häntä yksin käsittelemään tällaisia tuntemuksia, vaikka toinen kuinka olisi minua teoillaan loukannut. Ainakin minulle rakastamani ihmisen todelliset huolet ovat myös minun todellisia huoliani - oli tilanne sitten mikä tahansa.


(*) Ulkopuolisiksi tekijöiksi lasken tässä nyt kaikki ympäristön ja historian (tai niiden pohjalta muokkautuneen maailmankuvan) vaikutukset yksilöön - jokainen voi omalla tahollaan miettiä kuinka paljon nämä tekiät vaikuttavat ihmisen kehitykseen ja toimintaan, sillä tieteellisesti tästä on esitetty monia eriäviä mielipiteitä, enkä nyt lähde tässä laukomaan omia mielipiteitäni totuuksina *hymy* Sanottakoon kuitenkin, että henklökohtaisesti konstruktivistiksi taipuvaisena uskon näiden tekijöiden olevan hyvin merkittäviä ihmisen kehityksessä.
-xx-

Posts: 5,001

#63 • • -xx- Dr. -xx-, PhD

siveys:
Minun mielestäni suhde ei koskaan voi olla niin rakenteellisesti viallinen, että se pakottaisi pettämään ennen suhteen lopettamista. Ymmärrän kyllä, että suhde voi olla rakenteellisesti niin viallinen, että suhde kannattaa lopettaa [...]



Just noin. Ennemmin jätän kuin petän. Jos tekee mieli vieraisiin niin asiasta täytyy pystyä keskustelemaan. Jos vieraissa käyminen sopii molemmille (aika harvoille kuitenkaan sopii uskoisin) niin no problem. Muussa tapauksessa ero on kyllä paras vaihtoehto. Tai siis minun mielestäni ja rajallisella elämänkokemuksellani esitettynä =)

--
kiitos ja anteeksi ^^

Sallakat

Posts: 2,220

#64 • • Sallakat jungle, baby !

-x-:
---
Avernian:
Mitäs jos on ”logistiikkaongelmia”, eli on vaikka jo muuttanut tyttö/poikaystävänsä luo asumaan, tavarat on yhteisiä eikä toinen kämppäkään järjesty sormia napsauttamalla?
Jättäisittekö silloinkin toisen alta aikayksikön jos siihen on syytä? Vai nitkuttelisitteko vanhassa kiinni kunnes asiat ovat järjestyneet ja pääsee siististi irti?

---


Vitkuttelin vanhassa kiinni, mutta asiat järjestyivät melkein heti kun päästin irti. Tuli kyllä nukuttua patjalla olohuoneessa, kun ei yhteinen sänky enää houkutellut. Jos on syytä erota niin ei se suhde jahkailulla parane.

[muokattu 5.8.2003 22:08]



niin sekin on tosi valitettavaa että kun tosiaan on melkein kaikki yhteistä kämppää ja lemmikkiä myöten niin ett sit jos tulee painava syy haluta pois tilanteesta niin se ei tapahdukaan yhtä helposti ku teininä kun ei tarvinnu ku kipata siiderit kundin niskaan ja sanoo ett ”se o siinä ny” *hmph* siinä tulee salee helposti otettua asenne ”yritetää nyt vielä”
Avatar
#65 • • Ändi Guest
Noin mun parhaalle kaverille kävi.. ei enään peli tominut tyttöystävän kanssa, sit ne jako kaiken suunnilleen tasan paitsi että koira oli edelleen yhteinen, nyt sillä koiralla on niinkun kaksi perhettä.. tää on tätä nyky mailmaa.*eiei*
misjah

Posts: 3,373

#66 • • misjah Team Sika
kyllästymisen ja sen takia että ei saisi enää suhteesta mitään ”irti”..

--
www.team*possu*.tk

Avatar
#67 • • ALIEN Guest
Jos muijani esim. yrittäisi tappaa minut...
hallucinogen

Posts: 8,190

#68 • • hallucinogen Edain

alien:
Jos muijani esim. yrittäisi tappaa minut...



Jätkä on yks oikee vellihousu kanssa kun ei pientä riitaa kestä... *vink**nauru*

--
pikku-*possu*

Avatar
#69 • • ALIEN Guest

hallucinogen:
---
alien:
Jos muijani esim. yrittäisi tappaa minut...

---


Jätkä on yks oikee vellihousu kanssa kun ei pientä riitaa kestä... *vink**nauru*



mulla sentään on jonkin verran itsesuojeluvaistoja*vink*
Blues

Posts: 5,414

#70 • • Blues Koning van Afrika

:::modifying::::
niin hassulta q tämä kuullostaakin, ni en vois mäkää seurustella ihmisen kanssa joka ei ymmärrä tai saa kikseii samast musasta... siit ei vaa tulis yhtää midistä.
*eiei*

musamaku on tod. ratkaiseva*plur*



Se oikeasti voi olla. Itselleni kävi niin että riidat olivat usein sitä että mitä musaa voi soittaa..

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

DESPE

Posts: 4,580

#71 • • DESPE
rankka seksi jonkun toisen äijän kanssa olis se perus juttu et monoo heti.
_kolibri_

Posts: 1,590

#72 • • _kolibri_ -lintunen-
Jos hän pettäisi...I think
Valehtelu voi kyllä myöskin! Siis monta kertaa...
Ja jos hän ei antaisi mun olla kuka mä oon eikä hyväksyisi mut jne. mutta sitten en kyl varmaan olis koskaan kiinnostunu siitä ihmisestä *hih*
-xx-

Posts: 5,001

#73 • • -xx- Dr. -xx-, PhD

J-Tone:
Entäs lempeä kolmetuntinen rakastelusessio kynttilävahoineen kylpyvaahtoineen?



Ai missä tollaista olis tarjolla? *hih**nauru*

--
kiitos ja anteeksi ^^

hallucinogen

Posts: 8,190

#74 • • hallucinogen Edain

-x-:
---
J-Tone:
Entäs lempeä kolmetuntinen rakastelusessio kynttilävahoineen kylpyvaahtoineen?

---


Ai missä tollaista olis tarjolla? *hih**nauru*



Camp-hallussa *vink*

--
pikku-*possu*

John

Posts: 1,384

#75 • • John Lauma

Blues:
---
:::modifying::::
niin hassulta q tämä kuullostaakin, ni en vois mäkää seurustella ihmisen kanssa joka ei ymmärrä tai saa kikseii samast musasta... siit ei vaa tulis yhtää midistä.
*eiei*

musamaku on tod. ratkaiseva*plur*

---


Se oikeasti voi olla. Itselleni kävi niin että riidat olivat usein sitä että mitä musaa voi soittaa..



Mä en edes kiinnostu mimmistä joka ei kuuntele konemusaa, koska meillä ei ole kovinkaan paljon yhteistä. Koko elämäni pyörii musiikin ja bile/klubikulttuurin ympärillä. Mimmi joka ei tunne samaa ei vaan voi ymmärtää mua, enkä minä sitä.

--
Fancy some cheese, Gromit?

Elsa F

Posts: 2,763

#76 • • Elsa F Koululainen :)
En kyllä jättäis helpolla! Ehkä sit jos jonain päivänä huomattais, että meillä ei ole enää mitään yhteisiä mielenkiinnon kohteita, tai jotain?

--
On parempi sytyttää kynttilä kuin kiroilla pimeyttä.

Epailija

Posts: 5,636

#77 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Vääränlainen musamaku on siis syy antaa kenkää, mutta ihme ettei kukaan ole myöntänyt *vink*, että vahvarin ja ekvalisaattorin säätöihin koskeminen johtaisi nais- / mieshenkilön pikaiseen poistamiseen paikalta ja ikuiseen porttikieltoon. *hih*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Sallakat

Posts: 2,220

#78 • • Sallakat jungle, baby !

Epailija:
Vääränlainen musamaku on siis syy antaa kenkää, mutta ihme ettei kukaan ole myöntänyt *vink*, että vahvarin ja ekvalisaattorin säätöihin koskeminen johtaisi nais- / mieshenkilön pikaiseen poistamiseen paikalta ja ikuiseen porttikieltoon. *hih*


yeaH, don't touch my levels, man! *eiei**vink*
Avatar
#79 • • yana Guest

J-Tone:
Kukahan suakin haluis pettää? *ding*



jännä kysymys. miksi kukaan yleensäkään tahtoisi pettää?

itse voisin sulattaa pettämisen hyvin, olen joutunutkin. tosin toisella kerralla meni luottamus niin että homma kaatui sitten lopulta siihen että senkin jälkeen mä olin se joka joutui raportoimaan jokaisesta liikkeestäni. joku osa mussa nautti tosin siita miten sain tarinan tapahtuneesta muuttumaan kokoajan paljastamalla yksityiskohtia tai lisaamalla muutenvaan perattomia huhuja soppaan. manipuloiva kusipaa, minako? hopsis.

toisaalta parin viime vuoden aikana mun asenne on muuttunut hyvin kyyniseksi kaikkea suhdehömpötystä kohtaan ettei paljon jaksa kiinnostaa rakennella pilvilinnoja minkaan asian suhteen.

yhdessä vaiheessa koitin parittaa mahdollisia mimmifrendikandeja kavereille asap niin nakee onko niissa potentiaalia vai ei. jos jaksaa silti hengailla mun seurassa niin tuskin ne niitten mukaan kovin iisisti myohemminkaan lahtee.

[muokattu 7.8.2003 23:16]
Avatar
#80 • • yana Guest

Epailija:
Vääränlainen musamaku on siis syy antaa kenkää, mutta ihme ettei kukaan ole myöntänyt *vink*, että vahvarin ja ekvalisaattorin säätöihin koskeminen johtaisi nais- / mieshenkilön pikaiseen poistamiseen paikalta ja ikuiseen porttikieltoon. *hih*



tohon on kyl vaikee sanoo mitään kun en ikinä o seukannut kenenkään kanssa jolla ei olis hyvä musiikkimaku =D

jotenkin vaikea kyllä uskoa että ikinä sais aikaan mitään vakavaa jonkun suomirokkarin kanssa, mutta musiikkimaku itsessaan on silti yks vahiten merkitseva asia. enemmankin tuntuu etta suurella osalla ihmisia on musiikkimakuun liittyvaa taustaa johon on kasvanut. hopparit on kasvanut siina omassa hopparipossessaan, rokkarit omassaan jnejne. ja samalla on kehittynyt varauksellinen asenne muita kohtaan.