Mistä syistä jättäisit tyttö/poikaystäväsi?

803 posts, 41 pages, 232,178 views

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#302 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Maina:
---
Blues:
---

Tuo on totta. Vaikka moni sanoo että se on kerrasta poikki, harvalla riittää kanttia pistää suhde poikki noin vain jos toinen on pettänyt koska siinä on niin kiintynyt toiseen että se voi tuntua jopa raskaammalta. Tuo on semmoinen tilanne jossa kannattaa yrittää kuunnella järkeään eikä tunteitaan ja miettiä että voiko se tapahtua uudestaan vaiko ei.

---


Pakko ottaa kantaa asiaan!

Tuo on toisaalta totta, mutta en usko et musta ainakaan olisi odottelemaan et pettääkö joku uudestaan vai ei. Luottamus on ensimmäinen asia joka pettämisen jälkeen menee ja mitä sen jälkeen on jäljellä...? Tuskin vakuuttelut et ”se ei ikänä tapahdu enää uudestaan” paljon auttaa, ennen ku luottamus on saatu takaisin...jos ikinä!!



itse työntäisi tuollaisessa tilanteessa tunteet kylmästi sivuun ja ottaisin järjen käteen (=aloittaisin uuden elämän).

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Jone

Posts: 8,258

#303 • • Jone Archibald Haddock

Hyzenthlay:
totta helvetissä suhteessa on jotain mätää kun toinen pettää. Jos joskus olisin niin eläimellinen, että tekisin em. soiton poikaystävälleni, niin myöntäisin itsekin olevani aikamoinen idiootti. Mutta edelleenkin tuollainen idioottisoitto on parempi idea mielestäni, kuin pettäminen muuten. Jos poikaystäväni olisi pettänyt minua, niin saattaisi olla keskustelut aika vähissä, vaikka olisi ollutkin vakava suhde.



En jaksa siloitella tänään, joten sanotaan sit vaikka et asenteesi johtuu IMO lähinnä siitä että olet todennäköisesti tyhmä teini, joka ei ole nähnyt elämää mutsin ja faijan suojan ulkopuolella, eikä siten ole koskaan joutunut kosketuksiin maailman kanssa. Asenteet ja ajatusmaailma muuttuvat ajan myötä.

Tyttöystäväni sanoi että tunnut pelkäävän enemmän kriisitilanteita suhteessa kuin itse suhteen lopettamista ja se on ainakin meistä kummastakin todella sairasta.
Avatar
#304 • • ALIEN Guest

Hyzenthlay:
itse työntäisi tuollaisessa tilanteessa tunteet kylmästi sivuun ja ottaisin järjen käteen (=aloittaisin uuden elämän).



ja kokemusta kyseisestä tilanteesta ilmeisesti löytyy? *justjoo* Onks sulla joku semmoinen on/off -nappi tunteillesi?? *nauru*

[muokattu 11.1.2004 13:36]
Jone

Posts: 8,258

#305 • • Jone Archibald Haddock

alien:
---
Hyzenthlay:
itse työntäisi tuollaisessa tilanteessa tunteet kylmästi sivuun ja ottaisin järjen käteen (=aloittaisin uuden elämän).

---

ja kokemusta kyseisestä tilanteesta ilmeisesti löytyy? *justjoo* Onks sulla joku semmoinen on/off -nappi tunteillesi?? *nauru*



Täytyy olla samaa mieltä Alienin kanssa tästä ja yhtyä ihmettelyyn. Eikös toisen ihmisen kanssa olla juuri niiden tunteiden takia, joten minkä ihmeen vuoksi ne edes pitäisi sysätä sivuun minkään suhdetta tai sen tilaa käsittelevän asian kohdalla?
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#306 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

En jaksa siloitella tänään



ihkua.

Olen kyllä nähnyt elämää sen verran, että pystyn sanomaan, että ihminen ei vahingossa ”likuastu” kenenkään sänkyyn, ellei oikeasti halua. Yrität väittää, ettei minulle ole tullut eteen tilanteita, jossa pettäminen olisi ollut helppoa? väärin. Kun on hyvä parisuhde, ei oikeasti halua. Kun tietää, että myös suhteen toiselle osapuolelle pettäminen on kerrasta poikki, niin ei tee mieli kokeilla.

olet todennäköisesti tyhmä teini, joka ei ole nähnyt elämää mutsin ja faijan suojan ulkopuolella



IMO voisit välillä jättää solvaukset vähemmälle *taputapu*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#307 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
suhteen toinen puolisko on pettänyt --> luottamuspula suhteessa --> suhde ehkä paras lopettaa, sillä suhteella, jolla ei ole luottamusta, eli ole tulevaisuutta.

ok, voi olla tapauskohtaista, mutta vähimmillä naarmuilla selviää, jos on rohkeutta lopettaa suhde siihen. Jos toisen pettämisestä tulee systemaattista, niin se satuttaa entistä enemmän.

[muokattu 11.1.2004 13:50]

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#308 • • ALIEN Guest

Jone:
Eikös toisen ihmisen kanssa olla juuri niiden tunteiden takia, joten minkä ihmeen vuoksi ne edes pitäisi sysätä sivuun minkään suhdetta tai sen tilaa käsittelevän asian kohdalla?



niin just. Jos tommoisen takia päättää heti jättää niin kyl se kertoo aika paljon siitä, kuinka paljon oikeesti sitä ”kultaansa” haluaa... Pettäminen on mun mielestä suht luonnollinen asia, tosin oman moraalisten käsitysteni mukaan erittäin_väärin_*dissaa*
hallucinogen

Posts: 8,190

#309 • • hallucinogen Edain
Tohon pettämiseen niin siinä on iso ero tunnustaako se toinen vai saako itse selville toisen puuhat, jälkimmäisessä mitä luultavammin olisi eron paikka koska en luottaisi toisen selityksiin ja siihen oliko tämä ensimmäinen kerta ja viimeinen?
Jos taas toinen tulisi kertomaan pettämisestä silloin kun minulla ei ole hajuakaan asiasta niin asiaa voisi tarkastella ehkä vähän erilailla.

--
pikku-*possu*

Jone

Posts: 8,258

#310 • • Jone Archibald Haddock

Hyzenthlay:
ihkua.



Kivaa kun kiksukarvateinit PLURahtelee. *jiihaa*

Hyzenthlay:
Olen kyllä nähnyt elämää sen verran, että pystyn sanomaan, että ihminen ei vahingossa ”likuastu” kenenkään sänkyyn, ellei oikeasti halua.



Entäs jos on esim. öljyy lattialla?

Hyzenthlay:
Yrität väittää, ettei minulle ole tullut eteen tilanteita, jossa pettäminen olisi ollut helppoa?



Missä ihmeen kohtaa mä yritän niin väittää? Kerro ihmeessä, multa on ainakin jäänyt huomaamatta.

Hyzenthlay:
väärin.



Suorastaan rakastan sitä kun osoitat mun olleen väärässä asiasta, josta en alunperinkään ole esittänyt MITÄÄN väitteitä. Tunnetko itsesi neroksi nyt? *taputapu*

Hyzenthlay:
Kun on hyvä parisuhde, ei oikeasti halua. Kun tietää, että myös suhteen toiselle osapuolelle pettäminen on kerrasta poikki, niin ei tee mieli kokeilla.



Kummallista; Itse olen seurustellut ”aikuisena” viettämästäni ajasta kuutisen vuotta ja kuitenkin suhtaudun sinua suuremmalla varauksella asioihin. Voiskohan olla että iän myötä Beverly Hills 90210-näkemykset jää vähän vähemmälle ihmisillä yleensä ja sitä oppii ottamaan elämään vähän realistisemman (jopa inhorealistisen omalla kohdallani) katseen?

Hyzenthlay:
IMO voisit välillä jättää solvaukset vähemmälle *taputapu*



Voisin varmaan, mutta miksiköhän musta tuntuu edelleen että saatoin hyvinkin pitkälti olla oikeassa? *ding*
Jone

Posts: 8,258

#311 • • Jone Archibald Haddock

Hyzenthlay:
suhteen toinen puolisko on pettänyt --> luottamuspula suhteessa --> suhde ehkä paras lopettaa, sillä suhteella, jolla ei ole luottamusta, eli ole tulevaisuutta.



Eli suhde on parasta lopettaa kun itsellä ei riitä kapasiteettia ongelmatilanteiden käsittelyyn ja ratkaisun etsimiseen?

Hyzenthlay:
ok, voi olla tapauskohtaista, mutta vähimmillä naarmuilla selviää, jos on rohkeutta lopettaa suhde siihen. Jos toisen pettämisestä tulee systemaattista, niin se satuttaa entistä enemmän.



Eihän tossa ole mitään rohkeaa, toi on ihan puhdasta pelkuruutta.
Avatar
#312 • • ALIEN Guest
_yhdyn_ täysin Joneen *nauru*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#313 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Eli suhde on parasta lopettaa kun itsellä ei riitä kapasiteettia ongelmatilanteiden käsittelyyn ja ratkaisun etsimiseen?



tietysti suhteen arkeen kuuluu ongelmia ja niiden selvittämisiä, mutta pettäminen ei mielestäni ole pikku ongelma vaan useimmiten kuolonisku suhteelle.

Ok, ollaan asiasta eri mieltä. Mun mielestä pettämisestä on hankala enää jatkaa, ja sun mielestä pettäminen voidaan selvittää ja jatkaa. Itse en enää jaksa juupas-eipäs -väittelyitä.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Jone

Posts: 8,258

#314 • • Jone Archibald Haddock

Hyzenthlay:
tietysti suhteen arkeen kuuluu ongelmia ja niiden selvittämisiä, mutta pettäminen ei mielestäni ole pikku ongelma vaan useimmiten kuolonisku suhteelle.



Joo, sun kohdallasi se näyttää sitä olevan. Tosin et taida itse olla näkemässä suhteen kuolemaa karkuun juoksemiseltasi siinä tilanteessa että jotain ongelmia ilmenisi.

Hyzenthlay:
Ok, ollaan asiasta eri mieltä. Mun mielestä pettämisestä on hankala enää jatkaa, ja sun mielestä pettäminen voidaan selvittää ja jatkaa. Itse en enää jaksa juupas-eipäs -väittelyitä.



Väittely on ”juupas/eipäs”-tasolla vasta siinä vaiheessa kun osapuolet eivät enää esittää mitään argumentteja näkemyksensä tueksi. Sanoisin siis että toistaiseksi väittely on vain ”anna kun mä esitän mun näkemykseni/eipäs”-tilassa, koska sä et juuri esitä mitään perusteluita sille miksi suhteesta pakeneminen on mielestäsi rohkea teko, missä kohtaa olen tehnyt susta esittämäsi väitteen jne. Tunnut skippaavan kaikki sellaiset kohdat joihin sulla ei ole vastausta.
Blue_Wabbit

Posts: 212

#315 • • Blue_Wabbit
Kaikkein luultavimmin jättäisin jos kuulisin, että hän olisi pettänyt minua.

--
Raha ei tee onnelliseksi, mutta itkisin mieluummin Jaguarissa kuin bussissa.

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#316 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

miksi suhteesta pakeneminen on mielestäsi rohkea teko,



pakeneminen on aika värittynyt sana. Suhteen lopettaminen pettämisen jälkeen on rohkeaa siinä mielessä, että pystyy voittamaan tunteensa, ja etsimään uskollisemman kumppanin. (Ja nyt sinä sitten sanot, että uskollista kumppania ei ole olemassakaann, ja minä sanon, että juupas.)

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

-xx-

Posts: 5,001

#317 • • -xx- Dr. -xx-, PhD

Jone:
Olisin *possu* jos pettäisin? No niin olisikin, mutta tolla jättöpuhelu tyyliin ”moi, jätän nyt sut et voin mennä paneen toista” olisi paljon *possu*:a pahempi IMO.


Mun mielestä 'jättöpuhelu' tai paremminkin suhteen lopettaminen keskustelemalla on reilumpi vaihtoehto kuin pettäminen *justjoo*

--
kiitos ja anteeksi ^^

Caritsa

Posts: 1,117

#318 • • Caritsa
Joskus tunteet toista kohtaan on yksinkertaisesti vaan nii voimakkaat, että pettämisen kyllä pystyy antamaan anteeksi. Nuorempana jättäminen oli ensireaktio, mutta vanhemmiten suhteiden luonteet ovat muuttuneet. Ei oo enää niin yksiselitteistä pakata vaan tavaroitaan ja lähteä.

--
~se joka ei koskaan syyllisty mielettömyyksiin,
ei todellisuudessa ole
niin järkevä kuin itse uskoo~

Avatar
#319 • • ALIEN Guest

-xx-:
---
Jone:
Olisin *possu* jos pettäisin? No niin olisikin, mutta tolla jättöpuhelu tyyliin ”moi, jätän nyt sut et voin mennä paneen toista” olisi paljon *possu*:a pahempi IMO.

---

Mun mielestä 'jättöpuhelu' tai paremminkin suhteen lopettaminen keskustelemalla on reilumpi vaihtoehto kuin pettäminen *justjoo*



Niin mut sit, jos tää kyseinen älykkö haluaa vielä palata yhteen sen jälkeen ja sanoo katuvansa sitä niin mä katsoisin sen jo tavallaan pettämiseksi. Voisi vain suoraan mieluummin sanoa, että haluaa muitakin.

[muokattu 11.1.2004 17:44]
Jone

Posts: 8,258

#320 • • Jone Archibald Haddock

Hyzenthlay:
pakeneminen on aika värittynyt sana.



Pakeneminen on IMO lähinnä hyvin kuvaava sana tohon tilanteeseen.

Hyzenthlay:
Suhteen lopettaminen pettämisen jälkeen on rohkeaa siinä mielessä, että pystyy voittamaan tunteensa, ja etsimään uskollisemman kumppanin.



Saat ton kuullostamaan siltä, että kumppaneita parisuhteisiin saa rahalla supermarketeista ja kun edellinen töppää niin ostetaan uusi. Oikeastaan kuullostaa myöskin siltä ettei sulla ole juurikaan käsitystä ”tunteista.”

Hyzenthlay:
(Ja nyt sinä sitten sanot, että uskollista kumppania ei ole olemassakaann, ja minä sanon, että juupas.)



Ihanaa kun pistät sanoja suuhuni. Sulla on vielä osoittamatta todeksi edellinenkin väitteesi mun sanomisistani, joten sovitaanko että teet niin ensini ja ryhdyt vasta sitten kirjoittamaan mulle lisää repliikkejä, joita voin sitten kummeksua?

En ole niin naiivi että esittäisin väitteitä kuten ”kaikki ihmiset ovat uskollisia” mutta en vastaavasti ole myöskään niin tyhmä että sanoin sanat ”kaikki ihmiset pettävät.” Totuus on jossain noiden kahden välimaastossa. Voitaneen sanoa että kaikki ihmiset eivät petä ja kaikki eivät ole uskollisia. Yhdestäkään yksilöstä taas ei voi vuorenvarmasti sanoa pettääkö hän vai onko hän uskollinen ja koskaan ei voi tietää koska tapahtuu jotain sellaista, joka muuttaa ton asian statuksen suuntaan tai toiseen kunkin kohdalla.

Toistaisin jälleen; jos kumppaniaan oikeasti rakastaa, niin ainakin voisi luulla että suhteen eteen olisi valmis tekemään töitä niinä vaikeinakin hetkinä. Pettäminen ei ole suhteen kannalta edes sieltä tuhoisimmasta tai vaikeimmasta päästä olevista asioista.