803 posts, 41 pages, 242,732 views
Maina:
---
Blues:
---
Tuo on totta. Vaikka moni sanoo että se on kerrasta poikki, harvalla riittää kanttia pistää suhde poikki noin vain jos toinen on pettänyt koska siinä on niin kiintynyt toiseen että se voi tuntua jopa raskaammalta. Tuo on semmoinen tilanne jossa kannattaa yrittää kuunnella järkeään eikä tunteitaan ja miettiä että voiko se tapahtua uudestaan vaiko ei.
---
Pakko ottaa kantaa asiaan!
Tuo on toisaalta totta, mutta en usko et musta ainakaan olisi odottelemaan et pettääkö joku uudestaan vai ei. Luottamus on ensimmäinen asia joka pettämisen jälkeen menee ja mitä sen jälkeen on jäljellä...? Tuskin vakuuttelut et se ei ikänä tapahdu enää uudestaan paljon auttaa, ennen ku luottamus on saatu takaisin...jos ikinä!!
Hyzenthlay:
totta helvetissä suhteessa on jotain mätää kun toinen pettää. Jos joskus olisin niin eläimellinen, että tekisin em. soiton poikaystävälleni, niin myöntäisin itsekin olevani aikamoinen idiootti. Mutta edelleenkin tuollainen idioottisoitto on parempi idea mielestäni, kuin pettäminen muuten. Jos poikaystäväni olisi pettänyt minua, niin saattaisi olla keskustelut aika vähissä, vaikka olisi ollutkin vakava suhde.
Hyzenthlay:
itse työntäisi tuollaisessa tilanteessa tunteet kylmästi sivuun ja ottaisin järjen käteen (=aloittaisin uuden elämän).
alien:
---
Hyzenthlay:
itse työntäisi tuollaisessa tilanteessa tunteet kylmästi sivuun ja ottaisin järjen käteen (=aloittaisin uuden elämän).
---
ja kokemusta kyseisestä tilanteesta ilmeisesti löytyy?Onks sulla joku semmoinen on/off -nappi tunteillesi??
En jaksa siloitella tänään
olet todennäköisesti tyhmä teini, joka ei ole nähnyt elämää mutsin ja faijan suojan ulkopuolella
Jone:
Eikös toisen ihmisen kanssa olla juuri niiden tunteiden takia, joten minkä ihmeen vuoksi ne edes pitäisi sysätä sivuun minkään suhdetta tai sen tilaa käsittelevän asian kohdalla?
Hyzenthlay:
ihkua.
Hyzenthlay:
Olen kyllä nähnyt elämää sen verran, että pystyn sanomaan, että ihminen ei vahingossa likuastu kenenkään sänkyyn, ellei oikeasti halua.
Hyzenthlay:
Yrität väittää, ettei minulle ole tullut eteen tilanteita, jossa pettäminen olisi ollut helppoa?
Hyzenthlay:
väärin.
Hyzenthlay:
Kun on hyvä parisuhde, ei oikeasti halua. Kun tietää, että myös suhteen toiselle osapuolelle pettäminen on kerrasta poikki, niin ei tee mieli kokeilla.
Hyzenthlay:
IMO voisit välillä jättää solvaukset vähemmälle *taputapu*
Hyzenthlay:
suhteen toinen puolisko on pettänyt --> luottamuspula suhteessa --> suhde ehkä paras lopettaa, sillä suhteella, jolla ei ole luottamusta, eli ole tulevaisuutta.
Hyzenthlay:
ok, voi olla tapauskohtaista, mutta vähimmillä naarmuilla selviää, jos on rohkeutta lopettaa suhde siihen. Jos toisen pettämisestä tulee systemaattista, niin se satuttaa entistä enemmän.
Eli suhde on parasta lopettaa kun itsellä ei riitä kapasiteettia ongelmatilanteiden käsittelyyn ja ratkaisun etsimiseen?
Hyzenthlay:
tietysti suhteen arkeen kuuluu ongelmia ja niiden selvittämisiä, mutta pettäminen ei mielestäni ole pikku ongelma vaan useimmiten kuolonisku suhteelle.
Hyzenthlay:
Ok, ollaan asiasta eri mieltä. Mun mielestä pettämisestä on hankala enää jatkaa, ja sun mielestä pettäminen voidaan selvittää ja jatkaa. Itse en enää jaksa juupas-eipäs -väittelyitä.
miksi suhteesta pakeneminen on mielestäsi rohkea teko,
Jone:
Olisinjos pettäisin? No niin olisikin, mutta tolla jättöpuhelu tyyliin moi, jätän nyt sut et voin mennä paneen toista olisi paljon
:a pahempi IMO.
-xx-:
---
Jone:
Olisinjos pettäisin? No niin olisikin, mutta tolla jättöpuhelu tyyliin moi, jätän nyt sut et voin mennä paneen toista olisi paljon
:a pahempi IMO.
---
Mun mielestä 'jättöpuhelu' tai paremminkin suhteen lopettaminen keskustelemalla on reilumpi vaihtoehto kuin pettäminen
Hyzenthlay:
pakeneminen on aika värittynyt sana.
Hyzenthlay:
Suhteen lopettaminen pettämisen jälkeen on rohkeaa siinä mielessä, että pystyy voittamaan tunteensa, ja etsimään uskollisemman kumppanin.
Hyzenthlay:
(Ja nyt sinä sitten sanot, että uskollista kumppania ei ole olemassakaann, ja minä sanon, että juupas.)