Mistä syistä jättäisit tyttö/poikaystäväsi?

803 posts, 41 pages, 232,822 views

Blues

Posts: 5,414

#241 • • Blues Koning van Afrika

Jone:
Perustuen mihin?

En allekirjoita oikein mitään osaa kirjoittamastasi, joten haluan ihan mielenkiinnosta tietää mikä saa sut ajattelemaan niin toisin kuin itse ajattelen. *piis*



Poikkeuksena voi olla tietenkin vapaamieliset parinvaihtajat *nauru*

Pettäminen järkyttää yleensä sen verran paljon suhdetta ja aiheuttaa pienen katastrofin yleensä joksikin aikaa.
Suhteeseen jää aina pieni musta pilvi joka vetää hiljaiseksi kun muistelee pettämistä. Ja se luottamus on semmoinen mikä voi pikkuhiljaa palautua mutta en usko että kokonaan koskaan.

Väität siis että pettämisen voi unohtaa kokonaan ja ettei se aiheuta mitään ongelmaa ja suhde jatkuu/palautuu täysin normaaliksi?

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Late

Posts: 3,441

#242 • • Late team Lasse

Jone:
Perustuen mihin?

En allekirjoita oikein mitään osaa kirjoittamastasi, joten haluan ihan mielenkiinnosta tietää mikä saa sut ajattelemaan niin toisin kuin itse ajattelen. *piis*



Mä voisin vastata tähän jotenkin koska itse ajattelen samoin kuin blues. Käytännössä pettäminen on semmonen asia että ainakin mun kohdalla se polttaa luottamuksen siihen toiseen ihmiseen varsin helposti.
En mä osaa luottaa ihmiseen enää samalla lailla kun ennen, jos tämä pettää (luottamuksen). Tulee suoraan mieleeni että jos tekee sen kerran, voi sen tehdä helposti toistamiseenkin jne. Olkoon kyseessä ennakoluulo tai mikälie mutta näin se asia mielessäni.

Tämähän riippuu suuresti tilanteesta, mutta meitsi ei siedä pettämistä. Sitä myöten en osais suhtautua ihmiseen samalla lailla moisen tempauksen jälkeen..Tiedä sitten muuttuisiko suhtautuminen kun näin kävisi (en usko).
Erika

Posts: 168

#243 • • Erika
Itse en oo ikinä pettänyt enkä petä....arvostan toista liikaa ja kunnioitan suhdetta sen verran,että toisen kanssa ”leikkiminen” olisi väärin.Miksi edes ryhtyä suhteeseen jos innostuu heti ohi menevästä komeasta uroksesta ja käy läheiseksi tämän kanssa.Jos joudun petetyksi...suhde ei ole toiminut eikä toimisi sen jälkeenkään.Olen serusteleva ihminen enkä antaisi anteeksi jos mua kohdeltaisiin ala-arvoisesti pettämällä.
Oma käytös voi johtaa pettämiseen,mutta ei koskaan ole oikeutettu.
Naiset ovat herkkiä valittamaan kaikesta ja illalla voi väsyttää eikä jaksa olla aktiivinen....tää turhauttaa miestä,koska ne haluaa tyydyttää naisen joka tavalla ja kun ne huomaa ettei oma nainen oo tyytyväinen tai kiinnostunut..voi haluaminen toista olla herkässä,varsinkin jos uudella ihastuksella on positiivinen elämänasenne ja valloittava hymy....kaikki uusi kiehtoo,se voi johtaa joko pettämiseen tai ei.
Musiikkimaku on jokaisella erilainen...oma mieheni on omaksunut osan cd:stäni mm.Kornin, jota vihasi aluksi....Mitä kauemmin olen seurustellut sitä enemmän oppii tuntemaan toisen...toiselle ei tarvitse mainita joka asiasta,koska tietää miten toinen käyttäytyy.Erimielisyyksien takia ei voi jättää...täytyy oppia ymmärtämään,myös toista osapuolta ja tulla vastaan.
On totta,kun joku mainitse ,että viattomuus häviää jos pettää.Viattomuus on mulle jotain mitä en osaa selittää,mutta sen häviämisen huomaisi,kun toinen muuttuu kylmäksi,eri ihmiseksi.Ihmissuhteet ovat vaikeita,mutta rakastan niitä.
Kuinka ihana on herätä toisen vierestä tietäen että on ainoa ja saa nauttia koko aamun toisen kanssa peiton alla*blush*
Jone

Posts: 8,258

#244 • • Jone Archibald Haddock

Blues:
Väität siis että pettämisen voi unohtaa kokonaan ja ettei se aiheuta mitään ongelmaa ja suhde jatkuu/palautuu täysin normaaliksi?



Kyllä mä väitän että sen voi unohtaa niin pitkälti kokonaan kun nyt ylipäätään mitään voi ja vaikka sitä ei unohtaisikaan, niin se voi anteeksiantaa ilman että luottamuksen on siitä kärsittävä. Mun mielestäni kun pettämistä paljon pahempi juttu on se että salaa sen. Eli niin kauan kuin mulle kerrottaisiin tällaisesta yksittäisestä hairahtumisesta tuskin tapahtuisi mitään sen kummempaa kuin että vetäisin siitä ehkä päivän pultit ja mun saattaisi olla hetken aikaa (viikon, pari) vaikeaa olla fyysisessä kosketuksessa minua pettäneen henkilön kanssa.

Pettämisen jälkeen suhde voi itseasiassa (niin kummalliselta kuin kuullostaakin) kehittyä jopa paremmaksi kuin mitä se on ennen sitä ollut kunhan tapahtunut vaan käsitellään mahdollisimman täydellisesti ja avoimesti. Keskinäinen luottamuskin voi mielestäni eheytyä aivan täysin ja jopa syventyä kun tietää että toinen pystyy puhumaan (ja haluaa tehdä niin)vaikeimmistakin asioista. Kommunikaatioltaan avoimessa ja onnistuneessa suhteessa paska saadaan puhuttua ulos ennenkuin se jää ihon alle mätimään ja aiheuttamaan ajan kanssa suurempia ongelmia.

Hms, jotenkin käsitän sen että useimmat pitävät pettämistä niin uskomattoman anteeksiantamattomana johtuvan näiden ihmisten epävarmasta minäkuvasta ja huonosta omanarvontunnosta, niin omituiselta kuin sekin saattaa kuullostaa. Tosin myönnettäköön että en mäkään pidä pettämistä asiana joka pitäisi automaattisesti anteeksiantaa, mutta kahdelle ihmisille elämässäni olisin tämänkin kyllä tähän mennessä anteeksiantanut jos olisi moinen tilanne vastaan tullut.

[muokattu 27.12.2003 10:03]
kilobitti

Posts: 2,419

#245 • • kilobitti 1-2-3 techno

JonePettämisen jälkeen suhde voi itseasiassa (niin kummalliselta kuin kuullostaakin) kehittyä jopa paremmaksi kuin mitä se on ennen sitä ollut kunhan tapahtunut vaan käsitellään mahdollisimman täydellisesti ja avoimesti.



Kutsukaa mua naiiviksi, mut tähän minäkin uskon.

Ajatelkaapa tilanne; 10 vuotta naimisissa, ja molemmat on etääntynyt
toisistaan ja suhde on neutraalia puurtamista päivästä toiseen. Jossain
vaiheessa toinen pettää, ja se selviää toiselle. Pitkästä aikaa molemmat
tilittää toisilleen ekaa kertaa vuosiin. Ja kun lopun uhka on todellinen,
molemmat saattaisi ruveta miettimään mistä ovat luopumasssa..ehkä.
”Se mikä ei tapa, vahvistaa” vois päteä tässäkin?

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Avatar
#246 • • ALIEN Guest

kilobitti:
---
JonePettämisen jälkeen suhde voi itseasiassa (niin kummalliselta kuin kuullostaakin) kehittyä jopa paremmaksi kuin mitä se on ennen sitä ollut kunhan tapahtunut vaan käsitellään mahdollisimman täydellisesti ja avoimesti.
---


Kutsukaa mua naiiviksi, mut tähän minäkin uskon.

Ajatelkaapa tilanne; 10 vuotta naimisissa, ja molemmat on etääntynyt
toisistaan ja suhde on neutraalia puurtamista päivästä toiseen. Jossain
vaiheessa toinen pettää, ja se selviää toiselle. Pitkästä aikaa molemmat
tilittää toisilleen ekaa kertaa vuosiin. Ja kun lopun uhka on todellinen,
molemmat saattaisi ruveta miettimään mistä ovat luopumasssa..ehkä.
”Se mikä ei tapa, vahvistaa” vois päteä tässäkin?



täysin samaa mieltä molempien kanssa. Monet kyllästyvät samaan ja kiinnostus katoaa, jolloin seksiä haetaan muualta. Sama tarina oli mies tai nainen. Tarina mihin törmää suorastaan koko ajan. Kaikkia ei yksinkertaisesti ole luotu elämään sen yhden ja saman kanssa koko elämäänsä, seksissä siis...
[Nuclear]

Posts: 5,855

#247 • • [Nuclear] el aprendiz
Täytyy kyllä yhtyä Jonen sanoihin täysin, koko tekstin osalta.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#248 • • Kirsikka Guest
Mulle kyllä pettäminen olis tosi paha paikka, en tiedä voisinko antaa sitä anteeksi. Tuskin. Ainakin se loukkaisi mua niin paljon että siitä olisi kovin vaikea toipua.. En sitten tiedä omantunnonarvosta ja epävarmasta minäkuvasta, voin kyllä myöntää etten ole ihan maailman itsevarmin ja itseensä uskovin ihminen.. (kaukana siitä). Mutta se miten pettämiseen suhtautuu ja kuinka pahalta se kustakin tuntuu ja miten sen ottaa on varmasti kaikilla erilaista, kuitenkin jokainen ihminen ja jokainen suhde on ainutlaatuinen.
Yoni

Posts: 440

#249 • • Yoni Tyhmä Vartija!
Pettäminen!

Sitä en voi sietää mitenkään! Se ois poikki heti! *dissaa*
Avatar
#250 • • ALIEN Guest
en mäkään sitä voisi sietää, mutta en välttämättä heti menisi jättämään sen takia. Voihan asioista aina puhua ;)
hallucinogen

Posts: 8,190

#251 • • hallucinogen Edain

alien:
en mäkään sitä voisi sietää, mutta en välttämättä heti menisi jättämään sen takia. Voihan asioista aina puhua ;)



Mä tiedän mitä sulla on mielessä *vink*
Äijä ois pyytämässä yhtä ilmasta *nauru*

--
pikku-*possu*

keijukainen

Posts: 1,599

#252 • • keijukainen kiksumurmeli
Pettäminen ja valehteleminen...

--
*seepla*

Avatar
#253 • • ALIEN Guest

hallucinogen:
Äijä ois pyytämässä yhtä ilmasta *nauru*



*nauru* oink oink!

keijukainen:
Pettäminen ja valehteleminen...



jatkuva valehteleminen on mielestäni jo aika hyvä syy
Dacey

Posts: 671

#254 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
valehtelu,pettäminen (myös jatkuva lupauksien/sopimusten) ja rakastuminen toiseen, sekä jos huomaa että yhteiselo ei suju..
tosin tota pelkoa ei oo ku ei oo ees raksuu kuka pitäis jättää.. ei oo ees semmosta jota ei vois missään nimessä jättää *justjoo**nauru*
vaavu

Posts: 1,324

#255 • • vaavu vara-vana
Mistä syistä jättäisin Villen? Tällä hetkellä tulee oikeastaan yksi syy mieleen: kuolema.

Elämä voi tietenkin muuttua ja ihmiset voivat kasvaa erilleen, jolloin ero saattaa olla parempi ratkaisu. Olen kuitenkin sitä mieltä, että parisuhteen yhdessäpysyminen vaatii ennen kaikkea tahtoa: monet eroavat melko heppoisin perustein, vain siksi että eivät jaksa tai uskalla yrittää. Mikään onni ei tule maailmassa ilman surua ja kyyneleitä, ja vaikeudet voivat myös hitsata tiukemmin yhteen.
<><

Posts: 227

#256 • • <>< ¤blub¤
uskottomuudesta.*uuh* pettäminen on parisuhteen murhaaja!

--
life sucks and then you die - better go to heaven...

ville

Posts: 3,780

#257 • • ville olen oikeasti ujo
Sitten kun huomaisin, että arkielämässä alkaa olla jatkuvasti toisesta huomattavasti enemmän ”haittaa” kuin ”hyötyä”, niin varmaan parisuhdetta ei olisi järkevää jatkaa.

Kokemuksesta voin sanoa:
1) Kaikki voivat pettää ja eritysesti ne jotka sanovat, että eivät petä koskaan
2) Pettäminen voi parantaa parisuhdetta

Parisuhde on puurtamista, jonka eteen on tehtävä töitä. On naivia ajatella, että kumpikaan ei tekisi virheitä ja vielä naivimpaa on ajatella, että yhden virheen ainoa mahdollinen lopputulos on eroaminen.

Nykyisin jotenkin tuntuu siltä, että kaikki luovuttavat aivan liian helposti ja haluavat poistua ”taistelusta” voittajana. Pettämisessä tämä tarkoittaa valitettavan usein sitä, että kostetaan tai jätetään. Harvalla on oikeasti pokkaa katsoa peiliin pettäjän kanssa ja kysyä mitä tehdään, jotta tämä ei toistu ja miten me käännetään tämä voitoksi.

[muokattu 28.12.2003 23:00]
-P

Posts: 4,972

#258 • • -P

villep:
Sitten kun huomaisin, että arkielämässä alkaa olla jatkuvasti toisesta huomattavasti enemmän ”haittaa” kuin ”hyötyä”, niin varmaan parisuhdetta ei olisi järkevää jatkaa.

Kokemuksesta voin sanoa:
1) Kaikki voivat pettää ja eritysesti ne jotka sanovat, että eivät petä koskaan
2) Pettäminen voi parantaa parisuhdetta

Parisuhde on puurtamista, jonka eteen on tehtävä töitä. On naivia ajatella, että kumpikaan ei tekisi virheitä ja vielä naivimpaa on ajatella, että yhden virheen ainoa mahdollinen lopputulos on eroaminen.

Nykyisin jotenkin tuntuu siltä, että kaikki luovuttavat aivan liian helposti ja haluavat poistua ”taistelusta” voittajana. Pettämisessä tämä tarkoittaa valitettavan usein sitä, että kostetaan tai jätetään. Harvalla on oikeasti pokkaa katsoa peiliin pettäjän kanssa ja kysyä mitä tehdään, jotta tämä ei toistu ja miten me käännetään tämä voitoksi.

[muokattu 28.12.2003 23:00]



Second that. tossa on kyllä jo tarpeeksi niin hyviä pointteja ettei oikeasti ole mitään lisättävää. kuten ville ja vaavu mainitsivat aikaisemmin sen, että nykyään parit eivät jaksa nähdä vaivaa pysyäkseen yhdessä, tai niin se on ainakin suurinta osaa kohtaan, joka on omasta mielestäni hyvin surullista.

Joneen viitaten vielä, että mielummin puhuu asiat ja kaiken paskan selväksi ettei se jää ihon alle kytemään ja pikkuhiljaa pahenemaan. Tosin se on myös hyvin henkilötapainen homma miten on asennoitunut ylipäätänsä asioihin. Jos on henkilöllä positiivinen asenne kuten ”mikä ei tapa, se vahvistaa” niin uskoisin itse kyseisen persoonan yrittävän paljon kovemmin suhteen ylläpitoa kuin negatiivisemman asenteen omaavan kuten ”mikä ei tapa, sattuu aivan v*****i”.

[muokattu 28.12.2003 23:34]

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

ParodY

Posts: 2,483

#259 • • ParodY käsittämättömyyden huippu
se ettei ole syvia tunteita toista kohtaa ja on yhessa vain koska ei ole parempaakaan vaihtoehtoa tarjolla/”mika tahansa voittaa yksin olemisen” -periaate
Hixxy

Posts: 522

#260 • • Hixxy HaroPup
Tylsistyminen *blush*