niomic:
Heittoni oli lähinnä piilonaurua uskolle siitä, että mustasukkaisuus olisi suhteessa selkeästi hyvä asia. Yleensähän mustasukkaisuudella ja tiukoilla rajoilla juuri ylläpidetään illuusioita.
Tässä asiassa ollaan siis selkeästi samaa mieltä. IMO mustasukkaisuus on monin tavoin suhteen pitämistä kiinni liitoksissaan väkipakolla, enkä jaksa uskoa että pakottamisella olisi kauhean pitkä tulevaisuus edessään. Therefore pyrin itse olemaan pakottamatta.
niomic:
Tuohon x+y -juttuun (empirismi): jos et salli tiettyjä asioita kumppanillesi suhteessa muihin ihmisiin ja yksikin syrjähyppäys on end-it-all, niin on tilastollisesti vähemmän todennäköistä, että kumppanisi _sortuu_=) näihin epähyväksyttyihin asioihin. Mielestäni tämänlainen suhde ei ole erikoisemmin terveellä pohjalla lähtökohtaisestikaan, mutta pysyypähän omalla tavallaan kasassa.
Kyllähän se on mahdollista, että uhkailulinja ("Jos teet näin ja näin, niin seuraus on tämä.") toimiikin monissa suhteissa. IMO tällaisissa suhteissa kommunikaation taso ei vaan ole sitä mikä olisi toivottavaa, vaan todella primitiivistä. Homo Sapiens Sapiensin pitää pystyä parempaan.
En mäkään hyväksyisi sitä, että kumppanini pettäisi mua. Olis vaan jotenkin naurettavaa, että mun pitäisi uhkailla häntä, jotta hän ei tekisi niin. Mielestäni olisin myöskin hyvin yksioikoinen idiootti jos kertaluontoisen pettämisen jälkeen automaattisesti katkaisisin usean vuoden seurustelusuhteen ja ryhtyisin esittämään jotain uhrin osaa.