alien:
---
CodeBlind:
Mulla ei oo kokemusta pettämisestä tai petetyksi tulemisesta, mutta mulla on siitä sellainen fiilis, että ainakaan mulle ei olis oleellista se fyysinen puoli, vaan luottamus. Tärkeintä on siis se, että puhutaan totta. Pahinta mitä toinen vois mulle tehdä, olis valehdella päin naamaa. Nykyisessä suhteessa (ja myös eräässä aiemmassa) on sellainen sopimus, että saa käydä vieraissa, kunhan on rehellinen. Eli valehdella ei saa koskaan, kaikesta muusta voi sopia, kun luottamus on tallella.
Tietty sitä voi sitten miettiä, mikä olis riittävän hyvä ja anteeksiannettava syy käydä vieraissa. Ei oo käytännön kokemusta...
---
hyvä idea mutta toimiiko se välttämättä? jos naisesi pettäisi sua ja tietää että se loukkaisi sinua ja uskoo ettei voisi millään jäädä siitä koskaan kiinni niin kertoisiko hän sitä sitten turhaan sulle? Mistä sä voisit sitä ikinä tietää, että kuinka monen kanssa hän on ollut.. Naiset osaavat myös olla mestareita valehtelemaan. No hyvä kuitenkin että luotatte toisiinne jne..
Ku on sovittu että vieraissa saa käydä kunhan on siitä rehellinen, niin silloinhan siitä vieraissa käymisestä kertominen olis paljon pienempi riski kuin kertomatta jättäminen. Eli miksi ei kertoisi?
Jos hän aattelisi että loukkaantuisin siitä vieraissa käymisestä niin paljon, että olis parempi olla kertomatta siitä ja pitää se salassa, niin silloin hän tuskin olis alunperinkään lähtenyt tähän diiliin. Jos alunperin ajattelis noin, niin silloinhan tästä diilistä ei hyötyis mitään?
Sellainen terminologinen seikka myös, että mun mielestäni pettäminen tarkoittaa luottamuksen pettämistä. Vieraissa käyminen ei ole pettämistä, jos sen tekee rehellisesti ja säilyttää luottamuksen.
Ainakin teoriassa...