Huuuuuh! Eilen laitoin hakemuksen yhteen duunipaikkaan, ja samana päivänä soittivat sieltä ja sovin haastattelun tälle päivälle.
Kävinpä siellä aamulla, ja silmät oli pudota päästä: En oo ikinä nähny yhtä upeita tiloja lapsille! Ja kun johtaja esitteli heidän toimintasuunnitelmaansa ja arvojaan, mulla tuli niiiiin hyvä fiilis ko. paikasta. Heillä on oikeasti tehty ihan kirjallinen diili kaikkien työntekijöiden kesken, että mitään ei jauheta selän takana, vaan kaikki asiat selvitetään ammatillisesti kasvokkain asianosaisten kanssa. Jos joku tulee puhumaan toisesta työntekijästä selän takana juttuja, niin työntekijöillä on velvollisuus katkaista kierre ja ohjata puhumaan suoraan asianosaiselle ihmiselle asiasta. Niiiin huijppua!
Mä oon nähnyt kaikenmoisia työyhteisöjä, ja joissain paikoissa toi selän takana puhuminen nakertaa todella pahasti työyhteisön toimivuutta. Avoimuus on
!
Tossa paikassa johtajan sanojen mukaan erilaisuutta arvostetaan, ja sekä nuoria että vanhempia työntekijöitä ja erilaista osaamista tarvitaan. Työntekijät saavat kukin vuorollaan vetää kokouksia ja osallistua muutoinkin täysipainoisesti useimpien asioiden päättämiseen.
Ja mikä parasta, johtaja sanoi myös, että hän voi jo nyt sanoa palkkaavansa minut mielellään työhön, ja että hänellä on tunne et istuisin todella hyvin työyhteisöön.
Tuli niiiiin älyttömän hyvä mieli! Otin kuiteskin miettimisaikaa, jotta saan mielenrauhan, mut enköhän mä ton duunin 99% varmuudella ota. Kuulemma kesällä on mahdollisuus pitää lomaakin, joten pääsisi halutessa reissaamaankin. :)
Mega
olo!