Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa)

440 posts, 22 pages, 677,797 views

laite

Posts: 2,994

#101 • • laite MastahWankah

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Mikäs muten tämän topikin idea on kun pistän tänne teknisiä kysymyksiä, niin ainakaan yhteenkään en ole saanut minua auttavaa vastausta ja NI:n tekninen tuki on jo vastannut ongelmaan oikean vastauksen kuin apteekin hyllytä ennen kuin te olette edes vastannut??????

Vai onko se niin, että mun tiedoissa lukee Oy i4ware Software Ltd, eli olen yritysasiakas niin tekinessä tuessa on enemmän vauhtia?


Joo, siitä se varmasti johtuu. Tai sit siitä, että laitteen valmistajan helppari osaa varmaan auttaa ongelmissa vähän eri tavalla kuin muut käyttäjät.

Annas kun kuitenkin arvaan: rätinä johtuu windowsin ajureista ja sait beta-ajurit käyttöön? Tai vaihtoehtoisesti ohjeet esim. läppärin akun disabloimisesta. Näyttäis nimittäin rätinä olevan melko yleinen ongelma NI:n foorumien perusteella.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#102 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---

---

---

---

Ok.. no ei sillä väliä.. korvakuulolla ne kuiteskin pitää säätää beattiin, koska ei se Synk-nappula paljon auta monissakin tapauksissa..
---

Beatgridit kohdalleen niin hyvin toimii (hot tip: softan metronomi päälle ja ei muuta kuin gridien kimppuun). Kieltämättä tuossa S4 softassa on hieman hankalaa se, että aaltomuotoa ei pysty zoomaamaan niin lähelle että saisi määritettyä gridin paikan tarkasti ilman kuuntelua, mutta tuohan paranee 1.4. kun uusi softa lähtee jakeluun.
---


Ja vielä Ean Goldenilta lainattu hot tip: laitat gridit mielummin snaresta kuin kickistä, koska snare osuu paremmin kohdilleen. Vaikka eipä tuo konemusassa taida samalla tavalla muodostua ongelmaksi kuin erim. funkissa tai hip hopissa joissa kick saattaa tarkoituksellakin olla joissain tapauksissa vähän off.
---


Jaa Hip-hop on vaikeaa mixata, koska esim. BPM erot voi olla 80-150 ja kun rytmi on vähän liian monimutkasta meikäläiselle.
---


No harvemmin hip hopissa ihan 150 bpm:ssa pyöritään :D Eiköhän perus hopissa mennä 85-105 bpm (+-10) ja muutenkin suht helppoa miksata, kun biitit on hakattu sekvensserillä. 70-80 luvun disco ja funk onkin jo haasteellisempaa, kun biitit on hakannut liverumpali ja bpm saattaa biisin sisällä heittää pahimmillaan toistakymmentä bpm:a.

Enemmän haastetta ja sitä paremmin hallitset taidon ;)

Edelleenkään nykytekniikasta huolimatta ei voi tarpeeksi korostaa tuon taidon hallitsemista, sillä onhan se koko miksaustaiteen perusta.
---


Jaa kyllä noissa mun Public Enemy:n biiseissä on melkoisen nopea tempo, ja ks. biisit kun on ajoilta milloin mä olin vasta peruskoulussa.



No joo, ehkäpä sellaisena nyrkkisääntönä (mutta ei kiveen hakattuna totuutena) voikin pitää, että old school ja 2000-luvun klubiräppi on nopeampaa ja "aito" (siis mulle se real thing) hip hop on hitaampaa.

Mutta jotta ei nyt ihan off topik jutusteluksi menisi, niin tässä hyvä linkki miten saa Traktorin beatgridit kuntoon erilaisissa musiikkityyleissä:
http://www.djtechtools.com/2011/02/04/how-to-beat-grid-hip-hop-in-traktor/
Löytyy myös erittäin pätevä kikka niiden un-quantized biisien gridaamiseen.
mark_hamilton__

Posts: 162

#103 • • Edited mark_hamilton__ DJ/Artist/Producer

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---
Mikäs muten tämän topikin idea on kun pistän tänne teknisiä kysymyksiä, niin ainakaan yhteenkään en ole saanut minua auttavaa vastausta ja NI:n tekninen tuki on jo vastannut ongelmaan oikean vastauksen kuin apteekin hyllytä ennen kuin te olette edes vastannut??????

Vai onko se niin, että mun tiedoissa lukee Oy i4ware Software Ltd, eli olen yritysasiakas niin tekinessä tuessa on enemmän vauhtia?
---

Joo, siitä se varmasti johtuu. Tai sit siitä, että laitteen valmistajan helppari osaa varmaan auttaa ongelmissa vähän eri tavalla kuin muut käyttäjät.

Annas kun kuitenkin arvaan: rätinä johtuu windowsin ajureista ja sait beta-ajurit käyttöön? Tai vaihtoehtoisesti ohjeet esim. läppärin akun disabloimisesta. Näyttäis nimittäin rätinä olevan melko yleinen ongelma NI:n foorumien perusteella.



Jaa ne syytti mm. Antivirus-ohjalmaa ja muuta sellaista.

Tässä on muutenkin paha mixailla kun mulla ei ole monitoria eikä kunnollisia kuulokkeita. Vahvistin täällä on mutta siitä puutuu virtajohto ja kaijuttimet on biljardin kilometrin päässä porukoitten kämpillä..
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#104 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---
Mikäs muten tämän topikin idea on kun pistän tänne teknisiä kysymyksiä, niin ainakaan yhteenkään en ole saanut minua auttavaa vastausta ja NI:n tekninen tuki on jo vastannut ongelmaan oikean vastauksen kuin apteekin hyllytä ennen kuin te olette edes vastannut??????

Vai onko se niin, että mun tiedoissa lukee Oy i4ware Software Ltd, eli olen yritysasiakas niin tekinessä tuessa on enemmän vauhtia?
---

Joo, siitä se varmasti johtuu. Tai sit siitä, että laitteen valmistajan helppari osaa varmaan auttaa ongelmissa vähän eri tavalla kuin muut käyttäjät.

Annas kun kuitenkin arvaan: rätinä johtuu windowsin ajureista ja sait beta-ajurit käyttöön? Tai vaihtoehtoisesti ohjeet esim. läppärin akun disabloimisesta. Näyttäis nimittäin rätinä olevan melko yleinen ongelma NI:n foorumien perusteella.
---


Jaa ne syytti mm. Antivirus-ohjalmaa ja muuta sellaista.

Tässä on muutenkin paha mixailla kun mulla ei ole monitoria eikä kunnollisia kuulokkeita. Vahvistin täällä on mutta siitä puutuu virtajohto ja kaijuttimet on biljardin kilometrin päässä porukoitten kämpillä..



Yritinhän ainakin parhaan tiedon mukaan jeesata sua ongelmassa, jossa Traktor ei löytänyt kontrolleria. Jos en jostain ongelmasta tiedä, niin en ihan hatusta viitsi alkaa vetämään arvauksia. Onko tuo nyt sitten ihme, että että NI:n omassa help deskissä osaavat vastata kuin apteekin hyllyltä, jos käyttäjät ympäri maailmaa ovat olleet yhteydessä jos jonkinlaisten ogelmien kanssa ja sehän heidän tehtävänsä onkin, auttaa niiden ongelmien ratkaisemisessa. Täällä klubbarissa meitä Traktor S4:n omistajia on kourallinen ja ne omistajat, jotka ovat kohdanneet ongelmia ovat kuitenkin murto-osa kaikista omistajista, joten todennäköisyys, että jollain klubbarilaisella olis ollut sama ongelma kuin sinulla on aika häviävän pieni.

Nyt yritän taas auttaa...

Onko sulla kuulokkeita? Pystythän sä pelkillä kuulokkeillakin mixaamaan, senkuin säädät etupaneelista Cue Mix knobia Masterin ja Cuen välillä tarpeen mukaan.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#105 • • Lost-Soul los pallos

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Mikäs muten tämän topikin idea on kun pistän tänne teknisiä kysymyksiä, niin ainakaan yhteenkään en ole saanut minua auttavaa vastausta ja NI:n tekninen tuki on jo vastannut ongelmaan oikean vastauksen kuin apteekin hyllytä ennen kuin te olette edes vastannut??????

Vai onko se niin, että mun tiedoissa lukee Oy i4ware Software Ltd, eli olen yritysasiakas niin tekinessä tuessa on enemmän vauhtia?



Vertaat klubitusta jonkun firman asiakastukeen?

hyvin taas vedät

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

mark_hamilton__

Posts: 162

#106 • • mark_hamilton__ DJ/Artist/Producer

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---

---
Mikäs muten tämän topikin idea on kun pistän tänne teknisiä kysymyksiä, niin ainakaan yhteenkään en ole saanut minua auttavaa vastausta ja NI:n tekninen tuki on jo vastannut ongelmaan oikean vastauksen kuin apteekin hyllytä ennen kuin te olette edes vastannut??????

Vai onko se niin, että mun tiedoissa lukee Oy i4ware Software Ltd, eli olen yritysasiakas niin tekinessä tuessa on enemmän vauhtia?
---

Joo, siitä se varmasti johtuu. Tai sit siitä, että laitteen valmistajan helppari osaa varmaan auttaa ongelmissa vähän eri tavalla kuin muut käyttäjät.

Annas kun kuitenkin arvaan: rätinä johtuu windowsin ajureista ja sait beta-ajurit käyttöön? Tai vaihtoehtoisesti ohjeet esim. läppärin akun disabloimisesta. Näyttäis nimittäin rätinä olevan melko yleinen ongelma NI:n foorumien perusteella.
---


Jaa ne syytti mm. Antivirus-ohjalmaa ja muuta sellaista.

Tässä on muutenkin paha mixailla kun mulla ei ole monitoria eikä kunnollisia kuulokkeita. Vahvistin täällä on mutta siitä puutuu virtajohto ja kaijuttimet on biljardin kilometrin päässä porukoitten kämpillä..
---


Yritinhän ainakin parhaan tiedon mukaan jeesata sua ongelmassa, jossa Traktor ei löytänyt kontrolleria. Jos en jostain ongelmasta tiedä, niin en ihan hatusta viitsi alkaa vetämään arvauksia. Onko tuo nyt sitten ihme, että että NI:n omassa help deskissä osaavat vastata kuin apteekin hyllyltä, jos käyttäjät ympäri maailmaa ovat olleet yhteydessä jos jonkinlaisten ogelmien kanssa ja sehän heidän tehtävänsä onkin, auttaa niiden ongelmien ratkaisemisessa. Täällä klubbarissa meitä Traktor S4:n omistajia on kourallinen ja ne omistajat, jotka ovat kohdanneet ongelmia ovat kuitenkin murto-osa kaikista omistajista, joten todennäköisyys, että jollain klubbarilaisella olis ollut sama ongelma kuin sinulla on aika häviävän pieni.

Nyt yritän taas auttaa...

Onko sulla kuulokkeita? Pystythän sä pelkillä kuulokkeillakin mixaamaan, senkuin säädät etupaneelista Cue Mix knobia Masterin ja Cuen välillä tarpeen mukaan.



On mulla triosoftin tietokoneeseen tarkoitut kuulokkeet. Niiden äänentoisto-ominaisuus on melko huono.

Siis ei asia ole sillätavalla ongelma. Pitää vaan odotella seuraavia palkkapäiviä, niin voin sitten ostaa Thomannilta kuulokkeet ja myöhemmin jotkut monitorit.
mark_hamilton__

Posts: 162

#107 • • Edited mark_hamilton__ DJ/Artist/Producer

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---
Mikäs muten tämän topikin idea on kun pistän tänne teknisiä kysymyksiä, niin ainakaan yhteenkään en ole saanut minua auttavaa vastausta ja NI:n tekninen tuki on jo vastannut ongelmaan oikean vastauksen kuin apteekin hyllytä ennen kuin te olette edes vastannut??????

Vai onko se niin, että mun tiedoissa lukee Oy i4ware Software Ltd, eli olen yritysasiakas niin tekinessä tuessa on enemmän vauhtia?
---


Vertaat klubitusta jonkun firman asiakastukeen?

hyvin taas vedät




Siis, tarkoitin lähinnä sitä, että onko asiakaspalvelu nopeampaa yritysasiakkelle kuin kuluttajille?

Ainakin Suomessa joistakin yrityksissä asiakaspalvelu ei ees vastaa koska me ollaan liian pieni ja asiakkaan naama ei kiinnosta. Vaikka mulla olis pankkitilillä 10 millii, jonka haluaisin sijoittaa 10000 laatikkoon kiviä.
hrdkvr

Posts: 3,929

#108 • • hrdkvr KURGO
Joo se on NI vika kun jonkun semi keiveröisen pc ei pelaa.

Rätinät ja poksunat voi johtua:

Ajuriongelma:

Väärä tai useampi ajuri asennettu tai vanha "väärin" poistettu


Muisti ja prossu:

Jos prosesseja on paljon taustalla tai muuten vaan paska mylly, niin ei välttämättä jaksa pyörittää


Latenssi:

Asetuksissa voi suurentaa latenssia, jos se on pistetty liian pieneksi


ps

Niin ja NI tuesta (ei s4 ongelmia koskaan tosin) oon aina saanut vastaukset päivässä, että ihan nopeeta on siellä toiminta.


pps

Se vanhempi funkki pohjainen räppi on usein ollut nopeampaa kun nykyisen 45 centit ja muut wannabe räppärit

--
-keep it hard-

mark_hamilton__

Posts: 162

#109 • • Edited mark_hamilton__ DJ/Artist/Producer

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


pps

Se vanhempi funkki pohjainen räppi on usein ollut nopeampaa kun nykyisen 45 centit ja muut wannabe räppärit



tottakai se on "Public Enemy Number One... Terminator X one!!! Yo yo!!"

Niin onkos niillä DJ:llä jotka scrachaa ihan siihen tarkoitukseen teetetyt levyt? Kun kun yritän tossa scratchaa Jeff Mills bellsiä niin ei se kuulosta siltä mitä noissa opetusvideoissa.. :D
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#110 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


Niin onkos niillä DJ:llä jotka scrachaa ihan siihen tarkoitukseen teetetyt levyt? Kun kun yritän tossa scratchaa Jeff Mills bellsiä niin ei se kuulosta siltä mitä noissa opetusvideoissa.. :D



Kyllä, tarjolla on paljon erilaisista sampleista ja breikeistä koottuja scratch vinyylejä. Nykyään niitä samplejä saa myös digitaalisina tiedostoina, tai sitten voi itse tehdä scratch vinyylisistä digitaalikopion.

Real vinyl: http://www.youtube.com/view_play_list?p=445A7DD48FFDBB2F

Traktor S4: http://www.youtube.com/watch?v=tLNTARgc2LY
roz

Posts: 32

#112 • • roz

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Vielä on lanceyn kanssa ongelmia ja random paukkumista tulee vaikka asensin 1 kk sitten uusimmat beta-ajurit.

Voisiko auttaa että asennan Windows 7:n tämän Vistan tilalle... asialla alkaa olla vähän kiire.



7 toimii yleensä ottaen paremmin kuin Visva. Random paukkumista tms. tuskin auttaa se, että on ne "uusimmat beta-ajurit". Tiedäthän, että beta-ajurit eivät ole valmiit, vaikka sinänsä uusimmat ovatkin. Päin vastoin voivat toimia huomattavasti huonommin, kuin edellinen ei-beta-versio.

Asiasta puujalkaan, S4 on kyllä hieno laite. Olen pari miksausta väännellyt tuolla ja kyllä on toiminut hienosti. Macilla en saanut kuulokeliitäntää toimimaan systeemiäänillä, mikä on pieni miinus, mutta itse tarkoituksessa toimii kyllä kerrassaan loistavasti.
hrdkvr

Posts: 3,929

#113 • • hrdkvr KURGO
koskas se pro kakkonen nyt sit tuli ladattavaksi?

--
-keep it hard-

Paperino

Posts: 458

#114 • • Paperino Sam-El

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---
Vielä on lanceyn kanssa ongelmia ja random paukkumista tulee vaikka asensin 1 kk sitten uusimmat beta-ajurit.

Voisiko auttaa että asennan Windows 7:n tämän Vistan tilalle... asialla alkaa olla vähän kiire.
---


7 toimii yleensä ottaen paremmin kuin Visva. Random paukkumista tms. tuskin auttaa se, että on ne "uusimmat beta-ajurit". Tiedäthän, että beta-ajurit eivät ole valmiit, vaikka sinänsä uusimmat ovatkin. Päin vastoin voivat toimia huomattavasti huonommin, kuin edellinen ei-beta-versio.

Asiasta puujalkaan, S4 on kyllä hieno laite. Olen pari miksausta väännellyt tuolla ja kyllä on toiminut hienosti. Macilla en saanut kuulokeliitäntää toimimaan systeemiäänillä, mikä on pieni miinus, mutta itse tarkoituksessa toimii kyllä kerrassaan loistavasti.


S4:n kuulokeliitäntään saa äänet systeemistäkin, vaatii tosin pientä kikkailua.

1. Avaa "Ääni- ja MIDI-asetukset"
2. S4:n "Ulostulo"-välilehdeltä valkkaa "Määrittele kaiuttimet"
3. Valitse Stream 2 ja poista valinta kohdasta Stream 1

Sitten toimii äänet kuulokeliitännän kautta. Miinuksena Masterista ei enää kuulukaan mitään, en ole saanut ääniä toimimaan molemmista samaan aikaan. Tuossa olisikin vielä kehittämisen varaa.
Paperino

Posts: 458

#117 • • Edited Paperino Sam-El

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---
koskas se pro kakkonen nyt sit tuli ladattavaksi?
---

Ylihuomenna pitäisi tulla.
---


Mulla kolahti just Traktor Scratch Pro 2 latauslinkki ja -ohjeet postilaatikkoon. o/

Mitään mainintaa latauspäivästä ei ollut,, joten täytyy kotiin päästyä kokeilla :)


Ei mulle vaan oo mitään tullut :S Haluais kyl saada ton mahdollisimman pian, yks miksaus pending-tilassa, koska toivon uuden version poistavan muutamia omaa workflow'ta häiritseviä juttuja.

Edit: No nyt pompsahti munkin postiluukkuuni viesti :)

Edit 2: Mutta lataus ei onnistu, kiivas keskustelu aiheesta käynnissä NI:n foorumilla:
http://www.native-instruments.com/forum/showthread.php?t=134319
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#118 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---

---
koskas se pro kakkonen nyt sit tuli ladattavaksi?
---

Ylihuomenna pitäisi tulla.
---


Mulla kolahti just Traktor Scratch Pro 2 latauslinkki ja -ohjeet postilaatikkoon. o/

Mitään mainintaa latauspäivästä ei ollut,, joten täytyy kotiin päästyä kokeilla :)
---

Ei mulle vaan oo mitään tullut :S Haluais kyl saada ton mahdollisimman pian, yks miksaus pending-tilassa, koska toivon uuden version poistavan muutamia omaa workflow'ta häiritseviä juttuja.

Edit: No nyt pompsahti munkin postiluukkuuni viesti :)

Edit 2: Mutta lataus ei onnistu, kiivas keskustelu aiheesta käynnissä NI:n foorumilla:
http://www.native-instruments.com/forum/showthread.php?t=134319



Juu, näyttää toisiaan NI:n saitti ihan pikkuisen takkuavan :D

Taidanpa ihan suosiolla odotella huomiseen iltaan, silloin pahin ruuhka olisi jo hellittänyt ja mahdolliset muutkin ongelmat olisi korjattu...
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#119 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
Tai sitten en odota. Jätin sivun latailemaan taustalle muun surffailun lomassa, niin lopulta pääsin hitaasti, mutta varmasti etenemään checkout prosessissa ja TSP 2 on työpöydällä juurikin NYT! *jiihaa*
hrdkvr

Posts: 3,929

#120 • • hrdkvr KURGO
joo siis tosiaan tuli mullekin postia, mutta kaupasta ei kama irronnut. prkl!

--
-keep it hard-