Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa)

440 posts, 22 pages, 676,778 views

mark_hamilton__

Posts: 162

#61 • • Edited mark_hamilton__ DJ/Artist/Producer

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---

---


Samoin DJ ei kyllä ole DJ jos se ei osaa tehdä keikkaa keikkapaikan omilla laitteilla niin sama se mitä kotiin ostaa.
---

---


miks pitäis tehdä keikkaa sillä mitä keikkapaikalla sattuu olemaan? toi on vähän ku sanois kitaristille et se ei oo muusikko jos ei suostu vetää keikkaansa paikalla olevalla pianolla.



Voi olla joo, mutta oman kitaran kitaristi kantaa helposti messissä mutta pianisti ei kanna varmaan keikalla omaa pianoa ;)

Pointti oli lähinnä se että keikan järjestäjä on se joka maksaa siitä, että menet heittään hänen yökerhoon tms. keikan ja järkkää sinne soittokamat, joilla soitat levyjä. Laatu on sitten se mitä järjestäjän hommaamilla vehkeillä saa aikaan ja siitä saa palkan.. muulla ei ole väliä, koska yleisö vaihtuu kuitenkin (sukupolvenvaihdos) ja kukaan ei muista enää jotain 3 vuotta sitten tehtyä keikkaa jos se meni persiilleen vaikka sen takia, että jouduit soittaan tavallisilla CD-soittimilla ja mikserillä, joka ei ole tarkoitettu DJ-käyttöön.

Ja entäs jos kannan keikoilla mukana tätä minun kallista MIDI-kontrolleria ja läppäriä ja ne menee rikki/varastetaan/rikotaan.. niin mitäs mä sitten teen? Eikös se ole gameover?
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#62 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---
Ostin juuri TRAKTOR KONTROL S4:n syystä, että jos kerran Traktor ohjelmistona on Native Instrumentsilta, niin miksi ostaisin mm. Vestax VCI-100 V2:en, koska Vestax lopettaa sen valmistamisen kutenkin taas joskus ja entäs jos en saa siihen enää mm. 5 vuoden kuluttua varaosia niin menee sekin 580 € hukkaan joten miksi en osta kerralla kunnollista vaikka se maksaa enemmän.

Myöskin itse kontrolleri taitaa mennä läppärilaukkuuni, joka on suunniteltu 4 läppärin kantamiseen olkahintakassissa. Joten tällainen ratkaisu on varmasti kevyt ratkaisu kantaa kovalevy täynnä mp3:sia laidasta laitaan kuin hirveä ja raskas laukku fyysisiä CD:tä tai Vinyyleitä.

Ja mitä vielä jos teen itse mm. baseline-looppeja niin olisi varmaan melko tyyristä alkaa tekemään niistä mm. Vinyylejä, koska sellainen yhtälö ei varmaan toteudu kovinkaan helposti että saa kustantajan jostakin levy-yhtiöstä.

Samoin DJ ei kyllä ole DJ jos se ei osaa tehdä keikkaa keikkapaikan omilla laitteilla niin sama se mitä kotiin ostaa.
---


pardon?
---
p

Siis kysyt Anteeksi, siis tarkoitat että et ihan ymmärtänyt sitä mitä haluan sanoa.

En jaksa kommentoida asiaa muuten kuin "You fetish animal" tai "some birds are Evil".. yms.. joka perustuu yhteen parodiaan Planescape pelissä, missä joku Ihmisen ja Hyenan sekasikiö on erään pikkutytön kaveri, joka aina sekoaa kon sen pikkutytön isä haukkuu sen pystyyn kun se mokaa tämän tytön isän laboratoriossa esim. rikkoen vahingossa laboratoria välineitä pudottaen nitä lattialle.. ja pelaaja vastaa jurikin "Pardon?" kun ks. Hyenan ja Ihmisen sekasikiö vastaa kaikkiin asioihin kuin, joku sekopää.. viimeinen vastaus pelaajalta on "Sarah still care you!!!", jolloin ks sekasikiön pää selviää.



Joo kysyin, koska toi sun edellinen postaus oli jokseenkin sekava ja vastaukseksi sain jotain vieläkin sekavampaa...
mark_hamilton__

Posts: 162

#63 • • Edited mark_hamilton__ DJ/Artist/Producer

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---

---
....
---


pardon?
---
p

..
---


Joo kysyin, koska toi sun edellinen postaus oli jokseenkin sekava ja vastaukseksi sain jotain vieläkin sekavampaa...



Joo ei kannata takertua tähän asiaan enempää... mulla on TAKK:n tekemät psykoanalyysit, jossa todetaan, että olen Intuitiivinen Introvertti ja mitä muita sanoja siinä olikaan.
Eli Small-talk on asia josta en tykkää ollenkaan ja ulosantini on todella vaikea ymmärtää, jos ei omaa mm. IT-alan esimiestaitoja eli kysellä tarkentavia kysymyksiä mitä tarkoitan sanalla X ja Y tai mikä oli pointi. Siis.. ks. tutkimus oli IT-alan työntekijä arvio.


Liity vaikka i4ware Records -ryhmään SoundClodissa:
laite

Posts: 2,994

#64 • • laite MastahWankah
Meleko eeppiset lääkkeet?

Jos vaikka jatkettais asialinjalla: De Souza, ootko testannut miten nuo ext. inputit toimivat? Ilmeisesti inputtien välillä ei voi vaihtaa suoraan kontrollista (esim. kanava levarista sample deckiksi ja takaisin), vaan tuo vaatii softan asetuksissa käynnin?

Oon tässä vakavissaan miettinyt myös tätä kontrolleria cd-soitinten korvaajaksi ja ominaisuuksien puolesta tämä vaikuttaisi just passelilta. Jos tuon kautta saa vielä vinyylit pyöritettyä kohtalaisella vaivalla, niin pitää harkita myös DJM-600:n pois kauppaamista.
dj upi

Posts: 1,835

#65 • • dj upi

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---

---

---


Samoin DJ ei kyllä ole DJ jos se ei osaa tehdä keikkaa keikkapaikan omilla laitteilla niin sama se mitä kotiin ostaa.
---

---


miks pitäis tehdä keikkaa sillä mitä keikkapaikalla sattuu olemaan? toi on vähän ku sanois kitaristille et se ei oo muusikko jos ei suostu vetää keikkaansa paikalla olevalla pianolla.
---


Voi olla joo, mutta oman kitaran kitaristi kantaa helposti messissä mutta pianisti ei kanna varmaan keikalla omaa pianoa ;)

Pointti oli lähinnä se että keikan järjestäjä on se joka maksaa siitä, että menet heittään hänen yökerhoon tms. keikan ja järkkää sinne soittokamat, joilla soitat levyjä. Laatu on sitten se mitä järjestäjän hommaamilla vehkeillä saa aikaan ja siitä saa palkan.. muulla ei ole väliä, koska yleisö vaihtuu kuitenkin (sukupolvenvaihdos) ja kukaan ei muista enää jotain 3 vuotta sitten tehtyä keikkaa jos se meni persiilleen vaikka sen takia, että jouduit soittaan tavallisilla CD-soittimilla ja mikserillä, joka ei ole tarkoitettu DJ-käyttöön.

Ja entäs jos kannan keikoilla mukana tätä minun kallista MIDI-kontrolleria ja läppäriä ja ne menee rikki/varastetaan/rikotaan.. niin mitäs mä sitten teen? Eikös se ole gameover?



Entä jos kantaa mukana ne omat, vakuutetut kamat? ;) ...ja ei mulle järkkäri oo ikinä valittanu tollasista, jos soitan mahdollisimman hyvän setin :)
mark_hamilton__

Posts: 162

#66 • • mark_hamilton__ DJ/Artist/Producer

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---

---

---

---


Samoin DJ ei kyllä ole DJ jos se ei osaa tehdä keikkaa keikkapaikan omilla laitteilla niin sama se mitä kotiin ostaa.
---

---


miks pitäis tehdä keikkaa sillä mitä keikkapaikalla sattuu olemaan? toi on vähän ku sanois kitaristille et se ei oo muusikko jos ei suostu vetää keikkaansa paikalla olevalla pianolla.
---


Voi olla joo, mutta oman kitaran kitaristi kantaa helposti messissä mutta pianisti ei kanna varmaan keikalla omaa pianoa ;)

Pointti oli lähinnä se että keikan järjestäjä on se joka maksaa siitä, että menet heittään hänen yökerhoon tms. keikan ja järkkää sinne soittokamat, joilla soitat levyjä. Laatu on sitten se mitä järjestäjän hommaamilla vehkeillä saa aikaan ja siitä saa palkan.. muulla ei ole väliä, koska yleisö vaihtuu kuitenkin (sukupolvenvaihdos) ja kukaan ei muista enää jotain 3 vuotta sitten tehtyä keikkaa jos se meni persiilleen vaikka sen takia, että jouduit soittaan tavallisilla CD-soittimilla ja mikserillä, joka ei ole tarkoitettu DJ-käyttöön.

Ja entäs jos kannan keikoilla mukana tätä minun kallista MIDI-kontrolleria ja läppäriä ja ne menee rikki/varastetaan/rikotaan.. niin mitäs mä sitten teen? Eikös se ole gameover?
---


Entä jos kantaa mukana ne omat, vakuutetut kamat? ;) ...ja ei mulle järkkäri oo ikinä valittanu tollasista, jos soitan mahdollisimman hyvän setin :)



Niin juu.. ja voihan sitä ostaa varaläppärin ja varakontrollerin varastoon.. ;)
dj upi

Posts: 1,835

#67 • • dj upi

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---

---

---

---

---


Samoin DJ ei kyllä ole DJ jos se ei osaa tehdä keikkaa keikkapaikan omilla laitteilla niin sama se mitä kotiin ostaa.
---

---


miks pitäis tehdä keikkaa sillä mitä keikkapaikalla sattuu olemaan? toi on vähän ku sanois kitaristille et se ei oo muusikko jos ei suostu vetää keikkaansa paikalla olevalla pianolla.
---


Voi olla joo, mutta oman kitaran kitaristi kantaa helposti messissä mutta pianisti ei kanna varmaan keikalla omaa pianoa ;)

Pointti oli lähinnä se että keikan järjestäjä on se joka maksaa siitä, että menet heittään hänen yökerhoon tms. keikan ja järkkää sinne soittokamat, joilla soitat levyjä. Laatu on sitten se mitä järjestäjän hommaamilla vehkeillä saa aikaan ja siitä saa palkan.. muulla ei ole väliä, koska yleisö vaihtuu kuitenkin (sukupolvenvaihdos) ja kukaan ei muista enää jotain 3 vuotta sitten tehtyä keikkaa jos se meni persiilleen vaikka sen takia, että jouduit soittaan tavallisilla CD-soittimilla ja mikserillä, joka ei ole tarkoitettu DJ-käyttöön.

Ja entäs jos kannan keikoilla mukana tätä minun kallista MIDI-kontrolleria ja läppäriä ja ne menee rikki/varastetaan/rikotaan.. niin mitäs mä sitten teen? Eikös se ole gameover?
---


Entä jos kantaa mukana ne omat, vakuutetut kamat? ;) ...ja ei mulle järkkäri oo ikinä valittanu tollasista, jos soitan mahdollisimman hyvän setin :)
---


Niin juu.. ja voihan sitä ostaa varaläppärin ja varakontrollerin varastoon.. ;)



...ehkä se riittää et sulla on biiseistä back-upit jotka muutenki pitäis olla olemassa, ilman keikkailuakin. aika perusvakuutuksillakin saa katettua kaatuneet bisset ja pöllityt koneet. perussettiä. anyway, meillä oli esim. KELA-illoissa Redrumissa hyvänä iltana 2x kontrollereita, Serato vinyylikontrollilla, cdj:t.... Ei KUKAAN promoottori katso millä soittaa. Promoottorit haluaa hyvää soundia, solidia settiä ja jengiä sisään, jotka sit viihtyis siellä kun lineuppi ja muu atmosfääri on kohdallaan. On tosi naiivia olettaa, että bookkaaminen olis gearista kii, vai miten muuten selität esim. Dubfiren (S4), Hawtinin (Maschine, jne), Daruden (EKS Otus) keikansaantia? Eiköhän noi jannut tiedä, mitkä ne on ne tekijät, joiden takia bookkaillaan, ja Hawtinin tapauksessa se geari on ehkä vielä yks juuri niistä jutuista joiden takia sitä mennään ihmettelemään, koska sitä pidetään edelläkävijänä.

En vastaa enää tähän topicciin tästä aiheesta. Privaa pls tai sit ihan uus topicci.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#68 • • Jussi Soro choon!

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Jos vaikka jatkettais asialinjalla: De Souza, ootko testannut miten nuo ext. inputit toimivat? Ilmeisesti inputtien välillä ei voi vaihtaa suoraan kontrollista (esim. kanava levarista sample deckiksi ja takaisin), vaan tuo vaatii softan asetuksissa käynnin?


Samoin jos joku sattuis tietämään, pitääkö esim loopit biittinsä jatkuvasti vaikkei käyttäis mitään BPM lukituksia, eli pitchais levyt "vanhaan malliin" ja loopit pysyis silti suorassa? Ideana siis että soittais kahdelta kanavalta biisejä ja niiden päälle sit rumpulooppeja / sampleja kahdella kanavalla.

BTW Teemu jos ostat tällasen niin tuun välittömästi käpistelemään sitä. Tuon olutta tullessani.
mark_hamilton__

Posts: 162

#70 • • Edited mark_hamilton__ DJ/Artist/Producer
mikä on kun asensin just tän Traktor Kontrol S4 softan minun Windows Vista koneeseen ja mulla on virtajohto ja USB paikallaan ja kytken powerin päälle niin laite vain vilauttaa kaikki ledivalot ja sitten master valo jää päälle mutta mistään napista / säätimestä ei tapahdu mitään ja ihan kuin koko laitteessa ei olisi virtaa.. missä vika?
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#71 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

mikä on kun asensin just tän Traktor Kontrol S4 softan minun Windows Vista koneeseen ja mulla on virtajohto ja USB paikallaan ja kytken powerin päälle niin laite vain vilauttaa kaikki ledivalot ja sitten master valo jää päälle mutta mistään napista / säätimestä ei tapahdu mitään ja ihan kuin koko laitteessa ei olisi virtaa.. missä vika?



Traktorin asetuksista varmistat, että sulla on Audio Setupissa device Kontrol S4. Sitten vielä varmistat, että Controller Managerista löytyy Traktor Kontrol S4 Default mappaus.
mark_hamilton__

Posts: 162

#72 • • Edited mark_hamilton__ DJ/Artist/Producer

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---
mikä on kun asensin just tän Traktor Kontrol S4 softan minun Windows Vista koneeseen ja mulla on virtajohto ja USB paikallaan ja kytken powerin päälle niin laite vain vilauttaa kaikki ledivalot ja sitten master valo jää päälle mutta mistään napista / säätimestä ei tapahdu mitään ja ihan kuin koko laitteessa ei olisi virtaa.. missä vika?
---


Traktorin asetuksista varmistat, että sulla on Audio Setupissa device Kontrol S4. Sitten vielä varmistat, että Controller Managerista löytyy Traktor Kontrol S4 Default mappaus.



Laitoin noi mutta ei toimi silti :(

Eikä mulla muuten ole täällä PA-tilanne muu kuin vahvistin ja kaiuttimet on 20 km pääsä Nokia:lla ja mulla ei myökään ole kuulokkeita, jotka sopii tollaseen isoon liittimeen.

Kaijuttimet on 2x10" ja niistä taitaa lähteä oletuksena niin kova ääni, että ei ihan viittisi tällaisessa luhtitalossa soitella ainakaan kovin myöhään kun naapurissa on mummo joka valittaa kaikesta.

Ainoastaan masterin ledimittari vilkkuu.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#73 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---
mikä on kun asensin just tän Traktor Kontrol S4 softan minun Windows Vista koneeseen ja mulla on virtajohto ja USB paikallaan ja kytken powerin päälle niin laite vain vilauttaa kaikki ledivalot ja sitten master valo jää päälle mutta mistään napista / säätimestä ei tapahdu mitään ja ihan kuin koko laitteessa ei olisi virtaa.. missä vika?
---


Traktorin asetuksista varmistat, että sulla on Audio Setupissa device Kontrol S4. Sitten vielä varmistat, että Controller Managerista löytyy Traktor Kontrol S4 Default mappaus.
---


Laitoin noi mutta ei toimi silti :(

Eikä mulla muuten ole täällä PA-tilanne muu kuin vahvistin ja kaiuttimet on 20 km pääsä Nokia:lla ja mulla ei myökään ole kuulokkeita, jotka sopii tollaseen isoon liittimeen.

Kaijuttimet on 2x10" ja niistä taitaa lähteä oletuksena niin kova ääni, että ei ihan viittisi tällaisessa luhtitalossa soitella ainakaan kovin myöhään kun naapurissa on mummo joka valittaa kaikesta.

Ainoastaan masterin ledimittari vilkkuu.



Ja olet muutenkin tehnyt jokaisen vaiheen juuri siinä järjestyksessä kuin manuaalin asennusohjeissa on mainittu? NI:n foorumeilla on muistaakseni ollut vastaavanlaisia keissejä jos on poikennut asennusohjeista ja laittanut esim. Kontrollerin kiinni koneeseen ennen ajurien asennusta tms.
hrdkvr

Posts: 3,929

#74 • • hrdkvr KURGO
Mitäs uutta tuossa tracktor 2 pro ohjelmassa nyt on vanhempaan s4:n omaan ohjelmaan? Värilliset wavet?

Ja onko tulossa ilmaiseksi update s4 omistajille?

--
-keep it hard-

Axl Knight

Posts: 544

#75 • • Axl Knight Oldscool Dj
hyvä varustelu listaus NI-S4_MC6000_comparison.PNG
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#76 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Mitäs uutta tuossa tracktor 2 pro ohjelmassa nyt on vanhempaan s4:n omaan ohjelmaan? Värilliset wavet?

Ja onko tulossa ilmaiseksi update s4 omistajille?



Djtechtoolsista:

available in April
$229 for the software
$79 if you have Traktor Pro
$129 if you have LE
$0 if you have an S4

Siis ilmainen s4:n omistajille :)

Koko stoori:
http://www.djtechtools.com/2011/02/10/traktor-pro-2-now-released/
hrdkvr

Posts: 3,929

#77 • • hrdkvr KURGO
kiitti linkistä.

Infra red ja essentials tulee kyllä mun gui:in

--
-keep it hard-

mark_hamilton__

Posts: 162

#78 • • mark_hamilton__ DJ/Artist/Producer

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---

---
mikä on kun asensin just tän Traktor Kontrol S4 softan minun Windows Vista koneeseen ja mulla on virtajohto ja USB paikallaan ja kytken powerin päälle niin laite vain vilauttaa kaikki ledivalot ja sitten master valo jää päälle mutta mistään napista / säätimestä ei tapahdu mitään ja ihan kuin koko laitteessa ei olisi virtaa.. missä vika?
---


Traktorin asetuksista varmistat, että sulla on Audio Setupissa device Kontrol S4. Sitten vielä varmistat, että Controller Managerista löytyy Traktor Kontrol S4 Default mappaus.
---


Laitoin noi mutta ei toimi silti :(

Eikä mulla muuten ole täällä PA-tilanne muu kuin vahvistin ja kaiuttimet on 20 km pääsä Nokia:lla ja mulla ei myökään ole kuulokkeita, jotka sopii tollaseen isoon liittimeen.

Kaijuttimet on 2x10" ja niistä taitaa lähteä oletuksena niin kova ääni, että ei ihan viittisi tällaisessa luhtitalossa soitella ainakaan kovin myöhään kun naapurissa on mummo joka valittaa kaikesta.

Ainoastaan masterin ledimittari vilkkuu.
---


Ja olet muutenkin tehnyt jokaisen vaiheen juuri siinä järjestyksessä kuin manuaalin asennusohjeissa on mainittu? NI:n foorumeilla on muistaakseni ollut vastaavanlaisia keissejä jos on poikennut asennusohjeista ja laittanut esim. Kontrollerin kiinni koneeseen ennen ajurien asennusta tms.



Hei, sain vastauksen NI:n supportista ja ongelma oli vain se että Controller Editor piti uninstalloida ja asentaa uusin versio.

Kuuloketilanne on nyt kunnossa.