Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):
---
---
---
...mutta toivoisin pikaisesti Scratch ominaisuuden lisäämistä...
---
Eikös tuossa muka ole?
Mä olen nähnyt videoita, joissa isot mustat äijät skräbäilee tolla vuorotellen, siten että DMC-skabat näyttää amatöörien touhulta.
---
Ah, my bad. Väärä sanavalinta, eli tarkoitin supporttia kontrollivinyyleille. Toki noilla jogeilla pystyy raapimaan ja niihin olinkin heti ensituntumalla erittäin tyytyväinen. Mut vinyyli on aina vinyyli eikä siitä pääse yli eikä ympäri ;)
---
Käsittääkseni tällä hetkellä ainoastaan Denonin dn-mc6000 pystyy käyttämään aikakoodia suoraan plugaamalla levarit kiinni, mutta silläkin vaan Virtual DJ:llä, eli toi ongelma ei ole vain kontrollerikohtainen, vaan NI:ltä taitaa puuttua se ominaisuus vielä kokonaan.
Nythän muuten NI julkaisee tuon S4 softan myös muiden kuin S4-kontrolleristien käyttöön, eli pitäisköhän tätä topiccia hiukan laajentaa kun markkinoiden avauduttua pystyy tekemään kontrolleri+S4-komboja lukuisia erilaisia -samalla periaatteella?
Siis hä? Mä en nyt ihan ymmärrä tai sitten me puhutaan eri asioista... NI kehitti yhdessä Stantonin kanssa ensimmäisen vinyylikontrollisysteemin nimeltä Final Scratch 2000-luvun alkupuolella. Vuodesta 2006 yhteistyön päätyttyä Traktor kehitteli omaa entistä parempaa systeemiä ja vuonna 2008 julkaistiin Traktor Scratch Pro. Eli en siis ymmärrä miten NI:ltä puuttuu tuo ominaisuus kokonaan?
Traktor Scratch Pron vinyylikontrolli toimii Audio8 DJ-äänikortin kautta. Ihan varmasti mainitsemassasi Denonissakin on vastaavanlainen äänikortti sisäänrakennettuna. Ihan niin kuin uudessa Traktor S4:ssä on oikestaan sama Audio8 DJ-äänikortti sisäänrakennettuna, mutta siinä on vaan vähemmän liitäntämahdollisuuksia. Traktorin Scratch ominaisuuden patentin omistaa toinen taho, ja ilmeisesti tästä syystä sitä ominaisuutta ei ympätty heti S4:n julkaisuvaiheessa softaan, vaan on tulossa softapäivityksellä myöhemmässä vaiheessa.