Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa)

440 posts, 22 pages, 676,105 views

Paperino

Posts: 458

#21 • • Paperino Sam-El

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

täällä s4 onnellinen omistaja. Ostin sen tossa muutama viikko sitten.


Pystyykö S4:sta käyttämään tietokoneen (Macin) yleisenä äänikorttina niin, että siinä pystyy säätämään äänenvoimakkuutta? Vai toimiiko laitteen Master Volume vain Traktorin ollessa päällä ja sen "sisällä"? Audio 8 DJ -interface tarvitsee jonkin mikserin sen ja monitorien väliin, koska se tuuttaa volumen aina niin kovalla kuin vain mahdollista, eikä voimakkuutta voi säätää lainkaan. Hieman turhauttavaa kun monitorit seisovat nyt mikserin myytyäni turhan panttina, ja joudun käyttämään vanhaa mikrostereosarjaa tietokoneen kanssa. Mahdollisuus äänenvoimakkuuden säätöön kaikkien sovelluksien yhteydessä on siis tärkeä ominaisuus minulle, jotta ei tarvitse vain sen takia ostaa mikseriä.

Soundflower-ajureillahan saa volumea säädettyä softasta käsin, mutta koska ajurit ovat bugailleet mun käytössäni, niin en mielelläni niitä käytä.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#22 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

mikä epästabilius?



Softa kaatuilee, jogeilla scratchatessa ääni katoaa hetkeksi jne. Monet sanoivat, että ihan hyvä, mutta ei sitä vielä keikalle uskaltais ottaa. Ja nämä ongelmat oli kaikki PC:llä todennettuja. Se että PC:llä softa bugittaa johtunee siitä, että PC:n komponentit tulevat kymmeniltä eri valmistajilta ja kärjistäen voisi melkein sanoa, että jokainen PC on yksilö eri valmistajilta kasattuine komponentteineen. Applen koneet taas on hyvin pitkälle samasta puusta veistetty, joten niille softa saadaan jo ennen julkaisua aika varmaksi. PC:llä monet ongelmat ilmenevät vasta, kun softa julkaistaan. Tottakai softapäivitysten myötä näitä bugeja korjaillaan, enkä mä nyt väitä etteikö Mac versiostakin jotain bugeja voisi löytyä.

NI:n foorumilla käydään myös mielenkiintoista keskustelua aikakoodioption ilmaisuudesta, kun se joskus sitten tulee. Update = ilmainen, Upgrade = maksullinen ja NI:n S4 FAQissa puhutaan Upgradesta. Go figure...

http://www.native-instruments.com/forum/showthread.php?t=120768

ote S4 FAQista:

Q: Does TRAKTOR KONTROL S4 also allow external timecode control through turntables and CD decks? Does it work with the TRAKTOR SCRATCH PRO / DUO software?

A: TRAKTOR KONTROL S4 will not support external timecode control directly after its release, neither with the included software nor in combination with TRAKTOR SCRATCH PRO/DUO. But external timecode control will be enabled in TRAKTOR KONTROL S4 through a software upgrade in the near future.
hrdkvr

Posts: 3,929

#23 • • hrdkvr KURGO
no kaatuilut on pc arkipäivää. Omasta myllystä pitää pitää huolta että toimii kunnolla. Itelläni ei ole kaatuilua havaittu niin s4 kun muissakaan ohjelmissa.

--
-keep it hard-

bromeo

Posts: 43

#24 • • bromeo
Oon vääntänyt Traktor Pro-softalla tässä jo noin puolisen vuotta näppäimistö + hiiri-yhdistelmällä, joka saattaa kuulostaa huvittavalta. Mutta nyt olisi kuitenkin aika hankkia eka kontrolleri ja ystäväni suositteli minulle S4:sta ominaisuuksiensa vuoksi eli juuri tämä all-in-one setitys. Hinta on aikamoinen ottaen huomioon, että olis eka rauta kyseessä. Riskinä myös, että jos kiinnostus lopahtaakin parin vuoden sisällä niin 900e mennyt aivan hukkaan. Mutta niin laadukas laite tuntuu olevan, että kyllä tuon aina joku ostaisi pois, mutta nyt hus tuollaiset ajatukset. :D

Tahtoisin kysellä laitteen jo hankkineilta, että onko tämä aloittelevalle himatreenaajalle hyvä starttipaketti vai kannattaisiko aloittaa jostain puolet halvemmasta? Esim. Herculeksen RMX on saanut kehuja, mutta S4:ään verrattuna tuntuu aika lelulta? Useimmat frendit kylläkin todenneet että aikamoista välineurheilua tämä on, että mitään superhalpaa ei kannata lähteä ostamaan, jos haluaa vähän edes laatua.
dj upi

Posts: 1,835

#25 • • dj upi

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Oon vääntänyt Traktor Pro-softalla tässä jo noin puolisen vuotta näppäimistö + hiiri-yhdistelmällä, joka saattaa kuulostaa huvittavalta. Mutta nyt olisi kuitenkin aika hankkia eka kontrolleri ja ystäväni suositteli minulle S4:sta ominaisuuksiensa vuoksi eli juuri tämä all-in-one setitys. Hinta on aikamoinen ottaen huomioon, että olis eka rauta kyseessä. Riskinä myös, että jos kiinnostus lopahtaakin parin vuoden sisällä niin 900e mennyt aivan hukkaan. Mutta niin laadukas laite tuntuu olevan, että kyllä tuon aina joku ostaisi pois, mutta nyt hus tuollaiset ajatukset. :D

Tahtoisin kysellä laitteen jo hankkineilta, että onko tämä aloittelevalle himatreenaajalle hyvä starttipaketti vai kannattaisiko aloittaa jostain puolet halvemmasta? Esim. Herculeksen RMX on saanut kehuja, mutta S4:ään verrattuna tuntuu aika lelulta? Useimmat frendit kylläkin todenneet että aikamoista välineurheilua tämä on, että mitään superhalpaa ei kannata lähteä ostamaan, jos haluaa vähän edes laatua.



Odottaisin kyl tän kevään ennen ostamista. Ilmeisesti muutamaltakin isolta valmistajalta tulossa kaikkea kliffaa ;)
bromeo

Posts: 43

#26 • • bromeo

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Odottaisin kyl tän kevään ennen ostamista. Ilmeisesti muutamaltakin isolta valmistajalta tulossa kaikkea kliffaa ;)



Oolraidou. Mä kans samaa vähän mietiskelin, että tässä kuitenkin noita rahoja joutuu keräilee kasaan ensin niin katselee sit samalla vähän mitä kaikkea uutta tulee markkinoille. :) Mutta kyllä tuo S4 vähän houkuttelee noiden sample deckien ja efektien vuoksi. :P
dj upi

Posts: 1,835

#27 • • dj upi

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---
Odottaisin kyl tän kevään ennen ostamista. Ilmeisesti muutamaltakin isolta valmistajalta tulossa kaikkea kliffaa ;)
---


Oolraidou. Mä kans samaa vähän mietiskelin, että tässä kuitenkin noita rahoja joutuu keräilee kasaan ensin niin katselee sit samalla vähän mitä kaikkea uutta tulee markkinoille. :) Mutta kyllä tuo S4 vähän houkuttelee noiden sample deckien ja efektien vuoksi. :P



Joo mut ilmeisesti noi sampledekit on tulossa ihan normaaliinkin Traktoriin juurikin tänä vuonna ja efektithän saa Traktorista ulos jos vaan on tarpeeks namikoita mistä vääntää. Sellasia kontrollereita on useita. Kandee muuten miettiä sitäkin et haluatko välttämättä just yhden ison boksin missä on "kaikki" vai kenties jonkun toisenlaisen ratkaisun. Riippunee paljon siitä ensi sijassa että minkälaista musaa pääasiassa soittelet.
bromeo

Posts: 43

#28 • • bromeo

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Joo mut ilmeisesti noi sampledekit on tulossa ihan normaaliinkin Traktoriin juurikin tänä vuonna ja efektithän saa Traktorista ulos jos vaan on tarpeeks namikoita mistä vääntää. Sellasia kontrollereita on useita. Kandee muuten miettiä sitäkin et haluatko välttämättä just yhden ison boksin missä on "kaikki" vai kenties jonkun toisenlaisen ratkaisun. Riippunee paljon siitä ensi sijassa että minkälaista musaa pääasiassa soittelet.



Pääasiassa soittelen house / electroa mutta välillä myös räppiä / hiphoppia. Sen takia tollainen yksi boxi olisi mukava ratkaisu kun en tosiaan ole asiantuntija ja ei ole vielä minkäänlaista hajua mitkä "palaset" tekisivät sellaisen täydellisen yhdistelmän. S4 nyt tähän asti ollut oikeastaan ainoa kontrolli, jonka tutkimiseen olen panostanut. Tarvitsisin tähän alkuun vain jonkun yksinkertaisen ratkaisun, kun en tosiaan tiedä vielä mikä olisi se paras juttu meitsille. Ystävä jotain Seratoa ja CD:tä hehkuttaa, mutta itse olen ajatellut ihan mp3:silla vetää ja siihen hommaan sopiva kontrolleri.

Useiden tutorial-videoiden perusteella tuota S4:sta ei ole ainakaan kovin hankalaa oppia, joten se olisi tietenkin aina plussaa. Tottakai nyt minkä vaan laitteen tahansa oppii tuntemaan, kunhan vaan opettelee. :D Mutta tosiaan olisi kiva löytää joku ratkaisu, jolla vois sit taitojaan hioa muutamat vuodet. :)
hrdkvr

Posts: 3,929

#29 • • hrdkvr KURGO
vähän riippuu myös siitä omistatko hyvän mikserin myös, vai onko sulla pelkkä pc ollut käytössä.
Jos nimittäin on jo tracktor pro ja mikseri olemassa niin silloin pääsee halvemalla ostamalla mikä tahansa muu kontrolleri

--
-keep it hard-

Ressiv

Posts: 1,582

#30 • • Ressiv

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


S4 nyt tähän asti ollut oikeastaan ainoa kontrolli, jonka tutkimiseen olen panostanut. Tarvitsisin tähän alkuun vain jonkun yksinkertaisen ratkaisun, kun en tosiaan tiedä vielä mikä olisi se paras juttu meitsille. Ystävä jotain Seratoa ja CD:tä hehkuttaa, mutta itse olen ajatellut ihan mp3:silla vetää ja siihen hommaan sopiva kontrolleri.



Suosittelisin lämpimästi harkitsemaan S4:n sijaan:
http://www.thomann.de/fi/allenheath_xone_dx.htm

Varsinkin kun hinta on identtinen S4:n kanssa, vaan saat paljon enemmän samaan rahaan :)
hrdkvr

Posts: 3,929

#31 • • Edited hrdkvr KURGO
paitsi toi ei sisällä ohjelmaa..nyky tractoreissa ei ole sample deck tuki kuin s4 ohjelmalla. Päivitysohjelmia tulee varmaan keväällä markkinoille, mutta tuskin ilmaiseksi.

Itse olen kyllä ollut tyytyväinen s4 kanssa eikä ole koskaan mitään ongelmia ollut. Itse päädyin tähän tilaongelmien takia, kun oma raut mikserikin oli suht paska.


niin ja voisitko kertoa miten toi allenheat sisältää "paljon enemmän"?

mun mielestä siinä on just kaikki samat asiat:

4 dekkiä
sample/looppi syteemit
mikseri
efektit

--
-keep it hard-

Ressiv

Posts: 1,582

#32 • • Edited Ressiv
Aa.. mulla menikin spekseissä ohi et S4 oli kans täysverinen mikseri. my bad.

Eli loppupeleissä järjestelmät on aika identtiset, tosin a&h inasen järeämpää tekoa.
dj upi

Posts: 1,835

#33 • • dj upi

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):

Aa.. mulla menikin spekseissä ohi et S4 oli kans täysverinen mikseri. my bad.

Eli loppupeleissä järjestelmät on aika identtiset, tosin a&h inasen järeämpää tekoa.



Denonilla olis vastaava, joka mun mielestä haiskahti jopa suuremmalta ominaisuuksiltaan kuin S4. Lisäks jos räppikäyttöön haluaa hyvät jog wheelit niin Pioneeriltahan on tulossa kohta kaksikin kontrolleria...
hrdkvr

Posts: 3,929

#34 • • hrdkvr KURGO
No denon on denon vähän parempi kuin behringer, mut en silti koskisi.
Jos meinaa tonnin törsätä niin kantsii ostaa laadukas laite, jolla on starojen tuki..varsinkin niiden jotka OIKEASTI käyttää sitä keikoilla.

Eri jos sit vaan meinaa tuhlata satasen johonkin nyrkkipajan muovilaatikkoon

--
-keep it hard-

bromeo

Posts: 43

#35 • • Edited bromeo
Niin siis mulla ei ole mitään muuta tällä hetkellä kuin pelkkä PC. Ei mikseriä and nothing. S4:ssa just ois jees ku olis kontroller + mixer samassa boxissa. :)

Ja niinku hrdkvr tossa totesikin, niin S4:llä on ainakin monen ammattilais-DJ:n tuki niin senkin perusteella olisin kiinnostunut koska se kuulostaa että voisin ihan noboilijasta harjoitella sen kanssa johonkin intermediate-tasolle. Sen jälkeen voi sit harkita jotain 4000e Pioneer-kamoja ja erinäisiä mixereitä. :D
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#36 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
Jepa, tänään tuli S4. Mites toi collectionin siirtäminen Traktor Scratch Prosta. Vissiin pitäisi S4:sta installoidessa kysyä tuodaanko vanha kokoelma vai miten toimii?

edit:

Noinhan se meni, eli kysyi ensimmäisen kerran käynnistettäessä, että kopiodaanko asetukset vanhasta asennuksesta ja samalla tuli myös kokoelma tageineen ja grideineen. Kohta olis aikaa ensimmäistä kertaa testata laitetta :P
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#37 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
Vajaan tunnin ehtinyt testailemaan laitetta ja on vähän ristiriitaiset fiilikset; Siistin näköinen all-in-one paketti, joka on mukavan kevyt, mutta silti vankkarakenteisen tuntuinen. Kaikki liikkuvat osat ja napit tuntuu tosi hyviltä sormissa ja käytön aloittaminen suoraan paketista oli helppoa.

Yksi asia kuitenkin ottaa päähän suunnattomasti: S4 Default mappausta ei pääse muokkaamaan omien mieltymystensä mukaan, vaan olisi aloitettava täysin tyhjästä. Tietysti Defaultin päälle voi tehdä omia lisäyksiä, mutta kun haluaisin juuri muuttaa vain muutaman Default mappauksen toiminnon eikä se onnistu sen defaultin päälle mappaamalla. Tämä Defaultin muokkaamattomuus ei tullut ihan täytenä yllätyksenä, kun olin siitä muistaakseni djtechtoolsista ehtinyt lukaisemaan, mutta en arvannut, että se näin paljon ottaisi päähän. No ehkä ajan kanssa tottuu muutaamaan puutteeseen tai löytyy kiertoteitä niiden muokkaamiseen. Tai sitten en vaan vielä ole päässyt ihan jyvälle kaikkiin toimintoihin.

Päälimmäisenä ketuttaa sellainen puute, että kun olet browse modessa ja lataat biisin jompaan kumpaan dekkiin, niin oi miksi se ei mene samalla pois browse modesta takaisin full decks modeen?!?!? Kokeilin lisätä dekin load napin taakse double macron, josta seurasi se, että softa kyllä meni siihen full decks modeen, mutta itse kontrolleri oli edelleen browse modessa. Jos joku on jo keksinyt tai löytänyt jostain Internetin syövereistä ratkaisun tämmöiseen ongelmaan niin kertokaahan, please!

Kokonaisuutena kyllä tykkään, mutta toivoisin pikaisesti Scratch ominaisuuden lisäämistä ja mahdollisuutta muokata jollain tapaa default mappausta, jotta kokeneemmat käyttäjät saisivat vielä enemmän irti laitteesta.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#39 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

...mutta toivoisin pikaisesti Scratch ominaisuuden lisäämistä...
---


*ding*
Eikös tuossa muka ole?
Mä olen nähnyt videoita, joissa isot mustat äijät skräbäilee tolla vuorotellen, siten että DMC-skabat näyttää amatöörien touhulta. *nauru*



Ah, my bad. Väärä sanavalinta, eli tarkoitin supporttia kontrollivinyyleille. Toki noilla jogeilla pystyy raapimaan ja niihin olinkin heti ensituntumalla erittäin tyytyväinen. Mut vinyyli on aina vinyyli eikä siitä pääse yli eikä ympäri ;)
dj upi

Posts: 1,835

#40 • • dj upi

Replying to Traktor S2/S4 keskustelu/helpdesk (kontrolleri + softa):


---

---

...mutta toivoisin pikaisesti Scratch ominaisuuden lisäämistä...
---


*ding*
Eikös tuossa muka ole?
Mä olen nähnyt videoita, joissa isot mustat äijät skräbäilee tolla vuorotellen, siten että DMC-skabat näyttää amatöörien touhulta. *nauru*
---


Ah, my bad. Väärä sanavalinta, eli tarkoitin supporttia kontrollivinyyleille. Toki noilla jogeilla pystyy raapimaan ja niihin olinkin heti ensituntumalla erittäin tyytyväinen. Mut vinyyli on aina vinyyli eikä siitä pääse yli eikä ympäri ;)



Käsittääkseni tällä hetkellä ainoastaan Denonin dn-mc6000 pystyy käyttämään aikakoodia suoraan plugaamalla levarit kiinni, mutta silläkin vaan Virtual DJ:llä, eli toi ongelma ei ole vain kontrollerikohtainen, vaan NI:ltä taitaa puuttua se ominaisuus vielä kokonaan.

Nythän muuten NI julkaisee tuon S4 softan myös muiden kuin S4-kontrolleristien käyttöön, eli pitäisköhän tätä topiccia hiukan laajentaa kun markkinoiden avauduttua pystyy tekemään kontrolleri+S4-komboja lukuisia erilaisia -samalla periaatteella?