onx autoo? jos ei, ni millaisen haluaisit?

1,938 posts, 97 pages, 571,373 views

Eminem

Posts: 66

#1761 • • Eminem Pikakivääri
Vaihoinpa just ts jarpan isoveikkaan eli nyt pihallä möllöttää ts corolla *iloinen*
Syce

Posts: 1,649

#1762 • • Edited Syce
voi hyvä jumala tätä sankar...DORKAA.

Onhan se hienoa et rahaa on mut ei nyt jumalauta!

edit. en yhtään ihmettelis vaikka olis tankannu dieseliä tankkiin. Ei kaveri ihan jokaisella pytyllä käy
Impezki

Posts: 229

#1763 • • Impezki SESSIONS2
Nyt lähti sitten toinen auto vaihtoon ja nyt pihalla nököttää
Audi A4 avant 1.8 turbo quattro -05.

Näin muutaman sadan kilometrin jälkeen täytyy sanoa että kaikin puolin kelpo peli.
ezzy

Posts: 8,060

#1764 • • Edited ezzy Droid-pappa
Tuli kans haettua jyväskylästä lauantaina uus saab pihaan, tällä kertaa toivottavasti pitkäikäisempi (ei, en anna muijan ajaa tota) '94 9000 CSE 2.3L ahdetulla myllyllä ja automaattivaihteistolla. On kyllä niin helvetin kiva ajaa 6kk tauon jälkeen automaatilla taas.
Tarkoitus olis Stage-1 paketti asennella niin olis luokkaa 230hp ja 350Nm vääntöjä. Se kun ei pahemmin palikkaa vaadi. Lastu, magneettiventtiili ja parempaa ilmanottoa lähinnä. Kesävanteitakin kuumeisesti etsiskelen just.

tommottis

http://ezzy.1g.fi/kuvat/misc/saab/d/
Impezki

Posts: 229

#1765 • • Impezki SESSIONS2

Impezki, 18.3.2009 17:40:
Nyt lähti sitten toinen auto vaihtoon ja nyt pihalla nököttää
Audi A4 avant 1.8 turbo quattro -05.

Näin muutaman sadan kilometrin jälkeen täytyy sanoa että kaikin puolin kelpo peli.




Saimpa sen valokuvanki otettua.

( kesävanteita odotellessa ;) )

audi_900.jpg
DagO

Posts: 1,066

#1766 • • DagO häröö
Tänään tuli celica myytyä ja nyt oon uutta katellu, vähän himottais hakee ruotsin maalta 2.0t aero saabi vm.05->
Mar6

Posts: 2,178

#1767 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

DagO, 20.3.2009 02:35:
Tänään tuli celica myytyä ja nyt oon uutta katellu, vähän himottais hakee ruotsin maalta 2.0t aero saabi vm.05->



Nonnih :)) Ei huono vaihtoehto laisinkaan. *joo*

--
-Where there is house there is a home-

ezzy

Posts: 8,060

#1768 • • ezzy Droid-pappa

DagO, 20.3.2009 02:35:
Tänään tuli celica myytyä ja nyt oon uutta katellu, vähän himottais hakee ruotsin maalta 2.0t aero saabi vm.05->



ja nyt olis loistava aika hakeakin, kun tuli toi veropäätös EU-viranomaisilta (jo huhtikuussa alvi poistuu ja autovero nousee alvin verran) ja kruunu on aika heikko.
Epailija

Posts: 5,636

#1769 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ezzy, 18.3.2009 17:55:
Tuli kans haettua jyväskylästä lauantaina uus saab pihaan, tällä kertaa toivottavasti pitkäikäisempi (ei, en anna muijan ajaa tota) '94 9000 CSE 2.3L ahdetulla myllyllä ja automaattivaihteistolla. On kyllä niin helvetin kiva ajaa 6kk tauon jälkeen automaatilla taas.
Tarkoitus olis Stage-1 paketti asennella niin olis luokkaa 230hp ja 350Nm vääntöjä. Se kun ei pahemmin palikkaa vaadi. Lastu, magneettiventtiili ja parempaa ilmanottoa lähinnä. Kesävanteitakin kuumeisesti etsiskelen just.



Ettei vain tarvitsisi virittelyn lisäksi parannella vaihteistoakin? Automaattivaihteisissa autoissa noita vääntömomentteja joudutaan nimittäin joskus rajoittamaan vastaaviin käsivaihteisiin verrattuna eli joko toimintaperiaatteesta tai sitten ihan vain osista johtuen ne eivät kestä rasitusta yhtä hyvin. Etenkin tuollaiset vanhemmat automaatit, jotka tod. näk. ovat vain nelivaihteisia (korjaa jos veikkaan väärin) ja luistattavat kytkintä reilunpuoleisesti, voivat muuttua aikamoisiksi kytkinlevyhiomoiksi jos tehoja nostetaan ilman että vaihteiston säätöihin puututaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

ezzy

Posts: 8,060

#1770 • • ezzy Droid-pappa

Epailija, 20.3.2009 12:49:
---
ezzy, 18.3.2009 17:55:
Tuli kans haettua jyväskylästä lauantaina uus saab pihaan, tällä kertaa toivottavasti pitkäikäisempi (ei, en anna muijan ajaa tota) '94 9000 CSE 2.3L ahdetulla myllyllä ja automaattivaihteistolla. On kyllä niin helvetin kiva ajaa 6kk tauon jälkeen automaatilla taas.
Tarkoitus olis Stage-1 paketti asennella niin olis luokkaa 230hp ja 350Nm vääntöjä. Se kun ei pahemmin palikkaa vaadi. Lastu, magneettiventtiili ja parempaa ilmanottoa lähinnä. Kesävanteitakin kuumeisesti etsiskelen just.
---


Ettei vain tarvitsisi virittelyn lisäksi parannella vaihteistoakin? Automaattivaihteisissa autoissa noita vääntömomentteja joudutaan nimittäin joskus rajoittamaan vastaaviin käsivaihteisiin verrattuna eli joko toimintaperiaatteesta tai sitten ihan vain osista johtuen ne eivät kestä rasitusta yhtä hyvin. Etenkin tuollaiset vanhemmat automaatit, jotka tod. näk. ovat vain nelivaihteisia (korjaa jos veikkaan väärin) ja luistattavat kytkintä reilunpuoleisesti, voivat muuttua aikamoisiksi kytkinlevyhiomoiksi jos tehoja nostetaan ilman että vaihteiston säätöihin puututaan.



Tjoo ei sillä o tarkoituskaan rallata, ihan pientä elonmerkkien parannusta haen (vakio on 170hp/260Nm, automaatissa pikkasen vähemmän vääntöä vissiin) ja bensankulutustakin toi steg1 tipauttaa pikkasen. 400Nm toi tomaatti kuulemma kestäää viel ok. Automaatissahan ei ole kytkintälevyä mikä kuluis. ja nelilovinen toi tosiaan on.
DagO

Posts: 1,066

#1771 • • Edited DagO häröö

ezzy, 20.3.2009 11:59:
---
DagO, 20.3.2009 02:35:
Tänään tuli celica myytyä ja nyt oon uutta katellu, vähän himottais hakee ruotsin maalta 2.0t aero saabi vm.05->

---


ja nyt olis loistava aika hakeakin, kun tuli toi veropäätös EU-viranomaisilta (jo huhtikuussa alvi poistuu ja autovero nousee alvin verran) ja kruunu on aika heikko.


No niin auto varattu ruotsista ja tänään lähtee laiva muutaman tunnin päästä.
Tulee sellanen 2.0t aero vm.05 ajettu 60tkm. Sunnuntaina sit ollaan takasin.
http://213.132.112.100/images/19/1978115764.jpg
ezzy

Posts: 8,060

#1772 • • ezzy Droid-pappa

DagO, 20.3.2009 14:29:
---
ezzy, 20.3.2009 11:59:
---
DagO, 20.3.2009 02:35:
Tänään tuli celica myytyä ja nyt oon uutta katellu, vähän himottais hakee ruotsin maalta 2.0t aero saabi vm.05->

---


ja nyt olis loistava aika hakeakin, kun tuli toi veropäätös EU-viranomaisilta (jo huhtikuussa alvi poistuu ja autovero nousee alvin verran) ja kruunu on aika heikko.

---

No niin auto varattu ruotsista ja tänään lähtee laiva muutaman tunnin päästä.
Tulee sellanen 2.0t aero vm.05 ajettu 60tkm. Sunnuntaina sit ollaan takasin.
http://213.132.112.100/images/19/1978115764.jpg



No se oli nopeeta toimintaa. Olispa itselläkin ollu munaa hakea ulkomailta, mut ei, kotimaasta, mut löyty aika helmi :) '99-'00 9-3 aeroa kattelin itsekin automaattina blocket.se:stä pitkään.
Epailija

Posts: 5,636

#1773 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ezzy, 20.3.2009 14:27:
Tjoo ei sillä o tarkoituskaan rallata, ihan pientä elonmerkkien parannusta haen (vakio on 170hp/260Nm, automaatissa pikkasen vähemmän vääntöä vissiin) ja bensankulutustakin toi steg1 tipauttaa pikkasen. 400Nm toi tomaatti kuulemma kestäää viel ok.



No sit. Tuli vain elävästi mieleen miten kaveri yksinkertaisella lastupäivityksellä sai rikottua (manuaali)laatikkonsa rajat, mutta hänellä onkin taipumusta ns. pyrkivään ajotyyliin. =)

Automaatissahan ei ole kytkintälevyä mikä kuluis. ja nelilovinen toi tosiaan on.



Ai? Olen elänyt siinä käsityksessä, että ainoat erot kytkimen suhteen vanhojen automaattien ja manuaalivaihteisten autojen välillä ovat että automaattivaihteisissa autoissa kytkilevyjä on useampi ja niiden säätely hoidetaan hydraulisesti manuaalisen kytkinpolkimen sijaan. Näiden erojen takia vanhojen automaattien hyötysuhdekin on niin huono; hydrauliikan käyttäminen vaatii energiaa, vaihteiden vähäisemmän määrän takia moottori työskentelee harvemmin optimialueellaan ja samasta syystä se joutuu luistattamaan kytkimiään enemmän (eli vaihteet eivät kaikissa tilanteissa lukitu täysin). Toki sitten manuaalivaihteisissa autoissa välityksetkin hoidetaan eri tavalla kuin automaattilaatikoissa, joissa jonkinlainen planeettapyörästö hoitaa homman ja sitten on vielä kaksoiskytkinvaihteistot yms. erikseen pakkaa sotkemassa.

En tosin ole hirveän tarkasti tutustunut automaattivaihteistojen sielunelämään, mutta HowStuffWorks ainakin puhuu kytkimistä automaattivaihteistossa:

"In this transmission, when overdrive is engaged, a shaft that is attached to the housing of the torque converter (which is bolted to the flywheel of the engine) is connected by clutch to the planet carrier. The small sun gear freewheels, and the larger sun gear is held by the overdrive band. Nothing is connected to the turbine; the only input comes from the converter housing."

http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission4.htm

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Mar6

Posts: 2,178

#1774 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

Epailija, 20.3.2009 15:05:
---
ezzy, 20.3.2009 14:27:
Tjoo ei sillä o tarkoituskaan rallata, ihan pientä elonmerkkien parannusta haen (vakio on 170hp/260Nm, automaatissa pikkasen vähemmän vääntöä vissiin) ja bensankulutustakin toi steg1 tipauttaa pikkasen. 400Nm toi tomaatti kuulemma kestäää viel ok.
---


No sit. Tuli vain elävästi mieleen miten kaveri yksinkertaisella lastupäivityksellä sai rikottua (manuaali)laatikkonsa rajat, mutta hänellä onkin taipumusta ns. pyrkivään ajotyyliin. =)


---
Automaatissahan ei ole kytkintälevyä mikä kuluis. ja nelilovinen toi tosiaan on.
---


Ai? Olen elänyt siinä käsityksessä, että ainoat erot kytkimen suhteen vanhojen automaattien ja manuaalivaihteisten autojen välillä ovat että automaattivaihteisissa autoissa kytkilevyjä on useampi ja niiden säätely hoidetaan hydraulisesti manuaalisen kytkinpolkimen sijaan. Näiden erojen takia vanhojen automaattien hyötysuhdekin on niin huono; hydrauliikan käyttäminen vaatii energiaa, vaihteiden vähäisemmän määrän takia moottori työskentelee harvemmin optimialueellaan ja samasta syystä se joutuu luistattamaan kytkimiään enemmän (eli vaihteet eivät kaikissa tilanteissa lukitu täysin). Toki sitten manuaalivaihteisissa autoissa välityksetkin hoidetaan eri tavalla kuin automaattilaatikoissa, joissa jonkinlainen planeettapyörästö hoitaa homman ja sitten on vielä kaksoiskytkinvaihteistot yms. erikseen pakkaa sotkemassa.

En tosin ole hirveän tarkasti tutustunut automaattivaihteistojen sielunelämään, mutta HowStuffWorks ainakin puhuu kytkimistä automaattivaihteistossa:

"In this transmission, when overdrive is engaged, a shaft that is attached to the housing of the torque converter (which is bolted to the flywheel of the engine) is connected by clutch to the planet carrier. The small sun gear freewheels, and the larger sun gear is held by the overdrive band. Nothing is connected to the turbine; the only input comes from the converter housing."

http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission4.htm



Ei toi noin pienestä heti hätkähdä..

Itselläni oli 9-3:sen manuaalissa yli 350 pollea ja vakioaskilla. Kestää :))) Suomen tehokkain taitaa olla yli 500 hepoa orkkislootalla :P *joo*

--
-Where there is house there is a home-

Mar6

Posts: 2,178

#1775 • • Edited Mar6 Team Apinaorkesteri

DagO, 20.3.2009 14:29:
---
ezzy, 20.3.2009 11:59:
---
DagO, 20.3.2009 02:35:
Tänään tuli celica myytyä ja nyt oon uutta katellu, vähän himottais hakee ruotsin maalta 2.0t aero saabi vm.05->

---


ja nyt olis loistava aika hakeakin, kun tuli toi veropäätös EU-viranomaisilta (jo huhtikuussa alvi poistuu ja autovero nousee alvin verran) ja kruunu on aika heikko.

---

No niin auto varattu ruotsista ja tänään lähtee laiva muutaman tunnin päästä.
Tulee sellanen 2.0t aero vm.05 ajettu 60tkm. Sunnuntaina sit ollaan takasin.
http://213.132.112.100/images/19/1978115764.jpg



Toi on muuten vitun hieno kinneri :)) Hyvää vaihtelua perus Vag tuotteille ja bemuillekin. Ei monessa asiassa häviä, paitsi ehkä vetotavassa *vink* Onnittelut :)

--
-Where there is house there is a home-

:D

Posts: 3,707

#1776 • • :D
Mitenhä jengi oikeen ajele kun saa manuaalia hajalle. o,O
Meitsi ei kyl o ikinä ollut kovin hellästi noita kosketellut ja aina
tuntuu kestävän. Aina vaan kovempaa ajoa. :) No okei 01E loota
nyt onkin vähä kestävämpi :D

Impezkikin osannut valita volkkarin :)

mustavalkoinen volkkari:
_small.jpg
Timce

Posts: 5,381

#1777 • • Timce
Onks Diffasi vielä lähdössä Bugruniin? Katoin vaan, että olit FFP:lle jotain raapustanu asiasta. ;) Jos mennään sun kärryllä, niin oon messissä. *pepsodent*

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

:D

Posts: 3,707

#1778 • • :D

Timce, 20.3.2009 16:46:
Onks Diffasi vielä lähdössä Bugruniin? Katoin vaan, että olit FFP:lle jotain raapustanu asiasta. ;) Jos mennään sun kärryllä, niin oon messissä. *pepsodent*



Jää tänä vuonna välistä bugrun, kun on samana viikonloppuna semmoiset
pienimuotoiset synttärihipat tässä kulmilla. Ensi vuonna sit! :) Onhan näitä
erinäköisiä tapahtumia luvassa täälläkin. ;)
Arctos

Posts: 634

#1779 • • Arctos Vitun Insinööri!!

Impezki, 20.3.2009 02:22:
---
Impezki, 18.3.2009 17:40:
Nyt lähti sitten toinen auto vaihtoon ja nyt pihalla nököttää
Audi A4 avant 1.8 turbo quattro -05.

Näin muutaman sadan kilometrin jälkeen täytyy sanoa että kaikin puolin kelpo peli.

---



Saimpa sen valokuvanki otettua.

( kesävanteita odotellessa ;) )




Nyt on asiallinen laite. Meillä pihassa '92 Audi 80 2.0 ja '97 A6 Avant 2.5 TDI. Valitettavasti etuvetoja molemmat, mutta kun Rouvan saa puhuttua ympäri (ei ehkä ihan heti), 80 vaihtuu johonkin quattroon.

--
Kukaan ei ole täydellinen. Minultakin puuttuu monta vikaa..

Mixtape

ezzy

Posts: 8,060

#1780 • • ezzy Droid-pappa

Epailija, 20.3.2009 15:05:
---
ezzy, 20.3.2009 14:27:
Tjoo ei sillä o tarkoituskaan rallata, ihan pientä elonmerkkien parannusta haen (vakio on 170hp/260Nm, automaatissa pikkasen vähemmän vääntöä vissiin) ja bensankulutustakin toi steg1 tipauttaa pikkasen. 400Nm toi tomaatti kuulemma kestäää viel ok.
---


No sit. Tuli vain elävästi mieleen miten kaveri yksinkertaisella lastupäivityksellä sai rikottua (manuaali)laatikkonsa rajat, mutta hänellä onkin taipumusta ns. pyrkivään ajotyyliin. =)


---
Automaatissahan ei ole kytkintälevyä mikä kuluis. ja nelilovinen toi tosiaan on.
---


Ai? Olen elänyt siinä käsityksessä, että ainoat erot kytkimen suhteen vanhojen automaattien ja manuaalivaihteisten autojen välillä ovat että automaattivaihteisissa autoissa kytkilevyjä on useampi ja niiden säätely hoidetaan hydraulisesti manuaalisen kytkinpolkimen sijaan. Näiden erojen takia vanhojen automaattien hyötysuhdekin on niin huono; hydrauliikan käyttäminen vaatii energiaa, vaihteiden vähäisemmän määrän takia moottori työskentelee harvemmin optimialueellaan ja samasta syystä se joutuu luistattamaan kytkimiään enemmän (eli vaihteet eivät kaikissa tilanteissa lukitu täysin). Toki sitten manuaalivaihteisissa autoissa välityksetkin hoidetaan eri tavalla kuin automaattilaatikoissa, joissa jonkinlainen planeettapyörästö hoitaa homman ja sitten on vielä kaksoiskytkinvaihteistot yms. erikseen pakkaa sotkemassa.

En tosin ole hirveän tarkasti tutustunut automaattivaihteistojen sielunelämään, mutta HowStuffWorks ainakin puhuu kytkimistä automaattivaihteistossa:

"In this transmission, when overdrive is engaged, a shaft that is attached to the housing of the torque converter (which is bolted to the flywheel of the engine) is connected by clutch to the planet carrier. The small sun gear freewheels, and the larger sun gear is held by the overdrive band. Nothing is connected to the turbine; the only input comes from the converter housing."

http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission4.htm



Joo ei ne sentään ihan niin samanlaisia ole, toi clutch-sana tuolla taitaa olla vähän harhaanjohtava.

Tossa vois olla ehkä paremmin selitetty kytkimen ja tomaatin turbiinin eroja jne
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission#Hydraulic_automatic_transmissions

Olishan tollanen tuore DSG-tyylinen loota kiva, mut ei vaan o mun hintaluokassa vielä hetkeen :D