onx autoo? jos ei, ni millaisen haluaisit?

1,938 posts, 97 pages, 552,070 views

kaynessi

Posts: 154

#1782 • • kaynessi
ei oo autoo ja jos ois pakko hankkia ni sellanen sähkökäyttönen *joo*
Takyon

Posts: 2,945

#1785 • • Takyon Möwkö
Kun tuosta DSG:stä joku mainitsi niin täytyypä kertoa omia kokemuksia kyseisistä lootista. Mulla on siis duuniautona Wv Touran jossa dsg-loota ja päivittäin tuolla on parin vuoden ajan ajeltu n. 200 km, lähinnä kaupunkiajoa. Mulla ei hirveästi ole vertailukohtaa muihin automaatteihin mutta omaan autooni en moista haluaisi manuaalin tilalle. Liikkeellä ollessa kaikki toimii hienosti ja vaihteen vaihtumista ei juurikaan huomaa mut liikkeellelähdöt, pakilta drivelle ja toisinpäin on välillä suorastaan raivostuttavaa hidastelua ja jopa nytkähtämistä. Mäkilähdöissä on parempi toivoa että taakse ei tule ketään kovin lähelle haistelemaan koska aika usein valuttaa aika reippaasti ennekuin lähtee eteenpäin. Ei tosin aina.

Näitä on nyt ollut kahden auton verran käsittelyssä ja molemmissa samat ongelmat. Kyllä tuolla siis ajelee mut oman auton haluun kyl vastakin pitää manuaalina ;)

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Impezki

Posts: 229

#1786 • • Impezki SESSIONS2

Mar6,
Itselläni oli 9-3:sen manuaalissa yli 350 pollea ja vakioaskilla. Kestää :))) Suomen tehokkain taitaa olla yli 500 hepoa orkkislootalla :P *joo*



Tuota, kaverin pihassahan tuo suomen nopein 93 seisoo. ( taitaa ihan virallisesti tutkan mukaan vielä olla )

Eräs viimeisimmistä dynoreissuista päätty siihen että 5500rpm @ 630Nm kytkin räjähti.
Laatikko kyllä kesti. ( huipputehot jäi arvoitukseksi tälläkertaa )

Muita yksityiskohtia ei tässä foorumissa kerrottane.

Mutta pääsääntöisesti suurinosa saabin lohkoista ja voimansiirrosta on ollut kestäviä jo 900 mallista lähtien. Poikkeuksiakin toki löytyy.
Mar6

Posts: 2,178

#1787 • • Mar6 Team Apinaorkesteri

Impezki, 20.3.2009 19:08:
---
Mar6,
Itselläni oli 9-3:sen manuaalissa yli 350 pollea ja vakioaskilla. Kestää :))) Suomen tehokkain taitaa olla yli 500 hepoa orkkislootalla :P *joo*

---


Tuota, kaverin pihassahan tuo suomen nopein 93 seisoo. ( taitaa ihan virallisesti tutkan mukaan vielä olla )

Eräs viimeisimmistä dynoreissuista päätty siihen että 5500rpm @ 630Nm kytkin räjähti.
Laatikko kyllä kesti. ( huipputehot jäi arvoitukseksi tälläkertaa )

Muita yksityiskohtia ei tässä foorumissa kerrottane.

Mutta pääsääntöisesti suurinosa saabin lohkoista ja voimansiirrosta on ollut kestäviä jo 900 mallista lähtien. Poikkeuksiakin toki löytyy.



Njoo! Siihen on vaikea löytääkään ton kestävää kykää :P *hihu* Itsellänikin laukes aikoinaan kytkin mutta se ei ollut muutenkaan uus kykä. Aika harvassa autossa monetkaan vakiohilut kestää tollasia tehoja.

--
-Where there is house there is a home-

DagO

Posts: 1,066

#1788 • • DagO häröö
No niin nyt on saabi onnellisesti kotipihassa.
ezzy

Posts: 8,060

#1789 • • ezzy Droid-pappa

Takyon, 20.3.2009 18:47:
Kun tuosta DSG:stä joku mainitsi niin täytyypä kertoa omia kokemuksia kyseisistä lootista. Mulla on siis duuniautona Wv Touran jossa dsg-loota ja päivittäin tuolla on parin vuoden ajan ajeltu n. 200 km, lähinnä kaupunkiajoa. Mulla ei hirveästi ole vertailukohtaa muihin automaatteihin mutta omaan autooni en moista haluaisi manuaalin tilalle. Liikkeellä ollessa kaikki toimii hienosti ja vaihteen vaihtumista ei juurikaan huomaa mut liikkeellelähdöt, pakilta drivelle ja toisinpäin on välillä suorastaan raivostuttavaa hidastelua ja jopa nytkähtämistä. Mäkilähdöissä on parempi toivoa että taakse ei tule ketään kovin lähelle haistelemaan koska aika usein valuttaa aika reippaasti ennekuin lähtee eteenpäin. Ei tosin aina.

Näitä on nyt ollut kahden auton verran käsittelyssä ja molemmissa samat ongelmat. Kyllä tuolla siis ajelee mut oman auton haluun kyl vastakin pitää manuaalina ;)



Aika kaukana siis automaatista kyseinen DSG. Eipä o moisia ongelmia.
Epailija

Posts: 5,636

#1790 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ezzy, 20.3.2009 17:27:
Joo ei ne sentään ihan niin samanlaisia ole, toi clutch-sana tuolla taitaa olla vähän harhaanjohtava.

Tossa vois olla ehkä paremmin selitetty kytkimen ja tomaatin turbiinin eroja jne
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission#Hydraulic_automatic_transmissions



Juu, luin tuota wikin artikkeliakin, mutta minulle ei tuon perusteella ole ihan selvää mikä on se suuri ero noiden kytkinlevyjen välillä automaattisissa ja manuaalisissa vaihteistoissa (jo mainittujen lisäksi). Pitänee lukea uudestaan ajatuksella.

Olishan tollanen tuore DSG-tyylinen loota kiva, mut ei vaan o mun hintaluokassa vielä hetkeen :D



Jeppis. CVT-lootakin (tai itse asiassa _etenkin_ CVT-loota) olisi järkivalinta, mutta se taitaa olla vähän harvinaisempi tapaus.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

ezzy

Posts: 8,060

#1791 • • ezzy Droid-pappa

Epailija, 22.3.2009 22:14:
---

Jeppis. CVT-lootakin (tai itse asiassa _etenkin_ CVT-loota) olisi järkivalinta, mutta se taitaa olla vähän harvinaisempi tapaus.



Joo ei noita CVT:tä o oikeen missään viel. Chryslerillä on ainakin Jeep patriotissa, evm missä muissa ne niitä käyttää.
Tapi

Posts: 1,437

#1792 • • Tapi Dreamstate

Takyon, 20.3.2009 18:47:
Kun tuosta DSG:stä joku mainitsi niin täytyypä kertoa omia kokemuksia kyseisistä lootista.


Seuraavan huollon yhteydessä kannattaa pyytää, että korjaamo tarkistaa vaihteiston mekatroniikan ja tekee siihen tarvittaessa säätöjä.

DSG ei ole automaatti- vaan suorakytkentävaihteisto, minkä vuoksi se käyttäytyy joissain tilanteissa hieman eri tavalla kuin varsinaiset automaatit.
:D

Posts: 3,707

#1793 • • :D

Timce, 20.3.2009 16:46:
Onks Diffasi vielä lähdössä Bugruniin? Katoin vaan, että olit FFP:lle jotain raapustanu asiasta. ;) Jos mennään sun kärryllä, niin oon messissä. *pepsodent*



Täs mut on nyt viikonlopun aikana jo melkein ympäripuhuttu tähän tapahtumaan. :)
Paha paikka paha paikka.
Timce

Posts: 5,381

#1794 • • Timce

:D
Täs mut on nyt viikonlopun aikana jo melkein ympäripuhuttu tähän tapahtumaan. :)
Paha paikka paha paikka.



Millon lähdetään?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Esa

Posts: 947

#1798 • • Esa

Wert, 1.4.2009 08:18:
Tiedän ainaki mitä en halua.
Seat Leon, Alle vuoden auto ollut ja 7 kertaa huollossa /korjattavana eri syistä. Tänään lähtee taas huoltoon turbon takia.. voi v*** että ärsyttää.. ja penkinlämmittimetkää ei toimi



Huono tsägä? Mulla 10 kk nuori Leon, ainoa vika tähän mennessä napsuttava ääni, joka lähti huollossa ilmastointilaitteen säädöllä.
akir0

Posts: 2,554

#1799 • • akir0 idleRPG champion 2009
Eilen avattiin avoautokausi, eikä oo vielä ees flunssa tullu!
Wert

Posts: 3,386

#1800 • • Wert Varapalkkaliukuja

Esa, 1.4.2009 10:46:
---
Wert, 1.4.2009 08:18:
Tiedän ainaki mitä en halua.
Seat Leon, Alle vuoden auto ollut ja 7 kertaa huollossa /korjattavana eri syistä. Tänään lähtee taas huoltoon turbon takia.. voi v*** että ärsyttää.. ja penkinlämmittimetkää ei toimi

---


Huono tsägä? Mulla 10 kk nuori Leon, ainoa vika tähän mennessä napsuttava ääni, joka lähti huollossa ilmastointilaitteen säädöllä.



Tai sulla hyvä tsägä, kyl tuol näyttäis olevan forumi täynnä vikoja muillaki..