1,938 posts, 97 pages, 571,352 views
kaynessi, 20.3.2009 18:14:
ei oo autoo ja jos ois pakko hankkia ni sellanen sähkökäyttönen
:D, 20.3.2009 18:18:
---
kaynessi, 20.3.2009 18:14:
ei oo autoo ja jos ois pakko hankkia ni sellanen sähkökäyttönen
---
saakelin ekoterroristi :(
Mar6,
Itselläni oli 9-3:sen manuaalissa yli 350 pollea ja vakioaskilla. Kestää :))) Suomen tehokkain taitaa olla yli 500 hepoa orkkislootalla :P
Impezki, 20.3.2009 19:08:
---
Mar6,
Itselläni oli 9-3:sen manuaalissa yli 350 pollea ja vakioaskilla. Kestää :))) Suomen tehokkain taitaa olla yli 500 hepoa orkkislootalla :P
---
Tuota, kaverin pihassahan tuo suomen nopein 93 seisoo. ( taitaa ihan virallisesti tutkan mukaan vielä olla )
Eräs viimeisimmistä dynoreissuista päätty siihen että 5500rpm @ 630Nm kytkin räjähti.
Laatikko kyllä kesti. ( huipputehot jäi arvoitukseksi tälläkertaa )
Muita yksityiskohtia ei tässä foorumissa kerrottane.
Mutta pääsääntöisesti suurinosa saabin lohkoista ja voimansiirrosta on ollut kestäviä jo 900 mallista lähtien. Poikkeuksiakin toki löytyy.
Takyon, 20.3.2009 18:47:
Kun tuosta DSG:stä joku mainitsi niin täytyypä kertoa omia kokemuksia kyseisistä lootista. Mulla on siis duuniautona Wv Touran jossa dsg-loota ja päivittäin tuolla on parin vuoden ajan ajeltu n. 200 km, lähinnä kaupunkiajoa. Mulla ei hirveästi ole vertailukohtaa muihin automaatteihin mutta omaan autooni en moista haluaisi manuaalin tilalle. Liikkeellä ollessa kaikki toimii hienosti ja vaihteen vaihtumista ei juurikaan huomaa mut liikkeellelähdöt, pakilta drivelle ja toisinpäin on välillä suorastaan raivostuttavaa hidastelua ja jopa nytkähtämistä. Mäkilähdöissä on parempi toivoa että taakse ei tule ketään kovin lähelle haistelemaan koska aika usein valuttaa aika reippaasti ennekuin lähtee eteenpäin. Ei tosin aina.
Näitä on nyt ollut kahden auton verran käsittelyssä ja molemmissa samat ongelmat. Kyllä tuolla siis ajelee mut oman auton haluun kyl vastakin pitää manuaalina ;)
ezzy, 20.3.2009 17:27:
Joo ei ne sentään ihan niin samanlaisia ole, toi clutch-sana tuolla taitaa olla vähän harhaanjohtava.
Tossa vois olla ehkä paremmin selitetty kytkimen ja tomaatin turbiinin eroja jne
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission#Hydraulic_automatic_transmissions
Olishan tollanen tuore DSG-tyylinen loota kiva, mut ei vaan o mun hintaluokassa vielä hetkeen :D
Epailija, 22.3.2009 22:14:
---
Jeppis. CVT-lootakin (tai itse asiassa _etenkin_ CVT-loota) olisi järkivalinta, mutta se taitaa olla vähän harvinaisempi tapaus.
Takyon, 20.3.2009 18:47:
Kun tuosta DSG:stä joku mainitsi niin täytyypä kertoa omia kokemuksia kyseisistä lootista.
Timce, 20.3.2009 16:46:
Onks Diffasi vielä lähdössä Bugruniin? Katoin vaan, että olit FFP:lle jotain raapustanu asiasta. ;) Jos mennään sun kärryllä, niin oon messissä.
Timce, 26.3.2009 09:48:
---
:D
Täs mut on nyt viikonlopun aikana jo melkein ympäripuhuttu tähän tapahtumaan. :)
Paha paikka paha paikka.
---
Millon lähdetään?
Wert, 1.4.2009 08:18:
Tiedän ainaki mitä en halua.
Seat Leon, Alle vuoden auto ollut ja 7 kertaa huollossa /korjattavana eri syistä. Tänään lähtee taas huoltoon turbon takia.. voi v*** että ärsyttää.. ja penkinlämmittimetkää ei toimi
Esa, 1.4.2009 10:46:
---
Wert, 1.4.2009 08:18:
Tiedän ainaki mitä en halua.
Seat Leon, Alle vuoden auto ollut ja 7 kertaa huollossa /korjattavana eri syistä. Tänään lähtee taas huoltoon turbon takia.. voi v*** että ärsyttää.. ja penkinlämmittimetkää ei toimi
---
Huono tsägä? Mulla 10 kk nuori Leon, ainoa vika tähän mennessä napsuttava ääni, joka lähti huollossa ilmastointilaitteen säädöllä.