22.11.2003 synchronicity

174 posts, 9 pages, 18,682 views

Avatar
#101 • • GoDra Guest



Jaahas... Sinä siis olit vaan decottamassa ja silti jaksoit avautua tuolla mm. "kitisevälle Alkelle" palkoista,

Parasta oli silti tämä caps lock päällä kirjoitettu "OTTAKAA URPOT FAKTOISTA SELVÄÄ ENNEN KUIN ALATTE AVAUTUMAAN", kun se tuli tuohon NYC Survivors juttujesi perään. Aika kuumottava decottaja kyllä olet. :panic:




Kitisevän alken palkoista vähän:
Viimeisen kuukauden aikana olen käynyt jakamassa flaikkuja ja laittanut julisteita. Makasiineille tulin ensimmäisenä ja lähdin viimeisenä. Tein decot purin decot. Autoin kamojen purussa ja roudauksessa aamuihin. Autoin purkamaan aamut. Autoin viemään tavarat varastolle.
Itse en ole saanut yhtään rahaa, enkä sitä ole pyytänytkään.
Järjestäjä sai tappiota muutenkin.
Ja mitä alkeen tulee, jos lupautuu ensin ilmaiseksi niin ei sen jälkeen luulisi hirveästi valittavan siitä kun ei rahaa saa.

Ja mitä capslock tekstiiin tulee, niin se oli kylläkin kommentointi siitä että kyseessä ei olleet siis Nessin bileet.

Mitä muuhun avautumiseen tulee.. No pääsin lämpenemään ja vedin sitten koko matkan. Jos näin voidaan sanoa.
Jokainen meistä ottaa varmaan välillä lämpöä.
Itse otin nyt sitten vähän enemmän.
Avatar
#102 • • esther Guest
Näin ulkopuolisen silmin mieleen nousee se, että jos Sinä mielelläsi toimit hyväntekeväisyystyössä tapahtuman järjestäjän pikku apulaisena, ei sen luulisi tarkoittavan sitä, että muiden pitäisi sokeana seurata esimerkkiäsi.
Samoilla linjoilla olen siitä, että työtä tekeville asiansa osaaville tulisi ehdottomasti maksaa edes nimellinen korvaus, jo pelkästään kohteliaisuudesta artistia kohtaan. Kommunikaatiokatkosko syynä siihen, etteivät kaikki artistit olleet tietoisia tästä rulesta, jonka mukaan työ tehtiin ilmaiseksi?
Ja vaikka nämä eivät (ainakaan julkisen tiedon mukaan) olleet Nessin bileet tm tuntuu saman, liiankin tutun mentaliteetin olleen vahvasti mukana sekä organisoinnissa, että toteutuksessa.
Avatar
#103 • • Kalle Karvanen Guest

Itse en myöskään oikein ymmärrä puhetta persneton tekemisestä KUN Beltramin soittopalkkio jäi toivottavasti maksamatta eikä suurimmalle osalle kotimaisistakaan soittajista ilmeisesti juuri mitään maksettu?



Onhan tuossa kuitenkin aika monta muuta asiaa mitkä lisäävät laskua: Kieran, joka tuli Briteistä, tälle majoitukset/matkat/viinat/safkat/keikkapalkkio yms, makasiinien vuokra, staffin palkat (jollei kuulu makasiinien kanssa samaan diiliin), suomalaiset artistit (ne jotka jotain saivat), valo & ääni yms laitevuokrat (jotka jostain kumman syystä tuotiin jostain muualta kuin läheltä), flaikut yms. mainontakrääsä jne jne...

Beltramin lentolippu oli varmaan jo ostettu ja hotellit vuokrattu jne. Jos ei ollut kunnon sopparia Beltramin kanssa siitä mitä tehdään peruuttamisen tapahtuessa ja kuka maksaa kenellekin minkäkin summan niin helposti tulee taas tästäkin turpaan.

Kun summailee hiukan että bileissä oli korkeintaan (mun arvion mukaan) 300 henkeä niin turpaanhan tästä on tullut.
Avatar
#104 • • lauri Guest

Tässä vaiheessa olisi varmaan asiallista että
bileiden järjestäjät astuisivat rohkeasti esiin selittelemään tekemisiään,
selväksihän on vain tullut että kyseessä eivät olleet "Nessin bileet"...
Ylipäätään on huvittavaa että promottorit eivät anna itsestään mitään
muuta tietoja kuin anonyymin sähköpostiosoitteen.


Itse en myöskään oikein ymmärrä puhetta persneton tekemisestä
KUN Beltramin soittopalkkio jäi toivottavasti maksamatta



Jengi spekuloi järjestävän tahon puolesta asiat valmiiksi. Hienoa.

Jättäkää edes joku rauha miehelle (+muille?) hoitaa hommat loppuun,
jonka jälkeen antaa mahdollinen oma vastineensa kaikkien valituksiin.

Toinen asia, minkä takia promoottorin pitäisi julkisesti antaa jotain muuta
tietoa kuin anonyymi postiosoite varsinkin jonnekin web-forumille? Että
saisi taas n+100 puhelua kitisemässä vippien perään tai kynyäisi
soittamaan? Sitä varten on se sähköposti.


Ja useimmiten varsinkin jos ulkolainen vieras tulee ensimmäistä kertaa
Suomeen jonkun promoottorin juhliin, maksetaan liksa+lennot+booking
feet jne etukäteen pankkisiirrolla. Ja niitä EI kovin helposti saa takaisin.


Rauhaa ihmiset.

Koittakaa sietää, maksavalle asiakkaalle se itse rupeama on kuitenkin
varsin pieni menetys jos asiat eivät suju odotetulla tavalla. Itse
järjestävälle taholle se taas voi olla erittäin suuri projekti. Ei ainoastaan
"-20€ + paha mieli".

// L
Avatar
#105 • • alke Guest


Ja mitä alkeen tulee, jos lupautuu ensin ilmaiseksi niin ei sen jälkeen luulisi hirveästi valittavan siitä kun ei rahaa saa.



on ensinnäkin aika järjetöntä väittää näin, kun ei ole pääjärjestäjä vaan dekottaja joka vaan auttaa siellä sun täällä, ja etenkin kun sä et ollut sen henkilö jonka kanssa siitä liksasta sovin. on luonnollista, että väsyneenä palaa päreet pienestäkin valituksesta, mutta tällä tavalla ikäänkuin ns. "järjestäjän roolissa" pään aukominen ja fleimaaminen on ikävää.

toisekseen, kun aikoinaan tämä järjestäjä soitti, sovittiin että 50e ja lisää jos menee hyvin, mutta koska tämä oli puhelimessa sovittu, asiaa voidaan tietty venytellä jälkeenpäin. tämän jälkeen oli jyväskylässä kemut joihin menin ilmaiseksi koska niin oli sovittu ja pidin siitä kiinni enkä kitissyt. olen sanani mukainen mies ja pidän kiinni sovitusta. tiedänpä kuitenkin vastaisuudessa tehdä isompiin kemuihin kirjallisen sopparin..
ja miksi toisaalta lähtökohtaisesti tiettyjen artistien kanssa ei sitten edes lähdetty pyytämään ilmaista keikkaa, vaan maksetiin mukisematta? tässä viittaan estheriin jolla on erinomainen pointti - edes nimellinen korvaus on paikallaan, varsinkin jos luvataan "vuoden isoimpia teknobileitä".

sunnuntaiaamuna sain hyvin tulisen puhelinsoiton järjestävältä taholta jonka sisältö käsitti lähinnä huutoa ja tiuskimista. vastaavaa en halua toiste.

oli miten oli, toivon toki rauhaa ja parempaa onnea ens kerralla. kuten myös suoraselkäisyyttä. omalta osaltani tää oli tässä.

beastie boys - ill communication..
Avatar
#106 • • Edited GoDra Guest

Näin ulkopuolisen silmin mieleen nousee se, että jos Sinä mielelläsi toimit hyväntekeväisyystyössä tapahtuman järjestäjän pikku apulaisena, ei sen luulisi tarkoittavan sitä, että muiden pitäisi sokeana seurata esimerkkiäsi.



Ensinnäkään en mielelläni toimi hyväntekeväisyystyössä.
Enkä oleta heti että jokaisen tulisi seurata esimerkkiäni.
Raha nyt ei vaan satu olemaan ykkösmotiivini, eikä toivon mukaan kovin monen muunkaan.
Toisekseen en ole pikku apulainen vaan ystävä,
mikäs vitun kaveri olisin jos jättäisin ystävän pulaan kun hän apua pyytää.


Samoilla linjoilla olen siitä, että työtä tekeville asiansa osaaville tulisi ehdottomasti maksaa edes nimellinen korvaus, jo pelkästään kohteliaisuudesta artistia kohtaan.



Kyllähän näin on, itse en nyt hirveämmin viitsi rokottaa toista sen enempää. Tätä hommaa kuitenkin pitäisi ensisijaisesti tehdä fiilispohjalta, ei siksi että saisi rahaa.
Avatar
#107 • • GoDra Guest




pään aukominen ja fleimaaminen on ikävää.

toisekseen, kun aikoinaan tämä järjestäjä soitti, sovittiin että 50e





1 Pään aukominen ja fleimaaminen tapahtui sunnuntai iltapäivänä, ne vedin takaisin. Valitettavasti joku oli nopeampi kuin minä joten tässä ollaan.

2 Itse olen kuullut muuta, joko joku valehtelee tai kysessä on yksinkertainen väärinkäsitys. Jos näin on olen velkaa anteeksipyynnön ja sen esitän kun ja jos asia selviää, suuntaan tai toiseen.
Avatar
#108 • • Tapi T Guest

Niin, onhan nyt jo tiistai, herranjestas! Mitäpä jos kuitenkin odottaisitte hetkisen ja antaisitte järjestävän tahon hetkisen levätä väsymystä ja todennäköistä vitutusta pois.

Koska asiassa ollaan asiakkaan näkökulmasta toimittu varsin kyseenalaisella tavalla, on mielestäni luonnollista odottaa edes jonkinlaista selitystä asioiden kulkuun jo parissa päivässä, tai edes ilmoitusta siitä, että palaute ollaan otettu huomioon ja virallinen selitys tapahtumille julkaistaan pian.

(Mutta joo, mä en tule kommentoimaan asiaa tämän enempää.)
Avatar
#109 • • jk73 Guest
en halua kylvää enempää eripuraa mutta olen edelleen sitä mieltä että tämä ilmeisen vakiintunut käytäntö jonka mukaan isoja ja "virallisia" bileitä järjestetään täysin anomyynisti ja antamatta julkisuuteen mitään tietoa järjestävästä organisaatiosta, on perseestä.

jos joku maksava asiakas haluaa puollustaa oikeuksiaan kuluttajana ja esimerkiksi vaatia rahat takaisin käyttämättömästä ennakkolipusta, on hänelle tarjottava siihen mahdollisuus. reilu peli, ok?

on valitettavaa että jonkinasteinen aina silloin tällöin esiin astuva vedätys-mentaliteetti on liittynyt alusta (kyllä, Kaapelilta jostain hamsta 90-luvun alusta) asti koko tähän bileiden järkkäämistoimintaan - tai siltä ainakin asiakkaan näkökulmasta näyttää.
Avatar
#110 • • varsis Guest
No olihan tuolla paljon ikävää, mutta minun (ja kavereideni) tunnelmaa ei mikään pystynyt latistamaan (tanssiminen on terapeuttista :-)

Tulin paikalle vain ja ainoastaan 303 -huoneen takia, sellaista kun ei tällä hetkellä oikein missään (?) kuule (vaikka vanha olenkin, en ikävä kyllä ymmärtänyt mistään mitään vanhan Berlinin aikoihin: mutta plussana tuo musiikki ja tunnelma on minulle aivan uutta ja ihmeellistä :-) Enkä todellakaan pettynyt: sain tanssia iloisen, ystävällisen ja kohteliaan porukan seassa kerrassaan upeita settejä. Elissa (tuskin plattaria luet, mutta reletkääpä joku jos tunnette): long live the acid queen! [;-D]

Joku jo mainitsikin eräät aiemmat aivan loistavat Bar Alahuoneen bileet (Jokke ja Acid Kings mm.), ja henkilökohtaisesti koin että Synchronicityn alahuone-meininki oli ihan samaa tasoa. Koska hikoilen tanssiessani niin älyttömästi, en voi olla vetoisissa ja kylmissä mestoissa, joten oli helppo valita huone lähes alusta asti (tuskin olisin pääsalin lämmityksen hajottua heti kättelyssä edes voinut Beltramia mennä kuuntelemaan). Ja onneksi älysin mennä 303 -huoneeseen jo ennen mainostettuja 'vanhoja staroja': Nemo ja Waxman rokkasivat ihan älyttömästi ja nostattivat tunnelman kattoon.

Ja siellähän se sitten pysyikin.

Njassa, Nessi, ja sokerina pohjalla Jokke. Eikö tällaista saisi ihan oikeasti lisää jossain? Ei nyt aina tarttis ihan joka viikko (;-) kaikkia klasareita heittää, mutta tuo 303-meininki tuntui tosi hienolta, ja musiikista kuuli jollain tavalla ns. 'kaiken' (johtuikohan osin db-rajoituksista, vai ovatko herrat niin hyviä miksaajia, vai mistä? olen teknisesti(kin) diletantti...).

Kuka muuten istui (koko illan?) valoissa, siinä pöydän vasemmassa laidassa? Vai ymmärsinkö asian oikein: käsitin että tämä henkilö hoiti mm. valot? Oli miten oli, musiikki ja valo toimi hyvin - etten sanoisi kauniisti - yhteen.

Ja kiitos, jos Synchronicityn seuraavissa bileissä on soittamassa esim. Jokke, Nessi, Nemo ja Waxman, niin tulen mielelläni paikalle puoleen hintaan.

Kiitos hyville dj:lle, mukaville ihmisille, ja Jarnolle (punapäinen järjestysmies, jonka mielellään näkisi bileissä jatkossakin: nousi järjestysmies-porukoiden kärkikaartiin heti sinne mukavimpien nosturi-järjestyshenkilöiden seuraan).

-varsis
Avatar
#111 • • Tres Guest

olen edelleen sitä mieltä että tämä ilmeisen vakiintunut käytäntö jonka mukaan isoja ja "virallisia" bileitä järjestetään täysin anomyynisti ja antamatta julkisuuteen mitään tietoa järjestävästä organisaatiosta, on perseestä.



Juuri tämän takia suhtaudunkin itse
varauksella tapahtumiin joiden järjestäjä
ei selviä mitenkään tapahtumien markkinoinnista.
Tämä vihje on viime vuosina yhdistänyt joitakin
pahimpia floppeja, ja usein näiden tapahtumien
takana on ollutkin joku yksittäinen näytönhaluinen
henkilö, ei varsinainen organisaatio.
Avatar
#112 • • Ana-- Guest



tuo on kyllä ihan totta että käytäntö ei ole yleinen, mutta suositeltavaa olisi kirjoittaa sopimus,vaikka se lisääkin vaivaa ja puolestaan saattaa nostaa artistin hintaakin. sopimus olis hyvä olla jos etenkin kyseessä on artisti joka on tunnettu peruutuksistaan, niin mä en ainakaan tee diiliä ilman kohtuullista sakkosummaa (ei siis mitään miljoonia) ..pääartistin osalta käy bileille aikasta kehnosti jos se peruu. muita pienempiä artisteja kyllä saadaan aina joku paikkaamaan, ainakin sen verran ettei asiakkaat vittuunnu ihan täydellisesti..pettymyksiähän ilmenee tietysti..mutta ei vastaavaa, kuin tässä tapauksessa, jossa kyse oli isommasta nimestä..



Joo, mun mielestä on ihan käsittämätöntä, että kun ollaan järjestämässä
kaupallista tapahtumaa missä lipun hinta on enemmän kuin nimellinen,
ei pistetä asioita kunnolla paperille. Oon kuullu niin monelta tyypiltä esim.
lainattujen teknareitten palauttamisesta kahdessa muovipussissa, vii-
dessätoista osassa, että menee jo yli hilseen, mutta minkäs teet. Järkkäri
on hyvänpäiväntuttu, mitään ei oo sovittu, eikä mitään oo paperilla,
joten siinäs vikiset. En nyt puhu näistä bileistä, koska en tiedä mitä täällä
loppujen lopuksi on tapahtunut, mutta KAIKKI AINA PAPERILLE, jos ei
nimeä heru alle niin on syytä epäillä, ettei järkkäri itsekään ihan luota
omiin kykyihinsä, jolloin kaikki osallistuminen projektiin kannattaa muu-
tenkin jättää väliin. Itse lainasin aikoinani teknaria nimeltämainitsematto-
malle järkkäriporukalle, lainasta tehtiin kaksin kappalein paperit, molem-
mille oma kopio taskuun. Bileitten jälkeen sain levarin takaisin samassa
kunnossa, kun olin sen lainannut, joten kaikki meni hyvin.

Esim. levarin lainapaperissa tulee ilmetä:

- Levarin kunto, levareitten lukumäärä, väri, malli ja sarjanumero
- Mahdollisten neulojen malli, lukumäärä ja kunto (Neuloja ei kannata
lainata)
- Slipmatit
- Vikalista (esim. maadoituspiuha melkein poikki), jotta järkkärikin voi
luottaa siihen, ettet ala penäämään korvausta vanhoista vioista
- Ehdottomasti tapahtuman koko nimi, vastuullisen järjestäjän nimi,
oma nimi, päivämäärä ja mikäli mahdollista, todistaja.

Toi saattaa tuntua liiottelulta mut toi paperi on kullanarvoinen mikäli
teknarit jää matkan varrelle.

Meniköhän vähän off-topic? ;)
Avatar
#113 • • :t:c: : : Guest
Word, kirjallisia sopimuksia vaan niin kaikki on lopussa tyytyväisiä. Tuntuu vaan et ikävä kyllä jotkut ottaa sen sopparin ehdottamisen kovin loukkaavana eleenä... Ja sitten on näitä jotka ei omaa aikomustakaan noudattaa sitä sopparia vaikka siinä lukis mitä, nimee alle vaan. Prkl.
Avatar
#114 • • ---[-]--- Guest


Joo, mun mielestä on ihan käsittämätöntä, että kun ollaan järjestämässä
kaupallista tapahtumaa missä lipun hinta on enemmän kuin nimellinen,
ei pistetä asioita kunnolla paperille. Oon kuullu niin monelta tyypiltä esim.
lainattujen teknareitten palauttamisesta kahdessa muovipussissa, vii-
dessätoista osassa, että menee jo yli hilseen, mutta minkäs teet. Järkkäri
on hyvänpäiväntuttu, mitään ei oo sovittu, eikä mitään oo paperilla,
joten siinäs vikiset. En nyt puhu näistä bileistä, koska en tiedä mitä täällä
loppujen lopuksi on tapahtunut, mutta KAIKKI AINA PAPERILLE, jos ei
nimeä heru alle niin on syytä epäillä, ettei järkkäri itsekään ihan luota
omiin kykyihinsä, jolloin kaikki osallistuminen projektiin kannattaa muu-
tenkin jättää väliin. Itse lainasin aikoinani teknaria nimeltämainitsematto-
malle järkkäriporukalle, lainasta tehtiin kaksin kappalein paperit, molem-
mille oma kopio taskuun. Bileitten jälkeen sain levarin takaisin samassa
kunnossa, kun olin sen lainannut, joten kaikki meni hyvin.



Kaikki aina paperille ei estä etsimästä porsaanreikiä, jotka herra Nesskin varmasti hyvin tietää. Lisäksi varmaan jollakin suomalaisel bilejärkkäril on ainesta, halua, rahaa, motivaatiota yms. lähtee haastaa jotain jenkkifirmaa, minkä toiminnasta ei tiedä tuon taivaallista. Itse en uskaltaisi lähteä tuomaan kallista ulkolaista, ellei joku muu ota vastuuta välistä. Paperille on kaikki hyvä laittaa, mutta juuri tähän bisnekseen liittyy niin paljon harmaata taloutta, että vertailu teknareihin ei ole aivan onnistunut.
Avatar
#115 • • ---[-]--- Guest

Word, kirjallisia sopimuksia vaan niin kaikki on lopussa tyytyväisiä. Tuntuu vaan et ikävä kyllä jotkut ottaa sen sopparin ehdottamisen kovin loukkaavana eleenä... Ja sitten on näitä jotka ei omaa aikomustakaan noudattaa sitä sopparia vaikka siinä lukis mitä, nimee alle vaan. Prkl.



Soppari on kaunis idea, mut herää nyt jo todellisuuteen. Jos bilejärkkäri haluu kusettaa sua, eikä haluu maksaa, ni minkäs teet....

...tai mikäli teil on soppari, ni aioks haastaa sen oikeuteen? Mä luulen et vaan välttelisit kyseistä promoottoria.

Ulkomaille tehtäessä diilejä, niin soppari on mielestäni kyllä aivan välttämätön. Tässä keskustelussa tuskin on kuitenkaan tullut edes ilmi, etteikö sopparia olisi Beltramin kanssa tehty. Mikäli promoottori on toiminut tavallisella tavalla ja ehkä maksanut puolet ennakkoon, niin siltikin noita rahoja on käytännössä mahdoton saada, ellei Beltram ole hyväntahtoinen jäbä. (tuskin on) Lakimiehen palkkaaminen ja prosessin kuluminen vie niin paljon taloudellisia voimavaroja puhumattakaan henkisistä, että itse tuskin lähtisin tohon hommaan muutaman tonnin takia. Kun asia viimein viiden vuoden päästä olisi oikeudessa, niin henkisistä kärsimyksistä ei kuitenkaan makseta. Mä en ainakaan jaksais vatvoo tollast asiaa sekuntiakaan pidempää. Tietty jollain megasukseestaralla voi olla mahdollisuus vaan "heittää" toi asia lakimiehen harteille, mut tuskinpa Suomessa siihen on kovin monella varaa. Pidän kuitenkin erittäin mahdollisena, et sopparia ei olla edes tehty, mut tähän on vaan spekulointia....siihen asti, kunnes järjestäjät nousevat haudastaan...
Avatar
#116 • • Edited akir0 Guest
[edit] eipä oikeastaan mitään sittenkään
Avatar
#117 • • Tapsa Guest
nyyh..
Avatar
#118 • • Hallaaa Guest
:confused: eiks enää osata valmistella ja ohjata huolella bileitä läpi?? onneks jätin tällä kertaa tulematta. ja makasiineista paikkana; oon ollu siel 3. bileissä, ja joka kerta siel on jokin homma kusenut, paikalla on kai sit vaan huono karma :confused:
Avatar
#119 • • tumpsi Guest

... Irwin vedettiin lavalta alas ja silmäkulma aukes verta vuotaen. Se äijä tais päästä karkuun?
Meni about 10 minsaa, kunnes Irwin nousi lavalle uudestaan.
Jälleen soittivat pari biisii, kunnes joku toinen äijä hyppäs lavalle, otti Irwinin mikin ja rupes karjumaan siihen ja käyttäytymään agressiivisesti.
Mut tän jälkimmäisen äijän poket tuli hakemaan pois, kun ei päästetty sitä lähtemään karkuun.
Raivostuttavaa. Mut semmosta sattuu.



Mitvit?
Voisko joku valaista illan (niin kovin väkivaltaisia) tapahtumia hieman seikkaperäisemmin. esim. syy/ketä ne oli/yms.
plur vaan noillekki sälleille.
Avatar
#120 • • :t:c: : : Guest

Word, kirjallisia sopimuksia vaan niin kaikki on lopussa tyytyväisiä. Tuntuu vaan et ikävä kyllä jotkut ottaa sen sopparin ehdottamisen kovin loukkaavana eleenä... Ja sitten on näitä jotka ei omaa aikomustakaan noudattaa sitä sopparia vaikka siinä lukis mitä, nimee alle vaan. Prkl.



Soppari on kaunis idea, mut herää nyt jo todellisuuteen. Jos bilejärkkäri haluu kusettaa sua, eikä haluu maksaa, ni minkäs teet....

...tai mikäli teil on soppari, ni aioks haastaa sen oikeuteen? Mä luulen et vaan välttelisit kyseistä promoottoria.



Mixa lues nyt se mun postaus uudestaan :D

Varmuuden vuoksi vielä pääkohdat:

1. kirjallisia sopimuksia vaan niin kaikki on lopussa tyytyväisiä
2. ikävä kyllä jotkut ottaa sen sopparin ehdottamisen kovin loukkaavana eleenä
3. Ja sitten on näitä jotka ei omaa aikomustakaan noudattaa sitä sopparia vaikka siinä lukis mitä, nimee alle vaan.

Suomessakin olen tän vikan +10v aikana ollut muutamissa bileissä, joissa homma on ikävä kyllä hoidettu ala-arvoisesti. Eli kyse ei ole niinkään rahasta vaan siitä 'set and settingistä'. Kyllä suoraan sanoen on vituttanut pariin otteeseen. Pahimmillaan esim. sovittu majoitus on ollut autokyyti 04:30 am paikalliselle rautatieasemalle (joka aukes muistaakseni seiskalta) pakkasessa, tietty kahden levykeissin kans. Ei se varmaan tunnu missään jos tekee paria keikkaa sinne tänne, mut vähän enemmän ja johan alkaa toivoon et homma toimis. Mutta ei mennä niihin sen enempää.

Pääsääntöisesti hommat uskaltaa täälläkin tehdä ilman soppareita, mut ei se silti kivaa ole jos esim. soittaminen on tehty mahdottomaks. Oma duuni vaan kärsii. Ja tietty, jos on soppari niin onhan se erittäin selvä keissi oikeudessa ^____^

Noh, nuff bout this. Menee vitun off-topic ja sekin vielä, jos joku tänkin ymmärtää väärin :D

thc