Yksi aikamme paradokseista on, että vaikka uskontojen merkitys länsimaissa vähenee kaiken aikaa, yhä useammat pitävät kivan kuuloisia, mutta täysin sisällöttämiä/järjettömiä loruja ja hokemia totuuksina. Miksi yksikään näiden Dalai Laman ajatuksien kannattajaksi ilmoittautunut ei ole osannut vastata kysymyksiini? Koska nuo lorut ovat paikkansapitämätöntä ja enimmäkseen sisällötäntä hömppää joka ei kestä lähempää kriitistä tarkastelua. Kyllä nykymeoa voisi kritisoida ihan asiapohjaisillakin argumenteilla.
Okei, nyt on pakko puuttua tähän.
Mä en todellakaan ole mikään Dalai Laman nöyrä perässäkulkija tai yleisesti ottaen edes vastaavanlaisista aiheista sinällään millään tasolla edes kiinnostunut.
Mut siitä huolimatta tossa tekstissä oli mun mielestä ihan hyvää pointtia - ja niinkuin kaikkia muitakin tuollaisia kauniinkuulosia loruja - kukin tulkitsee / analysoi sen omalla tavallaan.
Harrastelen vapaa-ajallani kaiken teknologiahömpän ja muun spedeilyn lisäksi lasten kasvattamista jalkapallojoukkueen valmentamisen muodossa ja mun mielestä nimenomaan noissa teini-iän kynnyksellä olevissa pojissa ja tytöissä näkyy hyvin se, miten esimerkiksi konkreettinen kanssakäyminen, lupausten pitäminen yms. on kärsinyt tajuttoman inflaation nykyisen sähköisen pseudoviestinnän ansiosta.
Joo, interaktiota on paljon esim. ircissä, irc-galleriassa, foorumeilla, mesessä yms. mut se muiden ihmisten reaalitilanteessa huomioonottaminen näyttää välillä täysin mahdottomalta just sen takia, että kirjallisessa viestinnässä on niin paljon helpompi loukata, pyytää anteeksi yms.
Itseäni ainakin nyppii nyky-yhteiskunnassa varsin monikin asia ja aika hyvin niitä pystyn tuosta DL tekstistä poimimaan. Mut kuten sanoin, ei noi tekstit ole varmaankaan tarkoitettu kirjaimellisesti otettaviksi, vaan nimenomaan kukin tulkitsee tavallaan ja mun mielestä esim. tuon tekstin nerous piileekin siinä, että se on sopivasti juuri yhtä ympäripyöreä kuin esim. hömppälehtien horoskoopit.
Yleensä en tosiaan jaksa mitään henkistä mielenrauhaa jahdata saatika lueskella / etsiä elämän tarkoitusta minkäänlaisista filosofisista teoksista tms. mut mulle ainakin tuo teksti sattui putoomaan.
Koko ajan pitää olla jossain menossa, aina kiire ja koskaan ei riittävästi mitään - ei myöskään aikaa. :)
Tumpsin kommentti lähentelee nerokkuutta kaikessa loistokkuudessaan ja phanatic toteaa etteivät lorut kestä kriittistä tarkastelua, muttei pysty väittämäänsä (tai ainakaan yritä) mitenkään perustelemaan. Et aikamoista shaibaa teiltäkin pojat.