Penni ajatuksistasi

3,736 posts, 187 pages, 1,175,781 views

mariq

Posts: 2,154

#3361 • • mariq

Replying to Penni ajatuksistasi:

---
Intohimon rinnastus romantiikkaan on hirveen yleistä. Siksi moni ei esim osaa erottaa seksiä rakkaudesta. Jotkut myös seksin jälkihuumassa näkee toisen "rakastunein silmin"
Mutta intohimoa tarvitaan kyllä mun mielestä romantiikkaan(joka on sen verran laajaalainen termi, etten nyt oo ihan varma puhutaanko samasta asiasta).



Hieman asiaa tutkailtuani vaikuttaa siltä, että ajatukseni romantiikan ja intohimon suhteen rakentuvat kutakuinkin näin; ne liittyvät usein toisiinsa, mutta elävät myös ihan omia elämiään toisistaan riippumattomissa tilanteissa.
Ja en siis tarkoita intohimosta puhuessani suinkaan pelkästään seksuaalisuuteen nivoutuvaa osasta ko. suurehkosta tunnekokonaisuudesta ;)
Huomasin, että ajatukseni kippaantui sulla nurinpäin; kun sanoin että mahdollisesti rinnastan romantiikan intohimoon, aloit puhua intohimon rinnastamisesta romantiikkaan... Rinnastus sanana toki viittaa molempisuuntaiseen liittämiseen, mutta jotenkin sanajärjestys vihjaa liitoksen suunnasta ainakin minulle *pepsodent* Intohimo ilman romantiikkaa tuntui helpolta ajatukselta, mutta jostain syystä romantiikka ilman intohimoa ei ollut yhtä helposti samaistuttava skenaario, joskin kotvan pohdittuani pystyin kyhäämään mieleeni sellaisenkin tilannehypoteesin. Seuraava ajatukseni oli, että tuntuupa keskenkasvuiselta samaistua herkemmin intohimoon kuin romantiikkaan, mutta onneksi kasvuni toki onkin yhä kesken eikä syytä huoleen siis ole *hih* Ei sillä ettäkö ilman lisätarkastelua luottaisin ensituomioni keskenkasvuisuudesta edes olevan pätevällä pohjalla..


Teidän myös muutaman pariskunnan jotka eivät ole muuttanut yhteen vaikka ovat seurusteelleet jo jotain 7-8 vuotta. En oikeen ymmärrä miten sellainen toimii joillain.



Heh, minulle erillään asuvien toimiva suhde vaikuttaa hyvinkin mahdollisesti varsin toimivalta tavalta elää. Vaikka sellaisia harvemmin kohtaa, on minullakin elämässäni ihmisiä, jotka ovat eläneet pitkään omissa asunnoissaan vaikka ovat olleet pariskuntana yhdessä useita vuosia. Luulen sen olevan hyvä ratkaisu varsinkin enemmän omaa tilaansa arvostavien tai omiin tapoihinsa kiintyneiden ihmisten keskuudessa. Näitä piirteitä saattaa useammin tavata sellaisissa ihmisissä, jotka ovat jo hyvin tottuneet elämään yksin, ja rakastetun / hyvän elämänkumppanin löytäessäänkään eivät välttämättä yhdessä asuessaan saisi yhteiselämästään muokattua riittävän saumatonta.

Tää alkaa muistuttaa erehdyttävästi sinkkuluukkukeskustelua *ding*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Jago

Posts: 4,039

#3362 • • Jago un-trained monkee

Replying to Penni ajatuksistasi:


---
---
Intohimon rinnastus romantiikkaan on hirveen yleistä. Siksi moni ei esim osaa erottaa seksiä rakkaudesta. Jotkut myös seksin jälkihuumassa näkee toisen "rakastunein silmin"
Mutta intohimoa tarvitaan kyllä mun mielestä romantiikkaan(joka on sen verran laajaalainen termi, etten nyt oo ihan varma puhutaanko samasta asiasta).
---


Hieman asiaa tutkailtuani vaikuttaa siltä, että ajatukseni romantiikan ja intohimon suhteen rakentuvat kutakuinkin näin; ne liittyvät usein toisiinsa, mutta elävät myös ihan omia elämiään toisistaan riippumattomissa tilanteissa.
Ja en siis tarkoita intohimosta puhuessani suinkaan pelkästään seksuaalisuuteen nivoutuvaa osasta ko. suurehkosta tunnekokonaisuudesta ;)
Huomasin, että ajatukseni kippaantui sulla nurinpäin; kun sanoin että mahdollisesti rinnastan romantiikan intohimoon, aloit puhua intohimon rinnastamisesta romantiikkaan... Rinnastus sanana toki viittaa molempisuuntaiseen liittämiseen, mutta jotenkin sanajärjestys vihjaa liitoksen suunnasta ainakin minulle *pepsodent* Intohimo ilman romantiikkaa tuntui helpolta ajatukselta, mutta jostain syystä romantiikka ilman intohimoa ei ollut yhtä helposti samaistuttava skenaario, joskin kotvan pohdittuani pystyin kyhäämään mieleeni sellaisenkin tilannehypoteesin. Seuraava ajatukseni oli, että tuntuupa keskenkasvuiselta samaistua herkemmin intohimoon kuin romantiikkaan, mutta onneksi kasvuni toki onkin yhä kesken eikä syytä huoleen siis ole *hih* Ei sillä ettäkö ilman lisätarkastelua luottaisin ensituomioni keskenkasvuisuudesta edes olevan pätevällä pohjalla..



---
Teidän myös muutaman pariskunnan jotka eivät ole muuttanut yhteen vaikka ovat seurusteelleet jo jotain 7-8 vuotta. En oikeen ymmärrä miten sellainen toimii joillain.
---


Heh, minulle erillään asuvien toimiva suhde vaikuttaa hyvinkin mahdollisesti varsin toimivalta tavalta elää. Vaikka sellaisia harvemmin kohtaa, on minullakin elämässäni ihmisiä, jotka ovat eläneet pitkään omissa asunnoissaan vaikka ovat olleet pariskuntana yhdessä useita vuosia. Luulen sen olevan hyvä ratkaisu varsinkin enemmän omaa tilaansa arvostavien tai omiin tapoihinsa kiintyneiden ihmisten keskuudessa. Näitä piirteitä saattaa useammin tavata sellaisissa ihmisissä, jotka ovat jo hyvin tottuneet elämään yksin, ja rakastetun / hyvän elämänkumppanin löytäessäänkään eivät välttämättä yhdessä asuessaan saisi yhteiselämästään muokattua riittävän saumatonta.

Tää alkaa muistuttaa erehdyttävästi sinkkuluukkukeskustelua *ding*


Joo totta käänsin sen väärinpäin. Kieltämättä romantiikkaa ei (varmaan) voi olla ilman intohimoa. Ja en intohimollakaan tarkottanut seksiä vaan nimenomaan tunteenpaloa ja sitä, ettei saa toisesta tarpeekseen. Tunteenpaloa ja intohimoa voi olla myös ilman seksiä.

Luulen, että mulla saattaa kyse olla paljolti myös siitä, että olen aina aikasemmin asunut yhdessä toisten kanssa, joillain tavoilla(mutsi, eksä, kommuuni). Nyt vasta oon muuttanut omilleni ja siksi ei oo kerennyt muodostua sellaista omaa tilaa, josta en pystyisi luopumaan vaikka oma tila onkin mulle ollut aina tärkeä. Mulle kyse on paljolti myös laiskuudesta, "viitsimisestä" ja stressaavuudesta, jota mulle aiheuttais se, että joudun aina sopimaan milloin nähdään. Jossain pisteessä haluan pystyä luottamaan siihen että se toinen on "aina siinä". Tietty huonona puolena on, että toista voi rupea pitämään itsestäänselvänä.

Niinpä onkin =D

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#3364 • • Aurinkoneiti
Huoh, joku koiranulkoiluttaja oli sitä mieltä, että koirani kuolee syötyään lunta tuon tien varresta. Sen takia, koska aura-auto oli mennyt siitä levittäen suolaa tielle. Ja siinä suolassa on jotain myrkkyä. Nainen vaati, että oksettaisin koirani, jotta se aine tulisi pois elimistöstä. Vains en takia, että hänen ystävänsä koira oli kuollut syötyään lunta. Ja silloinhan myös minun koirani ja hänen koiransa kuolisivat... huokaus.
Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#3365 • • Aurinkoneiti
Ei ollut kauaakaan kun kuuntelin syöpäsairaan naisen tuntemuksia. " Kuule minusta tuntuu, että kuolen kohta." En voinut millään vastata hänelle siltä minustakin tuntuu. Nainen ei enää palaa omaan huoneeseensa... Entäs jos ihminen vaistoaa ja tietää kuolemansa lähestyvän.
Ergilion

Posts: 751

#3366 • • Ergilion
tilasin sitten JalluKOSSUN JalluKOLAN sijaan epähuomiossani, noh, menihän se niinkin :)

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

Avatar
#3367 • • Muussika Guest
Aika hemmetin pitkältä tuntuva 6 viikkoo eessä. Nyt on menny vasta neljä tuntia. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Halp plz. Mitenkätäänytälleen.
Oj

Posts: 1,349

#3368 • • Oj Keep it FILTHY
"Parisuhde maistuis"-fiilis *hmph**antihali*

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

sapeli

Posts: 11,768

#3369 • • sapeli jokukukamikä?
On jännä kuinka unet ei ole pelkkiä "elokuvia", vaan niihin voi sisältyä aidontuntuisia tunteita... Yleisimpiä on tietty painajaiset, joissa voi esiintyä irrationaalista pelkoa tai pahaenteisyyden tuntua, mutta sitten on ne unet joissa kokee ehdotonta rakkautta. Niistä unista ei haluaisi herätä ollenkaan.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

kinderi

Posts: 1,783

#3370 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Penni ajatuksistasi:

Ei ollut kauaakaan kun kuuntelin syöpäsairaan naisen tuntemuksia. " Kuule minusta tuntuu, että kuolen kohta." En voinut millään vastata hänelle siltä minustakin tuntuu. Nainen ei enää palaa omaan huoneeseensa... Entäs jos ihminen vaistoaa ja tietää kuolemansa lähestyvän.



Mä uskon että sen tiedostaa ainakin jollain tasolla.. Ja toiset herkemmin kuin toiset. Vähän samaan tyyliin kuin "se jokin" joka varottaa astumasta tielle, josta sekunnin päästä ajaa joku hullu kamalaa vauhtia..

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Max Power

Posts: 186

#3371 • • Max Power Techno hoodlum

Replying to Penni ajatuksistasi:


---
Ei ollut kauaakaan kun kuuntelin syöpäsairaan naisen tuntemuksia. " Kuule minusta tuntuu, että kuolen kohta." En voinut millään vastata hänelle siltä minustakin tuntuu. Nainen ei enää palaa omaan huoneeseensa... Entäs jos ihminen vaistoaa ja tietää kuolemansa lähestyvän.
---


Mä uskon että sen tiedostaa ainakin jollain tasolla.. Ja toiset herkemmin kuin toiset. Vähän samaan tyyliin kuin "se jokin" joka varottaa astumasta tielle, josta sekunnin päästä ajaa joku hullu kamalaa vauhtia..



meillä on niitä aisteja/kykyjä jotka on pimennossa, tuntemattomia ovat aivoitusten tiet
Max Power

Posts: 186

#3372 • • Max Power Techno hoodlum
sottaaminen *joo* pillaaminen *joo* ja rikkominen on helppoa, siivoominen *grr* ja korjaaminen *grr* ei
Oj

Posts: 1,349

#3373 • • Oj Keep it FILTHY
JES!! Paino noussu.. 4kg kuukaudessa :) viel pitäis saada kyl reilusti lisää kiloja!

--
Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE][CODE]Worth dying for, worth killing for, worth going to hell for!![/CODE]

Kolera

Posts: 4,256

#3374 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
tulipahan sanottua

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#3375 • • Aurinkoneiti
Kun oikein katsoo keskustelijansa silmiin, niin saa kuulla totuuden.
anis

Posts: 2,451

#3377 • • anis
Miun elämä on kyl välillä ku jotain surkeeta komediaa *nauru*. En tiiä pitäiskö itkee vai nauraa!

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#3378 • • Aurinkoneiti
Henkisesti yhteensopiva, seksuaalisesti yhteensopiva tai sekäettä. Tärkeintä kuitenkin mitä tuntee toista kohtaan sydämessään... rakkautta. *sydän*
Jago

Posts: 4,039

#3379 • • Jago un-trained monkee

Replying to Penni ajatuksistasi:

Miun elämä on kyl välillä ku jotain surkeeta komediaa *nauru*. En tiiä pitäiskö itkee vai nauraa!


Nauraa. Mulla välillä vähän sama olo(tai aika useinkin). Ei tässä voi kun vaan nauraa kokoajan, kun toinen vaihtoehto ois että itkisin kokoajan.. and that's no fun*nauru*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Jago

Posts: 4,039

#3380 • • Jago un-trained monkee

Replying to Penni ajatuksistasi:

Kun oikein katsoo keskustelijansa silmiin, niin saa kuulla totuuden.


Paitsi jos toisella on vaikeuksia katsoo silmiin takasin. Silloin lukee helposti kaiken välttelynä tai kiinnostuksen puutteena, vaikka toinen ei vaan pysty kattoo silmiin.

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe