mitä lemmikkieläimiä omistat?

1,188 posts, 60 pages, 456,353 views

Jone

Posts: 8,258

#1101 • • Edited Jone Archibald Haddock

Sallakat, 26.5.2008 13:31:
Pahoitteluni niille ketä tämä postaus ärsyttää *justjoo* kyllä täällä klubbarissa hölmömmistäkin asioista "natseillaan". eikä tästä sen enempää tällä kertaa.



Ei ärsytä ainakaan mua.

Seuraavat asiat (joihin oon muualla törmännyt) ärsyttää:

Kissojen puhdasrotuisuuden kanssa natseilu
On se nyt perkele jos se kissa on vähemmän arvoinen omistajalleen siksi, että siinä on värivirhe tai jotain muuta muuta vastaavaa. Mun mielestäni sellaisilta ihmisiltä, jotka ottavat itselleen eläimiä oman egonsa boostaamiseksi pitäisi kieltää eläimien pitäminen kokonaan. Jos itsetuntoa tarvitsee jollain pönkittää, niin sitä voi pönkittää mieluummin jopa turhalla roinalla kuin elävillä luontokappaleilla.

"Kissa on perheenjäsen"-natseilu
Joo, on se. Kissat on ihania mussukoita ja varmasti todella tärkeitä omistajalleen. Näin on myös allekirjoittaneella. Tämän, kuten likipitäen kaiken muunkin, voi kuitenkin viedä reippaasti yli. Jos koko perhe elää täysin kissojen ehdoilla ja niiden tarpeiden huomiointi alkaa ylittää merkittävästi perheen ihmisjäsenten tarpeiden huomioinnin määrän, niin jossain on vikaa. Päässä, sanoisin. Ei, niitä 'tun hiekkalaatikoita ei tarvitse olla makkarissa, olkkarissa, vessassa, keittiössä, parvekkeella ja lastenhuoneella vaikka se kuinka olis kissojen intressien mukaista. Ei, myöskään niitä penteleen vesikippoja ei todellakaan tarvitse sijoittaa ympäri kämppää, koska "kissat juo mieluummin missä muualla tahansa kuin ruokakuppiensa vieressä."

"Olen parempi kissanomistaja kuin sinä"-natseilu
Monilla kissaforumeilla tuntuu olevan lähtökohtaisesti jopa epäystävällisempi ja vihamielisempi henki kuin Klubituksella paskana päivänä. Kun kissojen kanssa tulee ongelmia, niin onhan sitä nyt helposti aika murtunut. Sit kun tällaiset paskana olevat kissojen omistajat kysyvät neuvoja ongelmiinsa, niin vastauksen sijaan tarjolla näyttäis olevan lähinnä pään aukomista siitä kuinka kysyjän ei pitäisi omistaa kissoja ollenkaan kun ei osaa niistä huoltakaan pitää. Toi auttaa varmasti tosi paljon ja lyödyn lyöminen on aina hieno tapa. Ei vaan pysty ymmärtämään mitä tarkoitusta toi palvelee, mutta kaipa sitä pääsee sit tuntemaan itsensä masterchief-kissanomistajaksi kun tylyttää jonkun reppanan maan rakoon.

Semmosta.
MissKoo

Posts: 1,289

#1102 • • MissKoo

Super-Kerttu, 26.5.2008 13:11:
---
Twist, 26.5.2008 13:06:



Mielenkiintoista , entiset kissat ovat tulleet aina 8-10 viikkoisina, mutta pitääpä kysellä omistajalta lisää , koska en nyt kuitenkeean halu kissalle pahaa. *hymy*

---


Netistä löytyy paljon tietoa kissoista. Oikeinta tietoa löytyy varmasti kissaliiton sivuilta www.kissaliitto.fi, samoin kandee lukea kissoihin liittyvää kirjallisuutta ennen uuden asukkaan kotiin tuloa. Liian monet ottaa kissan ikään kuin helppona vaihtoehtona koiralle, eikä tämän takia viitsi opiskella tulevasta lemmikistään mitään. Ja surullista kyllä, suurin osa maatiaiskissojen luovuttajista ei tiedä oikeaa luovutusikää. Kissoja luovutetaan aivan liian nuorena ja mukana saattaa tulla kasa käytöshäiriöitä.. *uuh*



Mulla on ollut aiemmin tälläisiä pelastettuja kissoja, yksi oli erotettu emosta liian aikasin ja toinen oli HESYn suojista. Kummallakin oli käytöshäiriöitä. Ja kun kissalla ne tuppaa yleensä olemaan sitä, että kustaan ympäri kämppää *eiei* Kissa jotenkin reagoi heti tolla kuseksimisella, jos homma ei natsaa. Ja siitä on lähes mahdoton opettaa kissa pois.

En ole koskaan aiemmin omistanut rotukissaa, mutta Gizmosta näkee heti, että on oikein vimpan päälle kasvatettu ja luovutuksesta on turha edes haaveilla ennen 12 viikon ikää ja monesti jotkut kasvattavat pitävät pari vkoa tuonkin ajan yli, jos kissa on vielä vähän liian kakara. Gizmo ei -luojan kiitos- ole koskaan edes katsonut muualle kun hiekkalaatikkoon päin jos on pissahätä ollut. Ulkoakin piti tuoda herra pissalle, sitä ollaan sit niiiiiiin sisäsiistiä.. *pepsodent*
kotivalo

Posts: 190

#1103 • • kotivalo
Kissat on kyl mukavia, ainaki nää mun retaleet.
Kiva tulla kotiin ja ihmetellä, et mitä silppua on lattiat täys...Talouspaperiahan se, tommonen 6-rullan paketti jättää aika mukavasti silppua, kun kunnolla repii.
Suurin osa levyistäkin on pitäny roudata kellariin turvaan näiltä... *pihkassa**plur*
keijukainen

Posts: 1,599

#1104 • • Edited keijukainen kiksumurmeli
Nyt on sitte perheeseen ilmestynyt kahden kissan lisäksi 9,5 vko vanha pitkäkarvainen mäyräkoiravauva nimeltään Leevi *plur* http://www.osasto.org/leevi/
eikä onneks ole noitten kissojen kanssa ollu ongelmia :)

--
*seepla*

Avatar
#1105 • • opmdevil Guest
Mulla on näitä hämähäkkejä mutta ne taitaa tulla tuolta ulkoa sisälle metsästämään kun täällä on nyt vähän likaista. Sellaisia about 2 cm halkaisijaltaan ja ne kipittää aika nopsaan.
Syce

Posts: 1,649

#1106 • • Syce
Tehtiin iltasanomien sivulla oleva http://www.iltasanomat.fi/hauvakone/ testi. Kaikista siellä olleista koiraroduista eniten sopisi punainen irlanninsetteri *sydän* *jiihaa* ei niinku voi olla totta... juuri se dogi mitä olen aina halunnut *iloinen**plur*. Hetki viel ja sit etsimään isompaa kämppää ja perheen lisäystä*iloinen*
Avatar
#1107 • • kettu kiu Guest
noniin, nyt on madagaskarin suuren päivägekon lisäksi leopardigekkopoika ja kaksi tuliliskoa.. leo on siskolta hoidossa kun raukka ei tule kiukkuisen tyttöliskon kanssa toimeen...*lohduttel*
pulana

Posts: 20

#1108 • • pulana
kaksi kissaa, tyttö ja poika, nimet Ihku ja Poika *sydän* ja yksi marsu, 9viikon ikäinen :) Sen nimi on Mango. Eile kävin stadis juomas mangodrinkin miun mursun kunniaks<3 koska sen nimi tuli mangodrinkistä :) naapurin tytöllä 2kissaa jotka hengailee myös usein miun kämpässä :) *tirsk*
Molemmat kissat on pelastettuja, toinen maalta, se oli nälkiintyny ja koneöljyssä pyöriny, sil oli vatsalaukku tulehtunu ja muuteki huonos kunnos, nyt hän voi hyvin, nukkuu lähes joka yö miun päänvieressä ja jos alan itkee niin ihku tyttö tulee viereen lohduttamaan :)
poika on kaverilta, joka oli allerginen eikä voinut pitää poikaa. poikaa vaivaa virtsakivet jotka vaan uusiutuu(ruokavalio on hyvä pojalla että ei siitä johdu).. onneksi en ole lopettanut niin hienoa eläintä, muut oli sitä mieltä et parempi lopettaa ku kusi sisälle. Nyt se on ulkokissa ja voi mitä parhaiten :)
yks päivä löysin siitä 26 punkkia!! :O
cletus

Posts: 369

#1109 • • cletus
Meillä on yksi 6v bernhardilainen koira ja 5v dobermanni koira, kaksi maatiaiskissaa ja leijonanharjakani *nalle*
Decion

Posts: 1,569

#1110 • • Decion Koneradio
mörri kissa ja pörri kissa =) pörri nimi tulee pörrin pitkästä karvasta ja mörri nimi tulee siitä kun mörri sähisi meille kun saatiin se ja oli ihan mörrimöykky :)

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

-V-

Posts: 587

#1111 • • -V-
Yhen ihanan söpön ja lempeen murmelin *hihu*
Rocca

Posts: 3,064

#1112 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
lol kissan mikä on kuin koira :D

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Sssan*

Posts: 651

#1113 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa
Meillä on tällanen 1,5-vuotias mopsineiti..

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

Avatar
#1115 • • Norb Guest

Syce, 17.7.2008 21:06:
Tehtiin iltasanomien sivulla oleva http://www.iltasanomat.fi/hauvakone/ testi.


Aikas hanurista oli ko. testi.. Esim. se miten staffi oli sinne määritelty meni aika metsään.. Heh, staffi ei juurikaan hauku, se on lapsiystävällinen, harvoilla on metsästysvietti, vaatii paljon ulkoilua jne.. En lähtis moisen kyselyn kautta päättämään omaa rotua..

No mut kaikenmaailman koirakirjoissakin on staffien luonnekuvaus menny metsään.. Maailmassa on niin paljon koiria, että ei ihmekään jos ei kaikkia tunne.. Parhaan kuvan rodusta saa kasvattajalta ja harrastajalta..
Lyylikki

Posts: 2,975

#1116 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Sssan*, 13.10.2008 11:46:
Meillä on tällanen 1,5-vuotias mopsineiti..



Onko sillä pikkuhousut kaulassa/suussa tossa kuvassa? *plur*
Syce

Posts: 1,649

#1117 • • Syce

Norb, 13.10.2008 12:05:
---
Syce, 17.7.2008 21:06:
Tehtiin iltasanomien sivulla oleva http://www.iltasanomat.fi/hauvakone/ testi.

---

Aikas hanurista oli ko. testi.. Esim. se miten staffi oli sinne määritelty meni aika metsään.. Heh, staffi ei juurikaan hauku, se on lapsiystävällinen, harvoilla on metsästysvietti, vaatii paljon ulkoilua jne.. En lähtis moisen kyselyn kautta päättämään omaa rotua..

No mut kaikenmaailman koirakirjoissakin on staffien luonnekuvaus menny metsään.. Maailmassa on niin paljon koiria, että ei ihmekään jos ei kaikkia tunne.. Parhaan kuvan rodusta saa kasvattajalta ja harrastajalta..



Eiköhän tuokin testi ole lähinnä suuntaa antava. Kyseisen testin perusteella saat vaihtoehtoja joihin voit sit lähemmin perehtyä. Itselle kyseinen testi antoi juuri sen mitä olen halunnutkin
Sssan*

Posts: 651

#1118 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa

IsoLL, 13.10.2008 12:26:
---
Sssan*, 13.10.2008 11:46:
Meillä on tällanen 1,5-vuotias mopsineiti..

---


Onko sillä pikkuhousut kaulassa/suussa tossa kuvassa? *plur*



Jeps *nauru*

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..