Sallakat, 26.5.2008 13:31:
Pahoitteluni niille ketä tämä postaus ärsyttää kyllä täällä klubbarissa hölmömmistäkin asioista "natseillaan". eikä tästä sen enempää tällä kertaa.
Ei ärsytä ainakaan mua.
Seuraavat asiat (joihin oon muualla törmännyt) ärsyttää:
Kissojen puhdasrotuisuuden kanssa natseilu
On se nyt perkele jos se kissa on vähemmän arvoinen omistajalleen siksi, että siinä on värivirhe tai jotain muuta muuta vastaavaa. Mun mielestäni sellaisilta ihmisiltä, jotka ottavat itselleen eläimiä oman egonsa boostaamiseksi pitäisi kieltää eläimien pitäminen kokonaan. Jos itsetuntoa tarvitsee jollain pönkittää, niin sitä voi pönkittää mieluummin jopa turhalla roinalla kuin elävillä luontokappaleilla.
"Kissa on perheenjäsen"-natseilu
Joo, on se. Kissat on ihania mussukoita ja varmasti todella tärkeitä omistajalleen. Näin on myös allekirjoittaneella. Tämän, kuten likipitäen kaiken muunkin, voi kuitenkin viedä reippaasti yli. Jos koko perhe elää täysin kissojen ehdoilla ja niiden tarpeiden huomiointi alkaa ylittää merkittävästi perheen ihmisjäsenten tarpeiden huomioinnin määrän, niin jossain on vikaa. Päässä, sanoisin. Ei, niitä 'tun hiekkalaatikoita ei tarvitse olla makkarissa, olkkarissa, vessassa, keittiössä, parvekkeella ja lastenhuoneella vaikka se kuinka olis kissojen intressien mukaista. Ei, myöskään niitä penteleen vesikippoja ei todellakaan tarvitse sijoittaa ympäri kämppää, koska "kissat juo mieluummin missä muualla tahansa kuin ruokakuppiensa vieressä."
"Olen parempi kissanomistaja kuin sinä"-natseilu
Monilla kissaforumeilla tuntuu olevan lähtökohtaisesti jopa epäystävällisempi ja vihamielisempi henki kuin Klubituksella paskana päivänä. Kun kissojen kanssa tulee ongelmia, niin onhan sitä nyt helposti aika murtunut. Sit kun tällaiset paskana olevat kissojen omistajat kysyvät neuvoja ongelmiinsa, niin vastauksen sijaan tarjolla näyttäis olevan lähinnä pään aukomista siitä kuinka kysyjän ei pitäisi omistaa kissoja ollenkaan kun ei osaa niistä huoltakaan pitää. Toi auttaa varmasti tosi paljon ja lyödyn lyöminen on aina hieno tapa. Ei vaan pysty ymmärtämään mitä tarkoitusta toi palvelee, mutta kaipa sitä pääsee sit tuntemaan itsensä masterchief-kissanomistajaksi kun tylyttää jonkun reppanan maan rakoon.
Semmosta.