mitä lemmikkieläimiä omistat?

1,188 posts, 60 pages, 456,454 views

onni3mk

Posts: 3,973

#1081 • • onni3mk Onni on.
Voi ei noi pupu kuvat on niiiiin ihania! *sydän*

Noni, mut oli mulla asiaaki. Tääl kun noita pupuihmisiä on, niin jos joku sattuis tietämään asiasta jotain (pupu-foorumilta kun en vastausta saa).

Miten mä saan ton mun ennen niin uteliaan ja aktiivisen kanini pois tuolta häkistä lötköttämästä? Nyt sillä ois elämänsä ekan kerran tommonen 200x200cm alue hyppiä ja jalotella mut ei. Herra makoilee päivästä toiseen häkissään.

Jos sen ottaa ulos, niin se kyl hetken ulkona viihtyy mut sit taas takasin häkkiin ja puputtamaan heinää tai istuskelee tyhmänä vessalaatikkoon.

Virikkeitä oon yrittäny keksii: pahvinen putki mattoa jota kaivaa, aktivointipallo. Ennen riitti pelkkä avara lattia ja nojatuoli jota kiertää.

Emmä tajuu.

--
Onni on.

Techa

Posts: 318

#1082 • • Techa
omistan 2kpl banaanikärpäsiä.
joista toinen on ollut kadoksissa jo jokusen vkon! *nyyh*

+ löysin kauan exyksissä olevani kirjatoukkani..
luultavasti palannut naapurin tyhjältä asunnolta
putkistoa pitkin takaisin.. *nauru*

--
´klik klak bada bada klik klak boom!!

Adorable

Posts: 103

#1083 • • Edited Adorable
Meillä on 2 maatiaiskissaa (2v & 7v) ja vappuna haettiin seropi (11vko).
tanhutytto

Posts: 63

#1084 • • tanhutytto
2 koiraa
2 kissaa
1 hevonen


Homezoo *possu* *nalle* *pupu* *ankka*
isokeksi

Posts: 260

#1085 • • isokeksi iskekosi
Cairn Terrieri nimeltä Roope. Asuu nykyisin kylläkin äitini luona, itelläni kun tuppaa olemaan aika vaihteleva elämänrytmi. Enkä uskaltanut stressaa sitä vanhalla iällä (täyttää 13v) enää yhdelläkään muutolla. Alunperin siis hankittiin Roope Englannista ja on sieltä saakka kulkenut mukaan Suomeen ja senkin jälkeen ollaan muutettu kolmisen kertaa. Roopen alkuperäinen nimi on ehkä parhain ikinä: royal flame! Kuvaa sitä ihanaa otusta todella hyvin *sydän*
Lyylikki

Posts: 2,975

#1086 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Kuuluu perheeseen, mutta valitettavasti ei asu mun kaa. Välillä saan lainata, paitsi että on aina kauhea vääntö veljen perheen kanssa, että kuka saa rontikan.

Eli siis Karvin Humphrey aka Poka aka Påågel aka Tissiposki aka...
m1kk3

Posts: 5,560

#1087 • • Edited m1kk3 no-life

Adorable, 23.5.2008 01:23:
--kuva--


Voi että mikä ilme *plur**sydän**pihkassa* Aivan uskomattoman söötti otus *plur*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Sallakat

Posts: 2,220

#1088 • • Sallakat jungle, baby !

Twist, 26.5.2008 03:10:
Noista tulee yksi 7viikon päästä minulle *sydän**plur* [img]http://mariasuonio.googlepages.com/VenjajaUsva569.jpg/VenjajaUsva569-full[/img];init:.jpg



onko ton kokoiset pennut muka jo 5 viikkoisia? *whaat*
Avatar
#1089 • • Norb Guest

Sallakat, onko ton kokoiset pennut muka jo 5 viikkoisia? *whaat*


Niinpä. Noihan on selvästi alle 2vk..
-Kerttu-

Posts: 4,542

#1090 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Sallakat, 26.5.2008 11:28:
---
Twist, 26.5.2008 03:10:
Noista tulee yksi 7viikon päästä minulle *sydän**plur* [img]http://mariasuonio.googlepages.com/VenjajaUsva569.jpg/VenjajaUsva569-full[/img];init:.jpg

---


onko ton kokoiset pennut muka jo 5 viikkoisia? *whaat*



Mietin ihan samaa..Mut en viittsinyt asiasta sanoa, kun olen täällä sen sata kertaa jo nillittänyt kissojen luovutusiästä!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Sallakat

Posts: 2,220

#1091 • • Sallakat jungle, baby !

Super-Kerttu, 26.5.2008 12:07:



Mietin ihan samaa..Mut en viittsinyt asiasta sanoa, kun olen täällä sen sata kertaa jo nillittänyt kissojen luovutusiästä!



mä oon päättänyt, että nillitän niin paljon ja kelle tahansa että edes yksi ihminen joskus tajuaisi *vink*
Twist

Posts: 925

#1092 • • Twist Team Kemuttajat

Sallakat, 26.5.2008 11:28:
---
Twist, 26.5.2008 03:10:
Noista tulee yksi 7viikon päästä minulle *sydän**plur* [img]http://mariasuonio.googlepages.com/VenjajaUsva569.jpg/VenjajaUsva569-full[/img];init:.jpg

---


onko ton kokoiset pennut muka jo 5 viikkoisia? *whaat*



Kissojen luovutus ikä on kylläkin 8-10 viikkoa
-Kerttu-

Posts: 4,542

#1093 • • Edited -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Twist, 26.5.2008 12:56:



Kissojen luovutus ikä on kylläkin 8-10 viikkoa



KRÖHÖM.. http://www.incatsuomi.fi/pennustaaikuiseksi.asp

Luovutusikä on 12 viikkoa, kaikissa kissaliiton tiedoissa. Näin toimitaan kaikkien rotukissojen kanssa ja niitä ei luovuteta päivääkään alle 12 viikkoisina.. Miksi maatiaiskissan kohdalle toimittaisiin toisin tavoin?! Kissan oppii kissaksi toiselta kissalta ja siksi sen on hyvä antaa olla emonsa kanssa 12 viikkoiseksi.. No joo, oon vääntänyt tästä aiheesta täällä sata kertaa, mut kertaus on opintojen äiti.

Joissain erittäin harvinaisissa tilanteissa kissa voidaan luovuttaa yli 10 viikkoisena, mutta silloin tulevassa kodissa olisi jo hyvä olla toinen kissa, jolta pentu voi oppia kissojen taitoja. Alle 8 viikkoisen kissan luovutukseen voi puuttua eläinsuojeluviranomaiset..

Eli kissojen tähden, pidettäiskö kiinni siitä 12 viikon luovutusiästä!?

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Twist

Posts: 925

#1094 • • Twist Team Kemuttajat

Super-Kerttu, 26.5.2008 13:02:
---
Twist, 26.5.2008 12:56:



Kissojen luovutus ikä on kylläkin 8-10 viikkoa

---


KRÖHÖM.. http://www.incatsuomi.fi/pennustaaikuiseksi.asp

Luovutusikä on 12 viikkoa, kaikissa kissaliiton tiedoissa. Näin toimitaan kaikkien rotukissojen kanssa ja niitä ei luovuteta päivääkään alle 12 viikkoisina.. Miksi maatiaiskissan kohdalle toimittaisiin toisin tavoin?! Kissan oppii kissaksi toiselta kissalta ja siksi sen on hyvä antaa olla emonsa kanssa 12 viikkoiseksi.. No joo, oon vääntänyt tästä aiheesta täällä sata kertaa, mut kertaus on opintojen äiti.



Mielenkiintoista , entiset kissat ovat tulleet aina 8-10 viikkoisina, mutta pitääpä kysellä omistajalta lisää , koska en nyt kuitenkeean halu kissalle pahaa. *hymy*
-Kerttu-

Posts: 4,542

#1095 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Twist, 26.5.2008 13:06:



Mielenkiintoista , entiset kissat ovat tulleet aina 8-10 viikkoisina, mutta pitääpä kysellä omistajalta lisää , koska en nyt kuitenkeean halu kissalle pahaa. *hymy*



Netistä löytyy paljon tietoa kissoista. Oikeinta tietoa löytyy varmasti kissaliiton sivuilta www.kissaliitto.fi, samoin kandee lukea kissoihin liittyvää kirjallisuutta ennen uuden asukkaan kotiin tuloa. Liian monet ottaa kissan ikään kuin helppona vaihtoehtona koiralle, eikä tämän takia viitsi opiskella tulevasta lemmikistään mitään. Ja surullista kyllä, suurin osa maatiaiskissojen luovuttajista ei tiedä oikeaa luovutusikää. Kissoja luovutetaan aivan liian nuorena ja mukana saattaa tulla kasa käytöshäiriöitä.. *uuh*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Twist

Posts: 925

#1096 • • Twist Team Kemuttajat

Super-Kerttu, 26.5.2008 13:11:
---
Twist, 26.5.2008 13:06:



Mielenkiintoista , entiset kissat ovat tulleet aina 8-10 viikkoisina, mutta pitääpä kysellä omistajalta lisää , koska en nyt kuitenkeean halu kissalle pahaa. *hymy*

---


Netistä löytyy paljon tietoa kissoista. Oikeinta tietoa löytyy varmasti kissaliiton sivuilta www.kissaliitto.fi, samoin kandee lukea kissoihin liittyvää kirjallisuutta ennen uuden asukkaan kotiin tuloa. Liian monet ottaa kissan ikään kuin helppona vaihtoehtona koiralle, eikä tämän takia viitsi opiskella tulevasta lemmikistään mitään. Ja surullista kyllä, suurin osa maatiaiskissojen luovuttajista ei tiedä oikeaa luovutusikää. Kissoja luovutetaan aivan liian nuorena ja mukana saattaa tulla kasa käytöshäiriöitä.. *uuh*



Ei ole ensinmäinen kissa mun elmään. *hellokitty*
Jone

Posts: 8,258

#1097 • • Jone Archibald Haddock
Olis mielenkiintoista saada tietää koska 12 viikon luovutusikä on otettu käytännöksi, koska pistän melkein (tosin en ihan) vasemman kivekseni pantiksi, että toi käytäntö ei ole ollut voimassa vielä kymmenen vuotta sitten.

Hyvä että ajatte kissojen etua (ja tässä tapauksessa saatatte olla hyvinkin oikeassa vaikka asiasta on käsittääkseni vähän toisenlaistakin tutkimustietoa olemassa), mutta täytyy kyl sanoa että webissä esiintyvä kissanatseilu on toisinaan raivostuttavaa ja toisinaan huvittavaa katsottavaa, jonka johdosta oon ruvennut suhtautumaan lähtökohtaisesti epäluuloisesti rotukissojen omistajiin - on aivan kuin tällä porukalla olisi muttereista muutamat jengat vähän sileänä.
Sallakat

Posts: 2,220

#1098 • • Edited Sallakat jungle, baby !
käytäntö ei tosiaan ole ollut varmastikaan vielä 10 vuotta sitten voimassa, koska kissoista ollaan yleisestikin opittu viime vuosien aikana huomattavasti enemmän kuin mitä niistä on tiedetty 10-1000 vuotta sitten. Varsinkin kissan käyttäytymistä ja "mistä mikäkin johtuu" on tutkittu paljon enemmän "nykyaikana" kuin silloin kun kissat pääsääntöisesti elivät hiiripyydystiminä maatiloilla.

Kissanpentu oppii 8-12 viikkoisena suurimman osan niistä kissanaolemisen taidoista omilta sisaruksiltaan, mitkä auttavat yhteiselossa muiden eläimien kanssa. Mitkä leikit sattuvat ja mikä on OK näin kärjistettynä.
Se että pentu osaa käyttää hiekkalaatikkoa ja syödä kiinteää ruokaa ei ole vielä mikään virstanpylväs siihen nähden että pentu olisi valmis luovutettavaksi. Emo opettaa nämä taidot kyllä hyvissä ajoin. Kissana oppimisen taidot opitaan sisarruksilta joiden kanssa pitääkin pystyä elämään siihen 12- viikkoiseksi asti.

Minulla itsellänikin on jopa alle 8 viikkoisen pakkoluovutettu kissa ja niihin aikoihin (7 vuotta sitten) itsekin ajattelin että luovutusikä on 8 viikkoa. Kyllä tämä kisu osasi laatikkoon pissata ja syödä ruokaa lautaselta ja oli kuin isommat kissat konsanaan.
Vaivauduin sitten itse ottamaan asioista selvää ja toinen kissa meille onkin tullut 13- viikkoisena. Ero näissä kahdessa on kuin yö ja päivä. Vanhempi ei tiedä ikinä mikä on liikaa ja tavalliset pikku nahistelut menevät usein liian pitkälle. Käytöshäiriöitä on ollut muitakin tämän kissan kasvaessa.

Liian usein ihmiset luulevat tietävänsä kaiken "ei ole eka kissa tämä mulla" -tyylisesti eivätkä suostu avaamaan silmiään uusille asioille. "ainahan kissat on syöneet ruoantähteet ja juoneet maitoa" "ennen vanhaankin kissat on juosseet leikkaamattomana ulkona vapaasti ja jos pentuja tulee liikaa niin ne tapetaan sitten mitä ei saada uusiin koteihin" jne jne.

Ottakaa asioista selvää.

Pahoitteluni niille ketä tämä postaus ärsyttää *justjoo* kyllä täällä klubbarissa hölmömmistäkin asioista "natseillaan". eikä tästä sen enempää tällä kertaa.
Twist

Posts: 925

#1099 • • Twist Team Kemuttajat

Sallakat, 26.5.2008 13:31:
-clip-



Tosta sun postauksesta sai just sellasen kuvan, että sä tiedät kaiken kissoista ja kennelläkään muulla ei ole oikeutta hankkia kissaa koska he eivät osaa pitää huolta kissoista.
Sallakat

Posts: 2,220

#1100 • • Sallakat jungle, baby !

Twist, 26.5.2008 13:39:
---
Sallakat, 26.5.2008 13:31:
-clip-

---


Tosta sun postauksesta sai just sellasen kuvan, että sä tiedät kaiken kissoista ja kennelläkään muulla ei ole oikeutta hankkia kissaa koska he eivät osaa pitää huolta kissoista.



älä yritä lukea rivien välistä mitään hidden messagea, se on a)typerää b)ajanhukkaa eli turhaa eli siellä ei ole mitään!