Norb, 24.1.2008 09:55:
---
Mokwai, 19.1.2008 00:43:
Tähän en kommentoi muuta kun että pitin kanssa voi mennä koirapuistoon ihan yhtälailla kun minkä muunkin koiran kanssa. Edelleenkään ei ole rotukysymys. Yhtälailla chihuahua tai collie ärähtää jos sitä provosoidaan. Ei sen tarvitse olla bull-rotu.
---
Mä olen varautunut siihen, että staffiurokseni ei tule aikuisena toisten urosten kanssa toimeen. Olen myös varautunut siihen, että lenkillä ei mennäkään viereiseen koirapuistoon. Kyllä se nyt on vain näin, että ko rodut on jalostettu joskus hieman väärinperustein. Ja minusta sitä ei pidä vähätellä. Mua ei ainakaan kiinnosta alkaa maksamaan toisen koiran eläinlääk. kuluja ja ottaa tapausta omalletunnolleni. Eläimet kuitenkin ovat aina eläimiä, vaikka ne olisivat hyvin koulutettuja/hyväkäytöksisiä ym.. Yllättäviätilanteita voi aina sattua ja omistaja joutuu kantaa vastuun koiransa teoista.
Se on sit jännä että minun koira ei ole agressiivinen ja rakastaa leikkiä koiran kun koiran kanssa ja alistuu jos sitä alistetaan.. Samaten monen ystäväni "puhtaat" apbt:t/ladat toimivat ihan normaalisti muita koiria kohtaan. Aikusia ovat kaikki olleet. Mutta mitäpä tuosta jos tahtoo olla varovainen. Kannattaa tutkia koiransa taustat niin osaa tietää onko sillä taipumuksia agressiivisuuteen.. Mut mä annoin jo aiheen olla. Jankakkaa jos lystäätte :D