joulu kohta ovella...

394 posts, 20 pages, 127,774 views

sapeli

Posts: 11,768

#181 • • sapeli jokukukamikä?

lostgone:
Nyt on vasta marraskuu, rajottakaa vähän*dissaa*



Mun mielestäni ei ole koskaan liian aikaista alkaa miettimään millä tavoin voi ilahduttaa läheisiä *hymy*

Minun mielestäni
Joulu on syvältä, joulu on coca-colan värinen, joulu on materiaa jolla korvataan henkisyys. Joulu on ahneutta vailla mitään merkitystä, koska joulun pitäisi löytyä ihmisen mielestä eikä tv:stä tai promosta.



No mitä jos vaihdettaisi sen juhlan nimi? En usko että monikaan klubbarilainen juhlii Jeesuksen syntymää tai odottaa Joulupukin tuloa, joten mulle olis ihan sama vaikka sanottais Joulua Juhannukseks... Sulla on aika tiukasti paljon negatiivisia mielleyhtymiä sinänsä mukavan juhlan ympärillä kiinni ja on varmaan aika vaikea nauttia edes niistä Joulun hyvistä puolista. *uuh*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

lostgone

Posts: 2,493

#182 • • lostgone

sapeli:
---
lostgone:

Mun mielestäni ei ole koskaan liian aikaista alkaa miettimään millä tavoin voi ilahduttaa läheisiä *hymy*



Mutta osalle ihmisille joulu ja ystävänpäivä ovat ainoat syyt muistaa lähimmäisiään. Pitää laittaa kalenteriin kohta, että tajuaa Daa! katoppa perkele, tänäänpä muistan jotakin ihmistä. tunneköyhää.*hmph*Voisko muistaa mitenkään muuten?

No mitä jos vaihdettaisi sen juhlan nimi?


Coca-cola-päivä? Vajoa itsesääliin ja tee itsemurha-päivä? Perheväkivallan päivä? Köyhät kyykkyyn- päivä?

En usko että monikaan klubbarilainen juhlii Jeesuksen syntymää tai odottaa Joulupukin tuloa, joten mulle olis ihan sama vaikka sanottais Joulua Juhannukseks...



Jesse on tässä yhteiskunnassa melko evvk. Mutta miksi pitää juhlia materiaa? Haluaisin pakkopaketit yms. pois. eli ei rahastustoimintaa. *joo*

Sulla on aika tiukasti paljon negatiivisia mielleyhtymiä sinänsä mukavan juhlan ympärillä kiinni ja on varmaan aika vaikea nauttia edes niistä Joulun hyvistä puolista. *uuh*


Mistä ihmeen hyvistä puolista?*ding*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

*magia*

Posts: 536

#183 • • *magia* säheltävä takkutukka

lostgone:


Mistä ihmeen hyvistä puolista?*ding*





esim..hyvästä ruuasta ja vapaa päivästä *vink*

--
Jos ei ole elämässä tehnyt virheitä , ei voi sanoa kokeilleensa koskaan mitään uutta!!

sapeli

Posts: 11,768

#184 • • sapeli jokukukamikä?

lostgone:
Mutta osalle ihmisille joulu ja ystävänpäivä ovat ainoat syyt muistaa lähimmäisiään. Pitää laittaa kalenteriin kohta, että tajuaa Daa! katoppa perkele, tänäänpä muistan jotakin ihmistä. tunneköyhää.*hmph*Voisko muistaa mitenkään muuten?



No koska ilmiselvästi semmosiakin ihmisiä on olemassa niin olisiko parempi jos ei olis edes tätä yhtä päivää minkä vuoksi ne muistaa lähimmäisiään?

Coca-cola-päivä? Vajoa itsesääliin ja tee itsemurha-päivä? Perheväkivallan päivä? Köyhät kyykkyyn- päivä?



On se jännä miten muiden ihmisten onnellisuus suurentaa omaa onnettomuutta... Tavallaanhan Joulu on perheellisten juhlapäivä - vähän kuin olisi seukkaajien juhlapäivä (jolloin sinkuilla ei välttämättä olis kovin kivaa). *uuh*

Jesse on tässä yhteiskunnassa melko evvk. Mutta miksi pitää juhlia materiaa? Haluaisin pakkopaketit yms. pois. eli ei rahastustoimintaa. *joo*



No siinä ollaan samaa mieltä, mutta onko nyky-yhteiskunnassa mahdollistakaan olla näin suurta yhteistä juhlaa (suht maailmanlaajuista jopa) ilman kaupallisuutta?

Mistä ihmeen hyvistä puolista?*ding*



*lohduttel*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Blues

Posts: 5,414

#185 • • Blues Koning van Afrika
Taitaa tällä kertaa joulunvietto sujua paikassa jossa on kesä tähän aikaan vuodesta *juonittel*

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

lostgone

Posts: 2,493

#186 • • lostgone

*wild peach*:
---
esim..hyvästä ruuasta ja vapaa päivästä *vink*


Suomalaiset jouluruoat ovat ikuisesti maistuneet pahalta ja jouluna on aina joku häiritsemässä.*hmph* mutta siis mun mielipide.Jos itse tykkäät porsaan perseestä ja sikasiistien sukulaisten yms. muitten läheisten pakonomaisesta ja perinteikkäästä viihdyttämisestä 24/7, niin ok.*joo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

sapeli

Posts: 11,768

#187 • • sapeli jokukukamikä?

lostgone:
---
*wild peach*:
---
esim..hyvästä ruuasta ja vapaa päivästä *vink*
---
Suomalaiset jouluruoat ovat ikuisesti maistuneet pahalta ja jouluna on aina joku häiritsemässä.*hmph* mutta siis mun mielipide.Jos itse tykkäät porsaan perseestä ja sikasiistien sukulaisten yms. muitten läheisten pakonomaisesta ja perinteikkäästä viihdyttämisestä 24/7, niin ok.*joo*



No esim. meidän perheessä on syöty jo vuosikaudet kalkkunaa, ja ollaan yhteistuumin yleensä vältelty ns. turhia sukulaisia (joitain postikortteja ja ehkä pieniä lahjoja lukuunottamatta). Ei se oikeasti ole niin vaikeata... *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

*magia*

Posts: 536

#188 • • *magia* säheltävä takkutukka

lostgone:


Suomalaiset jouluruoat ovat ikuisesti maistuneet pahalta ja jouluna on aina joku häiritsemässä.*hmph* mutta siis mun mielipide.Jos itse tykkäät porsaan perseestä ja sikasiistien sukulaisten yms. muitten läheisten pakonomaisesta ja perinteikkäästä viihdyttämisestä 24/7, niin ok.*joo*



Missä säännöissä lukee et joulu pitää viettää sukulaisten kanssa..tai syödä juuri kinkkua..
En mäkää hirveemmin perinteisestä joulusta välitä,soveltaa vain vähän ni kyllä siitäkin juhlasta ok saa *joo*

--
Jos ei ole elämässä tehnyt virheitä , ei voi sanoa kokeilleensa koskaan mitään uutta!!

lostgone

Posts: 2,493

#189 • • lostgone

sapeli:
---
lostgone:
No koska ilmiselvästi semmosiakin ihmisiä on olemassa niin olisiko parempi jos ei olis edes tätä yhtä päivää minkä vuoksi ne muistaa lähimmäisiään?


Tai jos vaihtoehtoisesti olisikin 365 päivää vuodessa joulu, koska silloinhan ihmiset välittäisivät toisistaan joka päivä*ding*

On se jännä miten muiden ihmisten onnellisuus suurentaa omaa onnettomuutta... Tavallaanhan Joulu on perheellisten juhlapäivä - vähän kuin olisi seukkaajien juhlapäivä (jolloin sinkuilla ei välttämättä olis kovin kivaa). *uuh*


Eikö ookkiin muuten jännä juttu, että Bridget Jones tuleekin näin juuri joulun alla leffateatteriin*täh*

No siinä ollaan samaa mieltä, mutta onko nyky-yhteiskunnassa mahdollistakaan olla näin suurta yhteistä juhlaa (suht maailmanlaajuista jopa) ilman kaupallisuutta?


Ei tälläisessä yhteiskunnallisessa rakenteessa/järjestelmässä.*hmph*

*lohduttel*

Teetä kanssa, kiitos.*joo*

No esim. meidän perheessä on syöty jo vuosikaudet kalkkunaa, ja ollaan yhteistuumin yleensä vältelty ns. turhia sukulaisia (joitain postikortteja ja ehkä pieniä lahjoja lukuunottamatta). Ei se oikeasti ole niin vaikeata...


Olen onnellinen puolestanne*hali* Mutta kaikilla ei ole mahdollisuuksia viettää haluamaansa joulua tai joulua laisinkaan (tämän voi ymmärtää tosi isosti tai tosi pienesti).

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

onni3mk

Posts: 3,973

#190 • • onni3mk Onni on.
Ei tämmösiä topiceja vielä kaiveta esiin! Nyt on marraskuun eka viikko menossa...
Joo, mäkään en oo kauheen joulun ystävä enää *uuh*

Plussat:
On semmonen lämmin fiilis
Lapset
Joulupukki (joo en usko siihen, mut jouluna sillai jännästi vähäsen)
Glögi *sydän*
Lumi

Miinukset:
Vietän sen yksin
Joulu ei ole samanlainen kuin lapsen
Kaupallisuus
Joululaulut soi jo syyskuussa Forumissa(!)
Ihmisten stressi
Ihmisten kiire
Yksi lisäpäivä vuodessa, kun mikään paikka ei ole auki
Yksi lisäpäivä vuodessa, kun telkkarista ei tule mitään
Yksi lisäpäivä vuodessa, kun ei ole mitään tekemistä
Vietän sen yksin

--
Onni on.

Mizfir

Posts: 2,472

#191 • • Mizfir pittuinen
Joulu*sydän*

--
-Mannanen-

ella_

Posts: 1,329

#192 • • ella_
joulu on _aivan ihana_ !

muutama joululahja jo ostettu ja just mietiskelen joulukortti-ideoita.. niidenki tekemiseen menee pienoinen hetki :)
^______^ hihu

--
Elementary, my dear.

Fucking Nobody

Posts: 393

#193 • • Fucking Nobody Hyvällä sykkeellä ympäri harmaan kiven!
Mieluummin antasin kiskoa varpaankynteni irti, kuin viettäisin Joulua. *eiei*
joun

Posts: 425

#194 • • joun People want to be needed

onni3mk:
Vietän sen yksin



*nyyh* Niin mäkin, ja ensimmäistä kertaa... Tiedä mitä siitä sitten tulee

--
Im happy only when Im busy

onni3mk

Posts: 3,973

#195 • • onni3mk Onni on.

dose:
---
onni3mk:
Vietän sen yksin

---


*nyyh* Niin mäkin, ja ensimmäistä kertaa... Tiedä mitä siitä sitten tulee



Mä päätin, et ostan itelleni pari kirjaa ja luen niitä just sen pari päivää, et joulu on ohi *hih*

--
Onni on.

Avatar
#196 • • astaroth Guest

onni3mk:
Mä päätin, et ostan itelleni pari kirjaa ja luen niitä just sen pari päivää, et joulu on ohi *hih*


Lähet mun kaa baariin?
joun

Posts: 425

#197 • • Edited joun People want to be needed

onni3mk:
Mä päätin, et ostan itelleni pari kirjaa ja luen niitä just sen pari päivää, et joulu on ohi *hih*



Iha fiksua *nauru* Kyllä se hyvin menee *hih*

--
Im happy only when Im busy

onni3mk

Posts: 3,973

#198 • • onni3mk Onni on.

Astaroth:
---
onni3mk:
Mä päätin, et ostan itelleni pari kirjaa ja luen niitä just sen pari päivää, et joulu on ohi *hih*

---

Lähet mun kaa baariin?



Oliks toi lupaus?

Oon messis *nauru*

--
Onni on.

keri

Posts: 104

#199 • • keri Team Panen Kaikkea Mikä On Pinkkiä*plur*
hmm. no siis ennen (eli siis joskus joku 3-4 vuotta sitten ehkäpä) tykkäsin ihan hurjana joulusta...mul alko oma joulu jo siin viimestään marraskuun alussa heti. ikkunat täyteen jouluvaloja ja sitä rataa jotenki*nauru*
mut ei enää oikein.

joskus sillon ku oli viel pieni ni jouluhan oli ihan ykkönen. hassuu miten sen merkitys on muuttunu. onhan se hauska kattoa ku pikkusysse on viel ihan fiilareissa.

jotenki tulee pienii kauhunväristyksii ku miettii nyt tulevaa joulua. meinaan ku oon kaupassa töissä (lisätäänkö viel et kunnon iso perhemarket). meil notkuu siel jo nyt hyllyt täynnä vaikka mitä joulukamaa vaikka ollaa vasta marraskuun alussa...ja tavaraa kerkee ees hyllyyn änkee sitä vauhtii mitä sitä menee sitku ollaan jo lähempänä aattoa..siin on kyl hermot kireellä...enimmät asiakkaat hamstraa ruokaa siihen malliin ku ois maailmanloppu tulossa...hui. ja se kun niil on niin kamala stressi. huhhuh.
ja yleesä ku joutuu olee aattonaki sitten töis ni sitku siin yhen aikaan pääsee pois ni on ihan pää pyörällä. yritä siin nyt jotai joulufiilistä saada sit sen jälkeen*nauru*


no mut onhan joulu silleen aika kiva. sillon ainaki näkee sit porukoitaki ku ei muuten oikei aikaa siihenkään löydy..ja lahjojen saanti on kivaa*hihu* ja niiden antaminen viel kivempaa*hihu*
et loppupeleis onhan se ihan kivaa kun se sieltä on taas tulossa. toi mun kirjotus anto varmaan sellasen kuvan et vihaan koko systeemiä. ei se niin oo.

mut en kyl nyt viel kuitenkaa ala toivottelee kellekkää täs vaihees hyvää joulua*iloinen*

ajatukset hyppii ei täst nyt oikein tuu mitää mut olkoon.
Claquesous

Posts: 3,206

#200 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Joulu on v***u s*****a vielä yli kuukauden päästä!!1! Ei tämmöst p*******n jouluhulinaa vielä!*kivatsulle*

--
32. of December