Koska sinua polttavana henkilönä tupakansavu ei häiritse, niin sen ei saa häiritä ketään muutakaan? Jos joku menee baariin nauttimaan epäterveellisiä alkoholijuomia, niin hänen tulee myös hyväksyä kaikki muutkin epäterveelliset seikat? Ja tämä silloinkin, kun muut epäterveelliset asiat ovat toisten ihmisten aiheuttamia?
Kun ravintolassa ollaan poltettu, en mina ole mikaan siihen sanomaan, etta nyt yhtakkia ei olekkaan normaalia, vaan huomenna kuolemaa vakavampaa. Ihmiset, jotka haluavat nauttia paheista yhdessa, eli tupakkaa ja alkoholia, saavat puolestani tehda niin poltin itse tai en.
Paskanmarjat. Kissaeläimet eivät voi hallita mitenkään säädellä turkkinsa hilseilyä, joka yleensä aiheuttaa reaktioita allergisille. Tupakoitsijat voivat sen sijaan jättää norttinsa polttamatta tai painua ulos kessulle, jolloin kenellekään ei tule ongelmia.
Kumpi oli ennen, tupakansavu raflassa, vai kuka tahansa talla hetkella raflassa tyoskenteleva?
Te tupakoitsijat jätätte siis ystävänne yksin vartioimaan juomianne, kun menette porukalla röökille. Minkä vitun takia sen savuttoman henkilön tulee jäädä yksin pöytään ja kärsiä samalla teidän ongelmastanne? Kuinka sä voit hyvillä mielin kertoa tälläistä ja samassa postauksessa haukkua toisia egoistisiksi paskiaisiksi?
Onneksi en ole itse joutunut viela jattamaan kaveria poytaan yksin, kun muutin Irlannista kolme viikkoa ennen lain voimaanastumista. Mutta kylla minakin oluen kanssa roolin pari tulen polttamaan. Ja sita varten mennaan ulos. Ja kun joku muu polttaa, polttavan ihmisen rupeaa tekemaan mieli kanssa polttaa. Ja silloin kun olen nauttimassa olostani, en aio kiduttaa itseani sen takia, etta jonkun herkka nena karsii paikassa, jossa talla hetkella ja jo ennen syntymaani on ollut normaalia polttaa.
Ja tämä johtuu siis tupakkakiellosta vai? :D
Erm, joo. Tai no siis jos on irlantilaisiin sanomalehtiin uskomista.
Vai johtuisikohan tämä ehkä siitä, että 7 pubia pienessä kylässä on ihan helvetin paljon ja että pubeilla on ylitarjontaa?
Irlantilainen kulttuuri on hieman eri kun Suomen. 7 pubia ei ole paljon. Asuin 150 ihmisen kylassa, jossa oli 2 pubia. Ja jokainen irkku jolle olen sanonut kylan nimen, eika tunnista ja sitten olen maininnut, etta kaksi pubia siella, ne on kasittaneet kuinka pieni kyla se on.
Hengitysilman laatu heikkenee, silmiä kirvelee ja vaatteet joutavat pyykkikoriin jo n. 30min altistumisen jälkeen. Ja tämä kaikki vain ja ainoastaan siksi, että te teette asiaa, jonka voisitte hyvin jättää tekemättä.
Voisit jattaa laittamatta suolan ruokaasi. Voisit jattaa oluen juomatta. Voisit jattaa autolla ajelun ja pyorailla. Voisit muuttaa munkkiluostariin. Voisit myos juoda olutta jos silta tuntuu ja tupakoida, jos valitsetkin hieman itsetuhoisemman reitin. Ei tupakkaa tarvitse, paitsi addiktionsa yllapitamiseen. On vain niin, etta talla hetkella poltan, koska tykkaan siita. En tekisi sita jos vihaisin sita. Minun ei _tarvitse_ tehda niin, mutten ole niin vaittanytkaan. Rafloihin ei ole pakko menna jos ei tykkaa, ja jos ne muuttuu savuttomiksi, lopetan dokaamisen tai dokaan vain himassa. Enka siirry rafloihin edes jos lopetan tupakoinnin. Rajoitteita on riittavasti muutenkin. Tupakka tappaa, tiedan, mutta tupakointi on valintani. Jos savuttomille rafloille on kysyntaa, perustakaa. Kylla mina voin menna viereiseen raflaankin.
Ja haisee ne vaatteet. Mutta tiesin sen jo etukateen raflaan mentaessa ennen kuin poltin tupakkaa. Ja siksi pistinkin sellaiset vaatteet, jotka menee pesuun huomenna.
On savu ottanut pahasti, mutta en ole silti koskaan raflassa kehdannut sanoa, etta jonkun on nautittava vapaaillastaan ja oluenjuonnistaan jollain tietyilla ehdoilla.
Niin ja kylla, tupakoin kotona. Minut on tavattu jopa suihkusta polttamassa. Rooki suussa ottaa shamppoot ja muut mukaan, haarailee huoneessaan, menee suihkuun ja huomaakin, etta on rooki suussa vielakin...) Mutta jos olen kaverin luona, joka ei polta, en polta hanen kotonaan, vaikka han antaisi luvan. Osaan menna ulos polttamaan. Jos taas kaverin kamppis polttaa sisalla, voin itsekin. Ja niin kauan en polta hanen seurassaan, kunnes ollaan baarissa tai diskossa. Edes ruokaravintolassa en pista heti ruokailun jalkeen tupakaksi, ellei seurue muuten polta. Pyrin olemaan polttamatta lasten edessa julkisilla paikoilla. (Joka on lahiaikoina muuten ollut helppoa kun liikun ja asun alueella johon ei lapsia pitaisi tuoda - ja jos tuodaan on se vanhempien vika, eika se minun tupakointi ole paheista lahellekkaan se pahin mille lapsi altistuu.)